Slavearbeider'n Skrevet August 28, 2022 Forfatter Share Skrevet August 28, 2022 3 minutter siden, skoglund skrev: Blir jo oppstart for sesongen er over vist du forsetter i dette tempoet. Haha, hadde vært fint det. Må gjøre ting nå mens ting sitter friskt i minne! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 3, 2022 Forfatter Share Skrevet September 3, 2022 (endret) Da var toppen demontert! Fikk demontert vanosen tidligere denne uka. Stripsa fast kjedet og drevene så noe av timinga er riktig Resten fjernet Strekkbolter demontert Toppen løftet av og satt trygt på arbeidsbenken Toppakninga virka hel og fin Trengs en rens av ventiler og topp ja Synes standen på motoren er som forventet etter 260 000 km og 20 års bruk. Men litt albuefett og tålmodighet skal jeg få dette ganske pent igjen. Stemplene må renses hvert fall Etter 10 min med sylskarpt barberblad, litt bremserens og støvsuger så så det slik ut Blokka sånn halvveis rensa. Gud så langt tid og kjedelig det er å rense blokka, glad motoren ikke står i bil, da hadde jeg trengt time hos kiropraktor om ikke lenge Endret September 3, 2022 av Slavearbeider'n Saltkjelen, CHNilsen, Ampera og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet September 3, 2022 Share Skrevet September 3, 2022 blir bra, kjekt med motor som er frisk blir det nye ventiler eller sliping av de originale? Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 3, 2022 Forfatter Share Skrevet September 3, 2022 9 minutter siden, hsd skrev: blir bra, kjekt med motor som er frisk blir det nye ventiler eller sliping av de originale? Jeg har tenkt å spare på gamle motoren. Så blir den prosjektmotor jeg kan pusle med litt over lang tid. Det blir grombygg. Denne motoren klasker jeg sammen som den er, bare med ny toppakning og arp bolter. Har lyst til å kjøre på litt is i vinter. Ampera reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 5, 2022 Forfatter Share Skrevet September 5, 2022 Fant motet til å vaske motorrom og girkasse idag. Litt lettere å rulle ett ‘’tomt’’ karroseri😄 Sånn ser rådelagrene som ble demontert, klar slitasje på dem. Kan aldri se for meg at lagrene noen gang har blitt bytta siden rådelagre ikke er ett problem på M5x motorer. Uansett digg å vite at nye oppgraderte lagre er installert som holder i maaaaange tusen km til mslello, mr.Wreckless, skoglund og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 20, 2022 Forfatter Share Skrevet September 20, 2022 Endelig i hus! Går slag i slag fremover nå Ampera, fxslin, Skulebollen og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 21, 2022 Share Skrevet September 21, 2022 Med dette tempoet er du ferdig til neste helg Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 21, 2022 Forfatter Share Skrevet September 21, 2022 7 timer siden, ahj skrev: Med dette tempoet er du ferdig til neste helg Målet er å ha motoren i bilen ila helga Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet September 21, 2022 Share Skrevet September 21, 2022 (endret) Bra jobba så langt Skal ikke si noe på arbeidsmoralen her! Satser på at resten går smooth. Endret September 21, 2022 av ///M-ini95 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet September 21, 2022 Share Skrevet September 21, 2022 Bra arbeid her 😎 Blir gira til å ta ei økt på bilen min når eg kjem heim frå jobb 😄 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 21, 2022 Share Skrevet September 21, 2022 Ja kaster meg inn her og sier bare meget bra dette .😊 Du er flink og gyver løs som fy . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 29, 2022 Forfatter Share Skrevet September 29, 2022 Det er liv! Første drag på starteren etter 30 sekunder kjinning uten sikringa til bensinpumpa for å bygge oljetrykk. Front helt demontert uten oppkobling av kjølevann, derav veldig kort oppstart. Pluss en liten oljelekkasje jeg måtte tette😂 IMG_6287.MOV Vegard_, CHNilsen, fxslin og 8 andre reagerte på dette 11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet September 29, 2022 Share Skrevet September 29, 2022 Kul motorlyd da! Gratulerer så langt! Slavearbeider'n reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet September 29, 2022 Forfatter Share Skrevet September 29, 2022 2 minutter siden, Otis skrev: Kul motorlyd da! Gratulerer så langt! Kun grenrøra av eksos som er på😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet September 29, 2022 Share Skrevet September 29, 2022 Gratulerer og godt jobba som vanlig 😊😊 Du er flink 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå