Gå til innhold

Skulebollens 635csi. Nypolert og klar for sommer


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

På 28.1.2022 den 9.52, Pekka skrev:

Drømmebil i ungdommen, en av de fineste BMW har laget.

Man får jo 635 på billigsalg på Finn, bare og invistere :D 

På 28.1.2022 den 10.21, sveigis skrev:

Ja Skulebollen det er en fin bil dette og så er det så tilfredstillende og se førstegen.e24 så hel uten masse rust og møkk .😊

Felgene du har er forøvrig drømmefelgene mine og en dag bør jeg ha et sånt sett på lur til mine .

En annen ting er det din far som har den slcen?

Hvis ja god smak på bil har han da for de er pinadø tøffe 😎

Acs hadde kledd gått e28en din, uten tvil :) Er far min sin SLC ja, er en original 500 kun produsert i 1100ish eksemplarer, meget flott bil som kun har gått 110k km. Den står dog for det meste i ro i garasjen, han har den vel egentlig til pynt :P Liker nok bedre e24, men er stilig med rammeløse vinduer fremme og bak som går helt ned, og en skjikkelig v8er under panseret 

20 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Utrolig hva senk og felg gjør med biler 😍 Fantastisk flott e24 du har. Har sett gjennom tråden din og her skal jeg følge med (selv om du er en tregbukk med oppdateringer ser jeg 🤣) Kjipt at du måtte sende tilbake igjen de nytrekte stolene a gitt 😤 Men skulle firmaet som trakk om stolene kjent at det luktet drit før dem tredde på nytt skinn 🤷‍♂️🥴 

Takk for hyggelige ord :) Jeg er ikke av typen som er så opptatt av likes osv. Og har ikke sansen for og klage på at folk kommenterer lite i trådene mine, men jeg må innrømme at det er jo hyggelig med litt respons på det man legger ut 😅 

Ja stolene ble en eneste stor fadese. Jeg kjøpte disse fra Skottland og ville ikke trekke dem opp, da jeg syns det er viktig at skinnet har den originale patinaen. Dette lot seg dessverre ikke gjøre og beholde for og få bort lukten. Noe jeg fant ut etter at stolene ble sendt til rep. Når han da trekte om stolene og det likevel luktet, ble jeg uten tvil skuffet. Ventet også en hel sommer på stolen, så 2020 sesongen ble jo ødelagt.. 

Håper jeg får igjen stolene før sesongen begynner nå, og at dei da er luktfrie. Trøsten er at skinnet og arbeidet som er gjort på stolene er aldeles utmerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Jah.. Fikk ikke igjen stolene før sesongen.. 🙄🙄

Men nå er dei endelig på plass 😍

Ble "nye" stoler, disse er originale og forholdsvis pene alder tatt i betraktning. Sidestøtten er trekt oppigjen p.g.a litt slitasje. Men i mine øyne ble dette ti hakk bedre enn nytrekte stoler. Synes det er bedre med originalskinn og patina enn nytt og strøkent 😊 

Har våre ekstremt mye styr og penger med disse stolene, men nå er jeg endelig i mål! Nå er det berre og få tatt en grundig rens og vask av fremstoler. Men det blir til vinteren, nå skal den nytes siste rest av sesongen 😎

 

 

IMG_20220903_101430580_HDR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Snagg30 skrev:

Fantastisk! :D hvor fikk du trekt opp igjen setene?

Er en lang historie 😅 Og kan vel langt ifra anbefale han sånn egentlig 🙈 Det blir meget bra arbeid, men man må ha evig med tålmodighet.. 🙄 Send en PM så kan du få info 😊 Ønsker ikke og "sverte" folk offentlig

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Når stolene var montert kunne jeg endelig begynne og bruke bilen. ( Har kun hatt lufteturer på en ølkasse😅

Gleden var derfor stor når jeg endelig kunne ta i bruk bilen som normalt igjen. Ønsket og få kjørt på den mest mulig nå på sensommeren for å få litt utav sesongen. 

Kom meg ca. 6 km før det kom periodevis skrapelyder framme i motorrom 🙄 Etter stopp og inspeksjon i vegkanten viste det seg at det var lageret i viskosekoblingen som var slarkete. 

Ny dyyr original viskose ble bestilt og montert etter litt bannskap, tok litt tid og forstå at akkurat på min bil var ikke mutteren links 😅

Som den dyktige bloggeren jeg er tok jeg selvsagt bilder av jobben. 

IMG_20220802_211512416.thumb.jpg.31b7545c19d21ec14dc57ab3e79affe1.jpg

 

 

Bilen fikk seg også ett oljeskift da det var 2 år siden sist.. Sikkert rullet rundt 1000km så oljen var ikke sliten😅 men greit og få gjort det uansett. Dette ble dog for mye for meg å få bilder av

 

Har derimot klart og ta litt bilder av bilen når jeg har vært ute og turet 😁 Blitt brukt flere turer både med og uten barn. Storkoser meg og blir rett og slett lykkelig hver gang den brukes😅

 

IMG_20220903_183314195_HDR.jpg

IMG_20220828_195930806.jpg

IMG_20220828_195823121_HDR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Skulebollen skrev:

Når stolene var montert kunne jeg endelig begynne og bruke bilen. ( Har kun hatt lufteturer på en ølkasse😅

Gleden var derfor stor når jeg endelig kunne ta i bruk bilen som normalt igjen. Ønsket og få kjørt på den mest mulig nå på sensommeren for å få litt utav sesongen. 

Kom meg ca. 6 km før det kom periodevis skrapelyder framme i motorrom 🙄 Etter stopp og inspeksjon i vegkanten viste det seg at det var lageret i viskosekoblingen som var slarkete. 

Ny dyyr original viskose ble bestilt og montert etter litt bannskap, tok litt tid og forstå at akkurat på min bil var ikke mutteren links 😅

Som den dyktige bloggeren jeg er tok jeg selvsagt bilder av jobben. 

IMG_20220802_211512416.thumb.jpg.31b7545c19d21ec14dc57ab3e79affe1.jpg

 

 

Bilen fikk seg også ett oljeskift da det var 2 år siden sist.. Sikkert rullet rundt 1000km så oljen var ikke sliten😅 men greit og få gjort det uansett. Dette ble dog for mye for meg å få bilder av

 

Har derimot klart og ta litt bilder av bilen når jeg har vært ute og turet 😁 Blitt brukt flere turer både med og uten barn. Storkoser meg og blir rett og slett lykkelig hver gang den brukes😅

 

IMG_20220903_183314195_HDR.jpg

IMG_20220828_195930806.jpg

IMG_20220828_195823121_HDR.jpg

Nydelig, rett og slett nydelig! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne viskospatenten som du har på din har jeg aldri sett før på en m30 motor .😊

Måtte logge meg inn på delefilmen og se av ren nysgjerrighet ,og ja prisen var ikke gratis  nei .

Slapp du unna koking og ?

Jeg bestilte ny nå til min av merke Behr og synes den kostet mer enn nok ,men disse må være iorden på disse bilene uansett hva det må koste .

Hvertfall igjen en absolutt nydelig bil du har og er fasiten på hvordan min e24 skulle sett ut .

( Min mening ) som er den nye setningen her inne 😅😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sveigis skrev:

Denne viskospatenten som du har på din har jeg aldri sett før på en m30 motor .😊

Måtte logge meg inn på delefilmen og se av ren nysgjerrighet ,og ja prisen var ikke gratis  nei .

Slapp du unna koking og ?

Jeg bestilte ny nå til min av merke Behr og synes den kostet mer enn nok ,men disse må være iorden på disse bilene uansett hva det må koste .

Hvertfall igjen en absolutt nydelig bil du har og er fasiten på hvordan min e24 skulle sett ut .

( Min mening ) som er den nye setningen her inne 😅😅

 

Nei googlet når den ikke ville slippe for og se at det faktisk var links, men alt på google tilsa at det var links også😅 

Ingen koking nei😊 Var bare slakke i lageret slik at viften såvidt slo borti radiator ved høyt turtall

Ellers takk for fine ord😊

 

8 timer siden, papertiger skrev:

Dette var en utrolig stilig og "ren" E24. Begynner å få sansen for disse flakene. 

 

@sveigis se der, plukket opp allerede jo! :D 

Det var nå jaggu på tide du er begynt og få sansen for dem da 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde de byttet viskosetype i 1979 jeg. Er du sikker på at det er 80 modell du har @Skulebollen?

Uansett så kan du bare bytte til nyere type vannpumpe hvis den viskosekoblingen er vanskelig/dyr å få tak i. Må bare bytte viftebladene og remskiven i tillegg.

De framstolene dine ble flotte, skjønner deg godt at du vil ta vare på så mye av det originale skinnet som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Rune-K skrev:

Jeg trodde de byttet viskosetype i 1979 jeg. Er du sikker på at det er 80 modell du har @Skulebollen?

Uansett så kan du bare bytte til nyere type vannpumpe hvis den viskosekoblingen er vanskelig/dyr å få tak i. Må bare bytte viftebladene og remskiven i tillegg.

De framstolene dine ble flotte, skjønner deg godt at du vil ta vare på så mye av det originale skinnet som mulig.

Jeg er ikke sikker foruten at vognkortet sier 1980🤔 Er mye rart på disse gamle bilene.. Gulvet feks. Er forskjellig fra en 76 mod. Og en 80 mod. Selvom begge er basert på e12. Mens facelift i 82 har annet gulv igjen. ( Var Myye styr med gulvmatte ) 

 

Finnes der noen måte og sjekke årsmodell på eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Skulebollen skrev:

Jeg er ikke sikker foruten at vognkortet sier 1980🤔 Er mye rart på disse gamle bilene.. Gulvet feks. Er forskjellig fra en 76 mod. Og en 80 mod. Selvom begge er basert på e12. Mens facelift i 82 har annet gulv igjen. ( Var Myye styr med gulvmatte ) 

 

Finnes der noen måte og sjekke årsmodell på eller?

Får du ikke opp årsmodellen hvis du legger inn vin nummeret hos f.eks Koed da?

Det skal også være støpt inn produksjonsdato på topplokket. Det pleier også og stå bak på diverse komponenter inne i bilen bl.a bak på instrumentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...