Gå til innhold

Designer's F11 M550D X-Drive | Solgt


Designer
 Share

Anbefalte innlegg

14 timer siden, FTE skrev:

Pen bil, felgene kledde godt :) 

Prøvde en F11 M550D i sommer, da jeg vurderte å handle meg en sånn. Artige biler 👍  

Takk! :D 

Absolutt! Utrolig fascinert over hvor gode de er å kjøre, en drøm! Med komfortseter, B&O, Head-up og varme i ratt og ræv, rett og slett digg. Savner litt effekt og lyd av bensin maskin, men blir nok bedre når jeg får den tunet. 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Peak skrev:

Har fremdeles til gode å kjøre en slik motor, ser du savner effekt, på hvilken måte? Er du veldig godt vandt fra før? 381 momentsterke hester burde være nok i en stasjonsvogn?

Er nok blitt for godt vant 😅🙈 

Føler jeg hadde en anelse om at 380hk skulle føles sånn og sånn, men det gjorde det ikke. Sitter igjen med en følelse av at jeg håpte den skulle gå bedre. 🙃

Men for all del, skyvet er bra og kreftene følger gjennom hele registeret. Også er den som sagt veldig komfortabel, og frontruta er jo konstruert for å ligge mer jevnt i 200 km/t enn i Norske 80/90 km/t. Så kanskje det er noe av grunnen til at jeg får det inntrykket jeg får i denne når man trår på. 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo alltid være en forskjell på følelsen av diesel og bensin når det kommer til dette føler jeg. Altså jeg har en gammel M3 som på ingen måte er spesielt rask lenger når man sammenligner med skyvet i en moderne dieselbil med litt effekt. Men følelsen av effektkurven, lyden og draget mot turtallsperra gjør at det blir en helt annen opplevelse.

 

Just my 2 cents. Rå bil er det uansett du har anskaffet deg ;)

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Designer skrev:

Er nok blitt for godt vant 😅🙈 

Føler jeg hadde en anelse om at 380hk skulle føles sånn og sånn, men det gjorde det ikke. Sitter igjen med en følelse av at jeg håpte den skulle gå bedre. 🙃

Men for all del, skyvet er bra og kreftene følger gjennom hele registeret. Også er den som sagt veldig komfortabel, og frontruta er jo konstruert for å ligge mer jevnt i 200 km/t enn i Norske 80/90 km/t. Så kanskje det er noe av grunnen til at jeg får det inntrykket jeg får i denne når man trår på. 🤷‍♂️

Har kjørt en kamerat sin 550d og det er litt samme følelsen. Den går bedre enn det meste, men i bunn å grunn føles den bare som en chippet 530d. Enten er det noe feil med bilen (vet han har egr kjøler med lekkasje) eller så er det for mye elektronikk som demper momentet til drivverket. Jeg regner med bilen føles sprekere fra 150 og oppover men 0-120 så får man veldig følelsen av at noe demper momentet i motoren.

Han har en 12 modell mens da jeg prøvekjørte en 15 modell hos bavaria xdrive tour så gikk denne vesentlig bedre mener jeg å huske. 

Det er uansett kule biler, og misunner deg b/o anlegget! :) prisene er jo blitt ganske overkommelige også. Jeg tror nok likevel en e92 m3 til samme pris kunne gitt deg det du savner i opplevd kraft og bensinmotor lyd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, scoot skrev:

Det vil jo alltid være en forskjell på følelsen av diesel og bensin når det kommer til dette føler jeg. Altså jeg har en gammel M3 som på ingen måte er spesielt rask lenger når man sammenligner med skyvet i en moderne dieselbil med litt effekt. Men følelsen av effektkurven, lyden og draget mot turtallsperra gjør at det blir en helt annen opplevelse.

Just my 2 cents. Rå bil er det uansett du har anskaffet deg ;)

Du sier noe, og mye av den sammenligningen går nok mot 335n jeg hadde med 400+ gamp, stivere, enklere, ja noe mer sportslig enn denne skuta som bare skyver og skyver. Blir nok noe annet med åpen downpipe og litt mer åpen eksos.

Satt på med en som var tunet og hadde åpen downpipe (fjernet DPF). Ble slik V8 lignende lyd som Audi har i sine 3l Bi-Tdi. Høres grovt ut og gjorde hele bilen mer barskere, så dette gleder jeg meg til. 😎

 

1 minutt siden, Evopower skrev:

Har kjørt en kamerat sin 550d og det er litt samme følelsen. Den går bedre enn det meste, men i bunn å grunn føles den bare som en chippet 530d. Enten er det noe feil med bilen (vet han har egr kjøler med lekkasje) eller så er det for mye elektronikk som demper momentet til drivverket. Jeg regner med bilen føles sprekere fra 150 og oppover men 0-120 så får man veldig følelsen av at noe demper momentet i motoren.

Han har en 12 modell mens da jeg prøvekjørte en 15 modell hos bavaria xdrive tour så gikk denne vesentlig bedre mener jeg å huske. 

Det er uansett kule biler, og misunner deg b/o anlegget! :) prisene er jo blitt ganske overkommelige også. Jeg tror nok likevel en e92 m3 til samme pris kunne gitt deg det du savner i opplevd kraft og bensinmotor lyd.

Kan være noe, fikset akkurat EGR på min også men ble ikke noe særlig raskere etter det heller. Nå har denne gått et stykke og med å få åpnet litt, renset innsug og slikt for koks, også klinke til med steg 2 så blir det nok bra. Meeen det kan ikke sammenlignes med effekt følelsen i bensin uansett tror jeg. :) 

B&O anlegget er virkelig rått. Det spiller utrolig bra, og det virker ikke som om det vrenger seg uansett hvor høyt man spiller. Nei det er rett og slett et helt rått anlegg! 😍

Har veldig lyst på E92 M3, men har hatt 2 E92 nå, og vil prøve andre karosseri egentlig. Sikler litt på nyere M'er som F10 M5 eller F13 M6. Disse er litt dyre enda for min lommebok. E63 650i/M6 er også noe jeg har lyst å legge en finger på, samt E30 eller E24 om jeg går retro. 

Huskjøp nærmer seg og da er de siste alternativene mye mer reel enn en 2011+ M-bil. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes F1x føles mye tregere enn de egentlig er jeg også. Vurderte å kjøpe en F10 530D som jeg da prøvekjørte, og den føltes langt i fra så kjapp som den egentlig er. Er jo en stor og tung bil og det merkes jo når man kjører de. Men så er det vel kanskje litt "riktig" i en femmer at den skal gå godt men føles rolig og komfortabel. Og som scoot nevner så er det jo ganske drastisk annerledes feel i en diesel enn i en bensin, spesielt når man sammenligner F11 diesel med E92 bensin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gabz skrev:

Synes F1x føles mye tregere enn de egentlig er jeg også. Vurderte å kjøpe en F10 530D som jeg da prøvekjørte, og den føltes langt i fra så kjapp som den egentlig er. Er jo en stor og tung bil og det merkes jo når man kjører de. Men så er det vel kanskje litt "riktig" i en femmer at den skal gå godt men føles rolig og komfortabel. Og som scoot nevner så er det jo ganske drastisk annerledes feel i en diesel enn i en bensin, spesielt når man sammenligner F11 diesel med E92 bensin.

Ja nei det skal jo ikke være sportslig på en måte, men når det står en liten M foran så skulle en tro at det var litt mer..føles litt mer som en oppjazzza 530d pr. nå.. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. nye prosjekter som jeg så vidt ramset opp oppe i et innlegg her.

Så la jeg merke til denne i FB feeden min istad. E31 Pandem widebody som skal vises på SEMA. Ble fort litt interessant å bygge en brei E31, syns denne var rå! 🤩

72597480_1446778778805516_9115090508253757440_n_2100x.thumb.jpg.691b475076865dad0727189717745bc5.jpg

72695151_1417193681779027_8590565170508464128_n_2100x.thumb.jpg.cd99a4e562fbc71d0580197ea20630c1.jpg

72970897_440520983252877_6203593888385466368_n_2100x.thumb.jpg.e02224b2ae5a7d8b6d1b9243a81e0da0.jpg

73084135_2504599459767850_7918374420425474048_n_2100x.thumb.jpg.0374f02080dec290540872a209bb4953.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.10.2019 den 16.29, Designer skrev:

I går ettermiddag meldte jeg meg inn i Kongelig Norsk Automobilforbund. 👍
Takk for at dere stemte og kom med erfaringer, det gjorde valget lett. 

Ang. tvisten om drivakslinger så var svarfristen for selger i dag. Prøvde å ringe, men fikk ikke svar. Like etter kom en melding om at han ikke var på kontoret i dag, og lurte på om vi kunne snakkes på tlf i morgen. Spent på hva han har å si da. 🤷‍♂️

Selger og jeg pratet på tlf dagen etterpå, altså Tirsdag. Han nektet å bytte drivakslingene mine, kunne sende meg nye mansjetter men thats it. 😠 Han forstår ikke at når mansjettene har gått så lenge som de har gjort slik, så er drivleddene ødelagt også. Rakk jo knapt å høre nyheten om at mansjettene mine var ødelagt før kneppinga begynte. Når kneppinga begynner så har disse gått en stund med ødelagt mansjett.

Han mener at vi må prøve til med fett og ha på ny mansjett. Denne jobben nekter jeg å gjøre selv siden ikke drivledd kan demonteres fra aksling. Ei heller fordi da får jeg vel ratt skyld for å ha ødelagt leddene selv om jeg skrur selv også. Så ba om å få dette skiftet og skulle lyden oppstå innen kort tid så krevde jeg bytte til nye akslinger. Dette har han enda ikke svart på. 

Har også fått svar fra min mekaniker på Bilia som sier som alle andre mekanikere jeg har pratet med. At å fylle på med fett og ny mansjett ikke vil hjelpe. Det vil lage lyd kort tid etter og bli bare verre. Så det har jeg nå fått skriftlig. 

Så hører jeg ikke noe mer før helga nå, så blir det forbrukerrådet mat! 😠 Det tar jo fort 5-8 uker før en behandler ser på saken. Så antagelig må jeg koste på nye akslinger selv i mellomtiden, og satse på å få erstatning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det blir løsning med selger alikevel. 👍

Kjører ned til lørdag morgen for å levere bilen så fikser de feilene til uka. Eneste er at jeg er litt redd de kun bytter mansjett og pumper inn nytt fett. Dette vil ikke funke i akkurat lang tid, så har sagt det til de og videresendt mail fra mekaniker hvor det står skriftlig. Så håper verkstedet de bruker sier det samme at akslinger må byttes pga. leddene har gått. Uansett så har jeg krevd at om de bytter kun mansjett, så skal jeg ha nye akslinger byttet om kneppinga er tilbake innen kort tid. 

Satser på at det løser seg greit og at jeg blir ferdig med dette. Utrolig irriterende og energi krevende. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg bare til å få gjort litt smått etterhvert nå. Sotfilm, nyrer, vingev også etterhvert tuning og litt senk. :) 

Synes det gjør så mye med en vinge på stasjonsvogner. Liker veldig godt F31 sin Hartge vinge, og på F11 så liker jeg slik som han her har.

IG: C. Sandnes. Denne var utstyrt med H&R justerbare fjærer foran og luftsenk satt lavere bak, sitter meget fint synes jeg til å bare være fjærsenk. 🤩

990030994_Skjermbilde2019-11-08kl_12_21_01.thumb.png.cb49c0750669e09e690196e4a93830fa.png

120532728_Skjermbilde2019-11-08kl_12_21_32.thumb.png.3efbe5c661b68103cad4693c6c5deb36.png

842843124_Skjermbilde2019-11-08kl_12_21_24.thumb.png.e3a783ee8fcf441381f7e6aaa21110bd.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...