modus Skrevet Oktober 5, 2019 Share Skrevet Oktober 5, 2019 Vurdere å bytte bil da x5n blir 4 år over jul. Bor også over 30 mil unna nærmeste Bmw forhandler så lurere litt på følgende. Noen som har prøvet begge disse bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Oktober 5, 2019 Share Skrevet Oktober 5, 2019 Har ikke prøvd noen av de, men lydbildet av en X3 M40i som drog avgårde fra en rasteplass vi stoppa ved i Tyskland var nok til å vekke må ha-begjæret i meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 5, 2019 Share Skrevet Oktober 5, 2019 Egentlig så er disse to bilene ganske ulike. Der X5en er en vesentlig mer romslig og komfort orientert SUV så er X3 med M40i motoren mer sportslig. Jeg ville uten tvil valgt X3 M40i, mange mener faktisk at dette er en bedre allrounder enn X3M. Lydbildet er fantastisk og X3 er i seg selv blitt en utrolig bra bil. Det er kanskje ikke så mange år igjen hvor vi kan kjøpe slike bensinbiler som dette. Ville ikke kastet bort de åra med mulighet på å kjøpe diesel (slik jeg gjorde 😂) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Oktober 5, 2019 Share Skrevet Oktober 5, 2019 Rent estetisk holder jeg en stor knapp på X5, bortsett fra baklyktene er det en vanvittig tøff bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Oktober 5, 2019 Share Skrevet Oktober 5, 2019 Som @Fredrik 90 er inne på, så er det to totalt forskjellige biler. Jeg synes du skal bestemme deg for om du vil ha en X3 eller en X5 først, når du har gjort det kan du velge hvilken motor du vil ha. Selv ville jeg valgt X3 fordi jeg rett og slett synes at X5 blir for stor på småkjøring, parkering osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Oktober 5, 2019 Share Skrevet Oktober 5, 2019 Er nå lyden i m40i så veldig tøff? Ein i nabolaget her har ein, og eg syns det er like flaut, på hans vegne, kvar gong han kjem køyrande med mini-SUVen sin og det renn over av falske "pops and crackles" frå eksosen. Det er tøft på ein gammal Porsche med mekanisk innsprut, men ikkje på ein ny bil der du veit det er gjort med vilje. Blir like teit som å spele falsk motorlyd i høgttalerane. Ville gått for X5, men som andre seier er det jo vidt forskjellige bilar så ville først funne ut om det er X3 eller X5 du vil ha. Ron Jeremy og Ingvaldsen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 5, 2019 Share Skrevet Oktober 5, 2019 34 minutter siden, mcbanan skrev: Er nå lyden i m40i så veldig tøff? Ein i nabolaget her har ein, og eg syns det er like flaut, på hans vegne, kvar gong han kjem køyrande med mini-SUVen sin og det renn over av falske "pops and crackles" frå eksosen. Om det er tøft eller ei er vel en smakssak. Det er iallfall tøffere enn lyden i en diesel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 5, 2019 Share Skrevet Oktober 5, 2019 (endret) 1 time siden, mcbanan skrev: Er nå lyden i m40i så veldig tøff? Ein i nabolaget her har ein, og eg syns det er like flaut, på hans vegne, kvar gong han kjem køyrande med mini-SUVen sin og det renn over av falske "pops and crackles" frå eksosen. Det er tøft på ein gammal Porsche med mekanisk innsprut, men ikkje på ein ny bil der du veit det er gjort med vilje. Blir like teit som å spele falsk motorlyd i høgttalerane. Ville gått for X5, men som andre seier er det jo vidt forskjellige bilar så ville først funne ut om det er X3 eller X5 du vil ha. Jeg har kjørt begge bilene, dog ikke X3 med B58. Jeg har også problemer med putring og fjolleriet som de har rotet med, barnslig og unødig, men dette er smak og behag. slikt passer nok kanskje bedre på en 2,3 evt 4 serie? Jeg kjenner jo ikke plassbehovet ditt, men kommer du fra X5 (F15) blir det vanskelig å se bort fra komforten du nå er vant til. G05 syns jeg personlig er en mer smidig og mer letthåndterlig bil enn F15 er, tiltross for et par cm mer her og der. Så syns jeg samtidig det er lettere å forsvare prisen på en G05 kontra lillebror, som jeg syns har nærmet seg X5 litt vel mye på pris. Prøv begge bilene, deretter vurder hva slags motorisering som er riktig for deg. Begge er vel egentlig «vinn vinn». Endret Oktober 5, 2019 av Ron Jeremy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Oktober 5, 2019 Share Skrevet Oktober 5, 2019 4 timer siden, mcbanan skrev: Er nå lyden i m40i så veldig tøff? Ein i nabolaget her har ein, og eg syns det er like flaut, på hans vegne, kvar gong han kjem køyrande med mini-SUVen sin og det renn over av falske "pops and crackles" frå eksosen. Det er tøft på ein gammal Porsche med mekanisk innsprut, men ikkje på ein ny bil der du veit det er gjort med vilje. Blir like teit som å spele falsk motorlyd i høgttalerane. Jeg er så enig med akkurat når det gjelder det her. ops ang bangs er det værste jeg vet på nye biler. Jeg synes F80 M3 er en kjempebil men lyden i den bilen ødelegger alt for meg. Har kjørt nye X3 M og kan si at lyden der er rimelig rå. Også kjørt nye F90 M5, lyden synes jeg ble veldig tam ved kjøring. Ron Jeremy og ogee1 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 5, 2019 Share Skrevet Oktober 5, 2019 En ting jeg lurer litt på er hvorfor X5 vurderes med 30d motoren og ikke 45e plug inn? Dieselsekseren er helt fantastisk i disse bilene, diesel har jo aldri vært bedre enn det er nå. Men hybriden er jo enormt mye billigere, så det blir jo litt en no brainer. Når det er sagt, kjører 540d med med samme motor som X5 30d. Digger den drivlinja, anbefales hvis du først bestemmer deg for X5 og ikke X3. Men likevel, en skikkelig bensin sekser er noe helt eget 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 6, 2019 Share Skrevet Oktober 6, 2019 Selv om utseendet ikke er så veldig forskjellig på X3 og X5, ville jeg utvilsomt kjøpt sistnevnte - ene og alene på grunn av komfortseter og interiør. Interiøret til X3 fremstår i mine øyne som utdatert. Walkabout og Ron Jeremy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Oktober 6, 2019 Share Skrevet Oktober 6, 2019 22 timer siden, Slavearbeider'n skrev: Jeg er så enig med akkurat når det gjelder det her. ops ang bangs er det værste jeg vet på nye biler. Jeg synes F80 M3 er en kjempebil men lyden i den bilen ødelegger alt for meg. Har kjørt nye X3 M og kan si at lyden der er rimelig rå. Også kjørt nye F90 M5, lyden synes jeg ble veldig tam ved kjøring. Kjør i efficient mode så slipper du pops og bangs 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Oktober 6, 2019 Share Skrevet Oktober 6, 2019 12 minutter siden, Skulebollen skrev: Kjør i efficient mode så slipper du pops og bangs 😁 Men da er vel litt av poenget med M3 borte og vel?😂 Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Oktober 6, 2019 Share Skrevet Oktober 6, 2019 X3 m40d er ca likt priset som x5 30d. Så jeg ville sammenlignet de to. X5 er penest, x3 er den beste bilen allround. Eventuelt så virker jo en x3 30d som du heller kan proppe med utstyr som et bra valg. Chiper du den så har du i praksis x3 40d motoren. Min personlige mening er at m40i X3 er en tøvete bil som sluker bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 6, 2019 Share Skrevet Oktober 6, 2019 Nå bruker man såpass mange kroner på verditap i denne prisklassen at drivstoffutgifter vel kommer litt i annen rekke. Med det sagt virker jo X5 45e som et logisk valg da innkjøpsprisen er langt lavere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå