Gå til innhold

Min 2020 M5 Competition


Ampera
 Share

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Da er denne ut av vinterlagring. Hadde kjørt kun 100 km siden stor service 1 juli 2023. Det er på sin plass at den blir brukt. Alle verdier er normale. Dette har jeg savnet, smelle litt i kasse, antispinn oppfører seg som et flipperspill. Merker det er litt forsinkelse i forhold til elbil. Da skal den få litt mere oppmerksomhet i år. Det som ikke er like hyggelig er å fylle opp, dette holder vel til 50 mil.

image.thumb.png.c47ab3a86e80f88c279920bc6018163c.png

 

20240511_155311.jpeg

20240511_155349.jpeg

IMG_2190.jpeg
image.thumb.png.fd9ef40e81f75a80aa49eab1e15154df.png

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvant syn, måtte skifte simiringer diff. Mesteparten av tiden går med til demontering. Dette er første større kostnad jeg får. Har nå snart hatt bilen i 7 år. Dette kan jeg leve med. Måtte få dette i orden til den skal brukes på Rudskogen til helgen. 
 

IMG_2197.jpeg

IMG_2195.jpeg

IMG_2192.jpeg

IMG_2191.jpeg

IMG_2193.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å få det bytta, ikke noe greit å tøye grensene til bilen på bane når ting ikke er på stell.

Jeg ser du har fått litt "understellsbehandling" også 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der med simringer på diffen. BMW har vel hatt svetting på de helt tilbake til sideloader diffene de brukte på E12.

En kompis nevnte for meg en gang at han trodde det hadde noe med at luftingen tettet seg og at det dermed bygde seg opp et lite trykk i huset. Om det stemmer aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg ser du har fått litt "understellsbehandling" også 😅

 

Det var det første jeg gjorde når bilen kom til Norge i 2017. Fikk en omgang Fluid film.

Så veldig bra ut under. Alle deksler samler sand. Mekaniker har nå sikkert fjernet over en kilo med sand etter hvert som han demonterte dem.

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snagg30 skrev:

Herlig! Gledes til å få sitte på med denne og å se forskjellen fra F90’n :) hvilke dag kommer du på i helgen?

Lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...