StigJ Skrevet Februar 13 Skrevet Februar 13 Gratulerer så mye med flott dailydriver @Dusy Dusy reagerte på dette 1
Snagg30 Skrevet Februar 13 Skrevet Februar 13 Gratulere igjen med nydelig bil Dusy reagerte på dette 1
Marius2002 Skrevet Februar 13 Skrevet Februar 13 Haha, bimmers er farlig. Gratulerer med kanontøff skute som må være verdens beste totalpakke av elbil idag. Her har du en kjøremaskin i mange år. Dusy, Ron Jeremy og fupsaker reagerte på dette 1 2
Dusy Skrevet Februar 13 Forfatter Skrevet Februar 13 (endret) Tusen takk for det @Snagg30og @Marius2002 Dere har jo vært med på nesten hele reisen. Det er litt morsomt at alle tror jeg har gitt en arm og ett bein for bilen her på jobb, når sannheten er at jeg bare har gitt en arm😅 Allerede fått kallenavnet «Batman» 😎 Endret Februar 13 av Dusy Snagg30, Marius2002, fupsaker og 1 annen reagerte på dette 1 3
Eivind92 Skrevet Februar 13 Skrevet Februar 13 Grattis @dusy! Denne blir du nok fornøyd med🤗 Dusy reagerte på dette 1
BimmerFan! Skrevet Februar 13 Skrevet Februar 13 Gratulerer med råtøff bil @Dusy 😄 Kunne gjerne ha tenkt meg å bytte E-golfen vår i en i4 M50😄 Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Februar 13 Forfatter Skrevet Februar 13 Tusen takk for det @Eivind92og @BimmerFan! E-Golfen var en knall bil, lite feil og problemer med den. Fikk heldigvis bytta 3 Ac sensorer og noe greier i viftesystemet rett før garantien gikk ut for 2 år sida, og det var det. Men, med mye jobbing om dagen så blir rekkevidden litt knapp, særlig på vinterstid. Må si jeg ble mektig imponert over batteritesten. Her var det 87% prosent igjen etter 107k km. Marius2002, ahj og BimmerFan! reagerte på dette 3
Dusy Skrevet Februar 13 Forfatter Skrevet Februar 13 Og, hva er vel mer gøy enn å få en B på masterens første store individuelle eksamen?? 😄 Gud nå skal det bli godt med langhelg fri i kveld!!! hemperen, sveigis, BimmerFan! og 14 andre reagerte på dette 14 3
mslello Skrevet Februar 13 Skrevet Februar 13 Gratulerer i4! i4 er trivelige saker Marius2002 og Dusy reagerte på dette 1 1
Dusy Skrevet Februar 13 Forfatter Skrevet Februar 13 Tusen takk @mslello Herregud for en fryd ja. Deilig å bare kunne cruise og la bilen følge den foran. Slipper jo nesten å tenke i denne bilen. Hverdagsluksus mslello og Marius2002 reagerte på dette 2
BrokeBoi Skrevet Februar 14 Skrevet Februar 14 Grattis med ny bil! Disse i4erne er utrolig mye bil for penga om dagen, spesielt pre-lci. Har vurdert en slik en selv som en daily, men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg i 8/10 tilfeller drar fram bensinmonsteret uansett, og da går regnskapet ikke opp lenger.😅 Dusy reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Februar 14 Forfatter Skrevet Februar 14 Tusen takk @BrokeBoi Så absolutt. Man kan jo få 24 modeller med 14k på telleren til 499 nå. Men det gikk i delskinn og uten soltak, men er man ikke så nøye på det så har man jo et forutsigbart bilhold en liten stund. Skjønner godt at du hadde valgt M5en uansett, det hadde jeg nok også gjort om jeg hadde en stor nok lommebok for bensin 😂 BrokeBoi reagerte på dette 1
Dusy Skrevet Februar 15 Forfatter Skrevet Februar 15 (endret) Da har man rukket å bli noe kjent med bilen, men vil si jeg ikke er helt vant enda. Den er noen hakk opp i størrelsen fra E-Golfen, for å si det slik 😅 Kort og enkelt, bilen er utrolig god å kjøre. Syntes først den føltes ut som en båt, men dette forsvant da jeg satte styringen i sport i EcoPro modus, som er den modusen jeg kjører i stort sett. Ikke prøvd de andre modusene enda, fordi, for å være ærlig: det er jeg ikke vant til. Skal teste ut comfort modus inn til nattevakta i morgen. Syntes bilen føles noe stiv ut på enkelte ujevne underlag, men det er ingen krise. Det er tross alt en "M" BMW, så den er jo satt opp sportslig. Denne adaptive kjøringen er virkelig noe for seg selv. Det er totalt uanstrengt å kjøre denne. Den veit når neste rundkjøring kommer, tilpasser farten deretter, og man trenger bare å ratte bilen inn og ut av rundkjøringa. Helt rått! Det gjør kjøringa så mye mer avslappende. Noe som passer helt perfekt etter en nattevakt. Samme med avkjøringer fra motorvei, så fort man blinker med blinklyset og kjører av filen, så sakker bilen farten helt av seg selv. Av andre ting. Syntes den er høy altså. Men her skal jeg knipe igjen og ikke stresse så mye over det. Veit at @Saltkjelenog bror blant annet kjører Ac Schnitzer fjærer på sine, uten at det går utover komforten. Men jeg har da 18" på vinter og 19" på sommer, så redd den skal bli for lav pga dette, og det gidder jeg ikke. Vi får se med tiden hva jeg faller for, nå gjelder det bare å bli godt kjent med bilen og karakteristikkene på bilen. Har gitt på litt her og der, men ikke turt å gi full pupp da den kjører på vinterdekk. Men den går godt, og det er uanstrengt for å si det mildt. Det er en utrolig stille kjøreopplevelse, noe som er behagelig. Setene er svært komfortable og godt med justeringsmuligheter. Samme med klimakomfort funksjonene. Sett en avreise tid og du kommer til en helt perfekt oppvarma bil i kupeen og på rattet Føler jo meg som en skikkelig kakse som @Snagg30 fint påpekte 😂 28. mars skal den inn for polering og få lagt på keramisk coating hos ei bekjent som driver med dette som hobby ved siden av jobben hennes som lakkerer. Så det ser jeg veldig fram til. Utrolig dumt å ha en svart bil uten noen form for beskyttelse. I den anledning legger jeg også inn bestilling på BMW emblemer uten blå ring rundt. Flytende senterkopper skal også bli bestilt til sommerfelgene etter hvert. Så har jeg lekt med tanken om å foliere de gråe stripene rundt grillen i blank svart. Kan hende det blir for mye svart, så enda litt usikker. Syntes det er fint med litt kontraster, siden de andre emblemene på bilen også er i sølv. Det var det for nå, egentlig. Hvis det er noen her inne som har noen tips og triks angående bilen, så fyr løs. Jeg husker å ha lest noe om her inne om å få til Netlfic og YouTube på disse, så dette skal jeg forske mer på. Ikke at jeg vil bruke det så mye, men gimmicks er gøy Jo! Drev å leste meg opp på innstillinger for Harman Kardon lydanlegget, for å få mest mulig ut av lyden. Så snublet jeg over noen engelske tråder om at enkelte har fått kodet inn Bowers & Wilkins lydinnstillinger. Er det noen her som kjenner til dette? Ser på deg @Saltkjelen.. Fikk spylt av bilen igjen i dag etter noen ærender i Oslo. Fikk endelig tatt mattene og pedalene, og her har @sveigis bevist at plastfornyer er alt som skal til for å få fram fargen i gummimatter igjen! Endret Februar 15 av Dusy Orjan, Ampera, tambur4 og 9 andre reagerte på dette 12
Saltkjelen Skrevet Februar 15 Skrevet Februar 15 Vi kan jo komme med en haug av retrofit-tips, men spørs om du ikke synes Bimmers har vært dyrt nok - om det ikke skulle bli enda dyrere. Du kan kode inn comfort+ på demperne. Mitt nye favorittoppsett på vinterstid er blitt Eco Pro Individual uten begrensninger på varming, styring i sport og dempere i comfort+. Jeg kodet inn B&W meny, men gikk vekk fra denne igjen da jeg fikk litt OCD av B&W i HU, mens det står H/K ellers rundt om. Jeg syslet ikke nok med B&W kodet til at jeg kan si det var store forskjeller. Jeg samler opp litt deler for å gå all inn på B&W-retrofit i min nå, men tar det over langen. skoglund, Dusy og Ampera reagerte på dette 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå