Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

I4 fortsetter å imponere.

Må si BMW’s trend om å gi konservative tall ifht effekt - og nå også rekkevidde, er gledelig. 
Altfor ofte er det det motsatte som skjer og i4 er jo ikke den første elbilen som BMW gir nøktern rekkevidde heller.

 

02C563C1-3A64-45EE-84FA-6BB7B879A380.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bekrefte at denne imponerer. Vært på jobbreise med varierende kjøring. Ålesund - Oslo området t/r. La ut en post på vei ned. Kan nå oppsummere etter 175 mil, motorvei i Oslo, noe testkjøring av kollegaer og klatring opp til Gaustadtoppen (her fikk Bilen virkelig jobbe på svingete veier 😁- gled dere!)

Snittforbruk på 16.3 kWh/100 km. Ikke noe særlig forsøk på å kjøre sparsommelig. Kjenner jeg er iallefall fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2022 den 21.56, Mortenej skrev:

Kan bekrefte at denne imponerer. Vært på jobbreise med varierende kjøring. Ålesund - Oslo området t/r. La ut en post på vei ned. Kan nå oppsummere etter 175 mil, motorvei i Oslo, noe testkjøring av kollegaer og klatring opp til Gaustadtoppen (her fikk Bilen virkelig jobbe på svingete veier 😁- gled dere!)

Snittforbruk på 16.3 kWh/100 km. Ikke noe særlig forsøk på å kjøre sparsommelig. Kjenner jeg er iallefall fornøyd.

Høres bra ut. Kommer til å bli en del turer Oslo-Ålesund med fullpakket bil. La du inn ett eller flere ladestopp på ruta? Hvor stoppet du evt? Spent på rekkevidde på vinter og hvordan legge opp ladestopp (var ladekøer flere steder når vi kjørte nå i påska-da med dieselbil) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, E30325i88 said:

Høres bra ut. Kommer til å bli en del turer Oslo-Ålesund med fullpakket bil. La du inn ett eller flere ladestopp på ruta? Hvor stoppet du evt? Spent på rekkevidde på vinter og hvordan legge opp ladestopp (var ladekøer flere steder når vi kjørte nå i påska-da med dieselbil) :)

Er nok med et ladestopp på dette strekket. Passer bra med et stopp  ved Ikea på Hamar på vei sørover. hadde da 25% igjen når jeg kom hit, her er både Mer og Circle K alternativer. (Startet med "full" tank)

På returen så tok jeg et kjapt stopp på Vinstra, her er også valget mellom Mer og Circle K. kunne fint kjørt lengre, men en kjapp fyllling her så kom jeg meg hjem til min egen lader :)

Ingen ladekø på turen her, men kjørte midt i uka, så det utgjør nok litt.

Er spent på vinterforbruk, og sansynlig ladekøer til vintere jeg også.

Edit:

Jeg kjørte også alene på denne turen, men greit opplastet i bagasjerommet.

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2022 at 11:46 PM, fupsaker said:

Alpinafelger kledte virkelig bilen. Nå angrer jeg på at jeg ikke skal beholde den. 😩😂

80E5A843-1A8A-4A6E-A767-0B496C9A3A3D.jpeg

08AB6F6F-F6D5-4FD0-A183-D14CE2B7A004.jpeg

Denne bilen såg jeg når jeg kjørte hjem i går. Kan ikke være så mange andre med den fargen og disse felgene som såg ut som det var Alpina-felgene (selv om det var i fart). Lekkert og classy oppsett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...