Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Haroni said:

Litt usikker på hvilken de har begynt å sende ut, men denne ligger nå inne som siste. Appen fungerer nå som normalt.

https://www.bmw.no/no/topics/offers-and-services/bmw-digitale-tjenester-og-connectivity/remote-software-upgrade-21-11-22-03.html

20220801_211603.jpg

Takker, dette er nyere enn jeg har, 03/2022.52. Og når jeg sjekka i går var det siste tilgjengelige, så dette er nok den som det snakkes om at er på vei ut. Ser det står ikke noe om denne på BMW sine nettsider, hverken Norske eller tyske

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Da var i4 eDrive35 offentliggjort. Bestiller man en i4 eDrive35 i dag får man helt sikkert bilen før man får i4 M50 som ble bestilt i fjor.. 🤪

https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1943147&fbclid=IwAR32y7Q-csTQyNYTDqagxcyvpU1slWlkKYLdAl7CnhQoECPR0tftiR6hOMw

Den kommer sånn ca 14 stykker til kjøpe i Norge 😂 Her er det M50 for alle penga (og penger blir det nå som alle tilsynelatende får bilene sine etter at momsen har tredd i kraft)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk bilen kommer til å selge bra, jeg. At eDrive40 har solgt dårlig mot M50 skyldes først og fremst at differansen har vært for liten, og at M50 er "så mye mer" enn en eDrive40. eDrive35 vil fort bli momsfri, så her har man jo fortsatt en liten gavepakke. Ellers betyr nok momsen lite for de fleste, og skulle man være så uheldig å få bilen etter nyttår, snakker man om en merkostnad på 25-50 000kr i snitt. En gavepakke sitter vi på uansett, om en litt mindre enn ønsket og håpet. Ellers er det lov å håpe at denne tafatte regjeringen ikke rekker å endre skatteloven ettersom dette må til før de kan begynne med moms på deler av kjøpesummen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutes ago, StigJ said:

En slik en kunne jeg glatt vurdert å hatt. Men blir garantert SUV neste gang det byttes bil :whut:

Jeg også. Heller en slik enn en TM3 med AWD... Men SUVStig? Er det for å bedre føle kontrasten fra Z4'en? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2022 den 10.26, Zappod skrev:

Hmmm.. Da høres det jo rart ut at du ikke kunne komme med på juli produksjon du og? 🤷🏼‍♂️

Jeg har ikke karbon pakke eller ventilerte seter, men ellers tror jeg at jeg har det meste.. Jeg prøvde å krangle litt på "kick" funksjonen, men kom ingen vei.. Jeg var forespeilet levering i desember men tror kontrakten sa q1 2024. Så entusiasmen over å kunne få den nå snart gjorde meg nok litt for "grei". Burde krevd mer for bortfall av kick. 

Min er farge er tanzanite, så jeg tror røde kalipere skal gå greit.. Ellers er ikke en boks med blå lakk så dyrt 😅 så det bekymrer meg ikke.. 

Håper du får noen bedre tilbakemeldinger fra selgeren din snart ihf. 

Jeg skal ihf kontakte selger mandag morgen å sjekke at alt er i rute. Foreløpig føler jeg at levering før forventet er for godt til å være sant 😂

Hei! Fikk du din produsert i forrige uke? Min ble flyttet vekk igjen - for n'te gang, og blir nå sannsynligvis ikke produsert før i September (mesteparten er stengt i august) 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, ViKi said:

Hei! Fikk du din produsert i forrige uke? Min ble flyttet vekk igjen - for n'te gang, og blir nå sannsynligvis ikke produsert før i September (mesteparten er stengt i august) 😥

Urk.. Har ikke sjekket enda.. Men har sendt en melding til selger, så jeg burde vite i løpet av dagen,... 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er opplevelsen av i4, for de av dere som er så heldig og ha en.

Er det litt barnesykdommer eller har det vært en problemfri tilværelse?

Grunnen til at jeg spør, Var at jeg snakket med en kollega som hadde bestilt først en iX50, men med knapphet på bil fikk han en iX40 først (som han fremdeles har).

Der har det vært litt rufs, tror han nevnte den skulle inn å sjekke 3 ting, airbag, klunk i forstilling samt en annen iDrive 8 relatert ting.

Forstod det slik at det var nettopp iDrive 8 som hadde litt barnesykdommer.

Men ellers var han kjempefornøyd med iX’en, gledet seg til iX50 kom, men hadde også bestilt opp en iX60, han var usikker hvem han skulle beholde 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ron Jeremy vel, min onkel hentet ut sin ix40 i går, han har ventet i 1 måned på en oppdatering og fikk ikke hentet ut bilen før denne var utført selv om bilen ellers har vært klar. Opphavet hentet ut sin i4 M50 for 1,5 uke siden nå og der var det også en større oppdatering som måtte til før denne var klar :) Sålangt har begge fungert utmerket og begge dro på skikkelig langtur(omtrent 300mil) med en gang for å lære bilen å kjenne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Hvordan er opplevelsen av i4, for de av dere som er så heldig og ha en.

Er det litt barnesykdommer eller har det vært en problemfri tilværelse?

Grunnen til at jeg spør, Var at jeg snakket med en kollega som hadde bestilt først en iX50, men med knapphet på bil fikk han en iX40 først (som han fremdeles har).

Der har det vært litt rufs, tror han nevnte den skulle inn å sjekke 3 ting, airbag, klunk i forstilling samt en annen iDrive 8 relatert ting.

Forstod det slik at det var nettopp iDrive 8 som hadde litt barnesykdommer.

Men ellers var han kjempefornøyd med iX’en, gledet seg til iX50 kom, men hadde også bestilt opp en iX60, han var usikker hvem han skulle beholde 😅

 

Har fungert problemfritt de første 5 000 km. Ikke noe problem å snakke om med verken iDrive8 eller appen. 

Kunne tenkt meg integrasjon mellom charging-appen og bilen (send rute til bil), alternativt mulighet for å forvarme batteri manuelt, men sistnevnte kommer vel snart
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Den kommer sånn ca 14 stykker til kjøpe i Norge 😂 Her er det M50 for alle penga (og penger blir det nå som alle tilsynelatende får bilene sine etter at momsen har tredd i kraft)

Hei, jeg snakket med selger på Bavaria Arendal før ferien, og han sa BMW Norge var i dialog med BMW Tyskland om å bli prioritert slik at biler som var lovet levert i Norge før nyttår skulle bli prioritert pga momsinnføring som er foreslått fra 1/1-2023. Han viste ikke hvorden det gikk, men hadde sterk tro på at de ville få bilene som er lovet levert i år før momsen kommer.

I min kontrakt har jeg Q3, men det begynner å brenne hvis de skal rekke det.

Innføring av moms er vel heller ikke vedtatt enda, så om det blir null, grense på 500K eller 600K vet vi jo ikke enda. Forslaget fra AP/SP gikk vel ut på 500K.

Får vel ta en tur opp til Bavaria til uka, og da håper jeg virkelig at de har oppdatert status på min bestilling. Er det ikke rundt 10. hver måned de får ny produksjons-status på bestillte biler?

 

Edit: hvis fabrikken er stengt i hele august, ja så kan jeg vel glemme endret status til uka☹️

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, papertiger skrev:

Jeg også. Heller en slik enn en TM3 med AWD... Men SUVStig? Er det for å bedre føle kontrasten fra Z4'en? :D

Vel, jeg vinkler det heller slik at SUVen blir fruemobilen og Stig holder seg til lavere biler. Vi snakket litt om dette i helgen faktisk. Og det er stor sannsynlighet for at det blir en G29 som nr. to bil når vi skal dele tak og postkasse. Har jo aldri hatt cab før, og det kunne fruen også tenkt seg. men hun er dog litt skeptisk til stofftak :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Hvordan er opplevelsen av i4, for de av dere som er så heldig og ha en.

Er det litt barnesykdommer eller har det vært en problemfri tilværelse?

Grunnen til at jeg spør, Var at jeg snakket med en kollega som hadde bestilt først en iX50, men med knapphet på bil fikk han en iX40 først (som han fremdeles har).

Der har det vært litt rufs, tror han nevnte den skulle inn å sjekke 3 ting, airbag, klunk i forstilling samt en annen iDrive 8 relatert ting.

Forstod det slik at det var nettopp iDrive 8 som hadde litt barnesykdommer.

Men ellers var han kjempefornøyd med iX’en, gledet seg til iX50 kom, men hadde også bestilt opp en iX60, han var usikker hvem han skulle beholde 😅

 

Jeg har rukket å få på 12000 km på vår nå. Så den blir brukt.

Har ikke vært noe å pirke på faktisk og føler meg bare mer og mer takknemlig for at jeg var blant de 12 første som fikk bil. 
iX har vel en del andre funksjoner enn i4, så antagelig ikke helt like programvare på iDrive8. (Augmentet reality og noe annet småtteri)

Eneste jeg opplever innimellom, er at navigasjonsdama blir stille på egen vilje. Det løser seg med å boote systemet på nytt.

Var jo på rundtur på Østlandet for ett par uker siden. Så jeg tror faktisk jeg har sett alle de "vanlige" fargene til i4 M50 nå. Tror jeg mangler Tanzanite blå, men har sett en twilight purple i stedet. Synes den kler alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Zappod said:

Urk.. Har ikke sjekket enda.. Men har sendt en melding til selger, så jeg burde vite i løpet av dagen,... 🤪

Neeeeeeidaaaaa.. Ikke produsert noe bil nei.. Mangler ledningsnett (kommer fra Ukraina egentlig) og ny microchip mangel i følge selger. Gjaldt vist veldig mange.. Begynner å bli parodisk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...