Gå til innhold

i4 tråden


wabby
 Share

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, Z800 skrev:

Tungvint å gjøre dette hver gang en skal bruke bilen. Den går på gjest visst jeg går ut av bilen og inn igjen

Var akkurat det samme i i4en jeg hadde. Fikk den til å bruke min bruker kun med den ene nøkkelen. Brukte jeg den andre gikk den på Gjest og jeg måtte da logge inn med pinkode for å bytte til min bruker. Veldig tungvint. Skjønte aldri hvordan jeg kunne endre det før jeg solgte den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir jo som alle andre BMWer? Altså innstillingene på nøklene er forskjellig. Det har det vært iallefall siden E90, og sikkert lengre tilbake(?). En nøkkel er programmert opp til én bruker, det er i default på Gjest om jeg ikke bommer. Det vil si at du kan ha to brukere, samboer kan ha en nøkkel med sitt oppsett og du har din nøkkel med ditt oppsett. Du kan koble telefonnøkkel også opp mot din bruker på BMW ID, så slipper du å bytte bruker for hver gang. At folk flest legger vekk en nøkkel som reserve og kun bruker den andre er en annen sak :) 

A15A5B9B-1B78-4D92-A69A-E72B02CA7218.thumb.jpeg.4290c6a188fb279d323eda4f431173f2.jpeg
F3354573-072C-4A44-AF97-558501D0EE66.jpeg.356b4800dda508f6c46bde8e5693b1e6.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er jo forsåvidt god, med at alt skal gå sømløst uten at man trenger å foreta seg noe aktivt når man setter seg i bilen, men synes likevel det å låse 1 brukerinnstilling pr nøkkel er en dårlig løsning. Mye mer ryddig om det er begrenset til å kun være del av oppstartmenyen i iDrive, uten key-assignment-biten. Lås opp, sett deg inn, velg fører -> Enter. (Unntaket er hvis kona er 1 meter kortere, og har stilt inn setet slik at man rett og slett ikke kommer seg inn i bilen, men lengdejusteringen i vår bil er uansett manuell så...). I vår F30 har vi ikke engang giddet å assigne noen profil til noen av nøklene, men det er fordi den kjøres 95% av kona, og innstillingene endres sjelden/aldri. Kan være verdt å nevne at jeg verken er techfreak eller utstyrssnobb da. Det preger muligens preferansene mine....

Setene i I4 var for øvrig en av de relativt få tingene jeg umiddelbart likte med bilen. Fast og fin med god sidestøtte. Så bra ut gjorde de og.  Men så har jeg aldri vært stor fan av stressless-preget på komfortstolene til BMW da.

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ampera skrev:

Siden den ikke er låst, da kan du bestille Individual fra BMW og få det akkurat som du vil, men da går det 20 uker ekstra som Individual skal ha for å produsere det som du ønsker. Kommer sikkert ut på samme pris, men da har du det originalt. Ta kontakt med din selger, spesifiser hvordan du vil ha det, og de kommer tilbake med pris. La selger få jobbe litt ekstra! 

Men du får fortsatt ikke M-seter med ventilasjon/massasje osv. :) Eller sier du akkurat det er mulig? For jeg ville gått den veien om den er som du beskriver. Skader ikke å sjekke med selger i alle fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, fupsaker skrev:

Men du får fortsatt ikke M-seter med ventilasjon/massasje osv. :) Eller sier du akkurat det er mulig? For jeg ville gått den veien om den er som du beskriver salgSkader ikke å sjekke med selger i alle fall. :) 

Fra massasjeapparatet og jeg vil ikke nekte. Jeg forstår bare ikke hvorfor oppvarmede seter?😀
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gledens dag! Tildelt produksjon med antatt levering i slutten av mai (med mindre det ikke drøyer på med Individual). Ingen restriksjoner foruten active protection (som er utilgjengelig på ubestemt tid). M-pakke Pro ble fjernet (og dermed shadowline-lykter og setebelter med M-striper) ettersom røde calippere ikke er helt etter min smak. Endte til slutt på Tartufo merino, så får vi heller ta påkosten og merarbeidet med M-seter med ventilering. :) 

Det ble bekreftet ny type girknott, så da får vi enten finne en X7 LCI girknott i krystall eller gå til anskaffelse av en pre-03/2023 girspak. 


2082905266_Skjermbilde2022-06-08kl_22_40_27.thumb.png.d9ae2efe250e812db963c29567ebbeea.png
141601068_Skjermbilde2022-06-08kl_22_41_10.thumb.png.fc04f6433f87d3d1e1a44398c08aae3e.png
837053721_Skjermbilde2023-03-02kl_15_31_37.thumb.png.16af2a1ced66ce5fa61a1bf61dd79213.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gledens dag! Tildelt produksjon med antatt levering i slutten av mai (med mindre det ikke drøyer på med Individual). Ingen restriksjoner foruten active protection (som er utilgjengelig på ubestemt tid). M-pakke Pro ble fjernet (og dermed shadowline-lykter og setebelter med M-striper) ettersom røde calippere ikke er helt etter min smak. Endte til slutt på Tartufo merino, så får vi heller ta påkosten og merarbeidet med M-seter med ventilering. :) 

Det ble bekreftet ny type girknott, så da får vi enten finne en X7 LCI girknott i krystall eller gå til anskaffelse av en pre-03/2023 girspak. 


2082905266_Skjermbilde2022-06-08kl_22_40_27.thumb.png.d9ae2efe250e812db963c29567ebbeea.png
141601068_Skjermbilde2022-06-08kl_22_41_10.thumb.png.fc04f6433f87d3d1e1a44398c08aae3e.png
837053721_Skjermbilde2023-03-02kl_15_31_37.thumb.png.16af2a1ced66ce5fa61a1bf61dd79213.png

Har lenge forsøkt å få annullert kontrakten som jeg inngikk i Okt. 21. Det har gått dårlig. Bilen min er i produksjon nå. Etter noen mailer og telefoner, ble vi til slutt enige. Jeg måtte betale meg ut med 20k. Da jeg har bestemt meg for å ikke beholde den, ble det den enkleste løsningen for meg. Det første tapet er som regel det minste. Ser at det er mange til salgs og jeg tror det ville tatt litt tid å få solgt den (som privatperson) til samme pris jeg må betale. Konkurrerer jo med biler som ble registrert før nyttår uten mva. og vekt avgift. Prisen min ble vel ca. 700' inkl. avgter og koster ca 850' i konfiguratoren i dag. Jeg bestilte ikke med vinter dekk/felger. Kan være det var dumt av meg å avbestille og heller selge den. Men da tilkommer renter på lån, annonsering og forsikring. Har heller ikke plass til 3 biler i garasjen. Jeg har blitt for glad i cabben til å selge den og føler jeg ikke har råd til å ha begge. 

Spec på min:  https://configure.bmw.no/no_NO/configid/j8m3uks0/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tore Høgvold

det var synd å høre - at du måtte betale deg ut av kontrakten. En kollega av meg fikk kansellert kontrakten på sin M50 han også inngikk i oktober 2022 (rett etter prisøkningen) da de ikke kunne garantere produksjon i Q1 2023 slik det står i kontrakten. Han ble også forespeilt 20k i kostnader for kansellering, men endte opp med 0. Ser absolutt poenget ditt med å slippe å tenke på selge, og de kostnadene som følger med å «ha noe stående».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Tore Høgvold skrev:

Har lenge forsøkt å få annullert kontrakten som jeg inngikk i Okt. 21. Det har gått dårlig. Bilen min er i produksjon nå. Etter noen mailer og telefoner, ble vi til slutt enige. Jeg måtte betale meg ut med 20k. Da jeg har bestemt meg for å ikke beholde den, ble det den enkleste løsningen for meg. Det første tapet er som regel det minste. Ser at det er mange til salgs og jeg tror det ville tatt litt tid å få solgt den (som privatperson) til samme pris jeg må betale. Konkurrerer jo med biler som ble registrert før nyttår uten mva. og vekt avgift. Prisen min ble vel ca. 700' inkl. avgter og koster ca 850' i konfiguratoren i dag. Jeg bestilte ikke med vinter dekk/felger. Kan være det var dumt av meg å avbestille og heller selge den. Men da tilkommer renter på lån, annonsering og forsikring. Har heller ikke plass til 3 biler i garasjen. Jeg har blitt for glad i cabben til å selge den og føler jeg ikke har råd til å ha begge. 

Spec på min:  https://configure.bmw.no/no_NO/configid/j8m3uks0/

Synes det var merkelig at du måtte betale deg ut av en kontrakt fra oktober 2021, skulle vel bare mangle at du kunne gå ifra den så forsinket bilen har blitt. I tillegg kommer det moms og avgift på bilen, hvis denne prisøkningen overstiger 6 prosent så kan du kansellere kontrakt. Men det er klart at 20 000,- er kanskje en grei pris å betale for å slippe styr og krangel med forhandler. 

En M850i er sånn ca 764 ganger bedre enn en i4 M50 så akkurat det valget der skal du ikke angre mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Andreas_R skrev:

Gode nyheter @Saltkjelen, og lekker spec 😁

Min Aventurin / Tartufo er på vei til Bremerhaven nå. Antatt levering i midten av april. Ingen restriksjoner på min, sett bort i fra 868M.

Får jeg også sånn girknott da? Hva er egentlig endringene på 23-modellene?

Det blir knallbra, gleder meg til å se bilder av bin. Ingen restriksjoner sett bort fra 868M? Vil det si at du måtte droppe disse? Den nye girknotten er for biler produsert fra og med 03/2023. Hvis din allerede er ferdigprodusert har den nok gammel girspak.

11 timer siden, Tore Høgvold skrev:

Har lenge forsøkt å få annullert kontrakten som jeg inngikk i Okt. 21. Det har gått dårlig. Bilen min er i produksjon nå. Etter noen mailer og telefoner, ble vi til slutt enige. Jeg måtte betale meg ut med 20k. Da jeg har bestemt meg for å ikke beholde den, ble det den enkleste løsningen for meg. Det første tapet er som regel det minste. Ser at det er mange til salgs og jeg tror det ville tatt litt tid å få solgt den (som privatperson) til samme pris jeg må betale. Konkurrerer jo med biler som ble registrert før nyttår uten mva. og vekt avgift. Prisen min ble vel ca. 700' inkl. avgter og koster ca 850' i konfiguratoren i dag. Jeg bestilte ikke med vinter dekk/felger. Kan være det var dumt av meg å avbestille og heller selge den. Men da tilkommer renter på lån, annonsering og forsikring. Har heller ikke plass til 3 biler i garasjen. Jeg har blitt for glad i cabben til å selge den og føler jeg ikke har råd til å ha begge. 

Spec på min:  https://configure.bmw.no/no_NO/configid/j8m3uks0/

Ja, å spekulere på flipp nå hadde jeg ikke tatt sjansen på, så sånn sett var det nok en rimelig måte å komme unna kontrakten på. Selv tenker jeg man hadde kommet seg kostnadsfritt ut etter litt sabling med lovverk og noen skarpe mailer, men det spørs jo ikke om man heller er bedre tjent med å ha et godt forhold til sin lokale forhandler. Du gjør jo uansett ikke noe dumt i å beholde M850i. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Saltkjelen skrev:

Gledens dag! Tildelt produksjon med antatt levering i slutten av mai (med mindre det ikke drøyer på med Individual). Ingen restriksjoner foruten active protection (som er utilgjengelig på ubestemt tid). M-pakke Pro ble fjernet (og dermed shadowline-lykter og setebelter med M-striper) ettersom røde calippere ikke er helt etter min smak. Endte til slutt på Tartufo merino, så får vi heller ta påkosten og merarbeidet med M-seter med ventilering. :) 

Det ble bekreftet ny type girknott, så da får vi enten finne en X7 LCI girknott i krystall eller gå til anskaffelse av en pre-03/2023 girspak. 


2082905266_Skjermbilde2022-06-08kl_22_40_27.thumb.png.d9ae2efe250e812db963c29567ebbeea.png
141601068_Skjermbilde2022-06-08kl_22_41_10.thumb.png.fc04f6433f87d3d1e1a44398c08aae3e.png
837053721_Skjermbilde2023-03-02kl_15_31_37.thumb.png.16af2a1ced66ce5fa61a1bf61dd79213.png

Får du 868M på hjulene uten skjermbredder? Ser nå i konfigurator at jeg nok bare blir lurt av den lekre fargen. :) Det blir så lekent og lekkert dette. Og så få på plass M multi-kontour-seter. :D 

Endret av fupsaker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to i4 tråden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...