Gå til innhold

BBS konkurs


A.A
 Share

Anbefalte innlegg

Det er jo synd, men det blir på en måte konsekvensen når såpass mange velger å gå for kinesiske kopier. Jeg har CH 007 på E36, men har ikke noen bra bilder, skal se om jeg finner noen etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd det der, men for satse på at de starter opp igjen med nye eiere.

Har hatt mye artig fra BBS, kan legge ut noen bilder av noen BBS RC302 på en e36 og både RC300/301 og noen restaurerte RF en 1 serie. Har vært mye testing med forskjellige hjul på forskjellige biler, kun for moro skyld.E8E9BD77-5D53-4AEF-A9FD-2F953D0C8C09.thumb.jpeg.725774c6a1a141acfcb2e30cb2504b6f.jpegA23912EE-27B7-4861-A27D-AF42220C4970.thumb.jpeg.1c3a80716a2e8fcfad0fedfcba033854.jpegD46FCA74-745B-426B-8F93-0CDCF2A09314.jpeg.6531133e3f76ba5630805357fe6a72ad.jpegA8D455BF-2F73-45C0-B767-A1627FE8B744.thumb.jpeg.6f08db8bc73d93d9641eb92cd6c8f776.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke så bekymra over at det ikke blir startet på nytt. Var derimot innom bbs nettsiden, og jeg fant ikke noe som helst som var av det minste interesse av nye hjul for min del ivertfall. 

er jo ekstrem etterspørsel etter f.eks bbs rs 16/17/18. folk betaler jo lett 30/40k for 30 år gamle 17" rs med 17" senteret. Meg bekjent satser bbs mer eller mindre mest på hjul til nye biler, klart det er vell der volumet er, men syns storhetstiden deres innen design er forbi. 

RS, RK, RC090/RC301, E50 osv, hvorfor ikke produsere dem igjen? RS ligger rett nok på siden, men dem har rota til designet slik det mer eller mindre ser ut som en dårlig kopi, og leveres kun i 19" eller større. ikke bare har dem eliminert 90% av kundegruppen, men syns ikke rs på bil så nytt at det kler 19" passer heller. 

E50 har jo andre seriøse aktører nærmest tatt over å begynt å produsere i samme design i 17/18". Kvaliteten er nok minst like bra, og folk betaler gladlig 40 000 fra NTM. Er sikkert mye av dette man kan nå tak i nytt via rette kanaler, men her tror jeg ærlig de høge herrer i bbs har tenkt litt for nytt og stort. 

 

DSC_0514.JPG

 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, E.C. skrev:

Det er jo synd, men det blir på en måte konsekvensen når såpass mange velger å gå for kinesiske kopier. Jeg har CH 007 på E36, men har ikke noen bra bilder, skal se om jeg finner noen etterhvert. 

Er vel Korona som har en del av skylden denne gang. 

Tredje gang de har gått konkurs nå? 

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at en slik tradisjonsrik og kvalitetsbevisst felgprodusent må gi seg. BBS har jo blitt en veldig sterk merkevare når det kommer til felger, særlig med sitt ikoniske krysseike design

BBS tok også på seg å lage felger for BMW, slike har jeg på min E34. De har stått på bilen siden 1994 er stadig like fine. Ikke har de flasser en plass og de småmerker som man finner er bruksmerker

3D6A5485-139C-4698-BAFD-1DDCA69C4789.thumb.jpeg.9ec43772f6f9ca555307c0ba77f6e754.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

There have been many media reports about BBS GmbH filing for Insolvency last week. Unfortunately, some of the reports have inaccurate information or mis-leading information.

As many of you already know, BBS is made up of two separate companies; BBS GmbH and BBS Japan. To minimize confusion, we have detailed a message below to explain and clear up some of the mis-information.

Last week BBS GmbH filed for Insolvency and released an announcement in an email to all their customers and partners.

We want our customers and business partners to know that BBS of America is stable and will continue to move forward as normal.

The overall downturn of the European OE business has affected BBS GmbH’s OE business and the temporary shutdown due to Covid-19 pandemic have created an even greater challenge for BBS GmbH. As a result, BBS GmbH has filed for Insolvency. Prior to the pandemic, BBS had planned to restructure the size and scope of the business, shifting the business to service more aftermarket customers and reduce the dependence on OE business.
Production of all BBS products will continue with no disruption to BBS aftermarket or OE customers.

It should be noted that BBS Japan and BBS Motorsport are a separate company from BBS GmbH and are not involved in the Insolvency of BBS GmbH.

BBS of America will continue to operate as normal without any supply disruption.
BBS programs with NASCAR and Formula 1 for 2022 are not affected by this insolvency.

We appreciate everyone’s continued support for our brand. Feel free to contact Craig Donnelly or Jesse Hemans if you have any questions.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...