Gå til innhold

OptiTuning vs Tuningservice


SR4
 Share

Anbefalte innlegg

Ble oppringt i går av OptiTuning for å følge opp samtalen og tilbudet, noe jeg satt stor pris på at noen faktisk er så proffe å gjøre.

Snakket litt forøvrig ang dette med "225hk", og fikk opplyst at dette var på motoren, men ikke det som gir på hjulene. Steg 1 "225hk" var ca 185hk på hjulene etter det han kunne se på dynopapirene fra andre E9x de har hatt inne.

De skrøt forøvrig av @TRFog sa at han hadde veldig god peiling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel forskjellige tall for drivverkstap ute å går. Jeg vet ikke hvilke som stemmer men trodde typisk 18-20% for 4hjulsdrift og noe mindre for bakhjulsdrift, kanskje 15%. 

Det var ihvertfall 18-20% ESS opererte med på min bil med xdrive

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert her, men har lest meg til at ved steg 1 er det ikke bare drivverkstap, men også tap ved DPF, dessuten mindre intercooler og turbo enn på biler med mer HK originalt.

Maks HK er for de flestes vedkommende bare et tall. Hvor ofte kjører du bilen så hardt? Det som betyr noe, er hvordan bilen oppleves under vanlig kjøring. En erfaren tuner kan justere parametrene slik at bilen yter mer der du har behov for det til daglig. Å hente ut maks HK kan resultere i en bil som yter suboptimalt ved lavere turtall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/11/2020 at 9:13 AM, NorwegianE90 said:

Sedox Performance AS har best og mest erfaring i landet ;)

Den er morsom du. Jeg har tilfeldigvis en preface E61 525D med 2,5L så jeg sjekket hva de lover på sine nettsider. Denne kom som kjent med 177hk, men kunne også få "gleden" av å ha "S843 Power Reduction" for å slippe litt avgifter i enkelte land (som i Norge, for eksempel). Med denne utstyrskoden ble motoren begrenset til 163hk, i software. Dette har visst Sedox ikke fått med seg, så de leverer attpåtil ulik effekt og steg på det som praktisk talt er samme bil:

sedox163.thumb.PNG.a3f5593e101d1b9ccf77ae8a364af28f.PNG

 

sedox177.thumb.PNG.205386c2281d3949850f3612d1b63fd7.PNG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 8/13/2020 at 10:38 PM, E.C. said:

Den er morsom du. Jeg har tilfeldigvis en preface E61 525D med 2,5L så jeg sjekket hva de lover på sine nettsider. Denne kom som kjent med 177hk, men kunne også få "gleden" av å ha "S843 Power Reduction" for å slippe litt avgifter i enkelte land (som i Norge, for eksempel). Med denne utstyrskoden ble motoren begrenset til 163hk, i software. Dette har visst Sedox ikke fått med seg, så de leverer attpåtil ulik effekt og steg på det som praktisk talt er samme bil:

sedox163.thumb.PNG.a3f5593e101d1b9ccf77ae8a364af28f.PNG

 

sedox177.thumb.PNG.205386c2281d3949850f3612d1b63fd7.PNG

 

Ah en bedrevitende ja😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, NorwegianE90 said:

Ah en bedrevitende ja😂

Du skjønner vel at du ikke lager så bra reklame for firmaet du jobber i når du først bare slenger ut en random påstand og så prøver du å være nedlatende når det påpekes åpenbare feil på nettsiden deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
På 13.8.2020 den 9.40, SR4 skrev:

Ble oppringt i går av OptiTuning for å følge opp samtalen og tilbudet, noe jeg satt stor pris på at noen faktisk er så proffe å gjøre.

Snakket litt forøvrig ang dette med "225hk", og fikk opplyst at dette var på motoren, men ikke det som gir på hjulene. Steg 1 "225hk" var ca 185hk på hjulene etter det han kunne se på dynopapirene fra andre E9x de har hatt inne.

De skrøt forøvrig av @TRFog sa at han hadde veldig god peiling. 

Har du fått optimalisert den hos optituning? Har de rett borti gata så vurderer å bruke de selv. Fikk svar fra quick fix at ytelsen ville gå fra 184/380 til 215/430, så frister å bruke de som får såpass bra omtale her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, alex82 skrev:

Har du fått optimalisert den hos optituning? Har de rett borti gata så vurderer å bruke de selv. Fikk svar fra quick fix at ytelsen ville gå fra 184/380 til 215/430, så frister å bruke de som får såpass bra omtale her.

Ikke noe å lure på. TRF all the way.. Det er ikke toppeffekten som er viktigst. Det viktigste er effektkurven og den er det ingen som slåt TRF på. Hvor ofte kjøre du på 4000 omdr?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 1.19, Øyvind L. skrev:

Ikke noe å lure på. TRF all the way.. Det er ikke toppeffekten som er viktigst. Det viktigste er effektkurven og den er det ingen som slåt TRF på. Hvor ofte kjøre du på 4000 omdr?? :)

ja det blir nok til det. er det mange her inne som har kjørt flere år smertefritt med optimalisering fra trf? ligger sjelden på høyt turtall nei, kjører rimelig pent men savner litt mer bunndrag. kunne vel sikkert heller kjøpt en 330d men pendler en del mellom oslo og sørlandet i forbindelse med jobb, så drivstoff kostnader spiller litt inn. vet du hvor mye disse kassene tåler? pratet med en kar i england som mente de tålte 600nm fint uten noe ekstra slitasje, syntes det hørtes litt mye ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, alex82 skrev:

ja det blir nok til det. er det mange her inne som har kjørt flere år smertefritt med optimalisering fra trf? ligger sjelden på høyt turtall nei, kjører rimelig pent men savner litt mer bunndrag. kunne vel sikkert heller kjøpt en 330d men pendler en del mellom oslo og sørlandet i forbindelse med jobb, så drivstoff kostnader spiller litt inn. vet du hvor mye disse kassene tåler? pratet med en kar i england som mente de tålte 600nm fint uten noe ekstra slitasje, syntes det hørtes litt mye ut

Kjørt ett par år med steg 2 fra TRF, nå i oktober er det ett årsjubileum med steg 4, har vel klemt på 12/13k km i år uten problemer. Jeg har GM automat kasse som ikke skal være den råeste som er produsert, men har da ingen store problemer. Etter hva jeg har skjønt så ryker ikke girkasse på grunn av tuning hvis tuning er utført riktig, da kunne den like så godt ryket på org bil, og det hender da seg skjer.

Det får ikke blitt feil med produkter fra TRF performance.

Endret av tennbrikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...