Gå til innhold

Slutt på newTIS...


Daniel.
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet at mange der ute ikke ønsker å betale noe som helst for å få tak i informasjon og ønsker heller å få svarene servert på Facebook, men jeg kunne faktisk ha betalt litt for å ha tilgang til TIS. Kanskje opp mot 1000-2000kr/år. 2500 USD/år er dog en effektiv måte å stenge ute de som skrur hjemme. Det blir dermed garantert erstattet av en annen piratkopi. BMW kunne i det minste ha hatt noen edruelige priser på TIS for eldre biler (over 10-15 år). Det er jo ikke sånn at jeg lar E39en rulle inn til et BMW-verksted om noe går i stykker, så noe fortjeneste der går de neppe glipp av. Heller motsatt, hvis jeg ikke vet hvordan en mekanisme fungerer er det mye mindre sannsynlig at jeg kjøper en ny original del til å fikse den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Daniel. skrev:

Ja, de prisene var jo passe drøye.

277kr for 1 dag
2313kr for 1 mnd
23135kr for 1 år

Hjelp 😂

Herregud...
Heldigvis har man jo ennå ISTA/Rheingold som kan lastes ned gratis for å få nøyaktig samme info, men newtis var 100 ganger mer praktisk. Kunne sitte på telefon og få opp informasjon mye raskere enn det man gjør via ISTA. 

Håper det kommer en løsning på dette, for 23k i året er bare å glemme fra min side 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før så solgte jo BMW mobile tradition en CD med TIS. Det fantes i vertfall til E23, E24 og E30. De kunne jo godt ha laget noe lignende igjen. 

Jeg har liggende en CD til E23. Den eneste ulempen er at den krever Windows 95 og det er litt ukurant idag. Slike ting var greiere før når man fikk det i store permer. En papirlapp kan fortsatt leses etter 100 år, det kan ikke en CD rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rune-K skrev:

Før så solgte jo BMW mobile tradition en CD med TIS. Det fantes i vertfall til E23, E24 og E30. De kunne jo godt ha laget noe lignende igjen. 

Jeg har liggende en CD til E23. Den eneste ulempen er at den krever Windows 95 og det er litt ukurant idag. Slike ting var greiere før når man fikk det i store permer. En papirlapp kan fortsatt leses etter 100 år, det kan ikke en CD rom.

Virker CD'en heller ikke hvis du lar Windows 10 emulere Windows 95? Det burde være mulig å finne en app eller et program som lar deg emulere Windows 95 i Windows 10.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fredrik skrev:

Virker CD'en heller ikke hvis du lar Windows 10 emulere Windows 95? Det burde være mulig å finne en app eller et program som lar deg emulere Windows 95 i Windows 10.

Jeg vet ikke om det hadde fungert nå.

En kamerat som er såkalt guru prøvde og få det til og fungere for en 10 års tid siden og da virket det nesten. Det gikk forferdelig tregt og det krasjet stadig vekk. Jeg husker ikke hvilken utgave av Windows jeg brukte da og hvilken emulator som vi kjørte men det var ingen god løsning. Bl.a så hadde programmet fra BMW store problemer med og finne CD rom stasjonen.

Jeg har sjekket ut CDen som er til E30 og der brukte de en helt annen løsning. Der var det bare en mengde PDF filer. Den CDen som er til E23 har en masse filer som er kun tekst og en masse andre filer som er bildene. Også følger det med et slags program som skal sette sammen tekstfilene og bildefilene til noe fornuftig. Jeg tror det var det samme systemet som BMW sendte ut til verkstedene på den samme tiden. Man fikk også delekatalogen inne på det samme systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...