Gå til innhold

Erfaringer/Informasjon med/om G30 530e


LoKi
 Share

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Akkurat den Auto knappen savner jeg, men det er overraskede hva man vender seg til. Jeg mener at totalt sett så er G30 en såpass herlig bil å leve med, at mangel på Autoknapp får den tilgivelse for. 

Også vil jeg presisere at 530e kan chippes, da får man rundt 300 hk. Så om man føler den ikke går godt nok så er dette ett alternativ. En kamerat av meg har gjort dette med sin 530e, og den bilen går overraskende godt. Du vil ikke på noen som helst måte føle at dette mangler noe 😀

Helt enig, er kjempegode biler. Det er ingen stor ting men en ting man tenker på hver gang man skal aktivere sensoren. 
 

sikkert bra futt i den til kompisen din 😎. Så synd ikke BMW har noe, slik at man ikke tukler med garantien.  
Men helt ærlig, jeg har ikke savnet noe mer drag eller lignende. Er fornøyd slik den er. Men vi har alle forskjellige preferanser til hva vi vil ha og trenger. 5 serie G30 er en fantastisk bil å kjøre, komfortabel og et veldig fint fører miljø! Som føles og ser premium ut. 

 

8E589BAA-1519-4FE7-9068-ECC23DEB0920.jpeg

8980AD3B-2E14-4968-9CFA-1D0CE1C943B3.jpeg

A34E6CAF-A783-4535-8EAB-2B301760AC19.jpeg

75DD9006-93A9-44E5-AB29-9041E538F76F.jpeg

664BD639-2CA5-494A-AD14-469CBF4E70EA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Chris A skrev:

Helt enig, er kjempegode biler. Det er ingen stor ting men en ting man tenker på hver gang man skal aktivere sensoren. 
 

sikkert bra futt i den til kompisen din 😎. Så synd ikke BMW har noe, slik at man ikke tukler med garantien.  
Men helt ærlig, jeg har ikke savnet noe mer drag eller lignende. Er fornøyd slik den er. Men vi har alle forskjellige preferanser til hva vi vil ha og trenger. 5 serie G30 er en fantastisk bil å kjøre, komfortabel og et veldig fint fører miljø! Som føles og ser premium ut. 

[bilder fjernet fra sitatet]

For en deilig plass å sitte og kjøre bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

252hk versjonen er mer enn tilstrekkelig i en bruksbil. Både i F30 og G30 er den raskere enn biler man anså som spreke for få år siden. Bla er vår nåværende 330e klart kvikkere enn E92 325i 3.0 som jeg hadde for noen år siden, og den var heller ingen slappfisk. Men G30 er og blir mer komfortorientert enn G20, slik forskjellen alltid har vært mellom 5 og 3. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, papertiger skrev:

Både 330e og 530e fantes ikke med xdrive før nylig, så det er nok klart flest uten.

Jeg tenkte på lci utgavene. Finner nesten ikke noen på finn uten xdrive (desverre) så det er vel en grunn til å velge den gamle modellen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutes ago, Fredrik 90 said:

Akkurat den Auto knappen savner jeg, men det er overraskede hva man vender seg til. Jeg mener at totalt sett så er G30 en såpass herlig bil å leve med, at mangel på Autoknapp får den tilgivelse for. 

Også vil jeg presisere at 530e kan chippes, da får man rundt 300 hk. Så om man føler den ikke går godt nok så er dette ett alternativ. En kamerat av meg har gjort dette med sin 530e, og den bilen går overraskende godt. Du vil ikke på noen som helst måte føle at dette mangler noe 😀

Som andre nevner, så er det garantien som er utfordringen med chip :(

Jeg skal teste denne på lørdag:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190201142

Jeg finner ingen med komplett pakke av hva jeg helst vil ha, så her er det komfort-setene som ofres. Samtidig vet jeg at de "vanlige" er veldig gode, så adaptiv LED, HiFi (minimum), sportskasse og HUD går foran. Jeg må liksom velge hva jeg skal ofre, siden alle tydeligvis har hatt samme budsjett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Akkurat den Auto knappen savner jeg, men det er overraskede hva man vender seg til. Jeg mener at totalt sett så er G30 en såpass herlig bil å leve med, at mangel på Autoknapp får den tilgivelse for. 

Også vil jeg presisere at 530e kan chippes, da får man rundt 300 hk. Så om man føler den ikke går godt nok så er dette ett alternativ. En kamerat av meg har gjort dette med sin 530e, og den bilen går overraskende godt. Du vil ikke på noen som helst måte føle at dette mangler noe 😀

Etter å ha kjørt G20 med retrofitet Touch hendler med auto knapp( @Saltkjelen sitt verk)  virker G31 som en billig bil i forhold. Må ikke glemme at de touch hendlene fint kan ettermonteres på din G30 også ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ahj skrev:

Etter å ha kjørt G20 med retrofitet Touch hendler med auto knapp( @Saltkjelen sitt verk)  virker G31 som en billig bil i forhold. Må ikke glemme at de touch hendlene fint kan ettermonteres på din G30 også ;) 

Ja det er mange meninger ute går. Jeg har savnet denne knappen. Men å dra det så langt at man betrakter "G30/G31" som en billig bil pga. manglende touch knapper. Det blir for meg bare komisk. Men igjen, vi er alle forskjellige. 
 

Som @Fredrik90 skriver byr G30 på så mye annet at man lett glemmer at denne funksjonen ikke er dær. ( fortrenger det kanskje) Hvem vet kanskje den kommer på neste generasjon igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har auto knappen i e61 og denne passer ikke meg. Mye enklere i e39'en hvor ett hakk opp betyr intervall/auto. Samme som i G30. I tillegg er feelingen i e39 hendlene i en klasse for seg, håper G30 har den samme tunge, mekaniske følelsen :) i e61 er det kantete og digital i følelsen på hendlene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LoKi skrev:

Som andre nevner, så er det garantien som er utfordringen med chip :(

Jeg skal teste denne på lørdag:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190201142

Jeg finner ingen med komplett pakke av hva jeg helst vil ha, så her er det komfort-setene som ofres. Samtidig vet jeg at de "vanlige" er veldig gode, så adaptiv LED, HiFi (minimum), sportskasse og HUD går foran. Jeg må liksom velge hva jeg skal ofre, siden alle tydeligvis har hatt samme budsjett :P

Er veldig få 530e dær ute som er kall det "Fullspekket". Jeg skal telle dem på en hand, ellers er alle mye likt utstyrt. 

Jeg personlig syns det er kjekt med farger, ting / Utstyrsnivå som gjør at bilen skiller seg litt ut fra mengden. Alle er stort sett sorte eller grå. Mange av bilene er sikkert tidligere leasing biler, å da bestilt stort sett med utstyr som gir restverdi ved tilbakelevering.  Fargen på den du skal se på er meget fin! Liker den bedre når det er i kombinasjon med shadowline, men dette er smak og behag. 

Ønsker deg lykke til med jakten på ny bil. Alltid like kjekt å hente ny bil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Chris A said:

Er veldig få 530e dær ute som er kall det "Fullspekket". Jeg skal telle dem på en hand, ellers er alle mye likt utstyrt. 

Jeg personlig syns det er kjekt med farger, ting / Utstyrsnivå som gjør at bilen skiller seg litt ut fra mengden. Alle er stort sett sorte eller grå. Mange av bilene er sikkert tidligere leasing biler, å da bestilt stort sett med utstyr som gir restverdi ved tilbakelevering.  Fargen på den du skal se på er meget fin! Liker den bedre når det er i kombinasjon med shadowline, men dette er smak og behag. 

Ønsker deg lykke til med jakten på ny bil. Alltid like kjekt å hente ny bil! 

Takk takk! :D
Ja, det er mye krom på den der, så det blir sikkert litt foliering. Krom vil for alltid være Ford Granada GL for min del, og det er ikke helt dit jeg vil. Men det vil alltid være problemet med å kjøpe brukt - da jeg bestilte ny bil til eks'en min, så stusset de over utstyrsvalget mitt. Men det var tilpasset hennes og våre behov, så den var perfekt for oss. Restverdien driter du i når du bestiller firmabil, da er det snakk om å få dekket mest mulig av eget behov for satt budsjett, og ikke om det er metallic-lakk eller ikke :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Chris A skrev:

Ja det er mange meninger ute går. Jeg har savnet denne knappen. Men å dra det så langt at man betrakter "G30/G31" som en billig bil pga. manglende touch knapper. Det blir for meg bare komisk. Men igjen, vi er alle forskjellige. 

Nå betrakter vel ikke @ahj G3x som en billigbil, men det føles (les ved bruk av hendlene, ettersom det er dette han refererer til) billigere (og det er jo et faktum, der touch hendlene er smooth og føles mer som 2020 enn de mekaniske hendlene). Og akkurat det er vel det som har vært kjernen til denne hendeldiskusjonen. Ingen vits å lenger klage på dette, da hendler uten bakrutevisker enkelt kan ettermonteres i alt av G-serie. Er med andre ord mekaniske hendler et issue, da er det bare å ettermontere touch-hendler med auto-knapp for en relativt billig penge! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ahj skrev:

Etter å ha kjørt G20 med retrofitet Touch hendler med auto knapp( @Saltkjelen sitt verk)  virker G31 som en billig bil i forhold 

Dette blir jo bare for dumt... Hvordan opplever du 1-serien din da? hvis G30/31 føles som en billig bil?

2 timer siden, Chris A skrev:

Ja det er mange meninger ute går. Jeg har savnet denne knappen. Men å dra det så langt at man betrakter "G30/G31" som en billig bil pga. manglende touch knapper. Det blir for meg bare komisk. Men igjen, vi er alle forskjellige. 
 

Som @Fredrik90 skriver byr G30 på så mye annet at man lett glemmer at denne funksjonen ikke er dær. ( fortrenger det kanskje) Hvem vet kanskje den kommer på neste generasjon igjen😊

Det som er litt rart er at de som er mest misfornøyde med G30/31 her inne er de som kjører noe helt annet 😂 Vi får ta det med en klype salt. 

Trådstarter vil så absolutt ikke bli skuffet om han går bort og velger en G30. Om man kan omstille seg fra den effekten man får i en Tesla, så tror også jeg en 530e vil holde plenty. Har man eid F10 og var fornøyd med det vil de aller fleste trives veldig godt i en G30. Jeg føler BMW har vært flinke til å ta det beste fra forrige generasjon med videre. Unntaket her, og det er stort sett det eneste er de mye omtalte hendlene 😀

Når det gjelder krom så er jeg enig når det gjelder disse bilene, de kler ikke krom så godt. Jeg har ingen ting i mot krom, kan godt ha det jeg. Men akkurat G30 blir veldig sånn "pensjonert banksjef på 72 år" bil, iallfall i Luxury line. Foliering løser det meste her 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LoKi skrev:

Som andre nevner, så er det garantien som er utfordringen med chip :(

Jeg skal teste denne på lørdag:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=190201142

Jeg finner ingen med komplett pakke av hva jeg helst vil ha, så her er det komfort-setene som ofres. Samtidig vet jeg at de "vanlige" er veldig gode, så adaptiv LED, HiFi (minimum), sportskasse og HUD går foran. Jeg må liksom velge hva jeg skal ofre, siden alle tydeligvis har hatt samme budsjett :P

Nydelig bil, denne har jeg også lagret tidligere i min 530e liste på finn. Har autosøk der, men det er som du sier også, de er likt og kjedelig utstyrt. Det er nok mye kampanje/ferdigspekka fra importør type biler retta mot leasing gjengen. 

Jeg mener den er fin i krom, eventuelt sort høyglans rundt vinduene kunne vært fint. 

Spekka akkurat en ny 530e rwd på bmw. 817.000kr så det er klart det er mye penger for en bil når det nesten er dobbel pris av en tm3, og i tillegg ikke har de samme besparelsene i hverdagen. Det er så mye penger at noen vil betale så mye for å sitte å spare å se på hybrid modusene, og heller kunne fått en M modell til samme pris 😅 De er dyre, 530e, og det er vel grunnen til at de er spartansk utstyrt de som ligger på finn.

Gå for den blå, lykke til! 

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Nå betrakter vel ikke @ahj G3x som en billigbil, men det føles (les ved bruk av hendlene, ettersom det er dette han refererer til) billigere (og det er jo et faktum, der touch hendlene er smooth og føles mer som 2020 enn de mekaniske hendlene). Og akkurat det er vel det som har vært kjernen til denne hendeldiskusjonen. Ingen vits å lenger klage på dette, da hendler uten bakrutevisker enkelt kan ettermonteres i alt av G-serie. Er med andre ord mekaniske hendler et issue, da er det bare å ettermontere touch-hendler med auto-knapp for en relativt billig penge! :) 

Det er jo lett å tolke det slik på måten han skriver det på. Derav min kommentar, slik tolket jeg det. Viss bilen "føles" billig ut pga. en hendel. Ja, da vet ikke jeg.

Men jeg er helt enig med deg at touch hendler er mer hendig og kanskje smooth som du skriver. Grunnen til at jeg nevner den, er at man merker at den er borte å savnet den, da den var hendig og man var blitt vant til at den har vert dær i alle år. Hva som er 2020 eller ikke vet ikke jeg. Det har alltid vert det fine med BMW, i det men setter seg i fører stolen er alt kjent fra før, bare litt modernisert.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...