Gå til innhold

Kjøpstips, rabatter etc - i3 / i3S


 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Ellers er jeg av den oppfatning at knæsje farger på småbiler som dette er populært, og sånn sett ville jeg ikke vært bekymret for å kjøpe i3 i den kuleste fargen - Melbournerød. 

Så utrolig enig, derfor jeg anbefalte i3 i rød :) 

Men også fordi jeg ser i3 altfor sjeldent i knæsje farger! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Saltkjelen takk! Om summelyd er fraværende i 2019-modeller så er jo dette et stort pluss! Melbourne-red er knalltøff, men det ble ikke det denne gang. Det var nok tilfeldigheter, for den fargen liker vi godt :) Jeg skal bli med de å hente den ikveld, så da blir det enda en BMW i familien. Takk igjen folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marius2002 Spennende det her, i3 er en artig bil som jeg likte godt. Jeg legger ved prisen på i3 jeg bygde for å vise hvor enormt store rabatter man får i tilfelle de bestemmer seg for å kjøpe helt ny, denne her var da med absolutt alt utstyr :) 

702B3CC8-E543-4C06-B430-2E3A1EBE4D9D.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Saltkjelen skrev:

Ja, her ser man jo hvor lett det er å la seg lure.

Den "ekte" 2020-modellen du henviser til er en 2019-modell. i3 bytter ikke modellår før måned 11, og denne bilen er produsert 14. august 2019. Bilen har dessuten utstyrskode 993 "Model Year By VIN" og det tiende symbolet er en "K", som da betyr en 2019-modell. Ellers er jeg av den oppfatning at knæsje farger på småbiler som dette er populært, og sånn sett ville jeg ikke vært bekymret for å kjøpe i3 i den kuleste fargen - Melbournerød. Det fine med en 2019 og 2020 modell i3, er at de er identiske (om vi ser bort fra at 2020-modellen lager summelyd og at fargen Blue Ridge Mountain ble tilgjengelig).

Så du påstår at LCI i3 finnes i 4 mnd som 17 modell og 120Ah i 4 mnd som 18 mod før BMW igjen legger om produksjonen i okt og kommer med nye modeller i nov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

@Marius2002 Spennende det her, i3 er en artig bil som jeg likte godt. Jeg legger ved prisen på i3 jeg bygde for å vise hvor enormt store rabatter man får i tilfelle de bestemmer seg for å kjøpe helt ny, denne her var da med absolutt alt utstyr :) 

702B3CC8-E543-4C06-B430-2E3A1EBE4D9D.jpeg

Jeg kan love deg at rabattene i det tilbudet er kamuflert som enten Full charged eller Charged. Jeg priser daglig tilbud fra ulike bmw forhandlere rundt om og dette er markedsmodeller der prisen er blåst opp slik at du som kunde tror du har spart enormt med penger. Det har du ikke. I snitt på en 3-serie bl.a får du mellom 30-40k i rabatt med storkunderabatt. Men på tilbudet står det over 100k i rabatt og det er feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg kan love deg at rabattene i det tilbudet er kamuflert som enten Full charged eller Charged. Jeg priser daglig tilbud fra ulike bmw forhandlere rundt om og dette er markedsmodeller der prisen er blåst opp slik at du som kunde tror du har spart enormt med penger. Det har du ikke. I snitt på en 3-serie bl.a får du mellom 30-40k i rabatt med storkunderabatt. Men på tilbudet står det over 100k i rabatt og det er feil. 

Helt enig. Alt handler om å sette kunden slik at dem føler seg spesiell ved å gi dem da massive rabatter, men realiteten er noe helt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jarod skrev:

Så du påstår at LCI i3 finnes i 4 mnd som 17 modell og 120Ah i 4 mnd som 18 mod før BMW igjen legger om produksjonen i okt og kommer med nye modeller i nov?

Nei? Årsproduksjonen starter måned 11, og produksjonen av LCI 94Ah startet 11/2017. Nå har jeg sjekket opp rundt 15 i3er som ligger på finn.no, og den eldste av de var produsert 14.11.2017. Alle i3 LCI 94Ah er 2018-modeller (det ser du ved J i VIN). Likeså sjekket jeg i3 94Ah 2017, og alle hadde H i VIN og var produsert frem til 11/2017 (skulle hatt J om de var 2018-modeller).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ser ut som det stemmer det dere sier, dette var jeg ikke klar over. Noe særlig positivt var det ikke, men greit å vite om. Er dette kunnskap som alle sitter med utenom meg? 😅

 

Vet ikke om "alle" vet det, men kampanjene ligger på hjemmesiden BMW i3: Oppdag høydepunkter | BMW.no

image.thumb.png.4922db2293f817624035d5ba64c3928c.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Nei? Årsproduksjonen starter måned 11, og produksjonen av LCI 94Ah startet 11/2017. Nå har jeg sjekket opp rundt 15 i3er som ligger på finn.no, og den eldste av de var produsert 14.11.2017. Alle i3 LCI 94Ah er 2018-modeller (det ser du ved J i VIN). Likeså sjekket jeg i3 94Ah 2017, og alle hadde H i VIN og var produsert frem til 11/2017 (skulle hatt J om de var 2018-modeller).

 

Ok, ser ut som du du har rett. Jeg trodde BMW hadde juli som ny årsmodell fra 2013, men er som du beskriver annerledes på i3. 

Men uansett så var ikke den utgaven i annonsen som startet denne diskusjonen en 20-modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snagg30 skrev:

Ser ut som det stemmer det dere sier, dette var jeg ikke klar over. Noe særlig positivt var det ikke, men greit å vite om. Er dette kunnskap som alle sitter med utenom meg? 😅

 

E2F18C20-4CF4-4B2F-B30D-865505C0A983.jpeg

Dette er kunnskap jeg har lært meg gjennom jobben. Driver man med leasing fanger man opp sånne ‘’triks’’ etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...