Netlandet Skrevet Oktober 12, 2021 Share Skrevet Oktober 12, 2021 Bruk originalstempelet, men pass på å pusse rent bak pakningen i kalipperen. Funker helt fint 😊 Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2021 Fortsettelsen av bremseproblemet! nye deler kom og ble montert, men jeg hadde fått veldig mye luft i systemet.. da måtte det overtrykk til, så var det å finne en brukbar løsning uten å søle for mye eller ødelegge original deler. etter å prøvd alt av store korker i huset ente letingen på bade, deodorant kork passet nesten bra😁 Med ventil å klemme ble suksess😁 med bremser iorden og luftfritt system passet det bra med en liten spontantur😁 @turbojugen hadde vist funnet bil i utlandet å den måtte komme seg til norge på et vis, hva er vell ikke bedre en å hente den selv ? grunnet sesong å vær ble det uaktuelt å hjulkjøre en slik bil, så lukket bilhenger ble det beste😁 Aldri så liten svipptur, og det ble fergefri retur. pakket klar for tur, vinterhjul var også med tralle er på og avreise var kl. 20:00 onsdag fra trondheim😁 Første stopp var i østersund, måtte ha diesel å mat! etter 3 timer søvn i sollefteå var det klart for å banke nye mil parkert på ferga fra Umeå til Wasa Ble stadig pitstopp for å fylle diesel, her i Finland et sted kom frem til selger seint torsdag kveld, bilen var ferdig sikret kl 01:00 fredag og ferden gikk videre. Noen timer senere måtte vi få bittelitt søvn på en rasteplass i et par timer, det er tongt å kjøre i morgentimene før sola står opp! Ferden gikk videre, hjulene gikk jevnt å det er lite interesant av dokumentasjon på turen videre i finland. her stopper vi litt før svenskegrensa for diesel å mat, og en sjekk av lasten. hjulene rullet videre, litt inn i sverige begynte de å snø! men føret var fint hekt til vi kom til Boliden, her var det full vinter å sommer hjul var udugelig! vi var forberedt med utstyr og hjul så det gikk fint! Fant en asfaltplass ved byens skole Videre var det et godt stykket med vinterføre/slaps som gikk greit, senere kom det et langt stykke med saltsuppe som har fryst til livsfarlig stållis... men det gikk det å! Passerte norskegrensa i 3-4 tiden om natta, der var det også vinter😁 Ved klett skilte vi lag kl 05:30 lørdags morgen og jeg ble hengerløs, du verden for en rakett det ble å kjøre med 3,2/5 tonn mindre på kroken🤡 ja det ble tungt etter en blings på vognkorte til henger, skulle egentlig låne brian james henger som veide 500kg mindre i samme kaliber🤠 hjemme på lesja 08:00 etter at bilen har gått mer eller mindre nonstop siden grytidlig fredags morgen her er komputerens dom for turen 60 timer etter at den ble nullet ut🤠 bilen gikk på 1,59 med tom henger og 1.68 med lass, makaløs trekkbil! en stakkar med volvo skulle kjøre forbi meg, men måtte pent gi opp siden jegg også ga på med lass🤡 bilen gikk uten feilslag hele turen! E70 30sd med trf steg 2 å adaptive drive er livets bil😁 Bilen nærmer seg 310k km😁 den fikk ikke fri når den kom hjem heller, her blir all oppvarming gjort med ved😁 har også gjort seg fortjent til en vask! for en bil! Også noen gruppebilder! ahj, Saltkjelen, TRF og 19 andre reagerte på dette 22 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 17, 2021 Share Skrevet Oktober 17, 2021 Ja, det er lite som slår en X5 med dieselmotor når det kommer til denne type transport. Det er herlig å se hvor godt E7x fortsatt holder seg. Marius2002, sveigis og Ingvaldsen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 18, 2021 Share Skrevet Oktober 18, 2021 Ja dette var turen sin med stor T 😎. Imponerende rett og slett ,men tenker det er gøy å se tilbake på dette. Og enig med Saltkjelen e70 er fint og står tidens tann veldig bra . Marius2002 og Ingvaldsen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 18, 2021 Share Skrevet Oktober 18, 2021 Enig med de to over! BMW har kjørt på med et tidløst og elegant design på bilene i årevis, som gjør at bilene ser moderne ut år etter år. E70 ingen unntak, for en fantastisk flott bil og herlig at den brukes Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Oktober 18, 2021 Share Skrevet Oktober 18, 2021 Må bøye meg i støvet og si at selv om jeg fortsatt vil ha e53 (aner ikke hvorfor), så var det nok av både krefter og komfort i e70’n, ikke rart vi banka 44timer kjøring av totalt 60timers tur😅 takk for en fin tur, gleder meg til neste gang vi skal hente bil i utlandet😎 Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 19, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 19, 2021 På 18.10.2021 den 7.40, turbojugen skrev: Må bøye meg i støvet og si at selv om jeg fortsatt vil ha e53 (aner ikke hvorfor), så var det nok av både krefter og komfort i e70’n, ikke rart vi banka 44timer kjøring av totalt 60timers tur😅 takk for en fin tur, gleder meg til neste gang vi skal hente bil i utlandet😎 Må bli fleir ture ja, men med meir søvn neste gang😂 Tony Soprano og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 21, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2021 Kom godsaker fra sørlandet idag! Takk til @Evenlode for henting, pakking og sending 😁 dette ser jo veldig bra ut, mangler bare headup deler nå å farge på nedre del så blir det perfekt😁 BimmerFan!, Saltkjelen, Marius2002 og 7 andre reagerte på dette 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Oktober 21, 2021 Share Skrevet Oktober 21, 2021 Dette blir nydelig! Jeg regner jeg snakker for flere her inne, at du enten har allerede levert dette til farging eller har begynt på dette selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 21, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2021 1 minutt siden, ahj skrev: Dette blir nydelig! Jeg regner jeg snakker for flere her inne, at du enten har allerede levert dette til farging eller har begynt på dette selv. det blir nok satt litt på vent dessverre, etter å gått igjennom forbruket mitt siste året så fant jeg ut at det har blitt brukt astronomiske summer på alt å ingenting så nå er det tilbake til å følge et nogenlunde budsjett å heller fylle på buffer(morro)konton igjen farging blir satt bort siden det likevel må blandes til å matche eksisterende farge i bilen, da kan de like gjerne få farge dæsjen. muligens blir det utsatt til både dette og evt dørtrekk/sittepute på 550'n skal farges ! mangler også deler til headup og bare der går det raskt 5-8k, men det blir en veldig tøff bil tilslutt fupsaker, ahj, sveigis og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Oktober 21, 2021 Forfatter Share Skrevet Oktober 21, 2021 Kong vinter kom på besøk idag🤠 blir bare mer å mer glad i x5, det er bare å brøyte seg vei☺️ BimmerFan!, mslello, Ampera og 12 andre reagerte på dette 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 21, 2021 Share Skrevet Oktober 21, 2021 Herlig med skikkelig snøføre. Kjenner jeg får mer og mer lyst på en E70 Individual. Herregud for et design! fupsaker, Ampera og Otis reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Oktober 21, 2021 Share Skrevet Oktober 21, 2021 2 timer siden, Saltkjelen skrev: Herlig med skikkelig snøføre. Kjenner jeg får mer og mer lyst på en E70 Individual. Herregud for et design! Nå som du har hus med gårdsplass, er det bare å kjøpe, det er viktig med mangfold på gårdsplassen.😇 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 21, 2021 Share Skrevet Oktober 21, 2021 1 time siden, Ampera skrev: Nå som du har hus med gårdsplass, er det bare å kjøpe, det er viktig med mangfold på gårdsplassen.😇 Noe mer blir det utvilsomt. Glapp på en E83 X3 35d 2009 her om dagen.. Ampera og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet November 7, 2021 Forfatter Share Skrevet November 7, 2021 Far og sønn påtur til røros forrige fri! og litt offroad på rørosvidda🤠 etterfulgt av museumstur blir mer å mer glad i bilen! På tross av den nå lager ulyder som jeg forbinder med defekt venstre tårnlager🤔 hsd, sveigis, Shattered og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå