Gå til innhold

Ingvaldsen’s individual f11 m550d Smoked topaz - Solgt


 Share

Anbefalte innlegg

Har noen kort som sitter og regner selv. Tanken har faktisk slått meg om å ha en rig i den «fremtidige» garasjen til å varme opp. Alle monner hjelper i form av varme om vinteren uansett, fin bonus når man samtidig får litt gevinst. Liten rig som yter kanskje 2000w hadde sikkert vært greit for å holde en liten «lunk» samtidig  som man har litt hash rate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pekka skrev:

Hvis man skal ha en bil til å gå rett frem i sving så er større avstand mellom bakhjulene en måte å gjøre det på, f.eks. med spacere, på samme måte som mindre avstand mellom forhjulene også vil føre til understyring.

Når du har smalere dekk bak enn originalt (pga vinterdekk) så burde bilen overstyre mer, men det gjør altså ikke din.  Bredere dekk foran vil naturligvis medføre bedre feste foran og mindre understyring, men du kjører allerede med BMWs anbefalte dekkbredde foran.

Flere triks for å få mindre understyring, hvis du vil gruble litt mer på hva årsaken kan være:

  • Sette på mykere fjærer foran (H&R-fjærene kan være en årsak)
  • Få hekken høyere (derfor jeg spurte om vektfordeling etter senking)
  • Sjekke for lekkasjer i demperne bak (eventuelt sette på mykere dempere foran, men det er neppe aktuelt)
  • Mer camber foran og (positiv) caster enn nå, innenfor BMWs anbefalinger
  • Litt høyere lufttrykk foran enn bak, innenfor BMWs anbefalinger
  • Sjekke foringene til stabilisatorstaget bak

Siden du kjøpte bil av TRF (hvis jeg husker riktig) så har han kanskje satt opp X5-en veldig bra og har noen tips å komme med for M550-en.

Lykke til med garasjen, det hadde vært en drøm å ha noe slikt.

har tenkt my på å sette den tilbake til original høyde eller montere senkefjærer som er en mellomting av dagens høyde og originalt. 

bakdemper var helt tørre og returnete øyeblikkelig, kan ikke skjønne de likevell er defekt.

ellers skal ting være iorden, men vektfordeling skal sjekkes. 

 

x5'n er kjøpt av trf ja ! den står på hartge senke fjærer og justert på lufta bak, han hevet den 1-2cm bak for å klare å få rett spissing.

 

garasje må på plass før jeg starter med noe større prosjekt, håper det løser seg i løpe av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tennbrikket skrev:

Har noen kort som sitter og regner selv. Tanken har faktisk slått meg om å ha en rig i den «fremtidige» garasjen til å varme opp. Alle monner hjelper i form av varme om vinteren uansett, fin bonus når man samtidig får litt gevinst. Liten rig som yter kanskje 2000w hadde sikkert vært greit for å holde en liten «lunk» samtidig  som man har litt hash rate.

har man skikkelig balansert ventilasjon og en rigg med betydelig strømforbruk er det jo en genial måte å varme opp huset på, har en lokal en her som har 2 rigger(16-20kort) som han varmer opp hele huset sitt med.

men skal du ha en rigg som drar  2kw eller mer begynner det å bli en stor invistering, og nå som etherum snart ikke kan utvinnes mer så kan det bli spennende å se om det lønner seg lenger.. og ikke minst hva slags kort som vil være lønnsome om det blir en ny valuta som blir lønnsom.

 

største problemet er jo den voldsomme støyen som blir med flere kort, så man er avhengig av å ha et eget rom til dette. og da må man ha en løsning for å videreføre varmen uten å dra med seg støyen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

har man skikkelig balansert ventilasjon og en rigg med betydelig strømforbruk er det jo en genial måte å varme opp huset på, har en lokal en her som har 2 rigger(16-20kort) som han varmer opp hele huset sitt med.

men skal du ha en rigg som drar  2kw eller mer begynner det å bli en stor invistering, og nå som etherum snart ikke kan utvinnes mer så kan det bli spennende å se om det lønner seg lenger.. og ikke minst hva slags kort som vil være lønnsome om det blir en ny valuta som blir lønnsom.

 

største problemet er jo den voldsomme støyen som blir med flere kort, så man er avhengig av å ha et eget rom til dette. og da må man ha en løsning for å videreføre varmen uten å dra med seg støyen.

 

Har ikke hatt noe nevneverdig støy problemer, men har kort med skikkelig kjøling, drar som regel ned spenningen og kun kjører minne ganske høyt. Alfa omega å ha skikkelig kjølepasta på sånne kort, samt byttes ofte. Utrolig hvor fort den pastaen blir kjip når kort ligger under konstant varme. Flashet litt custom bioser og styra før, men la miming litt på si. Har kun hatt ett par kort gjennom vinteren, andre riggen med 4 kort har jeg ikke brukt noe særlig.  Var en som ikke var slik kjempe happy når det var varmt i andre etasjen på garasjen. Strømprisene har jo vært så hyggelig i det siste 😛. Mulig jeg drar opp igjen interessen når huset er ferdig og regningene blir betalt selv. 

 

@E.C. skulle bestille 3080ti på en lenovo maskin som kom inn på jobb i dag. Stod out of stock i comments etter ordren var plassert. Bruker som regel å klare å hoste opp noe siden det er garanti. Er ikke så morsomt for dem å kreditere disse dyre maskinene. Produsenter som Lenovo bestiller nok flere hundre tusen kort, men spørs hvor mange dem har fått tildelt. Er nesten en lunk i korta etter vi har fått dem, går nok ikke mange timene før kortene er ferdig refurbish/ reparert til det blir sendt til neste maskin.

En annen produsent svarte meg bare «it’s crazy times» uten å klare å hoste opp noen ETA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, E.C. skrev:

Skikkelig kjedelig for oss som liker å spille litt at nesten alle kort om dagen går i mining-rig og at prisene er gjennom taket. ☹

nå er jo prisene påtur ned og kort begynner å bli tilgjenglige i butikk til normal pris, kommer sikkert til å bli prisras å storsalg muligens når etherum går over til proof of stake.

 

8 timer siden, tennbrikket skrev:

Har ikke hatt noe nevneverdig støy problemer, men har kort med skikkelig kjøling, drar som regel ned spenningen og kun kjører minne ganske høyt. Alfa omega å ha skikkelig kjølepasta på sånne kort, samt byttes ofte. Utrolig hvor fort den pastaen blir kjip når kort ligger under konstant varme. Flashet litt custom bioser og styra før, men la miming litt på si. Har kun hatt ett par kort gjennom vinteren, andre riggen med 4 kort har jeg ikke brukt noe særlig.  Var en som ikke var slik kjempe happy når det var varmt i andre etasjen på garasjen. Strømprisene har jo vært så hyggelig i det siste 😛. Mulig jeg drar opp igjen interessen når huset er ferdig og regningene blir betalt selv. 

 

har et gammelt 1080 og et 3080ti som surrer. sistnevnte er jo lhr men jeg fikk flashet det til annen bios og gikk fra 63 til 91mh/s, slet også noe veldig med varme så alt av pasta og pads er nytt.  

snitt pris på 25øre kwh her :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Svipptur til ringen i helgen!

 

kjempefin tur helt til vi kom til kolding… fra der og ned til Hamburg var det en sidevind fra helvete, veldog ekkelt å holde bilen på veien.

men videre nedover var det rom for å tråkke på pedalen!

men ved 250 føltes det som om jeg møtte en vegg, det var nemlig fortsatt fartsperre på den. Man kjenner så godt at den spærrer at her er det mye til gode for å nå 300kmt

18F15FA3-AAAB-4B39-B02A-0100910EFD29.thumb.jpeg.01d7d8788456bc845fcf5d08072beca4.jpeg

 

Når man har gammelbil må man regne med problemer etter litt hard bruk, bremseskjolde valgte å legge seg neddi felgen! Fikk heldigvis rivd det ut med håndmakt.

ADA8B8D4-633E-47ED-A802-9F123C1068E9.thumb.jpeg.624cba91c3dfbca358891bee3b512fe4.jpeg

ellers var det null problem å marsje i 250kmt med denne bilen!

var oppe i 120 i snittfart men det dabbet av etter noe feilkjøring og pirk med bremseskjold, mulig det finst et bedre alternativ en A1 i retur ?

 

 

DEEE4D93-4D25-4E2C-BB28-658EE7E29EB3.jpeg

D4D3482C-822C-42C3-91A4-690EE17CC9AF.jpeg
 

av bilene som prøvde seg på å kjøre fra meg var det en helt ny audi s6, e-tron og en slags jaguar som hadde futt og trodde de skulle dra fra meg men som alle ble liggende et stykke bak meg

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, HenrikSolberg skrev:

Er ikke en helt ny S6 raskere enn en F11 550d? 🙂

Nei. Men S6 er faktisk blitt diesel de også. Likevel ligger nok F11 M550d en snute foran en helt ny S6. Tenker du RS6 så blir det noe annet :)

5CC31BAA-41D1-46FC-9484-E18EB1EE22BE.thumb.jpeg.56bfa3406727bdc282b55507f05960d1.jpeg
 

Ingvaldsen, høres ut som en fin tur. Gledes til å se bilder, for det må vi få :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

Kan ikke forstå at bilens speedometer er 100% riktig?? Er vel 250 på gps den sperrer på. Har hatt både f80m3 og f90 m5 på sperra, på begge viste speedometer rett under 270

Effekten kutter ved 250-255, klarer 260 i nedoverbakke.

men jeg forventet at bilen skulle akselerere opptil 263 slik jeg har sett andre biler gjør, men min møtte veggen i 250

 

overlevde 2 runder på ringen nå, bilen imponerer noe voldsomt mtp vekten den bærer rundt på

C7E56B7D-FB1B-4003-8988-5ED2532B0139.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bør da det. Vanskelig å finne samme kombo mtp utstyr og farge. Jeg skal innrømme at jeg har scrollet gjennom en del m550d og det er vanskelig å finne noe like bra. I alle fall om man vil ha hvitt interiør, B&O, LED og webasto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ingvaldsen changed the title to Ingvaldsen’s individual f11 m550d Smoked topaz - Solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...