Gå til innhold

F10 550i F11 M550D G30 M550i

m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

• m-blå changed the title to F10 550i F11 M550D G30 M550i
10 timer siden, papertiger skrev:

Gratulerer! Det gikk, hva, én dag? 😂

M550i er saftige greier, hvordan oppleves den sammenlignet med 550i’en du hadde?

Ja det gikk litt unna kan en si. Var på mandag og så på/ prøvekjørte en 2018 M550i i stvg. Den har ikke vært på Finn og var egentlig ikke til salgs. Jeg er nå på reis på vei til jobb så det skal bli lange 14 dager til hjemreise igjen. Jeg slengte nå avgårde ett bud til eier i går som han aksepterte, så da ble det en travel ettermiddag 😊.
Har bare kjørt bilen noen få mil og med vinterdekk baki. Men kan med en gang si det er veldig opplevet forskjell. Jeg syntes F10/11 er bra, men G30 er ett par hakk til opp. Og motoren…. Helt nydelig lyd, spesielt i sport. Merkbar forskjell, du hører spjelda åpne seg og får grom lyd. Den er meget rask!! Merket meg og at understellet bare sluker ujevnheter der hvor F11 kanskje føltes litt «stumpete» på bakfjæringen er G30 bedre men samtidigt er den stram og fin. Men F11 har jo luftfjæring bak. 
Dem få milene hjem i går med ett par pådrag var snittforbruket overraskende lavt. Kjørecomputeren viste 0,75 på mila. Forrige eier sa han med normal kjøring til sørlandet brukte 0,69 på mila. Har lest en plass at denne utgaven er mye snillere på forbruket
Gleder meg til og komme hjem og få prøvet den litt mer. 😊

Men jeg ser med en gang at den trenger noen spacere med det gapet i hjulbuene. Det skal nok på plass til jeg er hjemme igjen. IMG_9267.thumb.jpeg.fd48d1e52a6f774843b49a0da47879df.jpegIMG_9263.thumb.jpeg.15d963132243cc97c8ead4d80cc78525.jpegIMG_9295.thumb.jpeg.a0a4b8ffb3b7271e989fb58bf624a7ca.jpegIMG_9310.thumb.jpeg.24880ba6660633f414a9c1a4e6582fc1.jpegIMG_9314.thumb.jpeg.8071ce9b5a446fecff4be1c6ef318ee0.jpegIMG_9322.thumb.png.e03448f916d7e051767c8324c56854e9.png

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en vanvittig grom bil 👍 G30 M550i er en sånn bil man ikke klarer å glemme etter å ha kjørt den, her stemmer si alt, det er mulig å finne noe å sette fingeren på her. Selv drivstoff forbruket er mer en akseptabelt for en bil med denne motorisering. Jeg regner med du var heldig å fikk tak i ett eksemplar som ikke var kjørt av umoden ungdom? 

G30/31 med ordentlig motorisering (R6 eller V8) er helt klart noe av de finere modellene BMW noensinne ha laget. Jeg føler kanskje dette forsvinner litt i "støyen" fra forumets F11 eiere som mener dette er verdens beste bil, livets bil osv. Men etter å ha eid F10 og så G30 så har jeg akkurat samme erfaring som deg, G30/31 kan man med trygghet fastslå et ER en bedre bil. Beste 5-serien siden E39 kanskje?

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fort, gratulerer med salg og med kanonflott G30 (hilsen han som blir omtalt i innlegget over, men som aldri har sagt at F11 er verdens beste bil, ei heller livets bil, men påpekt åpenbare fakta som at det er mer plastikk i interiøret på en G3x enn en F1x. Sett i lys av dagens G6x 5-serie, blekner imidlertid de små svakhetene til G3x)! Personlig liker jeg nok M550i og N63 hakket bedre enn M5 og S63, men det er rett og slett fordi lydbildet i N63 er mer riktig for min smak. Spacere kommer til å gjøre susen her! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Gratulerer så mye med en vanvittig grom bil 👍 G30 M550i er en sånn bil man ikke klarer å glemme etter å ha kjørt den, her stemmer si alt, det er mulig å finne noe å sette fingeren på her. Selv drivstoff forbruket er mer en akseptabelt for en bil med denne motorisering. Jeg regner med du var heldig å fikk tak i ett eksemplar som ikke var kjørt av umoden ungdom? 

G30/31 med ordentlig motorisering (R6 eller V8) er helt klart noe av de finere modellene BMW noen sinne ha laget. Jeg føler kanskje dette forsvinner litt i "støyen" fra forumets F11 eiere som mener dette er verdens beste bil, livets bil osv. Men etter å ha eier F10 og så G30 så har jeg akkurat samme erfaring som deg, G30/31 kan man med trygghet fastslå et ER en bedre bil. Beste 5-serien siden E39 kanskje?

Takker så mye😊. Ja det er en grom pakke M550i G30. Her stemmer alt for min del 👍🏻. Gleder meg til og få noen mil under beltet med denne.

Bilen hadde en eier frem til 23. Han jeg kjøpte den av, hadde ikke planer om og selge men gikk med en 911 drøm som han kanskje ville realisere nå. 

34 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det gikk fort, gratulerer med salg og med kanonflott G30 (hilsen han som blir omtalt i innlegget over, men som aldri har sagt at F11 er verdens beste bil, ei heller livets bil, men påpekt åpenbare fakta som at det er mer plastikk i interiøret på en G3x enn en F1x. Sett i lys av dagens G6x 5-serie, blekner de små svakhetene til G3x)! Personlig liker jeg nok M550i og N63 hakket bedre enn M5 og S63, men det er rett og slett fordi lydbildet i N63 er mer riktig for min smak. Spacere kommer til å gjøre susen her! :) 

Takker så mye 😊 Ja det er noe med bilen og lydbildet som gir deg ett smil om munnen hver gang man hører og kjenner den motoren. Jeg skal være så ærlig og si at jeg savnet den forrige F10 550i jeg hadde og prøvde og få kjøpe den tilbake etter GTS’en måtte gå. Nå har jeg fått en verdig erstatter 👌

Endret av m-blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BMW E93, nå E63:-) skrev:

Gratulerer med flott bil! Har denne byttet motor eller er det en annen type enn de som ofte må byttes?

Takker. Er ikke skiftet motor som jeg vet om. Ligger en på Finn som har ny motor. Hva som gjør at noen må skiftes vet jeg ikke. Men jeg skal kose meg med denne og sover godt om natten med full kasko og motorskadeforsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med flott bil og helt riktig interiør :) 

Jeg har 10mm spacere foran og 15mm bak på min, da sitter det som støpt uten at det blir for aggressivt. Kjøpte fra Eibach, de tilbyr også TUV slik at det kan godkjennes i vognkortet om ønskelig. 

Ellers må jeg snakke varmt om AC Schnitzer senk, min G31 540i ble en helt annen bil å kjøre etter dette. Så ville vurdert det om jeg var deg. Ellers gjør jo LCI baklykter svært mye med hekken. 

PS. Jeg skal bytte ut min originale M550i-diffuser som er lakkert sort blank, så dersom du er på utkikk etter sort blank diffuser kontra mørke grå så bare gi en lyd så skal du få den til en billig penge. Jeg har nemlig liggende en M550i LCI-diffuser som skal lakkeres og monteres etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...