Gå til innhold

Aha-opplevelse om n52 variantene


Hall3n
 Share

Anbefalte innlegg

Har lest en del om n52 motorene, ifølge papirene er noen 2,5 liter og noen 3 liters. Men så har jeg hørt fra en person jeg velger å stole på at de 2,5 liters motorene er egentlig 3 liters men registrert som 2,5 liter pga avgift eller nokka sånt.

klare ikke å bli klok på det etter å ha lest overalt på nett så håpe noen vettige folk kunne gitt meg en aha-opplevelse for nå er jeg blitt usikker på min egen legning og får vanskelig med å sove om natten.

Jeg har personlig en n52k (218hp) variant der det klart står mange plasser de «oppdaterte» delene den har. Men i det siste har jeg hadd det skikkelig ubehagelig når folk spør om hvor stor motor det er i bilen og velger å svare 1,4 liters, så føler jeg meg bra midlertidig til annent tema kommer opp. Det er oppført 2,5liter i vognkort og bilen er en 325i e92 2006 (n52k)

noen kyndige her som kan hjelpe å gi meg tilbake nattesøven?😁

5E24447E-4296-4C28-9380-7E214C435562.jpeg

Endret av Hall3n
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikkje berre samanlikna delenummer på veiv, blokk, råder og stempel inne på realoem mellom din 325i og ein tilsvarande 330i? 🤔 Då ser du vel fort om motorane er dønn like.

Ellers kan da jo henda ein luring her inne kan svara deg betre 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hall3n skrev:

2,5 liters motorene er egentlig 3 liters men registrert som 2,5 liter pga avgift eller nokka sånt.

Dette tror jeg er lite populært hos biltilsynet både her og i Tyskland. 😆 

Er bilen original stemmer nok det som står i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok 2,5. Til trøst er det en del mer volum enn folk flest har, spesielt i disse downsizing-tider. Minus et par folkelige Asia-modeller som drar opp snittet med 2,4L. At en motor kan ha utgaver med forskjellig volum stemmer, Eksempelvis M50B20 og M50B25, 2L og 2,5L funnet i bl.a. E34, men B20-eieren har ikke en B25 uansett hvor mye en prøver å tolke/mistolke motorkodene og sammenligne deler. Og det er helt greit :) Vær heller stolt av bilen din med den motoriseringen, det er mange som har 325i som drømmebil og du kjører fra majoriteten av bilene på veien fra den tidsperioden om det spiller en rolle 🤷🏼‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, awt said:

325i N52 er 2,5l, 325i N53 er 3,0l.

Hvorfor i all verden er det ubehagelig å svare at du har en 325? Høres ut som et noe merkelig miljø du befinner det i.

325i N52 kom visstnok som 3.0 i land som aldri innførte N53 i 2008'ish, Ellers stemmer det. Har han en europeisk 325i med N52, så er det 2.5, med de konsekvensene det måtte ha for legningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så skal slå meg til ro med at det er en 2,5 liters. Det som var ubehagelig var jo å ikke vite hva som faktisk sitter under panseret når jeg skal svare folk.

Er stolt av bilen min men å eie den og være usikker på hva som faktisk er under panseret er jo flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hall3n skrev:

Så skal slå meg til ro med at det er en 2,5 liters. Det som var ubehagelig var jo å ikke vite hva som faktisk sitter under panseret når jeg skal svare folk.

Er stolt av bilen min men å eie den og være usikker på hva som faktisk er under panseret er jo flaut.

Er jo bare å snu på flisa det, og gjøre motparten dum når de spør. Er jo bare å si at det er jo en 325... tallet 3 for 3-serie og tallet 25 for 2,5 liter. "Herregud, vet du ikke det?" Kontrer du med da.

Jeg har litt mer forklaring å gjøre med min 540d...den har noen spurt om er en 4 liter og noen har også spurt om der er V8er 😂 Så må du til å forklare da at det er en 3,0 liter rekkesekser...så blir de gjerne vanskelige og begynner å fortelle at naboen hadde en 540 i 1999 og det var en fireliters V8er. Da blir det bare ball, for da må du forklare at 540 før faktisk var en 4,4 liter, men det var etter 1996...men hvorfor heter ikke bilen 544 da? God jul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

6 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Er jo bare å snu på flisa det, og gjøre motparten dum når de spør. Er jo bare å si at det er jo en 325... tallet 3 for 3-serie og tallet 25 for 2,5 liter. "Herregud, vet du ikke det?" Kontrer du med da.

Jeg har litt mer forklaring å gjøre med min 540d...den har noen spurt om er en 4 liter og noen har også spurt om der er V8er 😂 Så må du til å forklare da at det er en 3,0 liter rekkesekser...så blir de gjerne vanskelige og begynner å fortelle at naboen hadde en 540 i 1999 og det var en fireliters V8er. Da blir det bare ball, for da må du forklare at 540 før faktisk var en 4,4 liter, men det var etter 1996...men hvorfor heter ikke bilen 544 da? God jul..

godt du ikke har en 330e da eller tilsvarende.

 

johhhhh, nå skal du se. Bilen har en 2 liters motor, men koblet til...

 

 

Endret av TorsteinAa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...