Gå til innhold

E46 M3 - 750i solgt


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

Gleder meg til å se X3en med de hjulene :)  Og veldig greit at de kom maskinert og du slapp den biten. Måtte vært litt kjipt å spenne opp splitter nye felger vert et par laken for å maskinere de med en gang.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, mslello skrev:

Tøffe oppgraderinger! De felgene tror jeg blir kanonbra! :)

Takk! Bare å glede seg til varmere tider :D 

4 timer siden, ahj skrev:

Dette blir kjempe bra! :D 

Blir det en prøvemontering før våren? :D 

Mange takk! Nei jeg har lovd meg selv å ikke gjør det, jeg ønsker å få plass senk til de monteres på. Har lyst det skal se komplett ut når de først kommer på :D men mulig det blir for lenge å vente

4 timer siden, StigJ skrev:

Gleder meg til å se X3en med de hjulene :)  Og veldig greit at de kom maskinert og du slapp den biten. Måtte vært litt kjipt å spenne opp splitter nye felger vert et par laken for å maskinere de med en gang.  

 

Da er vi to :D absolutt, sparer meg for en del mer skade i en allerede skadeskutt lommebok. Uansett kjekkest å slippe å gjør slik, resultatet vet man aldri. 

12 minutter siden, Marius2002 skrev:

Stilig! :D

Enig! :D 
 

 

Han som har kjøpt gamle felgene mine er en med navn Frode som har en blå F82 med brunt interiør og fult av forskjellige felger. Usikker på om han er her inne? Han skal sette på X3M felgene på sin individual imola røde i4, har bedt om bilder for akkurat det er jeg spent på hvordan det blir. Og om noen her inne med i4 kunne tenkt seg samme felgene så har jeg like på vinteren for jeg kunne gjerne tenkt meg grommere oppsett på vinteren og :) 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Av alle bilene siste årene så er X3M’n den eneste som har rundet 1 års eierskap, det må vær et kompliment til BMW. På dette året har jeg lagt bak meg ca 23 000km, bilen har blitt brukt til alt mulig. Selv bane kjøring som noen av journalistene sa «bilen kan kjøres på bane men dette kommer neppe ingen av eierene til å gjør». 
 

Av de 23 000km jeg har kjørt så overdriver jeg ikke om jeg sier 20 000 av de har vært til kos og unødvendige turer av ren lidenskap for bil hobbyen. Og slike turer vil jeg nok aldri ta i en el-bil har jeg innsett og har derfor valgt å avbestille i4 og heller fått pris tilbud på G80 og G81, begge innenfor budsjett med absolutt alt utstyr utenom keramiske bremser også bøtte setene. Men så sitter jeg å tenker på om jeg gidder en bil til med OPF?

https://configure.bmw.no/no_NO/configid/tkrywaaa

https://configure.bmw.no/no_NO/configid/w4ed7y7j

Ellers har jeg sett meg ut F90 tidlig 2018 modeller for å slippe OPF og alt det kvelende regelverket, for lyd er så viktig for meg når det kommer til bil. Så tiden vil vise! Planen er neste år å kjøre så mye på bane som jeg får til, og om dette blir en realitet og ikke bare en romantisert tanke så forsvinner X3M’n i slutten av 2024 eller mot sommeren 2025 til fordel for noe mer sprekt som feks de nevnte over :) 
 

Jeg finner meg selv sittende på Finn og YouTube å kiker på Porsche ekstremt mye, og da kun biler uten turbo. Ble nok frelst sist på Våler banen med @Skulebollen lyden og følelsen en slik bil gir tror jeg ikke mange biler kan gi. Jeg skulle helst hatt en bil med sugemotor, men usikker på om dette lar seg gjøre med tanke på pris.

Men er enda fornøyd med X3M’n og ser frem til mange tusen kilometer til! Kom over et sett helt nye og ubrukte Michelin pilot sport 4 produsert i 2021 til 5000,- som passer competition felgene! Sinnsykt digg da nye kommer over 20k slik som ting er nå. Vurderer å kjøpe vinterdekk til competiton felgene da det er lenge å vente, men ikke bestilt enda. 8118F783-A792-4ACF-843D-F59A45EA070D.thumb.jpeg.647abb860f79bb39f82954c618a95d8a.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to BMW X3M F97 / E36 323i / i3S
24 minutter siden, BMWE39turbo skrev:

Opf fjernes vel ganske enkelt? Så det burde ikkje stoppe slike gromme planer 

Glemte å legge til det at dette var planen på X3M’n etter jeg sist monterte eksos, da jeg ikke er helt fornøyd. Så jeg forhørte meg med flissundet om hjelp men de nektet, det var helt uaktuelt å fjerne OPF fra ECU. De sa reglene har blitt så strenge, GS kunne heller ikke godkjenne bilen med dette. Også er det kjedelig å miste garanti på en ny G80/81. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bilen blir ikkje godkjent men på min gamle fiesta st lå den rett under bilen så var veldig rask å bytte. Men sånt er vel grunnen til at man best holder seg unna moderne fossilmotorer..

Er vel alltids noken som kan fjerne det fra ECU, men enig i at det blir mykje styr på en helt ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med og lokke deg med på Våler, så har jeg  vert med på og fjerne det siste lille du hadde igjen av sunn fornuft, Og fått deg til å nå ønske og vie altfor mye tid og penger på verdens dyreste hobby.. Bare hyggelig 😬 

 

G80 og g81 er rått, og fungerer utrolig bra på bane, er ikke så altfor langt unna min haugamle guling på rundetider. 

 

Meen, når det kommer til banekjøring er Porsche i en egen liga. Både fordi Porsche selv rett og slett ønsker at du skal det, og fordi miljøet rundt Porsche er helt rått. Det er virkelig ingen andre bilklubber som er i nærheten.

PCN arrangerer Feks. Fellestur til Gotland ring en gang i året, en rå racerbane i Gotland der man får en helg. Årlig helg til ACR for flere dager på bane, gjerne kombinert med cup biler osv. 6-7 trackdays i året på Rudskogen, langhelg på Sokndal m.m Alt dette med Kaskodekning! 

I tillegg arranger Porsche centerne mange driveouts, og har egne banedager for kunder. 

 

Før du tar ett valg av bil, må du gjøre følgende: 

Reis til PCÅ, snakk med feks. Henrik og forklar at du ble "ødelagt" av å sitte på med meg på Våler. Forklar så at du vurderer P bil. Da får du prøvekjøre mye forskjellig som kan vere av interesse 😊 Jeg fikk prøve Turbo S, Cayman, vanlig 911 osv. 

Jeg var solgt etter en tur tid, og bestemte meg for og gå for Porsche

 

PS! En fullt specet g81 er ikke fryktelig langt ifra en 991.1 GT3😏😇

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En G81 M3 er da det beste kompromisset mellom den X3M du har nå og en Porsche til banekjøring. Absolutt det soleklare valg her, benytt deg av muligheten til å kjøpe ny M bil mens det ennå er økonomisk mulig i dette landet her. Så har du noe å fortelle barnebarna dine en gang i fremtiden også

Jeg ser argumentet med OPF, men jeg ser jo at folk fjerner dette så det bør være mulig. Kanskje ikke i Norge, men en eller annen større BMW tuner vil nok få til dette og samtidig gi deg garanti :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skulebollen skrev:

Så med og lokke deg med på Våler, så har jeg  vert med på og fjerne det siste lille du hadde igjen av sunn fornuft, Og fått deg til å nå ønske og vie altfor mye tid og penger på verdens dyreste hobby.. Bare hyggelig 😬 

 

G80 og g81 er rått, og fungerer utrolig bra på bane, er ikke så altfor langt unna min haugamle guling på rundetider. 

 

Meen, når det kommer til banekjøring er Porsche i en egen liga. Både fordi Porsche selv rett og slett ønsker at du skal det, og fordi miljøet rundt Porsche er helt rått. Det er virkelig ingen andre bilklubber som er i nærheten.

PCN arrangerer Feks. Fellestur til Gotland ring en gang i året, en rå racerbane i Gotland der man får en helg. Årlig helg til ACR for flere dager på bane, gjerne kombinert med cup biler osv. 6-7 trackdays i året på Rudskogen, langhelg på Sokndal m.m Alt dette med Kaskodekning! 

I tillegg arranger Porsche centerne mange driveouts, og har egne banedager for kunder. 

 

Før du tar ett valg av bil, må du gjøre følgende: 

Reis til PCÅ, snakk med feks. Henrik og forklar at du ble "ødelagt" av å sitte på med meg på Våler. Forklar så at du vurderer P bil. Da får du prøvekjøre mye forskjellig som kan vere av interesse 😊 Jeg fikk prøve Turbo S, Cayman, vanlig 911 osv. 

Jeg var solgt etter en tur tid, og bestemte meg for og gå for Porsche

 

PS! En fullt specet g81 er ikke fryktelig langt ifra en 991.1 GT3😏😇

 

Man kan trygt si det vekte noen følelser som sier «må ha» det er det ingen tvil om, kom vell rett hjem til samboer og sa at noe slikt skal jeg eie innen vi er 35 år. En helt sinnssyk kjøremaskin som tikker av alle bokser, magi på 4 hjul.

Ja jeg har hørt mye bra om det miljøet, og det fremstår som veldig bra! Men tror ikke Henrik ønsker at jeg kommer innom å prøver biler når intensjonen ikke er å bestille ny bil? Er vell det de pusher på folk vil jeg tro

Vi kunne lett eid ei Porsche, men har 3 unger å vise hensyn til og derfor er X3M / F90 / G8* passende bil for oss nå, og da må vi i så fall hatt en billig familie bil i tillegg. Men jeg skal se hvordan neste år utspiller seg og handle bil ut ifra det :) 

Hvilke type bil er Porsche 911 GTS i Porsche verdenen? Er dette billige og dårlige biler kontra feks GT3? Jeg skjønner at GT3 er for banekjøring, er 911 GTS mer daily? 

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

En G81 M3 er da det beste kompromisset mellom den X3M du har nå og en Porsche til banekjøring. Absolutt det soleklare valg her, benytt deg av muligheten til å kjøpe ny M bil mens det ennå er økonomisk mulig i dette landet her. Så har du noe å fortelle barnebarna dine en gang i fremtiden også

Jeg ser argumentet med OPF, men jeg ser jo at folk fjerner dette så det bør være mulig. Kanskje ikke i Norge, men en eller annen større BMW tuner vil nok få til dette og samtidig gi deg garanti :)  

Tror G81 er en bra total pakke, men usikker på om den er riktig for meg. For i motsetning til deg så er jeg ikke så veldig begeistra for converter kassa som står i X3M/F90 osv, den er rett og slett så perfekt den er kjedelig. Har du hørt eller sittet på i en GT3 under hard akselerasjon? Der snakker vi opplevelse BMW ikke kan måle seg med :D 

Også har man i tillegg et drøss av OPF/lyd dempere som kveler hver en glede. G80/81 har nå fått fake lyd ved up shift igjennom høyttalerene, så kjedelig er girkassa at de må fake den til for å heve kjøre opplevelsen, og alt slikt bidrar til det negative for min del. 

Også får man heller ikke muligheten til å kjøre G81 i ren RWD slik G80 eller F90, den har samme system som X3M og det er en stor nedtur å ikke kunne slå helt av. 
 

Men der er naturligvis mye bra med bilen og! Ser ut som jeg svart maler den, men den har store feil som gjør at jeg er usikker på om den vil gi meg den store opplevelsen jeg er ute etter. Porsche får det til så hvorfor skal BMW måtte ta så mange snarveier vet jeg ikke

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

G81 er og forblir ett kompromiss, rå familiebil, men man får ikke både bane og familiebil/daily.

Skal man få full glede på bane med såpass potente biler må man ha cup 2 el. Og disse funker dårlig til daglig bruk på Sunnmøre😅 I tillegg til at man må ha nye fjørtopper for og få litt camber på fremhjula, eller så ryker dekka for raskt på feks. Rudskogen.. 

PCÅ selger jo en drøss brukte biler også, så ingen problem og få prøve biler der 😊 Er selvsagt en fordel om man er int. I og handle 😅 men jeg møtte opp i en Transporter, og sa jeg var gira på Porsche, og ble møtt med stort engasjement. 

En Carrera er mer dailybil, men overraskende potente saker, holder nok lett følge med en m3.  Spesielt 992

 

Lyden i 991.1 er dog uovervinnelig grunnet sugemotor. 

Cayman gt4 er heller ikke dum, jeg vurderte en 2021 gt4, men trivdes best i kupeen på 911. Men det er to seter, og manuell. Men sikkert noe av det som gir mest kjøreglede p.d.d

Jeg tror at den perfekte bil for deg er 991.2 GTS. Da får du bøs bil, som har 4 seter og fint kan brukes til daily. Og den er nesten like rask som min 991.1 GT3

 

Jeg var faktisk ens ærend til PCÅ for og handle prøve og handle en 911 Turbo S ( da hadde jeg tidligere prøvekjørt en annen ) 

Men når jeg var der, hadde dem akkurat fått inn en 991.2 gt3 Touring. Idiotiske som dem var så fikk jeg prøvesitte den og starte den opp. Speedometer belysningen, lyden, sittestilling, alt var perfekt😅 Så da droppet jeg Turboen og har ikke angret ett sekund siden. 

 

Men jeg kan tildels "takke" PCÅ for at jeg nå kjører P bil😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Skulebollen skrev:

G81 er og forblir ett kompromiss, rå familiebil, men man får ikke både bane og familiebil/daily.

Skal man få full glede på bane med såpass potente biler må man ha cup 2 el. Og disse funker dårlig til daglig bruk på Sunnmøre😅 I tillegg til at man må ha nye fjørtopper for og få litt camber på fremhjula, eller så ryker dekka for raskt på feks. Rudskogen.. 

PCÅ selger jo en drøss brukte biler også, så ingen problem og få prøve biler der 😊 Er selvsagt en fordel om man er int. I og handle 😅 men jeg møtte opp i en Transporter, og sa jeg var gira på Porsche, og ble møtt med stort engasjement. 

En Carrera er mer dailybil, men overraskende potente saker, holder nok lett følge med en m3.  Spesielt 992

 

Lyden i 991.1 er dog uovervinnelig grunnet sugemotor. 

Cayman gt4 er heller ikke dum, jeg vurderte en 2021 gt4, men trivdes best i kupeen på 911. Men det er to seter, og manuell. Men sikkert noe av det som gir mest kjøreglede p.d.d

Jeg tror at den perfekte bil for deg er 991.2 GTS. Da får du bøs bil, som har 4 seter og fint kan brukes til daily. Og den er nesten like rask som min 991.1 GT3

 

Jeg var faktisk ens ærend til PCÅ for og handle prøve og handle en 911 Turbo S ( da hadde jeg tidligere prøvekjørt en annen ) 

Men når jeg var der, hadde dem akkurat fått inn en 991.2 gt3 Touring. Idiotiske som dem var så fikk jeg prøvesitte den og starte den opp. Speedometer belysningen, lyden, sittestilling, alt var perfekt😅 Så da droppet jeg Turboen og har ikke angret ett sekund siden. 

 

Men jeg kan tildels "takke" PCÅ for at jeg nå kjører P bil😊

 

Men jeg føler vell egentlig at om det ikke blir ei Porsche med samme motor som du så er det heller ikke aktuelt, for da vil jeg sitte å tenke på jeg heller burde ha kjøpt en GT3. Og skal jeg kjøpe bil med turbo så kan jeg like greit ende opp med en G8* en stund. 
 

Uansett takk for alle tips og råd, ikke usannsynlig jeg tar meg en tur til Porsche senteret her i løpet av neste år. Ellers er der bare å glede seg til banekjøring på våler igjen, teller dager her jeg :D nå har @Saltkjelen sagt han blir med neste gang så da er vi enda flere, og @Ampera må nesten ta turen så vi får kose oss like mye som sist! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med på Våler neste gang, og så tenkte jeg at det hadde vært hyggelig å dra i gang et isbanetreff til vinteren med en eller annen overnatting - f.eks Golsfjellet. :)

Ellers støtter jeg deg i F90 salmakeredition med obligatorisk touch-hendel retrofit. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - 750i solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...