Gå til innhold

E46 M3 - 750i solgt


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Slavearbeider'n skrev:

Så lenge det ikke er turbomotor kan du få alt til å høres bra ut egt. Turbo er noise killer

Mb med standard eksos og turboer:) så fin lyd er mulig:)

Endret av skoglund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en 2018 Panamera Sport Turismo Turbo (S)? Du får PDK-kasse, sittestilling som ikke er helt ulik 911 og bra med lyd. Få tak i en med PDCC og PTV+ for enda bedre kjøreegenskaper, evt PCCB (karbonkeramiske bremser). Tegn PAW i 3 år og sov relativt godt om natten. Et lite kompromiss som kanskje kan tilfredsstille noe av det praktiske med X3M og kjøreegenskaper-/følelse fra 911...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jorg1s1 Ikke noe dårlig forslag, det er tøffe biler. Men nei, jeg har allerede bestemt meg for at neste bil skal vær «min» bil så den skal vær så lite praktisk som mulig. Og den spesielle følelsen av å tre på seg en knall rød 911 med sinnsyke hofter kan ikke en stor familie bil erstatte. Jeg skal ha 911, punktum :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

911 er king kong, ingen tvil om det. Å sammenligne det med G80 og F97 kan jeg til dels skjønne på generell bakgrunn BMW M vs Porsche. Men samtidig blir det litt epler og pærer, 911 er sportsbil mens de andre er… ikke helt det. Macan Turbo mot F97, da snakker vi perfekt sammenligningsgrunnlag. 
Har hatt gleden av å kjøre 996 4S en helg som bryllupsbil, det var en mekanisk opplevelse der bilen måtte jobbes med. Har også fått kjørt bittelitt 991 S (med sugemotoren), den var også utrolig fin men mye mer voksen og moderne i alt. For meg tror jeg Cayman GTS med sugesekser hadde vært sweetspot om ikke praktiske egenskaper har noe å si, og noe lavere priset. Selv om nyere 911 henger høyt høyt hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

911 er king kong, ingen tvil om det. Å sammenligne det med G80 og F97 kan jeg til dels skjønne på generell bakgrunn BMW M vs Porsche. Men samtidig blir det litt epler og pærer, 911 er sportsbil mens de andre er… ikke helt det. Macan Turbo mot F97, da snakker vi perfekt sammenligningsgrunnlag. 
Har hatt gleden av å kjøre 996 4S en helg som bryllupsbil, det var en mekanisk opplevelse der bilen måtte jobbes med. Har også fått kjørt bittelitt 991 S (med sugemotoren), den var også utrolig fin men mye mer voksen og moderne i alt. For meg tror jeg Cayman GTS med sugesekser hadde vært sweetspot om ikke praktiske egenskaper har noe å si, og noe lavere priset. Selv om nyere 911 henger høyt høyt hos meg. 

Ikke enig, hva er en G80 om den ikke er en sportsbil? Vanlig sedan til 1.5? :P Og jeg har vell aldri direkte sammenlignet bilene slik det ble nevnt på forrige side. Om BMW hadde gått inn for det hadde de klart å lage biler med grom lyd å rå girkasse, og selvsagt tenker jeg i de baner uten det betyr at jeg forventer X3M’n skal vær en 911.. 

 

Blir det Caymann blir det GT4, helt annen lyd og råskap. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW M er sportsbil, mens Porsche er racerbil, om dette gir folk mening. Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg er dårlig på bilhistorie, så det er mulig jeg har misset noe her, men M-biler startet med fetere motor, understell og bremser på standardchassi. Altså der 99% av bilene er bygget for å være praktiske biler med sportslig preg. At chassi er likt er grunnen til at man har så mange ombygde BMW-er.

Da tenker jeg at BMW er først og fremst praktisk sportslig bil der M-utgaven er verst, mens Porsche er en racerbil som er bygd om til vegutgave som har fått med mer hverdagsbil features.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg drukket så ikke arrester meg på dette, men jeg ser på BMW M, Audi RS, MB AMG, Alfa Quadrofoglio, som sportslige biler mer enn sportsbil. Jeg ser på 911, Cayman, 4C, F-type etc som sportsbil. Og en mer banebil med skilt på som racerbil - GT2/GT3 RS, GT4 RS, Ferrari sine baneversjoner av 488 etc. - du skjønner hva jeg mener. Men klart det er øyet som ser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor må lyden være dårlig på sportslige biler vs en sportsbil?

Og hvorfor er understellet på en GT3 mer komfortabelt på ujevn landevei enn hva det er i en sportslig bil som f80 m3?

Porsche får til noe unikt 😊

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Skulebollen skrev:

Men hvorfor må lyden være dårlig på sportslige biler vs en sportsbil?

Og hvorfor er understellet på en GT3 mer komfortabelt på ujevn landevei enn hva det er i en sportslig bil som f80 m3?

Porsche får til noe unikt 😊

Ja nå ble det stille. Samme kan man si om PDK kassa, Porsche bruker den i sine sports biler samt sportslige biler. Så det er ingenting i veien for at en sportslig bil har en viss form for rå girkasse.

Opplevde selv 911’n som en helt utrolig god bil å kjøre ved ujevnheter i veien, imponerende for en sportsbil. X3M’n oppleves mye stivere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må det bråker så hinsides da? Hadde en G80 comp inne til behandling og ble nesten flau ved kaldstarten. Ikke var det noe pen lyd heller.  Da synes jeg standard, helt original M2 jeg har inne to ganger i året har mye penere lyd. Men så har jeg jo blitt gammel 🤪 Hadde også en RS6 med Milltek eksos inne i sommer. Fikk jo øresus 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på pen lyd og bråk(høy lyd) .perfekt at du nevnt rs6 , så fremt disse ikke er omprogrammert til å gå 8sylindrer konstant , er lyden krise under 3000rpm. Og det blir bare forsterket av millteken:)

men jeg hadde en Macan turbo på prøve med sports eksos , og der var det ikke pen lyd innvendig fra eksosen:( desverre..men jeg er nok bortskjemt med mb, den har ett lydbilde som jeg selv anser veldig komplett til å være en standard bil å være..
 

911 er en allrunder som duger til alle mulig kjøring, dårlig vei osv takler den bedre en de fleste biler, den når seff ikke opp til 7serie på komfort , men på samme måte når ikke en 7 serie opp på sportslighet. 
 

Men anke punket for 911 er plass, og som snagg sier er dette hans egoist bil som han ønsker skal være sånn , jeg synes det er flott at man har drømmer og går for de:) løp å kjøp sier jeg:)

snagg har nok innsett at dette ikke er bilen han drar på IKEA med for å si det sånn:) men med skistativ/ skiboks kan du dra på alpe ferie å kose deg med ski og bil samtidig:)

og det er jo tross alt en 4 seter, det er veldig mange biler i denne klassen som kun har eller duger som 2 seter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@skoglundAMG er en av de svært få som har klart å opprettholde god lyd på sine V8ere selv med turbo. Dessverre blir det stadig vanskeligere for dem å beholde den gode lyden, se f.eks. på E63S facelift med OPF. Bilen høres sliten ut i forhold til pre-facelift. Enda verre er det nå som de gradvis begynner å nedskalere antall sylindre og innfører hybrid drivlinje, som på nye C63S. Den bilen der er en stor vits og fortjener ikke "63" i navnet, den burde egentlig hete C23S. Elendig lyd er det også, den får en eldre Golf R til å høres ut som en Ferrari i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Snagg30 changed the title to E46 M3 - 750i solgt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...