Daniel. Skrevet Tirsdag kl. 00:12 Skrevet Tirsdag kl. 00:12 2 timer siden, mowz skrev: Jeg kjøpte Quaife via Birds Auto i UK, veldig allrighte folk. Da hadde de en exchange variant hvor jeg sendte inn min gamle diff (m.sveiset kronhjul). Mener jeg betalte rett over 1000GBP, men det er dog en del år siden så vet ikke om dette er noe de tilbyr lenger. Ser de har fjernet den norske forhandleren også... Uansett, diff med brems er en game-changer, spesielt når du begynner å pushe litt effekt Ja, mener prisen på nettsiden deres var i området 1000-1200 GBP for noen år siden. Nå er dette eneste alternativene for E90/91 325d: Drivlinjespesialisten er vel Quaife forhandler i Norge, men kan aldri tenke meg at de har noe hyggeligere priser 🤷🏻♂️
Saltkjelen Skrevet Tirsdag kl. 06:03 Skrevet Tirsdag kl. 06:03 @E.C. Ja, hullene for proppene til rullgardinen er allerede i dørramma. På biler som ikke har rollo, er det bare en gjennomsiktig folie over. 8 timer siden, idapederse skrev: [...] - og LCI-dørtrekkene er så veldig mye finere enn de til pre-LCI også synes jeg. Nå mangler vi bare USB-C i i3, men det regner jeg med @Saltkjelen og @CHNilsen fikser en kveld, sånn at ladekabelen jeg tok med meg opp i bilen får gjort litt nytte for seg. Funker dårlig å lade AirPods på trådløs-plata, nemlig. Neineineineinei, nå tøyser du fælt. (Vi fikser USB-C, men må bare få has på denne øyeinfeksjonen jeg har fått. Når jeg tenker etter fikk jeg påbegynnende øyeinfeksjon på fredagen etter at jeg så på bilder av i3 M Neue Klasse etterfulgt av G60... ) fupsaker, Dusy, E.C. og 2 andre reagerte på dette 1 4
ahj Skrevet Tirsdag kl. 08:45 Skrevet Tirsdag kl. 08:45 8 timer siden, Daniel. skrev: Ja, mener prisen på nettsiden deres var i området 1000-1200 GBP for noen år siden. Nå er dette eneste alternativene for E90/91 325d: Drivlinjespesialisten er vel Quaife forhandler i Norge, men kan aldri tenke meg at de har noe hyggeligere priser 🤷🏻♂️ Jeg betalt fra Drivlinjespesialisten 17k for Quaife diff når jeg hadde min E91. Det var da komplett jobb. Tviler sterkt på at det er samme pris i dag 😮 Daniel. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Tirsdag kl. 09:12 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 09:12 @Daniel. send de en epost og hør da, så får vi andre også vite hva det ligger på i dag Otis reagerte på dette 1
BMWE39turbo Skrevet Tirsdag kl. 13:36 Skrevet Tirsdag kl. 13:36 (endret) Betalte 16k inkl. frakt for quaife innmaten hos schmiedmann, så kommer monteringskostnad i tillegg. Drivlinjespesialisten ga pris seint ifjor på 6k for diff ut og 6k for diffombygging, 998 for olje. Skal dog bruke netlandet til montering da eg har noe annet smått som skal monteres også. Endret Tirsdag kl. 18:50 av BMWE39turbo fupsaker, Daniel., E.C. og 1 annen reagerte på dette 4
CHNilsen Skrevet Tirsdag kl. 17:13 Skrevet Tirsdag kl. 17:13 19 timer siden, E.C. skrev: Takk takk, blir nok en dobbel USB-C bak her også. Kjøper man brukt er det faktisk billigere enn å kjøpe en ny BMW-lader til sigarettenneren. Mer elegant blir det også. Husker dere forresten om dørene bak hadde forhåndslaget hull der man skrur inn festet til gardinkroken? Stappe inn en sånn hvitt skruefeste og "off you go"? Ser ut som at alle dører har samme delenr. om ikke annet. Ja det var hull som var teipet over. Så var bare å dytte inn det skruefestet du har bilde av. Fort gjort. E.C. reagerte på dette 1
E.C. Skrevet Tirsdag kl. 22:30 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 22:30 Fikk handlet meg sommerhjul til E61. Åpenbart så er alle felgene jeg skal ha i Ålesund-området, men fikk heldigvis hente- og transporthjelp via forumet denne gangen også, nå fra @Snagg30. Takk igjen Var nå flere grunner til at det nåværende sommersettet skulle byttes ut. To av felgene er småbulka og rister ved nedbremsing, samt at de kosmetisk sett er litt røffe i kantene. Dekkene har 3 ulike produksjonsdatoer og begynner å nærme seg passe slitt. Hadde også lyst til å gå opp til 19" i samme slengen. Fulgte litt med på Alpina felger på finn og jaggu dukket det opp et sett med Classic C01 i 19". Disse her satt på en F11 og i starten så mistenkte jeg de for å være E60/E61 hjul og det hadde jo vært perfekt. Jeg og selger greide dog ikke helt å bli enige/konkludere med hvor disse kom fra og hva det faktisk var av innpress, men vi ble derimot enige om pris. Var skikkelige dekk på disse, så da tenkte jeg at det får nå gå, til tross for at jeg ikke er noe stor tilhenger av spacere. Per nå tror jeg at disse er fra E93. Får måle innpress manuelt og handle spacere og lengre hjulbolter etter hvert. Heldigvis ingen fare for omlegg med det første enda. De er ikke 100 % strøkne, men ganske bra. Også fikk jeg handlet meg matter som kan legges mellom felgene ved stabling. Endelig å få kjøpt sånt i vanlig butikk og ikke minst stykkvis. Link Thansen. Så da satser jeg på at bilen blir seende ca. sånn ut til sommeren: fupsaker, Ingen, Ampera og 15 andre reagerte på dette 18
mr.pingu Skrevet Tirsdag kl. 22:47 Skrevet Tirsdag kl. 22:47 De kommer til å kle bilen kjempegodt 😍 E.C. reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Onsdag kl. 21:30 Skrevet Onsdag kl. 21:30 (endret) Tøft! Er vel alt for mye kant på de til at de kan være fra en E9x? Endret Onsdag kl. 21:30 av Daniel.
E.C. Skrevet Onsdag kl. 21:44 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 21:44 Tja, vanskelig å si. Ser muligens litt dypere ut pga. vinkelen på bildene mine. Her er et bilde av en E93 jeg fikk googlet fram: Sett fra avstand så er jeg enig med deg at det kan se ut som at mine har mer kant.
Daniel. Skrevet Onsdag kl. 22:03 Skrevet Onsdag kl. 22:03 Syns bakfelgene på den E93 ser relativt lik ut til det som er framfelgene på ditt sett 🤔 Er det ikke noe delenummer eller specs stemplet noen steder på disse?
E.C. Skrevet Onsdag kl. 22:22 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 22:22 Joda, det er stemplet inn, men har kun uskarpe bilder på telefon som er vanskelige å lese. ET/IS virker å være stemplet inn litt spesielt på Alpina, med en "e" foran tallet. Der ble jeg og selger litt usikre, han mente det var skrevet inn felger i vognkortet som et alternativt sett, med ET tilsvarende E60-E61 med ET 20 og 24, mens delenummer tilsvarte ET 34 og 36 etter hva jeg fant og hva som var stemplet inn. Så jeg har egentlig ikke tatt meg tiden til å gå i garasjen for å finne ut av det. Skal prøve å få gjort det i løpet av uka. Sikkert noen her som har bedre peiling/oversikt. Daniel. og sveigis reagerte på dette 2
Reef89 Skrevet Torsdag kl. 07:57 Skrevet Torsdag kl. 07:57 Kledelige hjul det der. E.C. reagerte på dette 1
sveigis Skrevet Torsdag kl. 08:28 Skrevet Torsdag kl. 08:28 Det der blir pent @E.C.. Ikke minst ,er ikke mange e6x med sånne felg 😊 E.C. reagerte på dette 1
papertiger Skrevet Torsdag kl. 09:36 Skrevet Torsdag kl. 09:36 Det blir ett sett fine felger! E.C. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå