Gå til innhold

Hvordan liker du BMWen din?

Blinklys
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, nå ble det to nye tråder.. men jeg skjønte på @Daniel. og @HalvorK at jeg tråkket nokså hardt i salaten når jeg siterte innlegget med den sorte E36en og skrev at camber og senk osv er så kuuuult.. Så jeg redigerte det og fjernet det for å slippe å hisse på meg flere enn nødvendig..

Altså, personlig, som jeg vel har nevnt i tråden om bilen min så foretrekker jeg å holde bilen så original som mulig, med så mye originale deler som mulig. Og på så original hlyde som mulig, med så original hjulstilling som mulig.. Det eneste jeg kan være tilbøyelig til er å skifte motor til noe led høyere ytelse når den jeg har nå en gang antakeligvis tar kvelden.. Og Aerodynamic speil kan jeg tenke meg hadde passet

Jeg har dog sett noen artige, eksempelvis E36 da, som har vært senket, med breddede skjermer. Det er veldig få slike jeg liker, så skjønner at jeg tydeligvis går mot strømmen der.. Men på bildet jeg har lagt ved under, er altså en "modifisert" E36 som jeg synes ser grei ut (minus brøyteleppa foran) Men kunne nok ikke eid en slik selv.. 

På bildet der er også "BBC538" som er om jeg ikke husker feil den eneste Lila Metallic E34 M5en som ble levert til EDM.. Den ble opprinnelig levert med "standard" speil og smale nyrer.. Nå er den med aerodynamic speil og brede nyrer.. Smakfulle endringer helt klart, men igjen, det er ikke det den ble levert med tror jeg, så da blir det likevel litt "feil".. Hadde jeg fått mulighet til å eie feks den, hadde noe av det første jeg ville gjort å reversere endringene

Hva mener du?

IMG_7579.PNG.jpg

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Shattered skrev:

Digger senka X5 :D

Ser på det bildet at lav bak, så hjulene akkurat tar i hjulbrønnene når man kjører i 50km/t over fartsdumper, det er det store ja :P

Nei men leit når slikt skjer også.. Ufrivillig senking av bil er jo nesten enda verre enn coilovers

32 minutter siden, Shattered skrev:

Nei, selv foretrekker jeg høy bil framfor "ser bra ut med senk". Aldri vært fan av senka bil på noen måte. Har hatt 8-9 bmwer gjennom 10 år, og ingen har vært senka - før nå, selv om det er ufrivillig :P

Ja men da er vi veldig enige. Ofte når jeg ser noen poste bilde av bilen her så er det vanligvis slik kommentarene er - "Fin bil.. Men har du tenkt på senk??? Og soting???

Også er jeg innom tråden og tenker mer sånn "Men er ikke den bilen på grei høyde da? Trenger da ikke senkes?", men samtidig vet jeg at om jeg skriver noe slikt vil jeg nesten bli jaget med høygafler og fakler om jeg møter opp på et BMW-møte :P

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker BMW'n min etter det begrepet jeg lærte her inne, nemlig "OEM +". Løsninger som ikke nødvendigvis kommer fra fabrikk, men ser ut som de kunne vært det. 

Jeg personlig mener at BMW'er levert de siste 10 åra(ish) er altfor høye. Gapet mellom hjul og framskjerm er enormt på visse modeller og visse hjul har innpress som ser ut som det kommer fra en Toyota og ikke en "luxury sports sedan". Av den grunn synes jeg alle BMW'er kler moderat senk og hjul som fyller opp litt mer. Merk moderat, for jeg er heller ikke fan av senk som gjør at halve hjulet forsvinner eller at hjulene peker 45° innover

Samtidig så synes jeg det er helt OK at folk gjør sånt, why? Av den enkle grunn at jeg gir stor tommel opp til folk som gjør noe med bilene sine, enten de gjør det selv eller betaler andre. Det er liksom litt av det å være entusiastisk til bil. For majoriteten av folk er bil et fremkomstmiddel og blir behandlet deretter, mens for få er bil en passion som gjør at man bruker ufornuftig mye penger. Med tanke på hva fremtiden bringer av restriksjoner og selvkjørende biler, så er jeg glad for at bilmiljøet fortsatt står sterkt. 

Jeg har en plass i hjerte for uskrudde originale biler, men et minst like stort for biler som har smakfulle oppraderinger samme hva det skulle være. Jeg blir 27, men husker godt hva jeg synes var tøft som 18 åring, og har derfor full forståelse for at biler jeg ikke synes noe særlig om, er malen på perfeksjon hos andre. 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke begynne noen diskusjon på den e36n, men den bilen har sikkert ganske mange hundre byggetimer, klarer ikke forstå hvordan folk klarer å få ett felgskift og demperskift og stille litt hjulvinkler til noe negativt? det tar jo  6 timer maks? Poenget er vell at man ofte bør prøve å fokusere på det positive, e36 og s50 med presse er ikke hverdags. :) Selv om man ikke er enig må man ha litt forståelse og respekt for arbeidet som er lagt inn om det er gjort skikkelig. 

Selv er jeg nok i oem +++ katogorien, liker at det er en original stil over ting men så lenge det kan bygges tilbake til originalt er jo det ikke så nøye med om man vil prøve ting mener jeg. Har man en e30 m3 og vil kjøre v8 en sesong så er jo det ikke noe problem liksom :) skru tilbake da vell, problem løst. Er jo somregel ikke snakk om taksenking, bytte av girkassetunell eller slike ting. 

Er både mange biler, og ting som er gjort med biler jeg syns er veldig gøy å se, men aldri kunne tenkt meg å eid eller gjort med mine egne. Er kjekt å få litt frisk pust inn i miljøet så ikke det blir helt ekkokammer, noen ganger så fungerer ting andre ganger ikke. Syns også vi bør være litt forsiktige her på bimmers med å være imot nye trender, vi setter vell alle stor pris på dette forumet men føler det blir mindre aktivitet for hvert år selv. Viktig å ikke støte fra oss de yngre og deres synspunkt og hvordan de vil lage til bilene sine.  Igjen er jo det tydelig at man går igjennom moter omtrent som de skriver om klær på VG. Når jeg begynte med gamle bmwer rundt 2010 så var jo det ekstremt inn med stance, sota hella, startec og den biten der, men det roa seg litt ei periode over mot mer normal senk og originale lykter. Nå ser man folk begynner å eksperimentere litt mer igjen, omtrent som tidlig 2000 med forskjellige spesielle deler da mange rett og slett er lei av at bilen er lik 30 andre på ett treff. Har ikke noe behov for å skille meg ut selv, men jeg har egentlig veldig god forståelse for at folk prøver nye ting som kan gjøre en forskjell, og syns det er kjekt å se. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok det som man kaller Originalpolizei..det vil si at jeg vil ha bilene akkurat sånn som de kom ut ifra fabrikken. BMW designer såpass fine biler at jeg føler ikke behov for endre på dette. De senere år har BMW kommet med såpass bra tilvalg på felger og M Perfomance deler at å gå utenfor dette ser jeg ikke poenget med. Jeg kan være åpen for visse modifikasjoner på nyere BMW, men eldre modeller skal være temmelig urørte i min bok 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M-ini95 skrev:

Jeg har et plass i hjerte for uskrudde originale biler, men et minst like stort for biler som har smakfulle oppraderinger samme hva det skulle være. 

Joda, er et bra poeng det. Originale biler er jo som oftest veldig fint og uansett ser det fint ut pga man vet det er originalt.. Når bilen er fin i utgangspunktet. Men med noen greie oppgraderinger så kan det se bra ut. Jeg er helt enig :)

12 minutter siden, hsd skrev:

Skal ikke begynne noen diskusjon på den e36n, men den bilen har sikkert ganske mange hundre byggetimer, klarer ikke forstå hvordan folk klarer å få ett felgskift og demperskift og stille litt hjulvinkler til noe negativt?

Nå vet jeg ikke om du snakker om E36en i FINN.no-tråden som jeg kritiserte litt eller den jeg postet bilde av her som jeg faktisk synes ser bra ut? For den jeg postet bilde av har jeg egentlig ikke sagt noe negativt om?

Ja og det du sier, at det kan vøre artig å se hva andre har gjort med bilene sine men det er ikke noe du kunne gjort med egne biler. Det er omtrent det jeg også tenker, men jeg kunne nok ikke kjøpt en slik bil heller.. Vel kanskje, for å stille den tilbake til original

16 minutter siden, hsd skrev:

Er kjekt å få litt frisk pust inn i miljøet så ikke det blir helt ekkokammer, noen ganger så fungerer ting andre ganger ikke. Syns også vi bør være litt forsiktige her på bimmers med å være imot nye trender, vi setter vell alle stor pris på dette forumet men føler det blir mindre aktivitet for hvert år selv. Viktig å ikke støte fra oss de yngre og deres synspunkt og hvordan de vil lage til bilene sine. 

Joda du har noen bra poenger og jeg mener på ingen måte å snakke noen ned. Jeg respekterer alle og deres forhold til og meninger om bil. Men jeg har mine egne meninger, som jeg nå tydelig har skjønt er lite populære avogtil. Og det tar jeg til meg, ønsker jo ikke bli utstøtt fra Bimmers pga upopulære meninger

16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg er nok det som man kaller Originalpolizei..det vil si at jeg vil ha bilene akkurat sånn som de kom ut ifra fabrikken. ... eldre modeller skal være temmelig urørte i min bok 😀

Ja men det synes jeg at jeg kan erindre du nevnte en annen gang også. Og det er en veldig bra ting. Men igjen, jeg respekterer 100% at andre har andre meninger, mener ikke å tråkke noen på tærne med meningene mine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan liker jeg BMW-en min ?

Ja si det ..

Vel jeg er jo en mann som egentlig liker det meste sånnsett innenfor rimelighetens grenser.

Jeg har ingenting imot lett modifiserte biler og som Fredrik 90 her nevner ,så har jo Bmw spesielt mye å by på til nyere Bmwer og hadde nok holdt meg til det .

Men jeg liker og å se hva andre lager og bygger og har lært meg i årenes løp og akseptere at alle er ikke like og takk Gud for det .

For min del så har jeg bilene mine som jeg liker å ha de ,ikke hva andre synes for det driter igrunn jeg en lang marsj i helt ærlig .

Jeg siterer dette for det er jaggu sant :

19 minutter siden, hsd skrev:

Syns også vi bør være litt forsiktige her på bimmers med å være imot nye trender, vi setter vell alle stor pris på dette forumet men føler det blir mindre aktivitet for hvert år selv.

Men samtidig så er jeg veldig glad i originale biler sånn som de var nye og .😊

Samtidig så kan jeg tilslutt ta mine egne da e34 spesielt,den kommer nok aldri til å bli original for min del .

Den er sånn som den var og ville ha den da jeg var yngre og spesielt med lyktene som er på den .

Jeg har laget en bil som jeg drømte om og sånn blir den til evig tid .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Nå vet jeg ikke om du snakker om E36en i FINN.no-tråden som jeg kritiserte litt eller den jeg postet bilde av her som jeg faktisk synes ser bra ut? For den jeg postet bilde av har jeg egentlig ikke sagt noe negativt om?

Ja og det du sier, at det kan vøre artig å se hva andre har gjort med bilene sine men det er ikke noe du kunne gjort med egne biler. Det er omtrent det jeg også tenker, men jeg kunne nok ikke kjøpt en slik bil heller.. Vel kanskje, for å stille den tilbake til original

Joda du har noen bra poenger og jeg mener på ingen måte å snakke noen ned. Jeg respekterer alle og deres forhold til og meninger om bil. Men jeg har mine egne meninger, som jeg nå tydelig har skjønt er lite populære avogtil. Og det tar jeg til meg, ønsker jo ikke bli utstøtt fra Bimmers pga upopulære meninger

var den ja, men ikke vert på bimmers  på noen dager så jeg vet ikke mere enn det :) var ikke noe personelig ment der, merker bare at ofte blir slike biler generelt sett litt ned på her og det syns jeg er litt synd da det skal veldig lite tid til for å "fikse" akkurat senk og felg om det skulle være så. For hver e36 som har blitt holdt i ok stand så har det sikkert gått 100 på vraken pga dårlig vedlikehold. 

Må ikke være redd for å skrive, alle syns det er kjekt å få inn slike som deg som lager litt liv på forumet. . Selv leser jeg det aller meste her inne, mn er alt for dårlig til å kommentere, er jo tross alt innlegg som lager ett forum. Ting blir også mye mere direkte på ett forum, merker det er en helt annen tone på folk når man møter de på treff og liknende, alle har jo samme interesse :) Hadde alle vert 100% enige så ville jo det vert litt kjedelig også.

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 så bestemte jeg meg for å ha hvit camo-vinyl når jeg kjøpte meg en nyere bil en gang i fremtiden. Den typen camo med rette/spisse elenenter og ikke avrundet. Er jeg der idag? Not so much. Jeg kunne derimot tenkt å hatt takboksen slik. Trender kommer, trender går, noen går all in, mens andre er forsiktig. På det jevne har alltid originalt eller originalt pluss vært en sikker vinner. Skal man gjøre noe litt drastisk så må en gjøre det gjennomført, uansett. Det er nok av biler som har byttet frontfanger som ikke har passform eller breddet bilen og hjulene enda sitter originalt langt inni hjulbuen. Noen har kanskje bare fikset M-front og ikke bak eller motsatt. På min gamle E36 var det M-diffuser(MEGET kledelig forresten), men vanlig front. BMW har også vært solid på felgdesign og få felger sitter bedre enn BMWs egne inkl. Alpina og ACS. Så må en skille BMWs modeller, hva er de? En X5 er ikke en 3-serie. Så for meg å senke en X5 er no-go da det skal være SUV og fremkommelighet. Mens en X5M er tiltenkt litt annerledes og den sklir igjennom med senk her. 3-serien er bare å kjøre på, moderat sådan. Jeg er derfor helt med på det @///M-ini95 skriver, men samtidig det @hsd skriver. Jeg har idag lyst på ACS-senk på min 3-serie, men bruken tilsier at jeg burde ha den slik den er(mye snø høyt på fjellet). Mange bruker også pengene feil, kjøper dyr bil, bruker peng på utseende og ikke råa til vedlikehold og det tekniske og må selge M3en etter 3 måneder. Jeg ser derfor alltid på det tekniske(herunder også tilstand på bremser, rust, osv.)først så utseende som nr. 2. Feil felger osv. kan enkelt gjøres om.

Jeg hadde en 2-serie Active Tourer og måtte tåle 2 år med negative og nedlatende kommentarer. Den var helt original med 18" og M-sport. Noen sa til og med direkte "stygg bil". Men jeg tåler heldigvis såpass og mye mer til at det bet ikke et sekund på meg engang. Så nei, du blir ikke jaget med høygaffel om du er uenig eller har andre meninger(men det kan frontes annerledes enn "fæl bil") :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, GreenE36Cab said:

Ofte når jeg ser noen poste bilde av bilen her så er det vanligvis slik kommentarene er - "Fin bil.. Men har du tenkt på senk??? Og soting???

Det stemmer ikke spesielt bra med inntrykket jeg har fra dette forumet. De bilene som virker å få mest cred her (utover seriøse ombygginger), virker å være biler som er OEM eller OEM+. Altså moderat senket, hakket større hjul, visse typer styling osv. Og det er kanskje tydeligere jo eldre bilen er. Du fikk bra med cred for din E36 cab, gjorde du ikke? 
Nå har jeg vært medlem her i 20 år, med varierende aktivitet, og det var mer…ungdommelig(?)…preg her i starten. Muligens pga en relativt stabil medlemsmasse, som rett og slett bare har blitt eldre?

En del andre plattformer og facebookgrupper har mer det preget du beskriver, og du vil nok se en del andre typer biler/brukere der. Soting, mer ekstrem styling/omfattende modifikasjoner, folie i spesielle farger, stsnce, slammed, osv osv. Uansett synes jeg det bare et positivt med varierende smak og meninger på et slikt forum. Og man kan gjerne si imot andre, men helst uten å skape dårlig stemning. (Nå vet ikke jeg hva som ble skrevet i den andre tråden, men ren tekst kan være vanskelig å få frem på den måten det var tiltenkt noen ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg hadde en 2-serie Active Tourer og måtte tåle 2 år med negative og nedlatende kommentarer

Du fikk aldri det av meg ,da jeg synes en sånn bil var et riktig valg av deg .😊

En typisk familiebil som er kjedelig når den heter Zafira ,men trivelig når det er Bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sveigis skrev:

Du fikk aldri det av meg ,da jeg synes en sånn bil var et riktig valg av deg .😊

En typisk familiebil som er kjedelig når den heter Zafira ,men trivelig når det er Bmw.

Aldri av deg ! Du var postitiv og er det enda, både med meg og samtlige andre på forumet. Bimmers er ikke det samme uten deg :) Det skal sies at svært mange var positiv også altså, men ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bryr jeg meg ikke så mye om hva folk gjør med bilene sine så lenge det ikke er trafikkfarlig. Eneste unntaket er svært spesielle biler hvor det kanskje ikke er mulig å finne andre originale eksemplarer om eieren skulle finne på å modifisere bilen sin. Jeg tenker da på biler som f.eks. de forskjellige kupéene som Frua lagde på Bmw-plattformer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hsd skrev:

var den ja, men ikke vert på bimmers  på noen dager så jeg vet ikke mere enn det :) var ikke noe personelig ment der, merker bare at ofte blir slike biler generelt sett litt ned på her og det syns jeg er litt synd da det skal veldig lite tid til for å "fikse" akkurat senk og felg om det skulle være så. For hver e36 som har blitt holdt i ok stand så har det sikkert gått 100 på vraken pga dårlig vedlikehold. 

Ok men den er grei.. Ja altså jeg har tidvis inntrykk av at enkelte "typer" biler blir sett ned på her, mens andre får 500 likes på hver post med bilde av aktuell bil. Så det er vel en måte å se hva som er poppis her og ikke. Men som du sier, å reversere senk og felg er to ting det er veldig kurant å fikse uten de store problemene :)

Ja det har jeg også inntrykk av, det er mange, mange "ihjelkjørte" eller bare dårlig vedlikeholdte E36er, det er alt fra 316i til M3. Så det å ha en E36 i god stand, om det er en i helt originalstand, eller "smakfullt oppgradert/ modifisert", er noe man kan være stolt over å eie

Greit, E36 cabrioleter, slik som min, er kanskje ikke de mest populære og jeg skjønner det. Men samtidig så føler jeg en enorm glede over å eie denne, i den standen. Men jeg respekterer jo at ikke alle er like begeistret for disse. Som jeg har nevnt noen ganger så er det ikke den sprekeste bilen, men den er helt vilt gøy å kjøre

1 time siden, hsd skrev:

Må ikke være redd for å skrive, alle syns det er kjekt å få inn slike som deg som lager litt liv på forumet. . Selv leser jeg det aller meste her inne, mn er alt for dårlig til å kommentere, er jo tross alt innlegg som lager ett forum. Ting blir også mye mere direkte på ett forum, merker det er en helt annen tone på folk når man møter de på treff og liknende, alle har jo samme interesse :) Hadde alle vert 100% enige så ville jo det vert litt kjedelig også.

Det jeg tenker mest på er egentlig at jeg er veldig ny her, og folk kjenner meg ikke. De kan fort anta at jeg skriver ting for å provosere eller såre eller trolle eller noe, og om så skjer, så synes jeg det er litt synd. Avogtil kan meningene mine kanskje være litt "kvasse" eller lite populære, men de er mine og jeg mener aldri å såre noen eller tråkke noen på tærne.

Så for meg er det litt vanskelig å vite hvordan folk vil reagere på postene mine avogtil, slik som feks påsten jeg slettet i Finn.no-tråden.. En bil med vill camber og senket så den ikke kan kjøre over fartsdumper uten å slå nedpå, altså det er sikkert kult for dem som liker det? Og som sagt det respekterer jeg

Men hyggelig å "høre", iallfall.. Altså, det er jo forskjellige måter å lage liv på og jeg håper ikke jeg lager liv på en negativ måte.. Men ofte når det gjelder biler så liker jeg godt en god diskusjon/ samtale, der det kommer frem bra poenger og begge kanskje lærer noe etter diskusjonen/ samtalen

Jeg har aldri vært på biltreff så vet ikke hvordan det er, men har veldig lyst til å få reist bort til et i sommer. Sette noen ansikter til brukernavnene, og ha noen bra samtaler.. Og håpe jeg sier noe "intelligent" da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...