Andreas_R Skrevet Mars 18, 2023 Share Skrevet Mars 18, 2023 2 timer siden, turbojugen skrev: Nei han shimser den bare opp. bytter ikke innmat. Har samme sperre som før Fikk du bytta innmat eller? Ja jeg fikk montert 25% LSD enhet fra E34 M5. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrElg Skrevet Mars 18, 2023 Share Skrevet Mars 18, 2023 Vanlig med fargerik veiv ja, ser ganske likt ut som på min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Mars 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2023 Idag demonterte jeg bakluka og baklyktene. Hvorfor?🤪 måtte også hekte på framfangeren. Henger ikke der den skal være enda, så vanskelig og sjekke passform. Men den er jo orginal, så regner med det blir bra. Fikk også gjort ferdig kaliperne foran😃 nye glidepinner med pakinger, luftenipler og pakning rundt stempel. En vask nå så er de klare til nye CSL-bremser. Dusy, Orjan, sveigis og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.Wreckless Skrevet Mars 20, 2023 Share Skrevet Mars 20, 2023 Den interne isporanretningen på fangeren min var og litt sliten og løsnet fra fangeren da jeg hadde min av og på et par ganger. Denne limte jeg med Tech7, grisete lim men synes det limer sterkt, holder seg fleksibelt så funker bra og knekker ikke opp ved litt vibrasjon og tåler vann, varme og kulde. Ellers bra jobb og gøy å følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Mars 29, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2023 Etter 1100km (feilfrie ja) i livets bil i helga, ble motor med hjem! Fikk også plukka opp bakfelgene 😃 Motor ser veldig bra ut. Spent på første oppstart! Nå er alt i register nytt, nye rådelagre, ny bunnpanne/toppdekselpakning, ny toppakning, plana blokk/topp, polert veiv, bytta to ventilløftere som var sliten, og alt av simmeringer/pakninger og lager nytt. Glassblåste registerseksel og kjølerør under innsug, og lakkerte blokka svart igjen. Utenom det har jeg handla litt på koed og, bl.a ny CSL-bakluke, vannpumpe, alt av løpehjul og strammere+multireim, ny termostad, nye coiler, nye pakninger, pinbolter og mutrer til grenrør. Nye pakninger til toppdekselbolter, ny viskose +++ Ligger foreløbig til pynt i garasjen, men gleder meg til og montere del for del. Sender bakluka til lakkering nå til helga, før jeg reiser ned til @Ingvaldsenen tur i påska og hjelper han med noe rørarbeid. Deretter er det full gass med montering igjen😃 mye bilder; flater skrap rein, og klar for ny pakning bytta også oljenivåsensor ser litt bedre ut! dyreste pappen jeg har! men verdt det… Ampera, HakonLimseth, hsd og 13 andre reagerte på dette 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Mars 29, 2023 Share Skrevet Mars 29, 2023 17 minutter siden, turbojugen skrev: Etter 1100km (feilfrie ja) i livets bil i helga, ble motor med hjem! Fikk også plukka opp bakfelgene 😃 Motor ser veldig bra ut. Spent på første oppstart! Nå er alt i register nytt, nye rådelagre, ny bunnpanne/toppdekselpakning, ny toppakning, plana blokk/topp, polert veiv, bytta to ventilløftere som var sliten, og alt av simmeringer/pakninger og lager nytt. Glassblåste registerseksel og kjølerør under innsug, og lakkerte blokka svart igjen. Utenom det har jeg handla litt på koed og, bl.a ny CSL-bakluke, vannpumpe, alt av løpehjul og strammere+multireim, ny termostad, nye coiler, nye pakninger, pinbolter og mutrer til grenrør. Nye pakninger til toppdekselbolter, ny viskose +++ Ligger foreløbig til pynt i garasjen, men gleder meg til og montere del for del. Sender bakluka til lakkering nå til helga, før jeg reiser ned til @Ingvaldsenen tur i påska og hjelper han med noe rørarbeid. Deretter er det full gass med montering igjen😃 mye bilder; flater skrap rein, og klar for ny pakning bytta også oljenivåsensor ser litt bedre ut! dyreste pappen jeg har! men verdt det… Hatt en grei påkost på denne i vinter, men du verden så bra det blir! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Mars 29, 2023 Share Skrevet Mars 29, 2023 Fin plass du har der, hvor mange km er garasjen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet Mars 29, 2023 Share Skrevet Mars 29, 2023 Meget flott dette! nydelig bil som får ekstremt god pleie og vedlikehold. Kan jeg spør hvor mye du måtte ut med for overhaling av motor? Om det ikke er helt krise så frister det jo nesten å kjøpe en E46 M3 til sommeren med høy km.stand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Mars 29, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2023 6 minutter siden, FransEirik skrev: Fin plass du har der, hvor mange km er garasjen? Jo takk - den er 8,5x12m utvendig. Minus et teknisk rom og en liten bod midt i, som du ser her E.C., Ampera, M-jakob og 3 andre reagerte på dette 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet Mars 29, 2023 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2023 Akkurat nå, Snagg30 skrev: Meget flott dette! nydelig bil som får ekstremt god pleie og vedlikehold. Kan jeg spør hvor mye du måtte ut med for overhaling av motor? Om det ikke er helt krise så frister det jo nesten å kjøpe en E46 M3 til sommeren med høy km.stand Takk! Ja, dette må bære den første bilen jeg virkelig føler og er trygg på at alt blir bra uten noe snarveier😅 kom seg på ca 45k til meg inkl alle deler, ikke så ille syns jeg. Vil tro disse står seg bra i pris fremover så Ampera og fupsaker reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dusy Skrevet Mars 29, 2023 Share Skrevet Mars 29, 2023 Dette blir jo helt rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_R Skrevet Mars 29, 2023 Share Skrevet Mars 29, 2023 Det var en pen pris på CSL luka. Har et tilbud fra bavaria på en slik, det fikk jeg i 2014. Pålydende knapt 1/3 av dagens pris 😅 Ellers nydelig arbeid, dette blir jo tidenes sesong for deg Og den garasjen er jo bare helt perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet April 10, 2023 Forfatter Share Skrevet April 10, 2023 Har heldigvis fått gjort litt i påska! Egentlig ikke så mye som jeg hadde håpa på, men så har jeg gjort en god del annet enn bilskruing og😄 motor er omsider inn! Det gikk over all forventning. Tok av giroverføringa før vi heisa den inn, noe som gjorde jobben mye enklere. Om motor skal ut flere ganger, så skal motorfester av og. Men det veit jeg til neste gang🤪 Nå er det mellomaksel og eksos som står igjen, pluss tilpassing av framfanger og lakkering av fanger og luke. Så må jeg få hjem framfelgene mine.. men det er håp for sommerklar bil. Er faktisk 10 mnd siden denne gikk for egen maskin nå! Rigga opp😎 tada! ser litt tørrere og renere ut her nå, enn hvis man blar noen sider tilbake i tråden😜 csl bremser også på plass! Klaver og kalipere venter på lakk før de kan monteres testfitting av bakluka. Passformen er såklart 100% da den er orginal KKME30, Reset, Orjan og 19 andre reagerte på dette 21 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.Wreckless Skrevet April 11, 2023 Share Skrevet April 11, 2023 Bra innsats! Blir godt å få tatt start og første tur snart Ser ut som motoren henger på jekken uten A/C kompressor og strammehjul.. men montert etterpå, noen grunn til at du satte den på etter motoren var i eller ser jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehaugsnes Skrevet April 11, 2023 Forfatter Share Skrevet April 11, 2023 1 time siden, mr.Wreckless skrev: Bra innsats! Blir godt å få tatt start og første tur snart Ser ut som motoren henger på jekken uten A/C kompressor og strammehjul.. men montert etterpå, noen grunn til at du satte den på etter motoren var i eller ser jeg feil? Takk for det😃 ja det skal bli godt med første tur! stemmer det, monterte både ac kompressor, dynamo og servopumpe etter motor var i bil. Var for og spare plass under montering, pluss at alt var veldig lett og montere etterpå da fronten var av😊 mr.Wreckless, Skulebollen og fupsaker reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå