Ingvaldsen Skrevet Februar 6 Forfatter Skrevet Februar 6 (endret) før bilder før den store jobben dags for storsørvis staret med bytte av casterforinge pga feilmontering, begge var revnet og veldig myke. samtidig blir det montert eibach fjører som fulgte med bilen all olje skal byttes, eneste stedet du finner tappeplugg her er framdiff, motor og girkasse så da blir det tungvint, bek sbart olje og fikk ut over 1 liter fra bakdiff fordelingskasse ble det prøvd med å dra ut flens, fikk bare ut 2,5dl selv om jeg sugde fra både simring og fylleplugg. Fikk kun i 2,5 ny olje, men stappet slangen helt inn å spylte inn 1 liter. Så mesteparten ny olje. forrige eier har tatt en mindre overhaling på høyre side sog det fulgte med deler til venstre. Glidepinner, bumpstopp og bremseskjold. tenk om alt hadde vært produsert der disse gummiforingene kom fra.. Filter på plass, mahle sitt så mest fancy ut. Lånte sjølingen sin bil i mellomtiden, legg merke til kilometer. 18 eller 19mod proace😂 kupefilter av den fancy typen, veldig trasig å bytte når man er vant til alt det jeg har eid tidligere. dette å av mest fancy type. Etter lufting av dieselsystem ettter filterbytte og høydejustering på lufta bak så var den ute igjen å klar for nye mil. Alt i alt så ble det vell cirka 25mm fremme og 15mm bak. kjøpt inn mer tilsetning for å holde liv i cp4, prolong er ikke å få lengere så da ble det liqiumoly. blle også nytt filter å olje på girkasse, men dårlig dokumentert siden jeg drev på gulvet å griset. Er vell knapt større drittjobb å få, så garasje med løftebokk må på plass snarest.0 Endret Februar 6 av Ingvaldsen Bendik Kjellevold, K.F, skoglund og 26 andre reagerte på dette 29
Skulebollen Skrevet Februar 7 Skrevet Februar 7 (endret) Meget flott bil du kan ha glede av lenge Endret Februar 7 av Skulebollen
Ingvaldsen Skrevet Februar 7 Forfatter Skrevet Februar 7 1 time siden, Skulebollen skrev: Meget flott bil du kan ha glede av lenge den kommer nok på finn neste fri, kanskje det blir tett garasje uten hjelp fra banken
Ingvaldsen Skrevet Mars 26 Forfatter Skrevet Mars 26 Tid for å bytte ut ene luftbelgen på 750, fikk med ny belg fra arnott når jeg kjøpte den. skikkelig drittjobb! men det gikk på et vis, f01 har langt fra lettskrudd bakstilling! å få demper ut av belg var et helvete, irr rundt oringer gjorde att de vrengte seg over hverandre. Men kom til slutt montering gikk greit, arnott leverer belgen med alt du trenger for å få det til. Får nå satse på at den ikke siger på denne siden lengere før jeg reiste på jobb fikk e39’n voldsomme spenningsfall ved bruk av fulllys, helt ned i 8v. så dynamo ble bestilt egentlig uten feilsøking. Nå ved neste oppstart så datt spenningen kun ned til 12,8v men den ble ikke kjørt skikkelig varm. kom også over ferdig ombygde bixenon lamper til fin pris dynamo på plass, tørr å fin m57 ei lykt på plass, det gamle var egentlig ikke så værst. dette ble en oppgradering kanskje det blir så bra at jeg kan droppe ekstralys fram til elvifta i front er fjernet å bygd om kjølepakka. KMT, Ampera, Otis og 20 andre reagerte på dette 23
Ingvaldsen Skrevet Mai 24 Forfatter Skrevet Mai 24 Lite har skjedd i det siste på godt å vondt, men noe er det bilene har fått sommersko style 66 er nok nesten like kult som style 37 om vinteren. f01 har fått sommersko, den har 255/40r20 michelin pilotsport EV rundtom, er vell mer eller mindre samme dek som ps4s/5. veldig god å kjøre nå, men ser i overkant rart ut med for smalt dekk på bakfelgen. Må opp på 295 for å matche framdekk, veldog dyr dimensjon… så vi går se om det blir gjort noe med. kom over enda en atlas kompressor, det som er iorden på denne er defekt på den andre jeg har. Kanskje jeg får til en god kompressor. irriterer meg over forferdelige ulyder i motor på e39, akkurat som at alle reimhjul har tatt kvelden. Men lyden er der uten reimer og alle reimhjul er nye. men lyden følger takten på vakumpumpe, så åpnet den å sammen lignet med ei fra m57n2 for morro skyld. Ble ikke noe klokere, monterte den sammen igjen med n2 innmat uten å kunne si at jeg merket noe. Begge hadde lik kilometer cirka. Endelig var luftventiler til e39 på lager til ok pris, dessverre ikke wabco som originalt men vi får se om det fungere over tid. Den siger ivertfall ikke lengere. e39 bli brukt som pendlebil til kvitsøy, my artigere en å ta tog og fly om sommeren. Fungerer fint men tolmodigheten med gm kasse tar snart slutt. F01 fikk voldsom raklelyd etter bytte av luftbelg, høres ut som om alt er løst. Plukket det i biter 2 ganger for å prøve å skjønne det men ble ikke klokere da alt var i henhold. Kontaktet også arnott men uten at de kunne svare på det. Til slutt begynte den å sige nesten over natta, så da fant jeg et lite brukt fjørbein på kleinzeigen til billig penge. vipps så ble det slutt på raklinga, for håpet det er tett også… gått 70k km. Ble overrasket over at jeg ikke trengte å kode det etter montering. det er nesten alltid styr med uoriginale deler for meg..😂 men dette fulgte heldigvis med på bilkjøpet. så nå kan det ser ut som jeg har 2 biler med friskmeldt luftfjæring. K.F, Dusy, Alpejohn og 16 andre reagerte på dette 19
liffi Skrevet Mai 25 Skrevet Mai 25 11 timer siden, Ingvaldsen skrev: det som er iorden på denne er defekt på den andre Fikk Øystein sunde vibber av den der, men kjenner meg også godt igjen 👍🏻 flott jobb med bila, godt med litt vedlikehold si. .
Ingvaldsen Skrevet Mai 27 Forfatter Skrevet Mai 27 På 25.5.2025 den 7.56, liffi skrev: Fikk Øystein sunde vibber av den der, men kjenner meg også godt igjen 👍🏻 flott jobb med bila, godt med litt vedlikehold si. . ja den sangen har dukket opp mange ganger i hodet mitt, mye som er kjekt å ha ingen som vil ha F01 med brunt taktrekk så denne ser ut til å bli værende i mitt eie. spørst om man må oppgradere til style 312 eller hamann, men det koster jo en formue. Kolstad Jr., mslello, BimmerFan! og 8 andre reagerte på dette 11
Ingvaldsen Skrevet Mai 30 Forfatter Skrevet Mai 30 For noen dager siden var det simringbytte på diffen bak på e70’n til min mor, i overkant mye svetting på ene siden. helt ok jobb med må løsne spindel fra bærebru for å klare å tre ut en aksling. På noen modeller så er mellomaksling festet til inngående på diff med mutter istedenfor aksling. kjøpte originalverktøyet da jeg var i tvil om det var nok plass til vanlig fastnøkkel. Samtidig så er det jo kjekt å ha kråkfot til den dagen jeg har kjøpt stahlwille momentnøkkel. men du kan heldigvis bruke vanlig 50mm fast. byttet kun simringer på utgående, å bytte på inngående krevde dyr redskap jeg ikke har for å få til, samtidig så kan det utføres senere med diff i bil. kjøpte corteco simring, sto noe rart jeg aldri har hørt om på den originale så vi får krysse fingrene. den nærmer seg 300k km nå, og har selvsagt begynt å slite dekk bak noe den aldri har gjort før. Så neste jobb blir å bytte nedre indre bærebru foringer da den fremre har gått i oppløsning på begge sider. har dessverre ikke noe bilder, men det ble foretatt et bremsebytte i all hast forran mens jeg var på jobb så da ble det bestilt deler uten at jeg visste om det av lokalt verksted. Da kom det jo selvsagt «promeister» deler. Resultatet ble ettervert voldsom pulsering i pedal og bil ved brems, og skiver hadde ujevnt svart belegg. monterte nye textar klosser og vipps så var skivene blanke igjen og foreløbig god pedalfølelse. liffi, Ron Jeremy, sveigis og 2 andre reagerte på dette 5
liffi Skrevet Juni 1 Skrevet Juni 1 Rart ingen vil ha en såpass fin bil, å brunt interiør er jo så fint 👌🏻 Hamann hjul er grovt. Får bare beholde bilen! Kjekt å ha Ingvaldsen reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet Juni 8 Forfatter Skrevet Juni 8 (endret) En i familien var på utkikk etter e60 med komfårstoler å 3 liter, men det koster jo enten en formue eller så er den ferdig rasert. Så fikk han med på å prøve e65, så først etter 730d men var lite kult på finn. men slik for morroskyld sporet jeg opp alle 745d i norge, og han fikk kontakt med 1 eier. samme eier i 10 år og rundt pensjonsalder, gått 180k km. her blir 750d lillebror iforhold. Prøvde bilen, ble overbevist. Var livredd for høy prisklasse siden den ikke var til salgs, Men du får knapt en sliten e60 530d til denne prisen. handelen måtte gå og jeg blir jo selvsagt den som må skru på den. hel og pen bil, men hadde feilkoder som tyder på tett innsug, og en kjøleveske lekasje. første jobb ble rensking av innsug og innsugskanaler. prøvde strips i drill metoden, men det ble bare klin. Så skrapte det jeg kom til å blåste det ut, innsug ble stimet etter et døgn i kjemikalier. har dessverre ingen etter bilder, men det kom ut stoooore klumper. Det var veldig tett! Virvelspjell er av metall hele greia så vet ikke om det har noen hensikt å fjerne, kanskje @TRF har et synspunkt på. Kjølelekasjen var et overløpsrør fra oljefilterhus, mulig vanlig problem da jeg fant samme tilfelle på tyske forum. så langt kan det virke for at nyeste m67 er en grei motor å skru på, muligens holdbar også. Eneste som skurrer er at flere opplever at innsugskammen som vakumpumpe står på knekker mot kamdrev. Kan det ha med defekt motorfeste å gjøre iforhold til vakumlekasje, mulig kun spekulasjon. En på jutub som har gått 500k km kjører fortsatt med uåpnet motor og originale turboer. bilen skal få en større service og endel nytt i understell, den fikk nye casterarmer fra meyle for kort tid siden og de er allerede påtur til å gå i oppløsning. Ellers ser det ut for å være god blanding av Trw og lemførder. kjøremessig brutal bil å kjøre, uhyre komfortabel og veldig lite støy. Hører egentlig ikke motor før du passerer 1800-2000omd, og den hever seg nesten aldri over 1500 ved vanlig kjøring. Ligger somregel å lusket ved 1200. Kort oppsummert så er det en nedtur å sette seg inn i 750d’n etterpå. Der hører du motorstøy hele tiden, og mer veistøy. Og uendelig med knirking. men f01 trumfer denne på sportslighet, for e65'n mangler adaptivedrive som også er positivt vedlikeholdsmessig. men det er båt i svingene slik den står idag på originale fjærer. Planen var e60 ratt, men det rattet her oser så av kvalitet at både eier og jeg liker det. Er ikke til å stikke under en stol at 745d står veldig høyt på ønskelisten nå! Og lyden denne gir fra seg både forran å bak kan ikke retferdiggjøres på video, det er veldig brutal å behagelig. M57 å eldre m67 kan ikke sammenlignes, du hører det er alvor. fikk tidligere nyst om en e39 som jeg ble meget nysgjerrig på, solgt ny på otta i 2001 til en lokal en. Gått 13 år her i bygda, og det var msport og imolarød. 520i helt uten utstyr, men den var utstyrt med 705 understell, multifunksjonsratt og gardiner. Og senere ombygd til 3 liter. nå har jeg endelig inspisert den, men det ble dessverre for stort prosjekt for meg, her har moderjord fått jobbe for lenge til at jeg vil koste på den. Synd, men alt kan ikke reddes. Ellers så kjemper jeg kampen mot knirking som er standard F serie, spesielt når det blir litt varmere i været. Får bort noe men ikke helt suksess, passasjerstol knirker ved svakt pådrag når Ingen sitter der🤡 Endret Juni 8 av Ingvaldsen laffe, Larssoyl, norbakken og 12 andre reagerte på dette 15
ehaugsnes Skrevet Juni 8 Skrevet Juni 8 Enda en e65 på forumet🥰 gleder meg til og se den på ekte! Saltkjelen reagerte på dette 1
Saltkjelen Skrevet Juni 8 Skrevet Juni 8 Jeg kan ikke få sagt det nok ganger, men en E65 LCI med denne speccen (eller aller helst Maritim) er i en klasse for seg. Fytti grisen så heldig dere har vært når dere fikk sikret dere denne bilen. Her viser BMW virkelig hva en 7-serie skal være noe. BMW dominans i særklasse. Ingvaldsen, papertiger og sveigis reagerte på dette 3
Tony Soprano Skrevet Juni 9 Skrevet Juni 9 Ser jo helt fantastisk ut denne E65 😊 Interiør ser jo helt perfekt ut ! Råflott med integrerte skjermer i baksetet også ! Nesten så jeg er sugen på og laste ned utstyrslista 😄😅
sveigis Skrevet Juni 9 Skrevet Juni 9 Det er utrolig morro å se flere med e65 og spesielt noe sånt som dette . Ser utrolig pen ut og som jeg alltid har sagt ,e65 facelift er kongebiler og det har jeg ment i mange år . Oppdater mer av denne skuten 😊
Ingvaldsen Skrevet Juni 9 Forfatter Skrevet Juni 9 2 timer siden, Tony Soprano skrev: Ser jo helt fantastisk ut denne E65 😊 Interiør ser jo helt perfekt ut ! Råflott med integrerte skjermer i baksetet også ! Nesten så jeg er sugen på og laste ned utstyrslista 😄😅 Var veldig heldig med spec på denne, fullskinn og svart tak! 2 skjermer istedenfor den ene i midtkonsoll, og egen dvd veksler som dessverre ikke fungerer. onyx blå individualfarge utvendig. 2 timer siden, sveigis skrev: Det er utrolig morro å se flere med e65 og spesielt noe sånt som dette . Ser utrolig pen ut og som jeg alltid har sagt ,e65 facelift er kongebiler og det har jeg ment i mange år . Oppdater mer av denne skuten 😊 ja det begynner å bli en stund siden du var påtur til å kjøpe en 745d 🤪 du skulle fått ordnet deg en slik en. mer kommer neste fri, da er det storsørvis og ny forstilling. Ampera, Tony Soprano, mslello og 1 annen reagerte på dette 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå