sveigis Skrevet Oktober 11 Forfatter Share Skrevet Oktober 11 Uken som har vært . Da har bilen fungert som pendlebil for fruen her og den har gått så fint som bare det visstnok .😊 Ingen varsler og bare tuslet og det liker jeg jo . Har ikke hatt noe tid til å hverken kjøre eller se over ting på den men måtte handle vaskepads til klær nå idag og da tok jeg denne : Og det er klart når konemor skal avgårde da er det jo fullt stell med sminke og Olala😅 Samtidig får man og sminket bilen : Og ikke minst man må jo ikke glemme støvletter med grovt mønster sånn at man får alt inn i bil : Bagateller selvsagt da dette tar to minutter å fikse . Det viktigste er jo at alt fungerer og må jo si hun er grei og hvorfor? Er ikke damer som hadde kjørt Pizzabil hver binda dag til jobben når hun i bunn og grunn kan bruke denne ,selv om hun ikke kan det 😅.(Spares på så godt man kan ). Angående bilen så fikk kollegaene hennes mildt sagt sjokk visstnok når hun kom i denne . De kom bort og lurte på om hun hadde handlet og fikk masse skryt noe som er hyggelig . Hun sa som sant var at denne har vi hatt et år men jeg får ikke lov til å bruke den av Jan til jobbkjøring 😅. Da kom det fra en snerpende kollega ,ja den mannen kunne ryke til månen for min del da . Da ba jeg fruen min hilse til henne fra meg og si tilbake : Legg ozempicen på hyllen og vær blid ! Nytter ikke å prøve å bli slank når kjeft og humør er like surt som dritten som kommer ut der du er høyest når du plukker jordbær Tviler på hun sa det men 🥳🥳 E.C., paukri, mslello og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 17 Forfatter Share Skrevet Oktober 17 Oppdatering 😊 Idag var dagen jeg skulle kose meg hjemme etter de siste dagers hendelser for å hente meg inn igjen ,men det var helt til 06,59 da fikk jeg en melding fra en kamerat som jobber på Opel : Hei Jan . Kjøpte meg en knust Combo ,kom og plukk det du trenger . Vel trengte ingenting og helt ærlig så orket jeg heller ikke ,helt til jeg kom på at viskermekanisme uten slark har den det ? Vel vel da var det bare å få tatt på seg litt klær og reise til Grimstad. Og den som stod på denne var ettermontert da den så ny ut og strøken i ledd osv . Så opp til datteren min for å høre på delepriser til e61 .(Vil bytte løpehjulene ). Og idag fikk jeg endelig denne : Måtte innom Biltema for kjøp av bremser til Opel og : Ellers ble det handlet inn mer rundt forbi : Nå er jeg omsider tilbake og idag skal jeg kun titte på disse : Og ikke gjøre en dritt faktisk ,rett og slett nydelig 😊 Jeg er uhyre rastløs og ting må skje ,men idag skal jeg drikke kaffe og bare kose meg .Ikke et besøk en gang skal jeg ha 😅 mslello, skoglund, Saltkjelen og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet Oktober 17 Share Skrevet Oktober 17 Jeg liker trådene dine mye bedre når du sier at du skal gjøre ingenting Jan, håper bare jeg kan stole på deg. Men du, det skvipet i de flaskene du har kjøpt trenger du ikke, det holder med de røde boksene. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 17 Forfatter Share Skrevet Oktober 17 1 time siden, Rune-K skrev: Jeg liker trådene dine mye bedre når du sier at du skal gjøre ingenting Jan, håper bare jeg kan stole på deg. Men du, det skvipet i de flaskene du har kjøpt trenger du ikke, det holder med de røde boksene. Ja Rune det kan du stole på i aller høyeste grad nå . Sånn har jeg sittet siden jeg postet innlegget : Og sånn skal jeg sitte med den beste samvitghet i hele dag 😅. Fikk tlf nå istad om jeg ville være med å se på en bil i Holmestrand til og med det sa jeg nei til . Helt alene i huset ,ikke en lyd kun meg og kaffe og kjenne ro er skjønt . Ja det med brus kan jeg være enig i bare det at jeg har Dia 1 og da kan jeg ikke drikke Cola lengre ,noe som er synd for det er jo det som er brus . Derfor er oppvaskvann erstatter hos meg 😅 Rune-K og Ampera reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 21 hours ago, sveigis said: Oppdatering 😊 Idag var dagen jeg skulle kose meg hjemme etter de siste dagers hendelser for å hente meg inn igjen ,men det var helt til 06,59 da fikk jeg en melding fra en kamerat som jobber på Opel : Hei Jan . Kjøpte meg en knust Combo ,kom og plukk det du trenger . Vel trengte ingenting og helt ærlig så orket jeg heller ikke ,helt til jeg kom på at viskermekanisme uten slark har den det ? Vel vel da var det bare å få tatt på seg litt klær og reise til Grimstad. Og den som stod på denne var ettermontert da den så ny ut og strøken i ledd osv . Så opp til datteren min for å høre på delepriser til e61 .(Vil bytte løpehjulene ). Og idag fikk jeg endelig denne : Måtte innom Biltema for kjøp av bremser til Opel og : Ellers ble det handlet inn mer rundt forbi : Nå er jeg omsider tilbake og idag skal jeg kun titte på disse : Og ikke gjøre en dritt faktisk ,rett og slett nydelig 😊 Jeg er uhyre rastløs og ting må skje ,men idag skal jeg drikke kaffe og bare kose meg .Ikke et besøk en gang skal jeg ha 😅 Ser dette bildet Jan og tenker på Konemor som kjører Opel Combo på jobb.... vet ikke helt hva jeg skal konkludere med Uansett, flott at dere sparer på disse. Virkelig flotte eksemplarer av arten alle 3. Kjenner jeg savner min E34 når jeg ser dette, men får glede meg over det som står å venter i garasjen. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 18 Forfatter Share Skrevet Oktober 18 2 timer siden, Mortenej skrev: Ser dette bildet Jan og tenker på Konemor som kjører Opel Combo på jobb.... vet ikke helt hva jeg skal konkludere med Uansett, flott at dere sparer på disse. Virkelig flotte eksemplarer av arten alle 3. Kjenner jeg savner min E34 når jeg ser dette, men får glede meg over det som står å venter i garasjen. Hehe ikke sant 😅😅? Vi har vært veldig på dette begge her at Comboen er den som skal brukes i hverdagen her ,Er det som er så greit med den ,ikke noe hensyn til hverken parkeringsbulker ,steinsprut eller noe . Hadde det ikke vært for at e61 har så lav km stand og at den er så hel kunne den blitt brukt hele tiden 😊 Ja jeg / vi passer på de så godt vi kan her og det er jeg glad for . Joda ,men den du har nå Morten er jo kremen av kremen og når den er på veien ,så tenker jeg du har glemt savnet 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 18 Forfatter Share Skrevet Oktober 18 Dagens handel . Vel dere idag har jeg kjøpt noe svært etterlengtet som jeg har hatt lyst på lenge og hva er det? Jo en laptop med alle de programmene man trenger som Inpa,Ista osv .😊 Superhappy rett og slett! Det hele startet igår kveld da min frue spurte hva jeg ønsket meg til jul . Vel sa jeg null niks og nada . Er det ikke noe du har bruk for til bilene som du virkelig trenger sårt ?spurte hun . Vel sa jeg et skikkelig diagnoseprogram hadde vært noe ,men vet jo pokker meg ikke hvor jeg finner det sa jeg samt at jeg orker ikke å bli lurt på Finn. Vel vendepunktet var like før jeg la meg så dukket det opp det jeg vil ha og det beste her i Grimstad .😊 Sa til henne at dette kunne jeg hatt og hun sa kjør på ,men du skal forsikre deg om at det er det du skal ha ,for orker ikke en sur mann som sitter og skriker og banner over timg han ikke skjønner . Da er Bimmersfolket en gudegave å ha . Så tidlig idag sendte jeg melding til @Ingvaldsen og @///M-ini95 med linken til annonse og begge bekreftet det samme at dette ser greit ut og bare kjøre på .😊 Tok da kontakt med selger og vi avtalte å møtes i Grimstad. En særs hyggelig herremann som gav meg et lynkurs i det viktigste i bilen min og alt funket og responderte kjapt 😊 Han sa og ring meg om du er usikker ,så ingen tvil denne ble med meg hjem ,rett og slett kjempegøy . Så her er den : Diverse: Endelig har du fått det du trenger : Et dårlig bilde men her ligger og Delphi og noe NCS greier : Jeg mangler kabel til Delphi så det må jeg kjøpe . Summen av alt : Når jeg har lært dette så skal jeg klare det meste selv håper jeg og så genialt det er når man ser feks hvor man faktisk kan lete etter feil og ikke minst ,med en adapterkabel så kan jeg foreta ting på e34 og . Dette kan ikke bli bedre enn dette. Et problem dette blir en lang vei å gå 😅 Så til uken skal jeg på skolebenken på Inpa og Insta kurs 😎 En kamerat av meg som kan dette helt ned i margen kommer bort og da skal det læres . En annen ting er at jeg vet det blir flere Bmwer i fremtiden og da kan det være greit å lære seg dette og bruke det . Så ja dere nå kommer jeg nok til å stille mange spm fremover sånn at jeg kan lære dette . Det grunnleggende er greit nok ,men resten …Må læres . Så dette var gaven fra kona mi,nå må jeg være med henne på handlesenter etterpå 😩🥳🥳 Mortenej, tennbrikket, Ampera og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 18 Forfatter Share Skrevet Oktober 18 Endelig noe gøy : Dusy, norbakken, Marius2002 og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 (endret) Dette er jo kjempegøy Jan! Ikke feil verktøy når bilene begynner å bli av den mere moderne arten. En ting er feilsøkning men her får du jo mange andre muligheter på toppen, noe iCarsoft el.l ikke gir deg. Men nå var vel dette julegave?? pakk den fint tilbake i eska og be fruen gjemme den et par måneder til. Endret Oktober 18 av Mortenej sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 Dette blir bra, Jan! Siden du først er så flink til å stelle med bilene selv, så sier det seg selv at noe sånt blir alfa omega fremover. Du blir nok populær blant venner med BMW nå tipper jeg sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 18 Forfatter Share Skrevet Oktober 18 57 minutter siden, Mortenej skrev: Dette er jo kjempegøy Jan! Ikke feil verktøy når bilene begynner å bli av den mere moderne arten. En ting er feilsøkning men her får du jo mange andre muligheter på toppen, noe iCarsoft el.l ikke gir deg. Men nå var vel dette julegave?? pakk den fint tilbake i eska og be fruen gjemme den et par måneder til. Ja utrolig morro dette Morten og noe jeg har bruk for 😊 Det er akkurat det jeg og vet at for hver modell jeg kjøper så blir det mer og mer avansert ,så da er det greit å ha sitt eget og lære seg det. Etterhvert så er det sikkert noe oppdatering på disse programmene og . Disse andre diagnoseappratene som Carly og det jeg har ,gir en pekepinn men ikke mer ,så enig der . Stemmer det ,og burde vel det men tror ikke jeg kan Morten 😊 48 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Dette blir bra, Jan! Siden du først er så flink til å stelle med bilene selv, så sier det seg selv at noe sånt blir alfa omega fremover. Du blir nok populær blant venner med BMW nå tipper jeg Ja det håper jeg og Armin 😊. Det har vært min kjepphest dette å få skaffet seg noe skikkelig og lære det .En ting er å skru osv ,men jaggu greit å ha et innblikk i andre ting og . Ja har allerede fått spm av naboen nå og en annen ,så skal se på en e90 imorgen med dette 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaandref Skrevet Oktober 18 Share Skrevet Oktober 18 Det der kunne jeg veldig gjerne ha tenkt meg selv, nå har du det du trenger til å finne ut av det meste vil jeg tro sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 18 Forfatter Share Skrevet Oktober 18 45 minutter siden, Olaandref skrev: Det der kunne jeg veldig gjerne ha tenkt meg selv, nå har du det du trenger til å finne ut av det meste vil jeg tro Ja dette tror jeg kan bli bra faktisk Ola-Andre 😊 Her er simpelthen alt og mer til men Gud bedre hvor mye avansert og mye å sette seg inn i . Ser og at man må ha tungen rett i munnen her på enkelte programmer her som er med . Er inne og leser nå på nettet og kommer nok mange rare spm fra meg fremover 😅 skoglund reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 19 Forfatter Share Skrevet Oktober 19 Kan starte med å si ja @Rune-K jeg har holdt ord og ikke rørt en skrue eller noe siden sist jeg hadde beina på bordet ,kun gjort andre ting som lengre gåturer og andre rolige ting 😊 Men idag har jeg småsuslet litt med ting bla klargjort viskermekanisme og div småting . Først viskermekanisme : Den ble demontert i småbiter da den hadde stått lenge og var stuck . Olje som trakk inn her og der gjorde at jeg kunne få demontert alt ,pusset og lagt på fett på alt bevegelig 😊 Alt klart : Og fiks ferdig : Nå beveger den seg lett og fint og tenker denne ikke trenger noe service mer . Så ble e61 tømt for diverse : Grunnen er at vi skal ha denne og da skal et vennepar sitte på med oss og kjekt å ha det rent og trivelig inni bil da. Klar for 90 talls fest med 2000 tallet bil : Så til en aldri så liten episode idag på butikken her . Måtte ned å handle isbiter og da kom der en kar i en tjaaa sliten x5 e53 😊. Vel så den slurte seg avgårde inn på siden av bilen min og når han stoppet hørte jeg den klassiske GONG lyden .. Han gikk ut og jeg spurte :Ja vel har du Transmission failsafe ? Jeg siterer ordrett hva han sa :Fytte faen ja fikk det igår ,kjenner du til det spurte han? Åjaja sa jeg hatt samme bilen og jeg måtte bytte girkasse sa jeg . Han fortalte at han hadde hatt den i fem år og vært lite tull ,men han hadde avtalt med verksted om å bytte olje og filter ,da sa jeg at det kan du droppe med en gang da du garantert har andre feil . Han ble litt satt ut der og lurte på om jeg drev med Bmw ,ja på hobbybasis . Praten gikk og vi hadde flere felleskjente ,sier at jeg har diagnose apparat i bilen og om han ville kunne jeg ta en diagnose noe han ble glad for 😊 Vel nøyaktig de samme feilene som var på min gear monitoring et eller annet samt converter slipping et eller annet . Og samme symptomer ,funket fint ved kald bil ,ble varm flere gear forsvant. Tror aldri jeg har sett en så glad mann og ville betale meg noe jeg nektet for . Som han sa så slapp han å bruke verksted for bytte olje og dilter til mange tusen ,samt da få svar etterpå at kasse er gåen 😊 Han takket igjen og jeg reiste hjem ,etterhvert fikk jeg en sms : Hei Fått sporet deg opp nå og makan til hjelp har jeg ikke opplevd noensinne ,kan jeg være så snill å vipse deg litt hvertfall for jobben din ? Så for tull siden du vil så sier vi 50 kr da .😊 Han må ha vært takknemlig for der kom 500 😩😩. En god gjerning ble gjort og hyggelig å hjelpe andre fortvilte mennesker . Og Bmw folk må jo stille opp .😊😊 RemyNG, Mortenej, Shattered og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 19 Forfatter Share Skrevet Oktober 19 Forresten glemte å si at jeg og sa at dette ikke var fasiten på de faktiske problemer ,men en pekepinn. (Selv om jeg vet at jeg 99,9% har rett ) uten å være bastant .😊 Husk jeg har opplevd samme feil to ganger på dette jækla dritet ! Shattered og tennbrikket reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå