Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veldig fin bil du har!

Vår X5 45e er også 5 år nå og jeg hadde den på NAF-test for kort tid siden. De fant en oljelekkasje fra bakre differensial. Dette er nå utbedret på garanti. I tillegg har vi tidligere fått skiftet både ladeluke og bensinluke.

Bilen har nettopp blitt kjørt til Spania. På vei til fergen i Larvik fikk den et skikkelig steinsprut men heldigvis gikk det bra hele veien. Snart får vi se om BMW i Marbella vet hvordan man skifter rute 😀

Lakken har flasset litt av på frontfangeren under høyre lykte. Forsøkte uten held å få Bilia til å ta dette på garanti. 

IMG_5923.thumb.jpeg.36b27dc1c63c1271f35e521ecd087978.jpeg

IMG_5924.thumb.jpeg.72df9942f40d3a4fd529b4383c23b285.jpeg

Skrevet
1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Takk for det :) 

Mulig man kan kode dette, jeg får forske litt videre på dette.

Han sa bilen i utgangspunktet ikke var så ille, men det var noen merkelig dype riper på panser og litt rundt forbi. Ser ut som noen en gang i tiden har vært litt hardhendte med snøkost eller liknende. Men jeg synes de har vært veldig dyktige, selv kanalskjørtene som har fått litt slitasje fra inn og utstigning samt steinsprut fra før jeg fikk skvettlapper ser nylakkerte ut. Jeg er spent på vannskrekken selv, skal bli artig å følge med på. Ikke minst hvordan skitt som innsekter osv blir å vaske bort :) 

Ja tenkt det, tiden flyr ;) 

Ja jeg er veldig fornøyd nå, må nesten ha solbriller på for å se på den i sola :D Jeg har i lengere tid strevd litt med å finne bilpleiere som er dyktige nok til at jeg faktisk blir fornøyd, har vært helt passe fornøyd med han som holder til i lokalene til Windy Boats på Skarpnes. Men denne gangen ville jeg ha tak i en som virkelig resatte lakken tilbake til ny tilstand, det fant jeg hos Lyngroth i Froland. 

Takk for det :) Ja 1 år og 18 000 km gikk veldig fort, alt i alt så må jeg si meg fornøyd med X5 og ladbar hybrid. Drømmen er fortsatt sedan/stasjonsvogn og sekser diesel, men akkurat nå så passer ladbar hybrid vår bruk best :)Bilen ser absolutt bedre ut en på veldig lenge, nå trenger jeg bare på sikt å få tak i Krystall kontroller og 21" Y design felger. Da er bilen perfekt i mine øyne :)    

Lyngroth har jeg hørt bare positivt om ja .😊

21 toms bør du absolutt skaffe til den da blir den perfekt dvs 11/ 10.

Skrevet

Et år går fort - spesielt når man er tilfreds med produktet. Luftfjæringen er genial, men det er litt synd man ikke selv kan velge kjørehøyden helt på egenhånd. Den enkle løsningen din, dersom du ønsker å kjøre ett hakk ned er å bruke "Sport Individual" som kjøreprogram med de øvrige parameterne i Comfort. Alternativt er det koding som må til og/eller bruk av senkestag som endrer det originale utgangspunktet.

Skrevet
På 18.3.2025 den 10.49, RNJ skrev:

Veldig fin bil du har!

Vår X5 45e er også 5 år nå og jeg hadde den på NAF-test for kort tid siden. De fant en oljelekkasje fra bakre differensial. Dette er nå utbedret på garanti. I tillegg har vi tidligere fått skiftet både ladeluke og bensinluke.

Bilen har nettopp blitt kjørt til Spania. På vei til fergen i Larvik fikk den et skikkelig steinsprut men heldigvis gikk det bra hele veien. Snart får vi se om BMW i Marbella vet hvordan man skifter rute 😀

Lakken har flasset litt av på frontfangeren under høyre lykte. Forsøkte uten held å få Bilia til å ta dette på garanti. 

IMG_5923.thumb.jpeg.36b27dc1c63c1271f35e521ecd087978.jpeg

IMG_5924.thumb.jpeg.72df9942f40d3a4fd529b4383c23b285.jpeg

Takk for det :) 

Kjedelig med ruta da, men det blir det nok en fiks på. 

Har heldigvis ikke funnet noen lekkasjer på min, fikk min faste mekaniker til å gå over bilen før garantien gikk ut og alt så veldig tørt og fint ut. Jeg har også byttet ladeluka, jeg klaget også bensinlokket som jeg ikke synes ligger 100% flush med bak skjermen. Fikk beskjed om at hvis det ble verre så kunne de ta det på garanti, så har jeg rett og slett glemt det litt. 

Det med lakken synes jeg var veldig dårlig, definitivt ikke BMW kvalitet. Kan fangeren være lakkert tidligere? 

På 18.3.2025 den 11.41, sveigis skrev:

Lyngroth har jeg hørt bare positivt om ja .😊

21 toms bør du absolutt skaffe til den da blir den perfekt dvs 11/ 10.

Ja de har fått god omtale :) 

Ja jeg tror 21" kan bli greit, jeg får følge litt med på hva som kommer ut på Finn.

På 18.3.2025 den 11.46, Saltkjelen skrev:

Et år går fort - spesielt når man er tilfreds med produktet. Luftfjæringen er genial, men det er litt synd man ikke selv kan velge kjørehøyden helt på egenhånd. Den enkle løsningen din, dersom du ønsker å kjøre ett hakk ned er å bruke "Sport Individual" som kjøreprogram med de øvrige parameterne i Comfort. Alternativt er det koding som må til og/eller bruk av senkestag som endrer det originale utgangspunktet.

Ja det er litt dumt at man ikke kan velge kjørehøyden selv. Dette er ikke noe stort problem for meg dog. 

Sport Individual er allerede "opptatt" som ICE modusen på bilen, hvor alt er satt i Comfort bortsett fra motor for å unngå at den slår seg av og på 😂

Skrevet

Med senkestag kan du justere inn høyden akkurat slik du ønsker den, om det så bare er ned 15mm 😊

Du som har litt kjennskap til bilen, på langtur kjører jeg i adaptive siden det skal vere mest effektivt mtp. Generering osv. Utifra GPS. Men det irriterer meg noe hinsides at jeg ikke har "vanlig" turtallsteller. Det hybrid displayet er bare trist og se på😅 

Vet du om det går og få fram turtallsteller osv. Som i sport display, uten at man må kjøre i sport eller sport individual? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...