Gå til innhold

Innkjøp av e39 M5 eller e60 550i?


Anbefalte innlegg

Savnet etter bmw blir for stort om dagen. Ønsker en kosebil som jeg kan ta vedlikehold på vinterstid i garasje. 
 

e39 m5 er rett på mange måter, går også opp i verdi, men begynner å bli gammel, og mangler litt «dill» som HUD som e60 har. Sistnevnte kommer med litt mer utstyr og slikt som er fint å ha. Av disse to har jeg kun prøvd e39 m5, men har hatt en dårlig utstyrt e60 tidligere.

Det kommer av og til noen gode kjøp av 550i på Blocket. Eksempelvis denne (mangler hud dog)

https://www.blocket.se/annons/stockholm/bmw_550_i_e60_lci_m_sport_367hk_sv_sald_sportavgassystem/1001131568

ser for meg turer nedover Europa med en av disse to modellene. Any inputs? Klarer ikke helt å lande på hva jeg har mest lyst på…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd noen av de, men fantaserer ofte om E60 550i så slår et slag for den selv om kanskje E39 er mer unik og et bedre investeringsobjekt. Samtidig er jo inngangsbilletten til en 550i en del lavere noe som kanskje også gjør at man har litt lavere skuldre ved bruk.

Tror ikke du angrer på den 550i'en når du sitter i komfortsetene og er på vei sørover😉

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har alt gjort et valg mtp driftskostnader og oppetid, så den kan vi la ligge. (Begge disse vil kreve litt å holde i gang).
 

Tror jeg vil si at en E60 550i nok sluker mil bedre enn en E39 M5. Betydelig romsligere er den også. Men for all del. En godt holdt E39 M5 virker forbløffende «up to date» å kjøre, selv i 2024. Jeg elsker min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en E39 M5 og den er fortsatt veldig god og komfortabel å kjøre, og rask. Dette selv om den er 25 år gammel 😀.

E60 er nok mer komfortabel, særlig på lengre turer, men jeg synes at E39 er mer spesiell, ikke noe alle har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nå være en No brainer, E60 er absolutt ikke den fineste 5 Serie utgaven som er laget, folk kan si hva svarte de vil for meg, men jeg synes Chris Bangle bommet totalt her, burde vel holdt seg hos Fiat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si, jeg er muligens litt farget ettersom jeg nå er på min andre E60/61 545i. Det som jeg føler at taler for E60 med V8er først og fremst er at bilen er mer "brukbar" og moderne. Med komfortseter så er det en sinnsykt god bil å kjøre, særlig med V8 kreftene. Man må nesten klype seg i armen når man tenker på hvor gamle disse bilene egentlig er. Du har videre litt teknologi som er greit å ha i hverdagen, og mangler det så er det lettere å ettermontere. Noe annet er jo at hvis man kjøper en E60/61 med V8 fra eksempelvis Sverige så får man mye grom bil for lite penger. Ca halvparten av hva en god E39 M5 koster, og da kan man kjøre bilen hele året og bruke den uten dårlig samvittighet. 

Verdimessig så vil jo en E39 M5 være en lur investering, men ikke fult så mye hvis du planlegger å bruke den hardt og legge mye km på den. Noe annet som taler for E39 M5 er jo at det er en vesentlig kulere bil, M bil er og blir M bil mens en 550i kun er en vanlig 5-serie. 

Men alt i alt så vil jeg nok si gå for E60 550i 👍 Det er prisen og brukervennligheten som gjør at dette er mitt råd til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...