Sand1 Skrevet September 1 Share Skrevet September 1 Heisann folkens, lurte litt hvor dere handler originale bmw deler, foruten GS Bildeler, Koed, billia eurodel. Jeg trenger et alternativ til disse da jeg synes GS har blitt helt håpløse på kundeservice etter vi mistet den lokale avd her i Skien. Jeg har hatt 2 saker med de det siste året og det er ansvar fraskrivelse fra du slår telefonnr eller epost adresse. Viste du at vis du kjøper nye originale deler så har du ingen form for garanti eller reklamasjon? Beskyldinger om at du har gjort feil uten noe helst for underbygging. Risikerer at de ikke vil svare deg når du kan dokumentere at man har brukt regnr i epc. For de som et litt nysgjerrige så har jeg handlet myee fra GS nærmere 300k de siste 7-8 årene jeg har 2-3 biler hele tiden. Har nå kjøpt meg en X6 40D med problemer med råde. Null problem, bestiller deler i hytt og gevær. Skal starte den opp og alt er fint. Kjører den på utsiden av garasjen og lar den stå å gå litt der for at lager og slikt skal gå seg til, samt sjekk for lekkasjer. Finner ut at det er lekkasje fra topp pakningen, jeg blir passe irritert, tenker jo at det kan være sprekk eller skjev topp eller noe lignede.Det kan det ikke være for jeg har målt dette sjekker ordre regnr mitt står på ordren og delenr stemmer med det jeg har fått på toppakningen. Sjekker delenr mot real oem og finner ut at jeg har fått toppakning til N57N og ikke tilN57S. Ringer GS asap dagen etter på og kommer til en selger som jeg forklarer problemet til han sender dette videre til garanti reklamasjon avd. Han sier med engang at dette var ikke noe de kom til å dekke (hennviser til at uansett så må man sammeligne varen mot den gamle. Dette er et stort prosjekt som har tatt flere mnd og mye deler er kastet pga plass og ryddighet). men skulle samtidig sende det inn. Jeg har meget god info med logg og det hele at jeg har brukt epc og at regnr er knyttet mot epc. Får da en mail med at saken var ferdig behandlet og Hei. Deres reklamasjon er avslått. Saksnummer: 50371 Begrunnelse: Hei. Her har du bestilt del uten at bil har blitt søkt opp med reg.nummer i nettbutikk. kan dessverre ikke se på dette som en reklamasjon da. Varer i reklamasjon 1 stk - 11128509153 - Toppakning (Original) Så sender er svar på at dette jeg ikke enig i og at jeg er 100% sikker på at regnr kom opp når jeg søkte etter delene og referert til en annen sak som jeg har hatt tidligere. Jeg føler ar jeg er ferdig med GS og våre veier skilles ved dette punktet Jeg har vært veldig fonøyd med prisene jeg har fått levering. Vurderer Koed veldig sterkt. Men vær gang jeg har bestilt noe så ringer de og sier at de ikke kan skaffe eller at det er for lang bestillings tid og burde velge en brukt del. Det kan gjerne være fra andre land men det må være typ 3 dager levering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 1 Share Skrevet September 1 (endret) Uten å ta dypdykk inn i akkurat denne saken, så har jeg sett at fakturaen min fra GS ofte er merket med «Kjøretøy: ingen», selv om jeg alltid bruker regnr. Videre synes jeg godt nettbutikken kunne vist delenr referanse. Der er Koed bedre. Selv Autodoc klarer dette på alternative deler de fører. Forøvrig er både GS og Koed del av Hedin. Jeg har kjøpt brukte deler av GS, som er pakket med KOED-tape. (Men sparer fraktkostnad ved å kjøpe varen hos GS). Det meste av brukt virker å komme fra Danmark. Vil du ikke bruke Bilia Skien heller? Burde da være kurant på originale deler. Jæger i Bergen ligger ca på GS-nivå prismessig. Endret September 1 av *MrB* Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet September 1 Share Skrevet September 1 Jeg kjøper ALDRI fra GS-bildeler lenger. Ufattelig kronglete nettside, ikke referanser til delenummer, ikke mulighet til å søke opp delenummer, forøvrig er den søkefunksjonen som er der helt ubrukelig, og sist men ikke minst alle de tulle-tilbudene som er der. Får nesten inntrykk av jeg handler på temu, ikke en anerkjent norsk nettbutikk... Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet September 1 Forfatter Share Skrevet September 1 (endret) 52 minutter siden, *MrB* skrev: Uten å ta dypdykk inn i akkurat denne saken, så har jeg sett at fakturaen min fra GS ofte er merket med «Kjøretøy: ingen», selv om jeg alltid bruker regnr. Videre synes jeg godt nettbutikken kunne vist delenr referanse. Der er Koed bedre. Selv Autodoc klarer dette på alternative deler de fører. Forøvrig er både GS og Koed del av Hedin. Jeg har kjøpt brukte deler av GS, som er pakket med KOED-tape. (Men sparer fraktkostnad ved å kjøpe varen hos GS). Det meste av brukt virker å komme fra Danmark. Vil du ikke bruke Bilia Skien heller? Burde da være kurant på originale deler. Jæger i Bergen ligger ca på GS-nivå prismessig. Jeg er ikke uenig med at det er har vært en god nettbutikk og lokalt. Det er kanskje derfor jeg også har lagt igjen så mye kr som jeg har gjort. Men når jeg får problemer så er det ingen vilje til i møte komme på noen som helst måte det er ikke noe sjangs for ydmykhet eller løsnings orientering. Det er ikke det at det hadde trengt og kostet så mange kr for dem. Men nå blir jeg bare irritert og gidder ikke og bruke tiden min på det 9000 kr skal jeg klarer meg uten. Jeg kunne godt har brukt bilia, utfordringen er at jeg veldig sjeldent er i skien og når jeg er der er det etter stenge tid. Så blir dessverre ikke så enkelt. Har fått med meg fusjonen med GS og Koed men de skal operere som 2 separate selskap. Men ja det er et alternativ det også. Ja Hedin eier enorme mengder bil relaterte ting. helt ennormt faktisk. Svaret forøverig fra gs angående reklamasjon/grananti på orginale deler: Kanskje du skulle prøvd å bestille samme delen hos din nærmeste BMW forhandler og fått de til å montere den? Hvis den da blir ødelagt kan de reklamere direkte til BMW. Vi har dessverre ikke mulighet til å reklamere på løse deler til BMW, da det er vanskelig å dokumentere at den har blitt montert riktig. Da skulle du vært innom vårt BMW verksted. Men det ligger i Bud, så er det for langt borte for de fleste. BMW sin 24 mnd. delegaranti gjelder «world wide», og ved feil på originale deler så kan kunder henvende seg til sitt nærmeste BMW verksted for hjelp. Endret September 1 av Sand1 postet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 1 Share Skrevet September 1 Enda en GS bildeler tråd, fins jo mange av de her inne nå. Men ja, handlet mye der og aldri vært noe problem hverken med deler, retur, kundeservice osv. Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet September 1 Share Skrevet September 1 Ja, reklamasjonsavdelingen til GS er elendige greier. En må alltid forvente å få "reklamasjon avslått", da vedkommende som behandler reklamasjonssaker er direkte inkompetent. Det bes om at forbruker skal reklamere hos BMW forhandler og dersom delen ikke dekkes der, er det "lost case". Reklamasjonsrettighetene etter norsk forbrukerkjøpslov er nok et fremmedord i Bud. Mine reklamasjonssaker ordnes alltid opp i når det kommer et søksmålvarsel dumpende i eposten deres, men det er for ille at man må dra det kortet der hver gang. Det er synd, for alt annet med GS er bra. ahj, MagnusAG99 og Sand1 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 1 Share Skrevet September 1 Tja, det er egentlig ikke så mye annet enn GS og Koed å snakke om i Norge om man skal ha noenlunde ok pris, nettbutikk og leveringstid. Merkeforhandlere og Autotrio selger også, men å sende e-post for å spørre om pris og tigjengelighet for hver del blir rene steinalderen i arbeidsflyt. Ellers har du Autoroyal hvor du kan få søkt opp på delenummer (har ikke testet de ut). Utlandet er ofte dyrere og butikker som ikke sender noe særlig til Norge vil fort gi pakken til DHL/FedEx/UPS eller noen i den dur og da får du gjerne et stivt fortollingsgebyr sammen med moms på egen faktura i etterkant. Greit å være ferdigbetalt ved kjøp tenker jeg. GS og Koed har, som nevnt over, fått samme eier, så brukte deler kommer fra samme lager. Jeg har kjøpt mest på GS fra typ 2017-2023, men nå har det skiftet tilbake til Koed igjen. Pris er selvfølgelig en stor faktor, særlig for noen som meg som uansett sjekker delenummer 5 ganger før kjøp, men det er flere småting med GS som har blitt dårligere i senere tid. De har (som mange har fått med seg) skjult delenummeret på siden meget godt, så hver gang jeg leter opp noe må jeg fiske ut delenummeret på varen som blir foreslått fra kildekoden på nettsiden via en Chrome-extension. Nettbutikken sier også ofte at betalingen ikke har gått gjennom, til tross for at den har det + noen andre små bugs. De fleste bildene i nettbutikken er også ikke eksisterende, Koed er en god del bedre på det (selv om man ikke alltid kan stole på bilder). I sommer bestilte jeg flere varer fra GS og da jeg skulle ha med noe ekstra dildall så valgte jeg med vilje kun ting som var på lager (alt som var bestilt var på lager i Oslo for å få pakken raskere), så det ble en nedtur at det ikke ble pakket og sendt noe på en uke. Ellers har jeg hatt to reklamasjoner til GS, på et emblem som jeg oppdaget en liten sprekk på og en bulk i innstegslisten. Begge deler før montering og begge ganger fikk jeg ny del uten noe diskusjon. Dette er selvfølgelig en easy&obvious-case for reklamejson, men det virker heller trist at mekaniske deler som ikke holder mål blir umulige å reklamere på bare fordi man er en privatperson som har montert. Det blir litt to-veis her. På en side er det ikke usannsynlig at en ufaglært monterer ting feil, men samtidig så har man åpnet en butikk for å selge til nettopp en slik kundemasse, så man bør kanskje vuredere reklamasjoner litt nøyere for å ikke skremme vekk kompetente kunder. Kan dra inn en sammenligning mot lokale Sulland, der jeg bestilte en spesifikk del via delenummer (over e-post). Det ble forlanget reg.nr. for å i det hele tatt få lov til å bestille. Greit. Jeg fikk levert feil del og begrunnelsen var: "Vi så på deletegningen og tenkte at du sikkert mente nabodelen, så vi tok den i stedet". Den gangen holdt på å klikke for meg. Jeg har ellers bestilt der enda en gang ved en senere anledning (pga. tidspress) og denne leveringen var ok. Generelt når det gjelder levering av nye OE-deler så kommer mesteparten fra lageret i Malmø for både GS, Koed og merkeverkstedene. Bestiller du før 12 (?) på dagen på merkeverksted så får du ofte delen dagen etter. GS/Koed må få delen til Oslo først og deretter sende med Posten, så det blir fort noe lengre. Werther, mr.pingu og Sand1 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet September 1 Forfatter Share Skrevet September 1 27 minutter siden, HakonLimseth skrev: Jeg kjøper ALDRI fra GS-bildeler lenger. Ufattelig kronglete nettside, ikke referanser til delenummer, ikke mulighet til å søke opp delenummer, forøvrig er den søkefunksjonen som er der helt ubrukelig, og sist men ikke minst alle de tulle-tilbudene som er der. Får nesten inntrykk av jeg handler på temu, ikke en anerkjent norsk nettbutikk... Ja det veldig dumt at du ikke har mulighet for å kryss sjekke deler, jeg peoengterte nettopp dette også da jeg rett og slett ikke aner hva som kommer og kreve at forbruker av dette skall sjekke dette etter handelen vil jeg si er urimelig. De kom heller aldri til og fri gjøre artikkel nr på nettsiden slik at det er mulig og sjekke dette. føler de har blitt mere kvalitets ting i nettbutikken i det siste. før var det mye china ræl, men har kommet noen kjent merke navn i butikken nå, bacho er båbb båbb asså! 18 minutter siden, Reef89 skrev: Enda en GS bildeler tråd, fins jo mange av de her inne nå. Men ja, handlet mye der og aldri vært noe problem hverken med deler, retur, kundeservice osv. Se der ja 2008 siden det var sist tema det er en stund siden nå. Prøvd og søke kjapt i mellom men var ikke noe som var relavante for meg følte jeg. men kunne nok kanskje ha lagt den under en av dem ja😃 Jeg har vært en kjempe ambassadør for GS bestilt deler for kjent folk. Snakket på det varmeste om leverings tid osv. 1 sak som er uløst kan jeg fint leve med og trenger ikke og lage noe fuss rundt det. Men når det skjer gang på gang, og det er meget lite velvilje så hjelper det ikke om det andre er bra. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet September 1 Share Skrevet September 1 Handler ALDRI hos GS. Nettbutikken suger kamelballer og man vet aldri hvilke avdeling man havner hos når man ringer. Hos meg er det KOED som gjelder. Upåklagelig service hver gang. De får gangene det har blitt feil så order de opp med en gang. Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.A Skrevet September 1 Share Skrevet September 1 Jeg har også dessverre flere dårligere erfaringer med GS reklamasjon/service, de er vanskelige og til tider gir de blanke i norsk kjøpslov (mulig de ikke kjenner den). Koed har alltid hatt super service for min del. Men sikkert noen som har opplevd andre ting der også. Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet September 1 Forfatter Share Skrevet September 1 41 minutter siden, Saltkjelen skrev: Ja, reklamasjonsavdelingen til GS er elendige greier. En må alltid forvente å få "reklamasjon avslått", da vedkommende som behandler reklamasjonssaker er direkte inkompetent. Det bes om at forbruker skal reklamere hos BMW forhandler og dersom delen ikke dekkes der, er det "lost case". Reklamasjonsrettighetene etter norsk forbrukerkjøpslov er nok et fremmedord i Bud. Mine reklamasjonssaker ordnes alltid opp i når det kommer et søksmålvarsel dumpende i eposten deres, men det er for ille at man må dra det kortet der hver gang. Det er synd, for alt annet med GS er bra. Ja helt enig at alt annet er bra med GS men ble rett og slett litt perplex med dette svaret og at det blir helt stille etter jeg har sendt en mail som mot beviser dette. Jeg ser jo at jeg har truffet en nerve, da det ser ut som jeg ikke er alene om å oppleve dårlig erfaring med reklamasjon/garanti avd. Vurderte i et øyeblikk og ta det videre med forbruker twist utvalget. Men ser at jeg kommer nok til å bare irritere med grønn over det. Ser ut som de burde gjøre noe med denne avd tydligvis😱 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet September 1 Share Skrevet September 1 OE (ting med BMW stempel) blir jo en ting, der man velger å benytte noe annet så funker både Eurodel, AUTODOC og Skruvat og til og med thansen hvis man gidder å bruke litt tid på Realoem og produsentens sider. Koed, GS og Brakes har samme eier og i Oslo er de samlokalisert. De har vel litt forskjellig branding, men jeg kan ikke skjønne at det er noe annet enn prisdrivende å ha 3 butikker, der 2 henvender seg til samme kundemasse og en som aldri kan levere. Har en annen tråd her der både Koed og GS taper stort på pris på ikke-BMW stemplede varer. Superpluss for GS for min del er jo at forbruksmateriell+ ofte er på lager i Oslo og jeg kan stikke innom når ting går på tryne, men jeg har blitt litt flinkere til å planlegge så det skjer ikke så ofte lenger. Har jeg behov for BMW-BMW deler og kan vente velger jeg alltid Koed, det har noe å si å få personlig respons nesten uansett ærend og ikke bare når det er store ordre på gang. Så er jo spørsmålet hvor lenge gidder Hedin å holde på til allmuen, eller legges butikkene ned og Koed blir internt logistikkselskap for Hedin/Bavaria? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet September 1 Forfatter Share Skrevet September 1 2 timer siden, E.C. skrev: Tja, det er egentlig ikke så mye annet enn GS og Koed å snakke om i Norge om man skal ha noenlunde ok pris, nettbutikk og leveringstid. Merkeforhandlere og Autotrio selger også, men å sende e-post for å spørre om pris og tigjengelighet for hver del blir rene steinalderen i arbeidsflyt. Ellers har du Autoroyal hvor du kan få søkt opp på delenummer (har ikke testet de ut). Utlandet er ofte dyrere og butikker som ikke sender noe særlig til Norge vil fort gi pakken til DHL/FedEx/UPS eller noen i den dur og da får du gjerne et stivt fortollingsgebyr sammen med moms på egen faktura i etterkant. Greit å være ferdigbetalt ved kjøp tenker jeg. GS og Koed har, som nevnt over, fått samme eier, så brukte deler kommer fra samme lager. Jeg har kjøpt mest på GS fra typ 2017-2023, men nå har det skiftet tilbake til Koed igjen. Pris er selvfølgelig en stor faktor, særlig for noen som meg som uansett sjekker delenummer 5 ganger før kjøp, men det er flere småting med GS som har blitt dårligere i senere tid. De har (som mange har fått med seg) skjult delenummeret på siden meget godt, så hver gang jeg leter opp noe må jeg fiske ut delenummeret på varen som blir foreslått fra kildekoden på nettsiden via en Chrome-extension. Nettbutikken sier også ofte at betalingen ikke har gått gjennom, til tross for at den har det + noen andre små bugs. De fleste bildene i nettbutikken er også ikke eksisterende, Koed er en god del bedre på det (selv om man ikke alltid kan stole på bilder). I sommer bestilte jeg flere varer fra GS og da jeg skulle ha med noe ekstra dildall så valgte jeg med vilje kun ting som var på lager (alt som var bestilt var på lager i Oslo for å få pakken raskere), så det ble en nedtur at det ikke ble pakket og sendt noe på en uke. Ellers har jeg hatt to reklamasjoner til GS, på et emblem som jeg oppdaget en liten sprekk på og en bulk i innstegslisten. Begge deler før montering og begge ganger fikk jeg ny del uten noe diskusjon. Dette er selvfølgelig en easy&obvious-case for reklamejson, men det virker heller trist at mekaniske deler som ikke holder mål blir umulige å reklamere på bare fordi man er en privatperson som har montert. Det blir litt to-veis her. På en side er det ikke usannsynlig at en ufaglært monterer ting feil, men samtidig så har man åpnet en butikk for å selge til nettopp en slik kundemasse, så man bør kanskje vuredere reklamasjoner litt nøyere for å ikke skremme vekk kompetente kunder. Kan dra inn en sammenligning mot lokale Sulland, der jeg bestilte en spesifikk del via delenummer (over e-post). Det ble forlanget reg.nr. for å i det hele tatt få lov til å bestille. Greit. Jeg fikk levert feil del og begrunnelsen var: "Vi så på deletegningen og tenkte at du sikkert mente nabodelen, så vi tok den i stedet". Den gangen holdt på å klikke for meg. Jeg har ellers bestilt der enda en gang ved en senere anledning (pga. tidspress) og denne leveringen var ok. Generelt når det gjelder levering av nye OE-deler så kommer mesteparten fra lageret i Malmø for både GS, Koed og merkeverkstedene. Bestiller du før 12 (?) på dagen på merkeverksted så får du ofte delen dagen etter. GS/Koed må få delen til Oslo først og deretter sende med Posten, så det blir fort noe lengre. Takk for veldig utdypende svar her var det mye nyttig informasjon og ta med seg videre. Jeg vet at det er litt forskjellige rabatt avtaler på Koed. Slik som Bmw CCN, E30 meet har vel noe og de har Koed kundeklubb. Har sett noen av rabattene til Koed kundeklubb synes ikke disse har vært noe og hoppe hurra for. Men er villig til og betale litt ekstra bare det er noen i andre enden når det er trøbbel. Men hvem av dem er det som gir best rabatt tro? Jeg kjenner forøvrig til samme saken, skulle ha noen motorfester til denne bilen, står på lager i oslo bestillingen min hadde gått til BUD. så det ble ikke noen motor fester på meg når jeg skulle sleppe den nedi. Dette er også endel av grunnen til at prosjektet har dratt ut i tid. Da jeg prøvde og ferdigstille den i ferien. Men fikk ikke alle delene. så jeg har måtte ta det litt og litt på kvelden etter jeg har lagt junior og slikt. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 1 Share Skrevet September 1 Jeg har vært i BMWCCN siden 2015 og alltid hatt medlemsskapet registrert hos både GS og Koed. Jeg registrerte meg hos Koed kundeklubb for to år siden, men det virket ikke å gi noe utslag på prisene utover BMWCCN-rabatten. Jeg lurer litt på om de har flere nivåer av rabatt. Vi har hatt noen diskusjoner her på forumet hvor jeg tidligere opplevde at GS pleide å være billigst, mens andre opplevde at Koed var billigst. Nå er jeg selv blant sistnevnte. GS har dog fordelen med gratis frakt ved kjøp over 500kr, så mindre bestillinger kan være aktuelt å sjekke ut begge steder siden Koed fort blir opp mot 200 kr i frakt. Det er også litt forvirrende hos Koed at det ikke er noe sperre for når du kan velge "pakke i postkassa" for billigst frakt. Jeg vil jo helst bestille (ærlig) og bli ferdig og få pakken raskest mulig, men ikke betale mer enn jeg må. Så her kunne de kanskje ha kjørt litt mer "flat frakt". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune-K Skrevet September 2 Share Skrevet September 2 Alternativet til originaldeler er jo og stikke bortom merkeforhandleren og bare bestille det du skal ha. Med BMWccn rabatten så ligger man omtrent på prisene til Koed også får man det i løpet av et par dager. Har du et delenummer til de fra før så blir de som regel veldig fornøyd spesielt på litt sære deler som jeg ofte skal ha. Men hvis jeg skal ha uoriginalt blir det Koed og da pleier jeg og ta med originaldeler samtidig hvis jeg trenger . Mye fordi når jeg først må betale frakt så kan jeg likeså godt ta med andre ting med det samme. Sand1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå