Gå til innhold

Oppgradert Prius

MagnusAG99
 Share

Anbefalte innlegg

Ville bare lage en post om hva vi har gjort på Prius`n til mamma i det siste :)

Det er allerede en executive, den høyst utstyrte versjonen med blant annet HUD, parkerings assistent, rygge kamera, adaptiv cruise kontroll OSV. Men vi har tatt det et steg videre. 

Vi kjøpte elektrisk bakluke fra Autoease, som ble installert av Bilextra Fredrikstad.

https://www.autoease.com/product/liftgate/?attribute_pa_select-your-car=toyota-prius-xw50-2015-19

Denne helga installerte vi front kamera og apple carplay. Var helvettes mye ledninger, men det ble bra til slutt. Interessante var at begge disse boksene skulle seriekobles i hverandre.

https://car-solutions.com/en/rfcc-ttg2-car-camera-control-system-for-toyota-touch-2-entune/

https://car-solutions.com/en/carplay-for-toyota-with-touch2-entune2-systems/

image.thumb.png.973f7932f79a2f160c9cd372a8a097dc.png

Kamera sitter litt lent til siden, men det får jeg se om jeg får fiksa når det er varmere ute... Skal bare være å vri på linsa. 
Men noe som er kult med denne RFCC boksen er at man kan bruke opp og ned knappene på rattet for å switche mellom kamera foran og det originale kamera bak. 

20250111_145633799_iOS.thumb.png.0aad88ea94385c03741e9c3537f11abd.png

Ser kamera nedi grillen, sitter borra fast + en del kontaktlim. Når det har herda litt mer så skal jeg ta noe fint pussepapir å pusse vekk noe kontaktlim som er på steder det ikke skal være.

20250112_150147858_iOS.thumb.png.10ffc4699fd3109571d37c23521e939e.png

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mr.pingu skrev:

Tenkte selv, gøy å se noe annet og. Ligger tross alt i «off-topic» 

Har sett mye Porsche på forumet her og 🙈

Fins vel plenty med andre forum + Facebook hvis man vil se noe annet enn bmw. 

Er en og annen Porsche i mylderet ja men har ikke sett noen rene Porschetråder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kvasi skrev:

Det er en Volvo EX30 tråd ikke langt unna, er også egne tråder for bil snakk om helt andre merker enn BMW. Så jo, folk poster om andre bil merker her. Jeg poster stort sett bare om BMW’n min jeg, men ville også dele et annet prosjekt jeg hadde på gang.
Jeg synes dette var en meget merkelig og negativ ting å kommentere/klage om i en off topic tråd🤷‍♂️. Liker du det ikke så ignorer det sånn som du har gjort med alle de andre overnevnte trådene? Heter tross alt «alt annet / off topic».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Kvasi said:

Jeg trenger ikke noe nødvendigvis å se masse Toyota Priuser. Så fint er de vel ikke å se på og kan gjerne se på de på  parkeringsplassen til borettslaget. Men om en forummedlem deler noe av andre biler sine gjør vel ikke noe skade. Om det er en egen tråd eller ikke; det er kanskje til og med bedre med egen tråd så da kan man se tittelen på tråden på forhånd og velger å ikke åpne den ;) 

Men det er det siste jeg kommer til å si om denne saken, vil heller diskutere selve priussen enn å diskutere om vi kan diskutere prius eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, MagnusAG99 skrev:

Jeg synes dette var en meget merkelig og negativ ting å kommentere/klage om i en off topic tråd

Hvor skal grensa går da, er det innafor med en tråd om valpen søstera mi har fått? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig har ikke noe i mot å se fra andre merker her inne, men kanskje gjerne litt mer mot entusiast biler. Også mener jeg at poster man om andre biler så hører dette hjemme i dens private bil tråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kvasi skrev:

Hvor skal grensa går da, er det innafor med en tråd om valpen søstera mi har fått? 

Du er klar over hva du sammenligner med nå? En hund mot en bil? Jeg orker ikke negative folk. Så jeg kommer til ignorere dine fremtidige kommentarer i denne tråden. 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en generell høy terskel for innhold på bimmers, og alt annet/off topic er laget for at man skal kunne diskutere alt annet enn BMW - det være seg husbygging, oppussing, andre bilmerker, dyr, you-name-it. Personlig har jeg nok ikke store interessen av en Toyota-tråd og styrer derfor unna. Tenker det bør være utgangspunktet for de som heller ikke ønsker å lese om emner som ikke interesserer seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...