Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper du sjekker opp i NSF avtalen med DNB om du planlegger å finansiere bilen. Samme med forsikring :) Kommer ganske gunstig ut, og et av markedets beste dekninger på innbo og reise. Ville bare skyte inn det. Lykke til med bil jakta! 

Skrevet

Bare for å slenge inn et innspill og en tanke om «noe annet».

For 350k får du ca en 10 år gammel 530d, men du får også en 3/4 år gammel iX3 også… just saying!

Siden driftsikkerhet var et poeng og du ikke ønsker store driftsutgifter…

Skrevet

Det er noen stikkord som jeg i alle år har hatt suksess med når det kommer til BMW:

* Sekssylindret motor..ALLTID sekssylindret motor.

* Service historikk er uhyre viktig. Er det hull her så styr unna. 

* Eier historikk, gå heller etter de kjedelige bilene som er eiet av voksne folk enn de litt mer kulere utgavene eid av yngre folk

* Så ny som mulig, heller en 2014 530d enn en 2011 535d.  

Du kan ikke trå feil med en F11 530d hvis du følger disse trinnene mener jeg. Det er bra biler med bra motorer. Du kan Google deg frem til noen svakheter, men det kan man med alle biler som finnes der ute. Dette er svært tidløse biler som er tidløse å kjøre. Man kan argumentere for at en G31 530d er bedre, noe den for såvidt også er men den er også 200 000,- dyrere. En ryddig og grei F11 530d vil gi deg mye glede, mens en M550d som er eldre og gått lenger kan gi deg mer hodebry. 

Lykke til 😀

Skrevet
46 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Bare for å slenge inn et innspill og en tanke om «noe annet».

For 350k får du ca en 10 år gammel 530d, men du får også en 3/4 år gammel iX3 også… just saying!

Siden driftsikkerhet var et poeng og du ikke ønsker store driftsutgifter…

Men hvilket land kommer iX3 fra? Det er jo ikke fra Tyskland eller USA... 😉

Skrevet
38 minutter siden, teerex skrev:

Men hvilket land kommer iX3 fra? Det er jo ikke fra Tyskland eller USA... 😉

Også er det en elektrisk SUV med kun tohjulstrekk. Kanskje den minst BMW aktige BMWen av de alle..nei huff. iX3 er fin å kjøre, men de gangene jeg har kjørt en så tenker jeg hvor mye bedre denne bilen ville vært med en 3 liters diesel 😅

Skrevet
1 hour ago, Fredrik 90 said:

Det er noen stikkord som jeg i alle år har hatt suksess med når det kommer til BMW:

* Sekssylindret motor..ALLTID sekssylindret motor.

Har du ikke syndet mot dette for et par av bilene dine? 6 sylindre er vel ikke et absolutt krav men heller et minimum, eller?

Skrevet
10 timer siden, RNJ skrev:

Har du ikke syndet mot dette for et par av bilene dine? 6 sylindre er vel ikke et absolutt krav men heller et minimum, eller?

Jo det stemmer at jeg synder mot dette punktet. Men det er viktig å understreke at dette gjøres i forbindelse med kjøp av bil som gjerne er nummer tre og fire i husstanden. Ikke som i trådstarter sitt tilfelle hvor det er snakk om hovedbil/bruksbil. Videre er jeg også fullstendig klar over den risikoen som medfølger av å kjøpe en BMW med f eks en V8 motor.

Jeg uttalte meg på generelt grunnlag. Derfor føler jeg heller ikke det er riktig å si at seks sylindre er ett minimum (selv om det er dette for meg), da BMW sine åtte sylindrede motorer ikke er noe jeg vil anbefale som bruksbil fremfor en rekkesekser 😀

Skrevet
20 hours ago, *MrB* said:

Ville også vært litt varsom mtp M550D. Den er vel ca like drifssikker som sine mer turbofattige småbrødre, men det ER jo mer som kan bli dyrt der. 3 Turboer og EDC er vel det jeg kom på i farten. Synes det virker som 50D'ene oftere har mer broket historikk også. Mange eiere. Gått uten stjernemerkede dekk etc. Men det er bare et inntrykk jeg har. Historikk er uansett noe du må sjekke nøye.

 

Har definitivt sett flere M550D med motorhavari/byttemotor enn 530d.  Og som du sier, virker som M550D ofte har hatt flere yngre eiere.  530d er nok et langt sikrere og mer forutsigbart kjøp og eierskap. 

Skrevet (endret)
23 timer siden, Dusy skrev:

Håper du sjekker opp i NSF avtalen med DNB om du planlegger å finansiere bilen. Samme med forsikring :) Kommer ganske gunstig ut, og et av markedets beste dekninger på innbo og reise. Ville bare skyte inn det. Lykke til med bil jakta! 


Spørs når det blir bilkjøp om det blir finansiering eller ikke, blir boligsalg-boligkjøp til sommeren. Sånn det ser ut nå må jeg vente på at nye biler skal legges ut etter gode råd fra folket her. Livsforsikring er allerede med DnB-nsf, ingen som slår pris der. Bilforsikring har KLP vært billigst på de tre siste bilene faktisk.

Endret av Faulken
Skrevet
23 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er noen stikkord som jeg i alle år har hatt suksess med når det kommer til BMW:

* Sekssylindret motor..ALLTID sekssylindret motor.

* Service historikk er uhyre viktig. Er det hull her så styr unna. 

* Eier historikk, gå heller etter de kjedelige bilene som er eiet av voksne folk enn de litt mer kulere utgavene eid av yngre folk

* Så ny som mulig, heller en 2014 530d enn en 2011 535d.  

Du kan ikke trå feil med en F11 530d hvis du følger disse trinnene mener jeg. Det er bra biler med bra motorer. Du kan Google deg frem til noen svakheter, men det kan man med alle biler som finnes der ute. Dette er svært tidløse biler som er tidløse å kjøre. Man kan argumentere for at en G31 530d er bedre, noe den for såvidt også er men den er også 200 000,- dyrere. En ryddig og grei F11 530d vil gi deg mye glede, mens en M550d som er eldre og gått lenger kan gi deg mer hodebry. 

Lykke til 😀

Flott! Den tror jeg at jeg kopierer, så sånn det ser ut akkurat nå må jeg vente på biler. Mulig jeg tar en telefon på en bil for å sjekke opp i de punktene du skrev så fint. 

Skrevet
23 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Bare for å slenge inn et innspill og en tanke om «noe annet».

For 350k får du ca en 10 år gammel 530d, men du får også en 3/4 år gammel iX3 også… just saying!

Siden driftsikkerhet var et poeng og du ikke ønsker store driftsutgifter…

Ja.. jo fint du påpeker det.  Jeg har ikke kommet dit at jeg kommer til å gå for el-bil. Kanskje som bil nummer to når og om det blir aktuelt noen gang. 

Skrevet

Jeg kjøpte denne i April i fjor:

https://www.finn.no/mobility/item/333749477

Fikk den for 340k, men ved levering viste det seg at ene drivakslingen foran var gåen. Selger dekket heldigvis dette. Utenom det har det vært problemfrie 10 000km i mitt eige hittil. Strålende fornøyd og planlegger å ha bilen en del år. 

 

Har nå montert senkefjærer fra ACS.IMG_6769.thumb.JPG.56b0a2613621a9354f07d00fe9159c41.JPG

 

 

Skrevet

R6, Touring, ACC, Adaptive led lys, komfortseter, oppgradert anlegg og km stand under 150.000 km er mine krav nå fortiden. Jeg ser på fra 2014 og oppover.

En 530d F10/F11 som bikker 400.000 solgt av privatperson virker stivt priset i mine øyne. Lav km stand burde ikke trumfe over 535D/M550D og blir for liten prisforskjell opp til G30 530d. Ikke glem at M5 F10 går for 500K nå så at han skal få 430K er urealistisk.
Jeg hadde send selger linken på den over, nevnt at den gikk for 340K i fjor også lagt inn bud på 300-340K avhengig av hva som har vært skiftet nylig og tilstand på hjulsett osv. Han sier garantert nei, men etter null respons så i en måned eller 2 så kan det for hende han ringer deg opp igjen 😁

Skrevet
5 hours ago, Gustav C. said:

En 530d F10/F11 som bikker 400.000 solgt av privatperson virker stivt priset i mine øyne. Lav km stand burde ikke trumfe over 535D/M550D og blir for liten prisforskjell opp til G30 530d. Ikke glem at M5 F10 går for 500K nå så at han skal få 430K er urealistisk.

Kjøpspris er bare en del av regnestykket. En F10 M5 (om du skal ha den som daglig bil i hvert fall) er MYE dyrere å drifte. Og det er jo egentlig en bil for et annet marked. (Ikke bruksbil). Men å sammenligne med G30 530d er relevant da.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...