sveigis Skrevet Juni 2 Skrevet Juni 2 Ser ut som en flott tur du har hatt her, Campinglivet liker jeg godt jeg og selv om det er en god stund siden sist jeg drev med det.😊 Fin vogn og bil og reise på tur med dette .
eivi91 Skrevet Juni 2 Forfatter Skrevet Juni 2 4 hours ago, sveigis said: Ser ut som en flott tur du har hatt her, Campinglivet liker jeg godt jeg og selv om det er en god stund siden sist jeg drev med det.😊 Fin vogn og bil og reise på tur med dette . Takk for det. 😊 Vi liker det godt vi også, selv om vi er nybegynnere med vogn sånn sett. Har feriert to sommere (2023 og 2024) med 5-mannstelt og to små barn. Så vogn er jo luksus sammenlignet med det. 😁 I sommer går turen sørover mot Lillehammer og videre til Strømstad er planen. sveigis reagerte på dette 1
RF91 Skrevet Juni 2 Skrevet Juni 2 9 timer siden, eivi91 skrev: Det var vel et sett med framfjører, for bilene som har luft bak. Men jeg lever fint med H&R fjørene som de er, det merkes bare at det er stivt når veiene er dårlige. 😁 Da kan godt vera, eg såg berre innlegget i forbifarten. Har AC Schnitzer-fjører og Bilstein B8 (takk for tips om B8 btw 🤓) liggande klart, so Eibach e ikkje aktuelt for min del 🙂 eivi91 reagerte på dette 1
eivi91 Skrevet Juni 15 Forfatter Skrevet Juni 15 Fikk skiftet litt deler preventivt denne helgen også. Svingningsdemper, belter, beltestrammer, løpehjul, og den jordinga mellom karosseri og motor som jeg ikke rakk sist. Gamle deler: Utrolig nok var alt fra 2009, til og med reimene. På tross av det så var det mindre sprekker i de enn jeg hadde forventet. Avsluttet med en Bavarian Lager. 🍻 sveigis, RF91, Otis og 3 andre reagerte på dette 6
Otis Skrevet Juni 15 Skrevet Juni 15 Du byttet altså svingningsdemper, hvor langt har din gått da? Jeg har ikke rørt min, og den har gått 303kkm. Virker å være grei enda.
eivi91 Skrevet Juni 15 Forfatter Skrevet Juni 15 Bilen har gått 224k km ca. nå. Virker som å være en stor greie på internettet i hvert fall, om at den bør byttes preventivt rundt 100k miles / 160k km. Har jo sett bilder der den har feilet og separert seg fra gummien. Min hadde litt sprekker også, men ikke så galt at den ville feilet innen kort tid tror jeg. Har ikke kjørt veldig mye etter byttet enda, men initielt merket jeg med en gang litt mindre vibrasjoner, også på tomgang. Noen mener at å kjøre for lenge uten å skifte de også øker slitasjen på hovedlager/main bearing #1. Corteco har i årevis levert OEM demper, og det ble sagt at om en bestilte varianten uten bolter, så fikk man OEM. Bestilte man varianten med bolter, så fikk man "en kopi". Leser nå at Corteco gikk tom for OEM-typen for noen år tilbake, så nå får man "kopi-varianten" uansett. Ser jo at "frontflensen" på den jeg fikk tilsendt er litt ulik den originale. Betalte 2100,- for denne, mens en original fra GS kommer på rett over 7k. Original fra Koed kommer på rett over 6k. Det fins også Fluiddampr til disse, som ofte kombineres med "clutched pulley" på dynamoen. Men de er også veldig kostbare. Så langt er jeg fornøyd, så får jeg satse på at det likevel er OK kvalitet på denne selv om det ikke er OEM. 😊 sveigis, E.C., Otis og 2 andre reagerte på dette 5
eivi91 Skrevet i går, 06:02 Forfatter Skrevet i går, 06:02 Sagaen om preventivt vedlikehold fortsetter. 🫣 Når jeg skiftet reimer og reimstrammere etc, så såg jeg at vannpumpa heller aldri hadde vært skiftet på denne bilen. Det var ørlite slakk i den, men ingen lekkasjer. Siden jeg i sommer skal på tur med campingvogn på slep, så klarte jeg ikke la være å skifte denne også. Når jeg da uansett måtte åpne kjølekretsen, så tok jeg samtidig den kjølerørstussen under innsuget som er kjent for å sprekke, samt det lange plastrøret som går fra termostat, over, og bakover motoren. Termostaten skiftet jeg for 1,5 år siden, og denne fungerer fortsatt fint. Den fikk seg bare ny pakning: Og når innsuget måtte av nok en gang, så fikk dette også nye pakninger i denne runden: Gamle deler: BMWE39turbo, Otis, E.C. og 3 andre reagerte på dette 6
papertiger Skrevet i går, 08:14 Skrevet i går, 08:14 Smart å bytte andre ting preventivt når du allikevel har av ting. Ser ut som denne bilen får utrolig godt stell både mekanisk og estetisk. eivi91 og Otis reagerte på dette 2
Ingvaldsen Skrevet i går, 09:15 Skrevet i går, 09:15 Dette var meget klokt gjort, for jeg har hatt problemer med samtlige av delene😁 Otis, Eystein Ose og eivi91 reagerte på dette 3
RF91 Skrevet i går, 12:13 Skrevet i går, 12:13 Meg til meg sjøl når eg lese i denna tråden: eivi91 og teerex reagerte på dette 1 1
eivi91 Skrevet i går, 12:19 Forfatter Skrevet i går, 12:19 (endret) Det baller jo fort på seg når man skal fikse ting "while in there", men er ikke så giret på å bli strandet langs veien på tur. 😁 Tror jeg har tatt det meste av typiske ting som havarerer nå i hvert fall. Fant forresten ut at Skruvat fører noen originale BMW deler. Det lange returrøret skulle Skruvat ha 1874,- for, fra GS inkludert rabatt koster det 2399,-. Den lille stussen var igjen dyrere hos Skruvat, enn hos GS. Endret i går, 12:59 av eivi91 Eystein Ose, RF91 og E.C. reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå