Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Skare1 skrev:

Når jeg har noen Individual utstyrskoder i utstyrslista på BMW'n, er det da en Individual bil?

Min mening er at det er individual bil om det står individual i dørlista.

Endret av Poppy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med awt.

Ser ikke helt greien med å lage stor sak ut av at det står "Individual" i utstyrslisten når det kun er snakk om grønn stripe i frontruten og høyglans shadowline for eksempel på E39.

Er det Individual lakk og evt. interiør (da gjerne med Individual dørlister) så kan man nok kalle det en Individual bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awt skrev:

Etter min mening kommer det an på hva det er snakk om.

I mine øyne bør den ha individual farge og individual interiør for å forsvare den tittelen, men andre kan jo mene noe annet.

At bilen har noe utstyr fra indivual listen gjør den ikke til en "individual bil" iom. at dette begrepet i beste fall er noe flytende/uklart. Man kan f.eks ha individual lakk og/eller interiør, noe som isolert sett er ganske omfattende og tydelig skiller bilen fra standard bilene, men det er vel det nærmeste man kommer en "individual bil" mener også jeg. Noen av individual lakkfargene er forresten temmelig elegante... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hawkon88 skrev:

Bmw har sine kriterier før det står individual på dørlistene, og det må være på plass for min del, selvom jeg ikke vet hvilke kriterier bmw stiller..

Familien har hatt biler med individual utstyr, blant annet en E92. Ut i fra det jeg har sett i praksis så blir bilen en individual om den har en form for pakkeløsning av typen individual. Da i form av detaljer/småting + litt mer synlige tilvalg. Bilen får individual i dørlisten når bilen i den grad faktisk gir uttrykk for at den er en idividual. Dvs. at man kan se at det ikke er en standardmodell. 

I vårt tilfelle stod det i valg av eksteriørfarge, utvidet skinn og annen farge på dash i forhold til setene etc. 

Slenger med et bilde av E92'en ;) 

IMG_5472.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tidligere hatt en E46 med Individual sort høyglans listverk, ellers var den helt standard. Den ville jeg på ingen måte kalt Individual. E39'n min har standard lakk, men Individual listverk utvendig (chrome og høyglans sort, sammen med blank list nederst på dørlistene) og Individual listverk innvendig. Ellers er listene i dørterskel annerledes enn de jeg har sett tidligere. Er i tillegg utvidet skinnpakke og spesielle sømmer i dørtrekk. Kan legge ut komplett liste senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...