Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et par batterier fra Biltema, og med unntak av et som døde uten grunn (fikk nytt) har jeg aldri hatt problemer med de. Kjøpte nylig nytt til Mercedesen min, men husker ikke om jeg måtte lade det opp før jeg stappa det i bilen.. jeg tror ikke det, men skal ikke si det for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte opp med ett 95a fra Biltema:) måtte handle på vegen så fikk ikke toppet det opp, men av nysjerrighet. Hvorfor bør det toppes før bruk? Nå har jeg feks kjørt 1,5 time etter det ble montert. Lades vel fullt da? Skjønner om man går rett i gang med mange kaldstarter og småkjøring men

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Skulebollen skrev:

Endte opp med ett 95a :) måtte handle på vegen så fikk ikke toppet det opp, men av nysjerrighet. Hvorfor bør det toppes før bruk? Nå har jeg feks kjørt 1,5 time etter det ble montert. Lades vel fullt da? Skjønner om man går rett i gang med mange kaldstarter og småkjøring men

Hmm, da jeg byttet batteri på Yarisn til min søster tok jeg bare å kjørte en 45 min. rett etterpå, det er to år siden og aldri vært trøbbel med batteriet. Samme med Corollaen til ei venninne. Begge Biltema-batteri. Kan ikke skjønne det skal være vits i å toppes da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spm angående parkering på Gardermoen .

Jeg skal ut og reise snart og må parkere på Gardermoen .

Er det noen som vet om sikre/greie plasser der ?

Vet der er litt av hvert og ønsker en plass der bilen faktisk står i fred og ikke risikerer parkbulker osv.

Og en grei pris.:).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parker på plan 2. Der har dem vakter som tar hånd om bilene. Fotograferer dem ved levering etc. Vi betalte drøy 1000 lapp når vi var i Hellas for 3 uker siden :) 

 

må resservere deg på nettsiden dems, står no link på gardermoen sin mener jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sveigis skrev:

Spm angående parkering på Gardermoen .

Jeg skal ut og reise snart og må parkere på Gardermoen .

Er det noen som vet om sikre/greie plasser der ?

Vet der er litt av hvert og ønsker en plass der bilen faktisk står i fred og ikke risikerer parkbulker osv.

Og en grei pris.:).

 

Noen 100% garanti mot innbrudd har du vel aldri, men jeg liker P2. Det er vanligvis mulig å finne en romslig plass, og det er bare 5 minutter å gå til terminalen. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Spm angående parkering på Gardermoen .

Jeg skal ut og reise snart og må parkere på Gardermoen .

Er det noen som vet om sikre/greie plasser der ?

Vet der er litt av hvert og ønsker en plass der bilen faktisk står i fred og ikke risikerer parkbulker osv.

Og en grei pris.:).

 

FlightPark har blitt veldig bra. Vi har hatt 1 litt sånn "Meh" opplevelse med de der en eller annen tomskalle hadde kjørt dekkene på X6 M'en til det hang strimler med gummi av dem... i tillegg var bilen nyvasket når vi leverte den, men når vi hentet den hadde den gjørme helt opp på panser og tak.

Etter det har vi aldri opplevd noe dårlig. Tror de for det første ga han eller hun sparken. For det andre tror jeg de har et annet sted de parkerer bilene.

Det fungerer slik at du stopper i lommen ved departure, tar bilde av km på bilen, leverer nøkkel og de kjører bilen til parkering for deg. 

Når du kommer tilbake står bilen på Korttidsparkering og du henter nøkkelen hos en FlightPark bil som står på plassen (samme etasje som Departure på parkeringshuset)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville forsøkt P2, eller forsøkt å finne en plass inne i parkeringshuset (P10?). Jeg vet at mange betaler for VIP parkering hvor bilene ble stuet bort på ett jorde i nærheten. Da får man gjerne igjen bilen sølete både inni og utenpå, samt om vinteren så står den helt nedsnødd til du henter den. Det er sikkert bra for batteri og elektronikk å stå slik i -10 i 3 uker...På Gardermoen så stoler jeg ikke på noen slike parkerings tjenester, jeg  skal sette fra meg bilen på en plass også skal den stå der når jeg henter den. Stoler på ingen andre enn meg selv når det kommer til Gardermoen og parkering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...