Gå til innhold

Audi e-tron


Tony Soprano
 Share

Anbefalte innlegg

Vil tro kvaliteten på denne audien blir bra. Begrenset hvor mye som kan gå galt med en elmotor og den nye plattformen. Vi kommer nok til å se med latter tilbake på tiden med vag som synonymt med defekt forstilling, trøblete dører og elektronikk, sinkslipp og blåste stempelringer og turboer. For min del setter denne støkken fremdeles i meg etter to vag eierskap som nesten veltet økonomien. Men forstår jo at audi selger på rent utseende :) må nok sitte på gjerdet i 15 år til for å se hvordan dagens audier eldes...

Skulle jeg hatt elbil nå, måtte det stått mellom Ioniq eller I-pace. Ingen sammenligning forøvrig, men en til hvert scenario lønnsmessig 😛

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Wow. En startpris på rundt 650.000kr er virkelig bra for en bil som dette. Dette stjeler nok mange kunder fra Q7/Q8, X5 og Tesla.

https://www.dinside.no/motor/her-avdukes-audi-e-tron/70218532#_ga=2.131547535.1806428574.1537177900-1486286946.1512045551

Siden jeg er i en situasjon der jeg snart må selge den mest allsidige bilen jeg mener finnes hadde jeg glatt kjøpt denne om den hadde flere seter! Ja, grunnen til salg er at jeg må ha mer enn 5 seter... Audien ser veldig bra ut. Spent på om Tesla overlever nå eller om de etablerte luksusmerkene kjører over de nå som de etter altfor lang tid begynner å komme etter etter at Tesla har banet vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Saltkjelen skrev:

Wow. En startpris på rundt 650.000kr er virkelig bra for en bil som dette. Dette stjeler nok mange kunder fra Q7/Q8, X5 og Tesla

Jepp! Eg rekna med startprisen kom til å bli høgare. Tidlegare såg det vel òg ut til at dette skulle bli ein mindre bil? Ein som mtp storleiken best konkurrerte mot X3 og Q5. No når både pris og storleik er endeleg, og med ein rekkevidde på over 400km, angrar eg på at eg nett handla XC90. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Da har jeg hentet ut min (mandag) og fått rullet på den noen mil. Kjørte x5n(solgt til fattern) ned til Drammen fra Oslo og Audien tilbake så fikk en back to back med engang.

Audien oppfattes som mye bedre skrudd sammen i interiøret. X5n var dårlig der kontra gamle f11 også, men Audien er nok hakket opp fra f11n også.

kjøreegenskapene virker å være veldig bra til å være suv, komforten er bedre på alle nivåer en x5. Med luft på alle fire er den veldig komfortabel, i sport omtrent som  år x5n er strammet maks opp. 

Stillegående er den også, men ikke betydelig bedre en x5 når man ikke har belastning på motor. Også går den mye bedre, 400hk mot 256hk er stor forskjell.

blir sverige tur i morgen så skal oppdattere litt mer da.

C8497BF9-8E88-4001-A999-55DA4B7B47B6.thumb.jpeg.78ca83e492972e19d4d4f79ea590c424.jpeg

Redigert: 

Når det gjelder seter så er komfortsetene til Bmw mye bedre å sitte i en sportsetene til Audi. Kanskje litt ufair sammenlikning, men det er setene som kom i min ferdig spekkede Audi. Skulle jeg ha spekket selv ville bilen ha kommet en god del senere.

 

 

Endret av flobben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner allerede å se en del e-Tron på veien nå, tenker nok at Tesla vil merke det på Model X salget sitt. 

Forhåpentligvis så er nok kvaliteten i nye G05 X5 på høyde med denne (om ikke bedre), F15 ble fort litt gammel i sammenlikningen med helt nye e-Tron. E-tron er vel også en lagt dyrere bil enn BMW X5 i de fleste andre markeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Begynner allerede å se en del e-Tron på veien nå, tenker nok at Tesla vil merke det på Model X salget sitt. 

Forhåpentligvis så er nok kvaliteten i nye G05 X5 på høyde med denne (om ikke bedre), F15 ble fort litt gammel i sammenlikningen med helt nye e-Tron. E-tron er vel også en lagt dyrere bil enn BMW X5 i de fleste andre markeder.

F15 er vel kanskje den svakeste X5 modellen som er lagd, at Audi e-tron har bedre opplevd kvalitet tar jeg som en selvfølge, hvertfall mot F15. Men sistnevnte var ment som en fossilbil og dernest dårlig hybrid. E-tron er en fossilbil som er elektrifisert, dette gjelder jo iX3 og EQ også, så Tesla X er i det minste et gjennomført elbil produkt, som forsåvidt i3 også er.

Skal teste e-tron selv snart, blir spennende å måle den opp mot i-pace, dog er sistnevnte også bygget fra bunnen opp som en elbil, men den har jo også sine "ting".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle nesten bare mangle at en spell ny Audi føes bedre interiørmessig enn den gamle F11 og F15 platformen :)

Nesten litt sånn som en kamerat.. hadde 2007 E61 M5.. byttet til Tesla i 2013 eller rundt der.. "teslaen føles mye nyere ut og bedre kvalitet"... eh ja. Ny bil kontra en 6-7 år gammel BMW som har vært på markedet i 3 år allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne ser flott ut. Helt på nivå med I-Pace. Sistnevnte har jeg kjørt, og den var både fin på veien, og virket godt sammenskrudd, men jeg likte ikke umiddelbart bilen likevel. Alt er trykknapp- og touchbasert - selv girvelger. Det er og blir flere steg tilbake sikkerhetsmessig i mitt hode, men tanken er vel at bilene uansett skal kjøre seg selv etter hvert så....

Drivlinjen fikk heller ikke så mange plusser, men det er ikke bilens feil. Det er bare slik elbiler funker. Gikk som et uvær, men sterilt og upersonlig. Alle kreftene veltes på deg i starten, og så dabber det bare mer og mer av. Flott og effektivt i hverdagstrafikk, men svært lite gledesspredende. I hvertfall for min del. Etter 2 harde akselerasjoner var jeg rett og slett lei, og kjørte bilen pent og pyntelig resten av turen, som var ca 3 mil. Har kjørt få rene elbiler, og trenger sikkert å venne meg mer til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Geir Anders skrev:

Skulle nesten bare mangle at en spell ny Audi føes bedre interiørmessig enn den gamle F11 og F15 platformen :)

Nesten litt sånn som en kamerat.. hadde 2007 E61 M5.. byttet til Tesla i 2013 eller rundt der.. "teslaen føles mye nyere ut og bedre kvalitet"... eh ja. Ny bil kontra en 6-7 år gammel BMW som har vært på markedet i 3 år allerede.

Byttet ut M5 med Tesla... Håper han fikk hjelp i ettertid. 🤒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ron Jeremy skrev:

F15 er vel kanskje den svakeste X5 modellen som er lagd, at Audi e-tron har bedre opplevd kvalitet tar jeg som en selvfølge, hvertfall mot F15. Men sistnevnte var ment som en fossilbil og dernest dårlig hybrid. E-tron er en fossilbil som er elektrifisert, dette gjelder jo iX3 og EQ også, så Tesla X er i det minste et gjennomført elbil produkt, som forsåvidt i3 også er.

F15 er vel i grove trekk en kraftig faceliftet E70. En veldig flott bil men den ble fort litt gammel og utdatert. Men igjen, så har den holdt overraskede bra stand på salgslistene. 

46 minutter siden, Geir Anders skrev:

Dessverre, det er fortsatt Tesla i gården der.  Man kan jo lure på hva som skjedde.. hadde E46 M3, E46 M3 CSL og E61 M5.. og ble frelst av Tesla.

Tenker det er intensiver og økonomiske fordeler som gjør han frelst. Ingen som er ved sinne fulle fem bytter gladelig fra M3 og M5 til noe kliniske og lydløst uten at man får noe igjen for det. 

Tesla kan alle kjøre, men M bil er noe helt spesielt forbehold de få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Tesla kan alle kjøre, men M bil er noe helt spesielt forbehold de få.

Hvordan? Jeg tenker at det i dag rent fysisk ikke er vanskeligere å kjøre en M-modell i relasjon til f.eks en alminnelig 3-serie eller 5-serie.

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...