Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!

aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Werther skrev:

Må jo flire litt av den der. 

Bilen ble funnet utpå et jorde søndag morgen, men pr tirsdag ettermiddag har de fortsatt ikke funnet sjåføren 😄

86813a30-bdfc-4bf6-bf27-65d2e363fea5.webp

Får håpe sjåføren ikke ligger kritisk skadet/død rett i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
2 timer siden, Mortenej skrev:

Bra det ordna seg, men ikke særlig grei behandling av en entusiast :( synd Bavaria ikke tar bedre vare på unge bileiere.

https://www.motor.no/aktuelt/merkeforhandler-bavaria-nektet-a-ta-oljeskift-pa-mini/294101

"Södergren anbefaler andre som vil ta hyppigere oljeskift, om å ikke nullstille indikatoren for oljeskift, og at man heller sparer på kvitteringen."

Sånn har det da alltid vært, ikke noe nytt dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutes ago, Makky123 said:

"Södergren anbefaler andre som vil ta hyppigere oljeskift, om å ikke nullstille indikatoren for oljeskift, og at man heller sparer på kvitteringen."

Sånn har det da alltid vært, ikke noe nytt dette da.

Det er jo forsåvidt greit, nå kjenner jeg saken fra innsiden ;) og dette har ikke vært informert om til bileier, heller ikke når han var i idalog med Bavaria om et ekstra oljeskift. 

Når Bavaria ikke sier ifra om dette på forhånd er dette ukjent for bileier og da ugreit å føle seg straffet for å ta bedre vare på bilen enn hva BMW/Mini legger inn i service avtalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mortenej skrev:

Det er jo forsåvidt greit, nå kjenner jeg saken fra innsiden ;) og dette har ikke vært informert om til bileier, heller ikke når han var i idalog med Bavaria om et ekstra oljeskift. 

Når Bavaria ikke sier ifra om dette på forhånd er dette ukjent for bileier og da ugreit å føle seg straffet for å ta bedre vare på bilen enn hva BMW/Mini legger inn i service avtalen.

Enig i at informasjonsbiten burde vært bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.11.2024 den 7.14, Mortenej skrev:

Bra det ordna seg, men ikke særlig grei behandling av en entusiast :( synd Bavaria ikke tar bedre vare på unge bileiere.

https://www.motor.no/aktuelt/merkeforhandler-bavaria-nektet-a-ta-oljeskift-pa-mini/294101

Dette er ganske tåpelig av Bavaria, selv man man kan mene at NAF som tok servicen ikke burde lagt det inn i bilens digitale servicehefte. Her unndrar de seg å betale for oljeskiftet.

Dette er jo den Bavaria forhandleren jeg kjøpte min X5 hos og som jeg har hatt ett godt forhold til i mange år. Salgsavdelingen og delelager gir jeg topp karakterer, men jeg synes en del ting håndteres ganske firkantet på verksted siden. Har hatt noen garantisaker på X5en og det meste har løst seg greit, men på noen ting som jeg mener er opplagt så var de vært litt vriene. På spørsmål om hvorfor de var så vrange så skyldte de på BMW Norge og strenge retningslinjer. Og det er godt mulig også er årsaken, isåfall så vil jeg mene at BMW Norge er på full fart etter Møller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/5/2024 at 7:49 PM, Fredrik 90 said:

Dette er ganske tåpelig av Bavaria, selv man man kan mene at NAF som tok servicen ikke burde lagt det inn i bilens digitale servicehefte. Her unndrar de seg å betale for oljeskiftet.

Dette er jo den Bavaria forhandleren jeg kjøpte min X5 hos og som jeg har hatt ett godt forhold til i mange år. Salgsavdelingen og delelager gir jeg topp karakterer, men jeg synes en del ting håndteres ganske firkantet på verksted siden. Har hatt noen garantisaker på X5en og det meste har løst seg greit, men på noen ting som jeg mener er opplagt så var de vært litt vriene. På spørsmål om hvorfor de var så vrange så skyldte de på BMW Norge og strenge retningslinjer. Og det er godt mulig også er årsaken, isåfall så vil jeg mene at BMW Norge er på full fart etter Møller. 

Håper virkelig ikke BMW Norge løper etter Møller.... lover ikke godt for I4'n da når garantien er ute. Har jo hatt super erfaring med Bavaria i Ålesund, her gjør de det "lille" ekstra som gjør at vi følger oss ivaretatt - og ikke bare en inntektskilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mortenej skrev:

Håper virkelig ikke BMW Norge løper etter Møller.... lover ikke godt for I4'n da når garantien er ute. Har jo hatt super erfaring med Bavaria i Ålesund, her gjør de det "lille" ekstra som gjør at vi følger oss ivaretatt - og ikke bare en inntektskilde.

Min erfaring er at dit er de på vei. De har blitt veldig mye strengere og krever mye mer dokumentasjon før de godkjenner en reklamasjon. Og jeg synes Bavaria på sin måte igjen håndhever dette veldig firkantet. Sånn at når jeg kommer innom og klager på at ladeluke ikke vil åpne seg så må jeg ha bilen inn for en time. Så konstanterer dem på denne timen at luke er vanskelig å åpne, så da sprayer de WD40 på låsen og sier at nå er den enkel å åpne igjen. Etter en måned så begynner luka å bli vanskelig å åpne igjen, da må bilen inn på en ny time for å konstantere at luka er vanskelig å åpne igjen. Først da, etter at jeg har sagt nåde dem om de bruker WD40 som fiks en gang til så får jeg bytta luka. Sånn det bør være i mitt hode er at første gangen jeg kommer inn og klager så kan han gå med ut å se at luka er vanskelig å åpne. Så kan han bestille ny luke og sette opp time, fiks ferdig og jeg hadde sluppet å bruke mye tid og irritasjon på dette. 

Min erfaring fra f eks Ford er slik, man går inn og sier at man har en Kuga med fukt i høye baklykt. Verkstedmottaker går med ut å ser at her er det fukt i høyre baklykt gitt. Så sier han at da bestiller han opp begge baklykter da det mest sannsynlig kommer fukt i den andre lykta også…sikkert ett dårlig parti.  Så får man time for å bytte lykter. Slik som dette kan man bare drømme om hos BMW, bare å håpe man ikke får fukt i frontlykter fordi dem bytter de ikke på garanti lenger. Bare tørker dem… 

Men salgsapparat og delelager samt produktene i seg selv gjør jo at man likevel er veldig fornøyd som BMW eier. Her skal Bavaria i Arendal ha skryt, Thomas på salg er en fyr som gjør at du før lyst til å kjøpe bil. Han tar godt vare på deg som kunde. Og delelager er raske på å hive seg rundt, ble imponert når de klarte å skaffe den løftbare glassluka bak på E39en på litt over 24 timer. Og det er vel derfor BMW har kun Toyota og Lexus foran seg på Autoindex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med BSI. Dette burde Bavaria ha informert om til eier av bilen når han spurte. Det er jo ikke Bavaria som koster oljeskiftene, det er det BMW i Tyskland som gjør på slike avtaler, og derfor er det så strengt med håndheving av retningslinjene. Jeg forstår at det må være slik, ellers kan en komme inn når som helst å få utført et oljeskift så lenge de har BSI, samme hva indikatoren sier i bilen. Litt snodig av Benny å bare se ene siden, ikke reflektere over hvorfor de er “vanskelige”.

Når det kommer til @Fredrik 90 sine opplevelser med verkstedet hos Bavaria i Arendal er dette et speilbilde av hva jeg opplever hos Bavaria Stavanger. Uansett hva det er må en ha time, bilen må være koblet mot PC/ISTA, dokumentasjonen (bilde etc) skal geotagges med tid og sted for å vise at bilen står hos BMW på samme tid som diagnose/sjekk blir utført og logget i systemet. Helt utrolig firkantet. Kundebehandlerne i seg selv er utrolig kjekke (i alle fall et par tre av de 😅) og de har uttalt til meg at BMW sentralt har blitt utrolig strenge på dette de siste årene. De er bundet På hender og føtter når det kommer til dette, ingen vei utenom. Så jeg tror faktisk i disse garantitilfellene der det er BMW Tyskland som dekker, så er forhandler skvist i midten. Når det kommer til norgesgarantien som går oppå fabrikkgarantien, så vet jeg ikke helt hvordan det har seg, om BMW Norge kjører samme dokumentasjonsregimet som fabrikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...