Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Dette forslaget synes jeg egentelig er helt på sin plass. Jeg synes kanskje det er litt "totalitært" av ett parti som Høyre å foreslå ett slikt tiltak, men jeg synes det er fornufig. En ting er å ta fra disse folkene retten til å flashe urettmessig "rikdom", noe annet er å statuere ett eksempel på at kriminalitet ikke lønner seg. Hvis jeg må jobbe og slite for å ha råd til en flott BMW så er det jo utrettferdig at andre skal komme til dette ved å gjøre lovbrudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik skrev:

Dette er en av flere måter myndighetene stresser kriminelle. Politiet i Danmark har brukt den såkalte "Al Capone" modellen i snart 20 år og det er faktisk sjelden at man i dag ser åpenbart kriminelle i f.eks dyre biler. Det hender at de et par ganger når å vise seg frem med fine biler, men kort tid etter har åpenbart politiet og skattemyndighetene banket på døren og så er det slutt på dette (for en stund i alle fall frem til de finner en annen som er dum nok til å låne bort en dyr bil).

https://da.wikipedia.org/wiki/Al_Capone-metoden

Dette blir helt feil av VG! Det er aldri nevnt BMW av den som blir intervjuet og VG ser tydelig ut til å putte ord i munnen på folk, som vanlig. Det som ble sagt var dyre biler og Høyre har aldri trukket frem en bilprodusent, det blir jo helt feil. VG kommer garantert til å høre fra BMW sine advokater, bossavis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, quandt1960 skrev:

Dette blir helt feil av VG! Det er aldri nevnt BMW av den som blir intervjuet og VG ser tydelig ut til å putte ord i munnen på folk, som vanlig. Det som ble sagt var dyre biler og Høyre har aldri trukket frem en bilprodusent, det blir jo helt feil. VG kommer garantert til å høre fra BMW sine advokater, bossavis. 

Jeg skrev helt bevisst "dyre biler" og ikke f.eks "dyre BMW'er" (av samme årsak som du er inne på). Når dette er nevnt er det ihvertfall her i Danmark ingen tvil om at det som regel er dyre MBA'er (Mercedes-Benz, BMW og Audi) vi ser disse typene kjøre rundt i, men dette rettferdiggjør selvfølgelig ikke at f.eks VG nevner BMW spesielt i en slik sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
7 minutter siden, Hpi skrev:

Faktisk litt overraskende at det er et problem med dagens utrolige muligheter innen filmeffekter. 

Pålagt overtid i Sony Vegas/Adobe på gjengen nå🤔

 

Neida, jeg stiller meg nøytral i saken. Synd å ødelegge veien, men hadde jeg hatt 420hk under pedalen med ordentlig diff, så kan det hende jeg hadde lagt igjen til gummi selv. Var jo ett stort BMW treff, så sikkert ett par andre som startet trenden, før folk hivde seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, tennbrikket skrev:

Pålagt overtid i Sony Vegas/Adobe på gjengen nå🤔

 

Neida, jeg stiller meg nøytral i saken. Synd å ødelegge veien, men hadde jeg hatt 420hk under pedalen med ordentlig diff, så kan det hende jeg hadde lagt igjen til gummi selv. Var jo ett stort BMW treff, så sikkert ett par andre som startet trenden, før folk hivde seg på.

Ikke noe nytt det der, skjer vel hvert år :P
T
reffet holdes til samme tid og sted hvert år.

Dårlig forarbeid fra produksjonen? :P

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tennbrikket skrev:

Neida, jeg stiller meg nøytral i saken. Synd å ødelegge veien, men hadde jeg hatt 420hk under pedalen med ordentlig diff, så kan det hende jeg hadde lagt igjen til gummi selv. Var jo ett stort BMW treff, så sikkert ett par andre som startet trenden, før folk hivde seg på.

Etter hva jeg har sett på Fjasboken så var det et par andre som burnet og ja :P Blant annet en med E91 335i med singel turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Til de av dere som gjorde dette, jævla idioter!! 

Ikke bare ødelegger dere for en internasjonal innspilling, men dere skaffer BMW og BMW miljøet skikkelig dårlig PR i landsdekkende media. Er det virkelig nødvendig å oppføre seg som pubertale drittunger bare fordi det er mange likesinnede samlet på ett sted. Jeg er ikke imot bruning, men det går an å velge tid og sted litt klokere.

Det er liksom ikke noen ubetydelig film som skal spilles inn, vi snakker om James Bond. En film millioner vil se og som drar inn hundrevis av millioner kr. Super reklame for Norge, etter over 50 år så har aldri handlingen i Bond filmene blitt lagt til Norge før nå. Så må altså da kanskje deler av sekvensene klippes bort fordi enkelte ikke klarer å oppføre seg som folk. Ja det kan kan sikkert redigeres bort, men slik koster penger og slike store filmprosjekter har sine vedtatte budsjetter å følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Til de av dere som gjorde dette, jævla idioter!! 

Ikke bare ødelegger dere for en internasjonal innspilling, men dere skaffer BMW og BMW miljøet skikkelig dårlig PR i landsdekkende media. Er det virkelig nødvendig å oppføre seg som pubertale drittunger bare fordi det er mange likesinnede samlet på ett sted. Jeg er ikke imot bruning, men det går an å velge tid og sted litt klokere.

Det er liksom ikke noen ubetydelig film som skal spilles inn, vi snakker om James Bond. En film millioner vil se og som drar inn hundrevis av millioner kr. Super reklame for Norge, etter over 50 år så har aldri handlingen i Bond filmene blitt lagt til Norge før nå. Så må altså da kanskje deler av sekvensene klippes bort fordi enkelte ikke klarer å oppføre seg som folk. Ja det kan kan sikkert redigeres bort, men slik koster penger og slike store filmprosjekter har sine vedtatte budsjetter å følge.

Visste folk at det skulle være filminnspilling der noen dager etter treffet, eller var det en del av "hemmeligholdet" i forkant?
Blir handlingen i filmen faktisk satt til Norge, eller blir det som med Mission impossible?

Ett arrangement av denne størrelsen burde vært fanget opp under planleggingen er min mening, ikke akkurat første gang treffet har blitt arrangert.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig, virkelig stygge og sjenerende merker på veibanen. De ansvarlige sier at de ikke visste noe om Bond-filmingen, er lei seg  og ville naturligvis ikke gjort dette om de hadde vist. Her må også filmselskapet se at dette kan være konsekvensen av et paranoid hemmelighold.

Spyling og børsting er forsøkt uten hell. Noen lyse hoder med erfaring har kanskje et vidundermiddel mot gummimerker? Noe lurium som kan selges til filmselskapet. Her kan noen tjene gode penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Makky123 skrev:

Visste folk at det skulle være filminnspilling der noen dager etter treffet, eller var det en del av "hemmeligholdet" i forkant?
Blir handlingen i filmen faktisk satt til Norge, eller blir det som med Mission impossible?

Ett arrangement av denne størrelsen burde vært fanget opp under planleggingen er min mening, ikke akkurat første gang treffet har blitt arrangert.
 

De viste nok helt sikkert ikke dette. Men det deltagerne var klar over er at de kjørte på atlanterhavs veien, en av Norges største og mest besøkte turistattraksjoner. Når man er på ett slikt sted så oppfører man seg, så enkelt er det.

Bond produksjonen har foregått flere steder i Norge, og siden Norsk filminstitutt er med på finansieringen så er det ganke sansynlig at også handlingen legges til Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...