Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

Folk som kaller en 2012 hiace for ett samlerobjekt kan jo ikke være ved sine fulle fem. Hvem og hvorfor skal man samle på noe slikt? Nitriste biler som ruster, går dårlig, er pyton å kjøre og har steingammel teknikk. Vel er det solide biler, men det hjelper ikke når du får tinnitus i øra og tresmak i ræva etter å kjøre dem på motorveien. En strøken av de gamle Hiacene, sånn Olsenbanden bil kan jeg forstå noen vil ta vare på 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Folk som kaller en 2012 hiace for ett samlerobjekt kan jo ikke være ved sine fulle fem. Hvem og hvorfor skal man samle på noe slikt? Nitriste biler som ruster, går dårlig, er pyton å kjøre og har steingammel teknikk. Vel er det solide biler, men det hjelper ikke når du får tinnitus i øra og tresmak i ræva etter å kjøre dem på motorveien. En strøken av de gamle Hiacene, sånn Olsenbanden bil kan jeg forstå noen vil ta vare på 👍

Helt enig . Husker jeg måtte kjøre en sånn på jobben da bytta jeg fort til vw caddy 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Folk som kaller en 2012 hiace for ett samlerobjekt kan jo ikke være ved sine fulle fem. Hvem og hvorfor skal man samle på noe slikt? Nitriste biler som ruster, går dårlig, er pyton å kjøre og har steingammel teknikk. Vel er det solide biler, men det hjelper ikke når du får tinnitus i øra og tresmak i ræva etter å kjøre dem på motorveien. En strøken av de gamle Hiacene, sånn Olsenbanden bil kan jeg forstå noen vil ta vare på 👍

Bare meld deg inn i Hiace klubben på facebook så skal du se hvor fabelaktig Hiace er. Hadde jeg ikke bodd i Oslo så hadde jeg hatt en Hiace på tunet🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2021 den 0.48, Fredrik 90 skrev:

Folk som kaller en 2012 hiace for ett samlerobjekt kan jo ikke være ved sine fulle fem. Hvem og hvorfor skal man samle på noe slikt? Nitriste biler som ruster, går dårlig, er pyton å kjøre og har steingammel teknikk. Vel er det solide biler, men det hjelper ikke når du får tinnitus i øra og tresmak i ræva etter å kjøre dem på motorveien. En strøken av de gamle Hiacene, sånn Olsenbanden bil kan jeg forstå noen vil ta vare på 👍

Kjørte HiAce på jobb, og elsket den. Til å trille rundt på oppdrag i Oslo så var den helt super. Knall varmeapparat, startet og gikk ALLTID. Sånn var det ikke med alternativene fra Ford og VW. Den skulle på service, utover det så var den problemfri.

Skal man kjøre i 130 på motorveien i timesvis, så må man naturligvis velge en annen bil, men HiAce er en veldig god bil. Den er imidlertid svært simpel, og det er ikke en bil som passer for alle.

Noen liker disse kassebilene. Jeg hadde ikke kjøpt en for å samle på, men skulle jeg hatt en varebil i en periode, så hadde HiAce det første jeg hadde sett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fikk dessverre ikke tatt noen bilder... Men i dag så så jeg ikke bare en F31 Alpina B3, ikke to heller... Men tre..... På den SAMME veien med bare 4 min mellomrom (Mosseveien i Fredrikstad). Hva skjer med at jeg så så mange på et sted a? haha. Var en grå B3 uten striper men med Alpina Classic C13 felgene som av en eller annen grunn var hos Toyota Fredrikstad, en grønn Alpina B3 med gull striper uten Alpina felger, og enda en grønn uten striper men med Alpina Classic C13 felger. 

På den samme veien så jeg for første gang en Active Hybrid 5 i ekte. 

Så også en nyere Mercedes S63 som heller ikke er noe man ser hver dag.

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2021 den 16.49, MagnusAG99 skrev:

Jeg fikk dessverre ikke tatt noen bilder... Men i dag så så jeg ikke bare en F30 Alpina B3, ikke to heller... Men tre..... På den SAMME veien med bare 4 min mellomrom (Mosseveien i Fredrikstad). Hva skjer med at jeg så så mange på et sted a? haha. Var en grå B3 uten striper men med Alpina Classic C13 felgene som av en eller annen grunn var hos Toyota Fredrikstad, en grønn Alpina B3 med gull striper uten Alpina felger, og enda en grønn uten striper men med Alpina Classic C13 felger. 

Vi så også to grønne Alpina-er av nyere modell, i fargen grønn. Den ene ble vel observert rett nord for Hallingstad, om ikke jeg husker feil. Strekningen var mellom Vang i Valdres, og Fredrikstad 😂 Jeg satt stort sett i passasjersetet og sov, så ble ingen bilder her, heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...