Gå til innhold

Del hva du støtte på - en "spotte"-tråd.


Galro
 Share

Anbefalte innlegg

På 2.6.2023 den 15.55, Fredrik skrev:

@Marius2002 Såvidt jeg forstår har Peugeot kommet med en versjon II av bilen så trolig er den aktuelle bilen en eldre versjon med mindre effekt/ytelser.

Den har vært lik siden den kom. :) Den har riktignok 3 motorer, hvorav to elektriske. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@N.E.W.

Oslo leverer stadig på bilspotting, på tross av å være Europas elbil hovedstad. En fin sommerdag, gjerne en lørdag eller søndag så er det nesten bare å rigge seg til på Oslo vest ett sted 👍

En britisk kollega av min var var helt vill, hadde hørt at Norge var rene elbil mekka. Han hadde sittet på en restaurant på Oslo vest, i løpet av en time hadde ikke mindre enn 5 stk Ferrari passert. Og haugevis med G-wagen…han hadde ikke forutsett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2023 den 16.18, Fredrik 90 skrev:

@N.E.W.

Oslo leverer stadig på bilspotting, på tross av å være Europas elbil hovedstad. En fin sommerdag, gjerne en lørdag eller søndag så er det nesten bare å rigge seg til på Oslo vest ett sted 👍

En britisk kollega av min var var helt vill, hadde hørt at Norge var rene elbil mekka. Han hadde sittet på en restaurant på Oslo vest, i løpet av en time hadde ikke mindre enn 5 stk Ferrari passert. Og haugevis med G-wagen…han hadde ikke forutsett det.

Dog så er dessverre alle de gateparkerte klassikerne som pleide å være i byen stort sett borte. I hvert fall på de stedene jeg besøker. Byen pleide å være "full" av gateparkerte biler fra 70-tallet og før.

Endret av Galro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Galro skrev:

Dog så er dessverre alle de gateparkerte klassikerne som pleide å være i byen stort sett borte. I hvert fall på de stedene jeg besøker. Byen pleide å være "full" av gateparkerte biler fra 70-tallet og før.

Årsaken er vel blandt annet at verdien på disse bilene de senere årene har skutt i været. Nå betaler jo folk relativt mye for selv en gammel Ford Granada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Galro said:

Dog så er dessverre alle de gateparkerte klassikerne som pleide å være i byen stort sett borte. I hvert fall på de stedene jeg besøker. Byen pleide å være "full" av gateparkerte biler fra 70-tallet og før.

 

Jeg synes Oslo er en trist by nå, ødelagt av kommunister de siste 7-8 årene. Sikkert en grei by hvis du synes det er spennende å spotte nye Ferrari, Lamborghini og diverse rikmanns-SUVer. Men arbeiderklassen og middelklassen sine hobbybiler er forsvunnet etter at AP og MDG fjernet parkeringsplassene og innførte beboerparkering på det lille som er igjen.     Før krydde det av spennende 70/80/90-talls biler på Kampen, Tøyen, rundt Carl Berner, Grünerløkka, Grønland, St. Hanshaugen, Bislett, Majorstua og vestover mot Skøyen og ned mot Vika/Filipstad. Det var biler i prisleiet rundt 20-150k eid av normale lønnsmottakere som var interessert i bil. Nå har alle disse blitt tvunget til å kvitte seg med bilen eller flytte, og det er bare rikingene igjen som flasher Lamborghiniene sine i Frognerveien...De andre gatene er jo stengt av og erstattet med steinmurer og sykkelfelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt med på parkingspotter siden han bodde i Berlin. Dessverre flyttet han tilbake til Oslo akkurat når krigen mot bilistene begynte, så det blir ikke delt noe særlig bilder av faktiske gate-spottinger. De fleste bildene er nå "timet og tilrettelagt" som Egon Olsen ville sagt, avtalt på forhånd, knipset på treff eller i utlandet.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Werther skrev:

 

Jeg synes Oslo er en trist by nå, ødelagt av kommunister de siste 7-8 årene. Sikkert en grei by hvis du synes det er spennende å spotte nye Ferrari, Lamborghini og diverse rikmanns-SUVer. Men arbeiderklassen og middelklassen sine hobbybiler er forsvunnet etter at AP og MDG fjernet parkeringsplassene og innførte beboerparkering på det lille som er igjen.     Før krydde det av spennende 70/80/90-talls biler på Kampen, Tøyen, rundt Carl Berner, Grünerløkka, Grønland, St. Hanshaugen, Bislett, Majorstua og vestover mot Skøyen og ned mot Vika/Filipstad. Det var biler i prisleiet rundt 20-150k eid av normale lønnsmottakere som var interessert i bil. Nå har alle disse blitt tvunget til å kvitte seg med bilen eller flytte, og det er bare rikingene igjen som flasher Lamborghiniene sine i Frognerveien...De andre gatene er jo stengt av og erstattet med steinmurer og sykkelfelt. 

Jeg er helt enig, men ville ha ordlagt meg på en annen måte. At det i Oslo og mange andre større byer foregår en bevisst, men også noen ganger sosialt håpløs gentrifisering er helt sikkert og resultatet er ofte trist. Ikke bare forsvinner de synlige gjenstandene (som f.eks biler) som viser sosial klassetilhørighet, men alt blir nesten helt likt der folk ligner hverandre for mye synes jeg. Helt tåpelig blir det når folk i disse områdene pga dette iscenesetter seg selv med et alternatvt påtatt look og fake livsstil for å skille seg fra andre i den samme gruppen som de reelt er en del av.  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...