Gå til innhold

StigJs garasjefyll. E86 Z4 3.0si Coupe & G20 330E. Ny påddebu!


StigJ
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Kommet bittelitt lengre. Fått på plass mesteparten av gulvet oppe, fått opp vegger og montert opp en del veggbokser til brytere og stikk. Rørlegger er nå og legger opp litt slik at vi får platet vegger før trapp bygges.

IMG_20240221_192515.thumb.jpg.fcf2b6c081a8432d23dd0363816572b0.jpg

IMG_20240224_182553.thumb.jpg.a3f125d26eba00e117726d7e8da62c66.jpg

IMG_20240221_192653.thumb.jpg.3b605e7050b5df2c793b6e6d88ba3278.jpgIMG_20240225_185126.thumb.jpg.c8a98ac3eae56804929428ba38390e45.jpg

 

Og så vaskes det litt innimellom.  

IMG_20240224_180327.thumb.jpg.512052ec2b375dcebe42e34fb0dc89ac.jpg

IMG_20240225_170828.thumb.jpg.3b3634dba17f4151bd3ef0611de3e6f6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt spørsmål, men man lurer på mye rart. Hvorfor tre? Har inntrykk av at fleste mesaniner i slike bygg bygges i stål(?) er det noen begrensinger på størrelse på mesaninen, og hva er egentlig konsekvensen om tommerstokken plutselig var en meter feil? 😛

Skal du ha noen form for rom på toppen, f.eks. toalett e.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@awt ja mange velger stål da det er firma som leverer ferdige kit til disse. Hos meg blir det litt mer custom da jeg ønsker skjult el-anlegg, pluss at mesaninen blir litt mer 'beboelig". Skal ha en stor bod oppe med hyllesystem for lagring av alt vi ikke har plass til hjemme, samt jeg skal ha bad med både vaskemaskin/tørketrommel og dusj. Og selvfølgelig en salong og et lite kjøkkenhjørne 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir utrolig bra Stig 😊😊🙌🙌.

Her kan du kose deg masse ,og ja jeg kommer lett innom her nå etterhvert .

Vil til Bjørn snart på besøk da jeg savner dere der borte. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir et flott lokale. 😀 Har tenkt en stund på dette, men er det noen begrensinger for hva du får bygget der? Noe som varierer fra kommune til kommune kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sveigis skrev:

Dette blir utrolig bra Stig 😊😊🙌🙌.

Her kan du kose deg masse ,og ja jeg kommer lett innom her nå etterhvert .

Vil til Bjørn snart på besøk da jeg savner dere der borte. 😊

Du er allerede invitert, Jan 😃 Og nå har jeg endelig funnet igjen kaffemaskinen i alt rotet :lol:

 

11 timer siden, Olaandref skrev:

Dette blir et flott lokale. 😀 Har tenkt en stund på dette, men er det noen begrensinger for hva du får bygget der? Noe som varierer fra kommune til kommune kanskje?

Ja håper og tror dette blir trivelig 😃 Skal visst være litt forskjellig alt etter kommunen de ligger i ja. Hørt at lagerseksjoner i nabokommune her har restriksjoner på størrelse på mesanin. Var vel maks 20% eller 30% av gulvarealet de fikk bygge. Vi har ikke fått noen begrensninger utenom at utedel til evt varmepumpe skal stå på tak pga. utseende på fasade. Innvendig er det ikke noe begrensning. Mye forskjellig innredning i de to byggene hvor jeg holder til. Noen har bygget full andre etasje med kontorer, møterom, trimrom, pauserom, garderober etc. Noen har kjøpt flere seksjoner og slått sammen og satt inn ekstra vinduer, høyere kjøreport, ekstra dører etc. En seksjon skal ha showroom og har store utstillingsvinduer. samt jeg og en seksjon i nabobygget har fått installert oljeutskillere.   

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør du med støyisolering av rommet til kompressoren? Hvis du har litt størrelse på den så utvikler den jo mye varme og da kan ikke rommet være for lite.

Må også nevne det igjen at dette er et genialt konsept med slike boder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rune-K Var en kar på youtube som testet å støyisolere kompressor, altså bygge den inn i en slags boks. Han var fra Danmark mener jeg, så han kunne handle ting og tang på Biltema, tilsvarende oss. Konklusjonen var klar, bare kjøp en stillegående kompressor med en gang i stedet for å gjemme vekk en støyende kompressor. Da trenger du heller ikke tenke så mye på varmen i et lukket rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, hanssae skrev:

Dette blir helt fantastisk @StigJ🤩 

Glede meg til å se det ferdig 🙂

Det gjør jeg og :lol: Skal bli en fornøyelse.

 

10 timer siden, papertiger skrev:

Regner med det inviteres på åpningsfest med kake og brus :D  gleder meg til å se dette ferdig :) 

Det skal man vel ikke se bort i fra :D

 

10 timer siden, Rune-K skrev:

Hvordan gjør du med støyisolering av rommet til kompressoren? Hvis du har litt størrelse på den så utvikler den jo mye varme og da kan ikke rommet være for lite.

Må også nevne det igjen at dette er et genialt konsept med slike boder.

Har i grunnen ikke tenkt så veldig mye mer på det enn at jeg skal huske å legge opp strømtilførsel med tidsur og et rør ut og opp på veggen til slangen til trommelen jeg skal ha. Rommet blir vel totalt 4x1m gulvflate med skrånende tak opp til 3 meter på det høyeste. Så litt rom blir det nå. Men om det skulle bli for varmt er det ikke verre enn å sette inn noe form for lufting etter hvert. 

Har sett litt på disse kompressorene: 

fra garasjeteknikk

2-1450X4F120.webp?ph=c19336c8a3

fra EF Motor  hvor jeg skal handle sakseløfteren

Kompressor_1fas_1200h-90_1.jpgBegge disse selges lokalt, så her sparer jeg frakt og er enkelt hvis noe skulle dukke opp i ettertid. 

Ellers så har jeg sett på denne fra Moe & Co hvis jeg skal ha meg noe rimeligere. kompis har hatt denne i mange år og har vært veldig fornøyd.

Kompressor-3hk-90L-forside.jpg

I utgangspunktet behøver jeg nok ikke mer enn den nederste. Blir mest brukt for typ hjulskifte og blåsing av poleringsputer. Men har planer om etterhvert å prøve meg på å legge coating på felger med airbrush sprøyte. Så må forske litt mer på dette før jeg bestemmer meg. 

Av sakseløfter så skal jeg ha Techlift fra EF Motor. greit med galvanisert siden jeg har muligheter for å vaske inne. 

1500_20210407_154339.jpg

 

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser bra ut de på toppen der men jeg har erfart at montering  og plassering av kompressor bør tenkes igjennom. Da jeg byttet kompressor for noen år siden så skapte den vibrasjoner i hele låven, føltes som at betongen skulle riste i stykker, Jeg måtte kjøpe noen slike og sette under https://www.clasohlson.com/no/Vibrasjonsdempere/p/30-9687 ellers var det umulig og oppholde seg der. 

Man kan heller aldri få for stor tank, da slipper du at den starter og stopper hele tiden.

Regner med at du vil være kamerat med naboene så slike ting som man ikke tenker på kan være viktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...