Skulebollen Skrevet September 2, 2015 Share Skrevet September 2, 2015 Nei er som du skriver sist der, dette forstår jo alle uten at man trenger en "test" til det. om man ikke har 5 sek. så dropper man vel likegreit launch control Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 2, 2015 Share Skrevet September 2, 2015 (endret) OK... poenget er iallefall at det tar tid å aktivere launch control og det varierer hvor lang tid det tar fra bilmodell til bilmodell å aktivere systemet. Selv en relativt alminnelig bil uten launch control vil derfor være hurtigere i avsatsen enn betydelig hurtigere biler hvis de ikke på forhånd har aktivert launch control. Porsche 911 har en launch control som er relativt hurtig å aktivere og signifikant hurtigere å aktivere enn f.eks BMW M3. Greia med Polo'en var kun for å demonstrere at launch control systemene er ganske trege å aktivere... Endret September 2, 2015 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet September 2, 2015 Share Skrevet September 2, 2015 (endret) edit: jeg tordde Fredrik svarte meg, så mulig vi egentlig er helt enige med det jeg skriver under her. Jeg lar det nå stå uansett, kanskje noen andre hopper inne med andre syn på saken Men det blir litt "stating the obvious", og når det gjelder launch control, "for nte gang". Man kan faktisk bare gi full gass også, og ta av gårde rimelig hurtig. Igjen, for å referere til SMG2 så vil den gå i "emergency acceleration" modus om du smeller pedalen i gulvet fort nok, helt uten at du aktiverer noe som helst. Jeg trodde faktisk det skulle komme noe mer matynyttig innhold, men det gav seg liksom der. Jeg kan dog være enig i at det er fint å belyse grensesnitt, som helt klart var best på porsche på akkurat dette. Men igjen, det later til at de satte bmwen i "burnout"modus. Endret September 2, 2015 av TRF-Racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 2, 2015 Share Skrevet September 2, 2015 Det er sikkert korrekt det du påpeker, men jeg synes allikevel isolert sett at de fikk frem et poeng (dog satt på spissen) når det gjelder launch control og hvor hurtige systemene er til å aktivere (noe programlederen også understreker). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet September 2, 2015 Share Skrevet September 2, 2015 Videoen har absolutt et poeng. Skal man ha slike systemer så bør de være lett tilgjengelige. Det var ikke gjort en veldig god jobb med BMWn. Det kan gjøres raskere og mer effektivt enn vist om man setter seg bedre inn i bilen. På M3/M4 kan man ved hjulp av cruisecontroll knappen stille turtallet (og dermed hjulspinn) når man bruker launch control. (Hopp til 7:17 hvor launch control blir gjennomgått. Se på slutten av klippet for "outtake" med mer hjulspinn) Ellers, hvorfor skulle man bruke tid på å slå av antispinn ved et lyskryss? Det er jo noe man programmer inn på ene M-knappen. (Et raskt og enkelt knappetrykk, som man gjør rett etter oppstart.) "Problemet" hadde uansett vært løst ved å kjøpe en M3/M4 med riktig girkasse. (Manuell) Den beste løsningen på alle "problemer" er selvsagt å kjøpe en bil som ikke er fullastet med alle mulige handicap løsninger som antispinn, kjøremoduser, automat/smg, launch control, etc (manuell E36 M3). Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 2, 2015 Share Skrevet September 2, 2015 Ellers, hvorfor skulle man bruke tid på å slå av antispinn ved et lyskryss? Det er jo noe man programmer inn på ene M-knappen. (Et raskt og enkelt knappetrykk, som man gjør rett etter oppstart.) "Problemet" hadde uansett vært løst ved å kjøpe en M3/M4 med riktig girkasse. (Manuell) Den beste løsningen på alle "problemer" er selvsagt å kjøpe en bil som ikke er fullastet med alle mulige handicap løsninger som antispinn, kjøremoduser, automat/smg, launch control, etc (manuell E36 M3). Enig i mye her, men E36 er ikke løsningen på et eneste problem jeg kan komme på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 Jøss, besto teorien på første forsøk. Shattered og bimmerR reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 (endret) Problem med veldig treig styresnekke i E30?. Standard løsning, E36 styresnekkeProblemer med åpen diff på E46, eller ønsker om å oppgradere E46 M3 diff? Standard løsning: Gå tilbake til E36 "teknologi" E36 i helhet eller i detaljer er løsningen på mye. I mange kategorier prakteksempel uten at jeg går i detaljer her. E36 M3 er siste M3 hvor det ikke var en eneste knapp man trenger å trykke på etter man har vridd om nøkkelen for å få bilen i riktig modus. Launch control, antispinn og det meste må ligge innebygget i sjåføren. Autoexpress, Nick Murray og mange flere som skal demonstrere et system som skal hjelpe sjåføren til å akselerere raskest mulig ofte ender opp måte å gjøre det feil fordi systemet er såpass komplext. Keep it simple. Endret September 3, 2015 av bimmerR Marius2002 og Fredrik reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 Det er sikkert korrekt det du påpeker, men jeg synes allikevel isolert sett at de fikk frem et poeng (dog satt på spissen) når det gjelder launch control og hvor hurtige systemene er til å aktivere (noe programlederen også understreker). Hva med Launch controllen på M235i? Der er det bare sport+ og kassa i sport. Bremse, gasse og slippe bremsen. Mye mindre arbeid enn på M3/M4 osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 Men M235I faller jo for mange helt gjennom når det kommer til mulighet til å sette opp kjøremoduser som ønskelig. Programmerbar "M" knapp (slik som på de fullverdige M-bilene) burde vært standard på alle biler med M-pakke etter min mening. Ifølge denne linken skal sport+ være bra nok til å bruke launch control på en M3/M4. Skal man først ha mange justeringsmuligheter på en bil så bør man ihvertfall la føreren få best mulig kontroll over de slik at man unngår unødvendige trykk og innstillinger som på repeteres ofte. Eller unngå moduser som er dårlig satt opp og som man ikke kan fikse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerR Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 Apropos elektroniske duppedingser.Dette eksemplaret av Batmobile er utstyr med stop/start system for å spare bensin... ...på en måte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 Jeg skulle ønske det var mulig å slå av stop/start systemet en gang for alle. Makan til irriterende system og spesielt når kald airconluft er helt essensielt for å i det hele tatt kunne være i bilen på varme sommerdager... eller ditto med varm luft på kalde vinterdager (les: selv 5 varmegrader kan oppleves som kaldt)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 Jeg skulle ønske det var mulig å slå av stop/start systemet en gang for alle. Makan til irriterende system og spesielt når kald airconluft er helt essensielt for å i det hele tatt kunne være i bilen på varme sommerdager... eller ditto med varm luft på kalde vinterdager (les: selv 5 varmegrader kan oppleves som kaldt)... Kan gjøres med koding vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 (endret) Om selger ønsker høyest mulig pris, så må han være villig til å ta den risikoen som foreligger ved å avslå et bud og i påvente av et eventuelt høyere/bedre bud. Dette kan naturligvis føre til at man oppnår en lavere pris enn det man i utgangspunktet ble tilbudt. Jeg forstår ikke helt hva du prøver å formidle i den siste setningen din, men på generelt grunnlag kan jeg si at det er selger som til syvende og sist avgjør hvem vedkommende vil selge til. Som du sikkert allerede har skjønt er tid noe man har svært lite av i budrunder, og de må derfor behandles fortløpende. Det følger av avtaleloven § 2 første ledd at svar på bud må være kommet frem innen fristen er ute. Det vil da si at selger må fortløpende ta stilling til om budet skal aksepteres eller ikke før akseptfristen utgår, og dette svaret må være kommet frem innen fristens utløp. Overgår selger tilbyders akseptfrist, så er budet gått fra å være bindende for tilbyder, til å bli et tilbud fra selger. Har ingen problemer med å forstå lovverket. Det er ikke det jeg klager på eller mener er feil. Jeg sa til min søster uansett, at hvis hun har noe å klage på så må hun ha med selgeren på laget, han òg må være villig til å klage på megleren. Har snakket med eiendomsmeglere og fortalt dem hva som har skjedd og de sa at dette var "råttent gjort" av eiendomsmegleren, og at man kunne klage på han til eiendomsmeglernemda.no. De ville ikke fått endra på utfallet, men i hvert fall ikke latt meglerens handlinger gå uten konsekvenser eller dårlig renomè. For å forklare situasjonen igjen så skal jeg prøve å være så direkte og enkel som mulig. Eksempel: Du har lyst til å kjøpe en leilighet, du drar på x antall visninger og finner en du liker, så når budrunden settes i gang så byr du. Etter en veldig lang budrunde der ALT har gått helt fint, så skjer følgende: DU byr 2 millioner. klokken 1400 med frist til 14:30. Du får bekreftelse fra megler om at bud er mottatt og registrert. Kl 15.01 Får du en melding fra megler om at noen har bydd over deg kl 14:22 og frist for å by over er KL15.00. Dette får du SMS på når klokken er 15.01 !!!! Ergo: Megleren har ikke klart å holde en forsvarlig budrunde. Megler hevder etter en telefonsamtalen at han sendte meldingen FØR 15.01 men at hun må ha mottatt den senere, og at han ikke kan gjøre noe med det. Men det er jo ikke sant, på mobilen hennes så står det tydelig mottatt melding 15:01. Meldings-forsinkelser på ca 30 min i telefonnettet er høyest uvanlig midt i byen, med unntak av nyttårsaften osv. Spesielt misstenkelig er det når budrunden ellers hele dagen har gått smertefritt. Hadde du vært glad om det hadde skjedd deg? Hadde du tenkt: jaja, teit megler, får bare lete videre? Selv om det kaaaanskje er realiteten, så hadde de fleste klaget =) Endret September 3, 2015 av hermanoo90 -Roger- reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet September 3, 2015 Share Skrevet September 3, 2015 (endret) http://funnyjunk.com/Little+bit+too+much/movies/5656958/ (video) Endret September 3, 2015 av Thundercoil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg