Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det siste innlegget ditt var mer forståelig enn de tidligere.

Eiendomsmegleren burde i dette tilfellet (jf. eiendomsmeglingsloven § 6-3 om god meglerskikk) ringt til den andre budgiveren for å forsikre seg om at det nye budet var kommet frem. Ellers er jeg helt enig med deg i at å motta denne SMS´en ett minutt etter at akseptfristen er utløpt er elendig håndverk av eiendomsmegleren dersom det beror på vedkommendes side. Dog kan det bero på andre forhold enn eiendomsmegleren selv, men i dette tilfellet burde eiendomsmegleren dokumentere dette - spesielt ettersom han hevder å ha sendt den før.

Problemet med skriftlig budgivning (nytt krav fra 1 januar 2015 jf. eiendomsmeglingsloven § 6-10 jf. eiendomsmeglingsforskriften § 6-3) er nettopp slike uforutsette tekniske problemer. Derfor skal man i alle tilfeller ringe interessentene på budlisten, slik at man får bekreftet at meldingen er mottatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag....

Begynte morgenen med at jeg fikk kjørt firmabilen til Blokksberg.

Fikk jokket meg bort til nærmeste VAG forhandler,der fikk jeg en flett ny Amarok leiebil.

Den fikk jeg kjørt 5 meter før jeg hørte et smell og dunk..

Jo hva var det som var i høyre blindsone?

Et 60 cm stålgjerde.Og med det så hele Amarokken ut som et bølgeblekkstak på høyre side.

Så idag lærte jeg at jeg aldri,gjentar aldri skal stresse om morgen mer:).

Møkkadag.

Godt jeg skal på guttetur til Nurburgring til neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha bilen min i min mors navn, da forsikringsselskapet vårt krever dette. Har den selvfølgelig på henne i utgangspunktet for å få det billigere. Men det betyr at når jeg selger bilen må hun skrive under på vognkort osv., noe som blir litt slitsomt. Hvis jeg registrerer meg selv som medeier, kan jeg da gjøre alt dette på egenhånd? Og vil det ha noe innvirkning på forsikringspris når det uansett er satt 18 år som yngste sjåfør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha bilen min i min mors navn, da forsikringsselskapet vårt krever dette. Har den selvfølgelig på henne i utgangspunktet for å få det billigere. Men det betyr at når jeg selger bilen må hun skrive under på vognkort osv., noe som blir litt slitsomt. Hvis jeg registrerer meg selv som medeier, kan jeg da gjøre alt dette på egenhånd? Og vil det ha noe innvirkning på forsikringspris når det uansett er satt 18 år som yngste sjåfør?

Da jeg ble 20 (og fikk lappen igjen etter en stund uten) og kjøpte tds'en, satte jeg bilen på meg selv. Det var en friende følelse, og da jeg solgte den videre var det bare to signaturer. Men når man har medeier blir det litt mer styr! Når bilen står bare på deg trenger du ikke ha noen medeier (da tror vel selskapet at du er schizo?) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Bimmeren.no over og ut, klarte ikke "konkurransen" mot Bimmers.no. Litt fristende å si hva var det jeg sa :P

Jeg visste iallfall at det som aktiv forumbruker var helt rett å forholde meg trofast til dette forumet :)

er nok mest at facebook bla har tatt over det meste av trafikk,

er jo ikke akkurat mye liv på bimmers lenger nå heller i forhold til før. men fortsatt greit nivå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...