Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har et helt likt selv, kjøpt på Nürburgring av alle steder. :)

IMG_8391_zpsqzgtxyp8.jpg

Til høyre foran her henger det en plakat med kart og informasjon om Nürburgring, samt en filmplakat fra Børning, begge innrammet.

Har også litt andre skilt, men de ligger fortsatt i plasten.

Du mangler stikkontakter på veggene. Til og med + bokser  :smoking:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips til forsikringselskap?

Codan nekter og forsikre min 530d(!) fordi den er for høy risiko. Jeg er 24 år..

gjensidige, storebrand, if har jeg prøvd. Har gjensidige og er fornøyd med dem, men synes 10k for 530 er for mye

10.000 for mye for en BMW med kraftig motor for en 24 åring? Really?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er 10K mange penger å betale når det gjelder bilforsikring, men det er faktisk vanskelig å komme under 5-6K for en kaskoforsikring (25000 Km årlig) selv med 30 års ansiennitet, billig bil og ingen bruk av kaskoforsikringen de siste 25 årene (altså elitebilist så det holder). Jeg vil faktisk gå så langt som å mene at 10K for en forsikring (spesielt hvis det er en kaskoforsikring) er temmelig billig for en 530d når man kun er 24 år gammel. Løp og kjøp!

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tips til forsikringselskap?

Codan nekter og forsikre min 530d(!) fordi den er for høy risiko. Jeg er 24 år..

gjensidige, storebrand, if har jeg prøvd. Har gjensidige og er fornøyd med dem, men synes 10k for 530 er for mye

26 år, betaler 6000, full kasko, drivverk, motor, leiebil alt inkl. 20 000km 70% +2 på min 123d ;)

Var vel 4300 før jeg bumpa opp km fra 8000km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at 10k ikke er så gale for den bilen.

Ellers er det jo bare å slå inn data i forsikringskalkulatoren på nett og se om noen firmaer kommer bedre ut enn andre. Frende ser ut til å være en del billigere enn Gjensidige på den bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på visning i går, på et hus som ligger "litt" for seg selv. Nabo huset er bygget litt nærme, grunnen til dette vet jeg egentlig ikke.  Men de ser værtfall ikke rett inn. 

Veien inn ditt er litt dårlig, men det kan jo gjøres noe med. 

Det var bedre der enn hva bildene sier, men det er et dødsbo , så det er ikke gjort noe ute med hage på mange år , så veldig " grodd" igjen der...

det er satt ned til 1,5 mill fra 1,690 . 

Var visning kun for meg i går , og felles visning for 3 gang til søndag som kommer.

Det har heller ikke kommet inn noe skambud. 

Stor kjeller med masse plass. Tak / loft så veldig bra ut , dårlig ventilering der oppe. 

Et par dårlige vinduer i kjelleren , som har et par sprekker. Hva koster slike vinduer ? 

Bad og kjøkken må jo gjøres noe med ganske fort , værtfall bad.. det er ikke akuratt så delikat :) 

soverom trenger enkel smartpanel / nye gulver. Masse skap plass der selvom ikke det har kommet med..

noen innspill ?

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?folderId=787621&finnkode=64812290

tenker og legge inn bud etter felles visning på søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ha sjekket det soverommet litt. Er det fuktig i veggene der, ettersom de ser sånn ut nederst? Ellers må du jo vurdere om du liker at nabohuset er så sinnssykt tett på. Andre faktorer som spiller inn er om huset er etterisolert noen gang, hvordan er alder og tilstand på taket, evt nedgravde gamle oljetanker som kan komme til å koste deg masse penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30_joakim, dette ser ut til å ha masse potensiale, men du må nok regne med mye kostnader for å få det moderne. Det som 316 sier er også noe som er viktig, gå på den fellesvisningen og sjekk nøye en gang til :)

Kjellervindu 100x50(bxh) koster fra 1600,- og oppover, vi selger topphengslet 100x50 til 1649,- så du vet ca. Beregn 2000,- så har du noe å gå etter. Jeg vet heller ikke målene på vinduene på de aktuelle vinduene, men det selges mest 100x50 til slikt så har vi et utgangspunkt.

Som sagt mye må gjøres, virker som du er klar over dette, men at du må opp i 200000 for å få det helt tipp topp må du iallefall regne med, mer hvis tak og bordkledning må skiftes og etterisolering. Men mye kan takes etterhvert som man får råd/vilje:)

Kjøkken får man grei og bra på IKEA. Største forskjellen mellom kjøkken fra IKEA og andre produsenter som bruker laminerte sponplater(noen mdf) er at sponet fra IKEA er luftigere og skuffene osv tar ikke like mye vekt. Når det er sagt var det IKEA-kjøkken i min gamle leilighet og det holdt seg bra det. Uteområdet trenger en kraftig shining, dette er egentlig kosearbeid, jekk deg en pils så går det greit.

Ellers trenger du nytt verandadekke, beregn på 28x120, 8,6meter pr m2 (egentlig bare litt over 8, men kjekt å ha litt å gå på), der varierer prisene litt pr meter, men ca 11-14,- metern. Vet ikke når vindu ble byttet, men ytterdør må du ha på sikt, koster fra 4000-8000 for en helt ok en. Jah, pluss pluss, husker ikke alt i farta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsetning til de andre, mener jeg at dette er det huset med minst potensiale du har funnet. Innendørs er greit nok, men mht. hvor tett på nabohuset dette er bygget så vil dette gi problemer for utvikling av bygningsmassen dersom dette er av interesse. Ikke nok med det, så er stuen og terrassen vendt mot "felles bakgård", og dette gir ikke akkurat rom for privatliv. 

Utifra bildene å bedømme ser det ut til at man blir kvitt minst 500.000kr i nødvendig oppussing for å få en tilfredsstillende standard. Bolig koster, og spesielt eldre eneboliger av dette kaliber koster vesentlig mer (gang beløpet med to-tre) enn man beregner.

Få antall interessenter følger nok av måten denne eiendommen er utnyttet på. Jeg tror du vil få enda mindre interesse for eiendommen den gangen du skal selge, hvor prisen er økt som følge av oppussing og generell prisstigning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...