Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Skal man redde miljøet og være kul så kan man kjøpe Buddy Sport, til den nette sum av 180k. På vinteren varmer du kupeen enkelt opp med dieselvarmeren som fulgte med på kjøpet, du kjøpte tross alt Buddy Sport og da er vinterpakka inkludert i prisen. Siden du kjøpte sportsutgaven får du også hengerfeste og kan trekke 200kg tilhenger. Akkurat mulighet for en liten henger og plass til et dieselaggregat og tank, så kan du få strøm til lyset foran og setevarmen, samt at du kan produsere "ren energi" midt i kollektivfeltet på forbudsdager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på bil og politikk. Arbeiderpartiet har jo nå gått ut med at de innen 2030, helst innen 2025 vil forby salg av fossilbiler. Dette ved hjelp av skyhøye avgifter...måtte de aldri komme til makta igjen! Med andre ord så betyr miljø mer enn en sikrere og nyere bilpark, typisk AP!

Kjenner jeg blir kvalm av slike folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det er den veien det går uansett hva AP mener eller ikke mener idag. Etter rundt 120 år med fossilbiler har teknologien kommet så langt at alternative energibærere nå er et realistisk alternativ (i motsetning til hva elektriske biler var på slutten av 1800 tallet da Ferdinand Porsche konstruerte sin første bil, som faktisk var elektrisk).

Jeg elsker stempelmotorer, men det handler om fokus. De beste dampmotorene i biler på 1920-30 tallet utviklet noe sånt som 4000 Nm og trengte hverken kull (de ble varmet opp med propangass) eller gearkasser (pga. det høye dreiemomentet). Dagens beste elektriske biler har litt av de samme egenskapene, men hvorvidt fremtiden bringer elektriske biler (med batterier) eller noe helt annet som f.eks hydrogenbiler (som i prinsippet kan være elektriske biler) er ikke så viktig. Det avgjørende er at bilene kan tilby nye fordeler som er kommersielt interessante i et fritt marked (og her bør AP folkene følge med i timen). Er bilene med alternativt drivstoff kommersielt interessante (slik stempelmotorene var på begynnelsen av 1900 tallet med bl.a Ford T-modellen) tror jeg vi har lite å frykte som bilentusiaster... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen over:
Jeg tror som Fredrik sier at vi har lite å "frykte".
Ja jeg tror det helt garantert blir gjort endringer fremover, det trenger ikke nødvendigvis å være negativt. Downsizing er jo allerede praktisert i høy grad, og elektrisitet og hydrogen er med full fart på vei inn. Ta f.eks. BMW og MB,bare for å ta noen som har peiling, så de utvikler nok helt sikkert noe i fremtiden som faller i smak hos entusiastene, de har tross alt stor kundemasse å ta vare på. De bruker x antall kroner på forskning hele tiden, jeg nekter å tro BMW utvikler en kjedelig el-bil uten at de kjente gode og inspirerende kjøreegenskapene er til stede.

http://www.dinside.no/935789/dette-er-audis-nye-hydrogenbil
http://www.bmwblog.com/2016/02/02/new-rendering-shows-a-potential-bmw-i5-crossover/
http://www.autoblog.com/2016/02/05/new-volkswagen-ev/

Kia på banen ... 
http://www.leftlanenews.com/kia-developing-rearwheel-drive-sports-sedan-report-90917.html

Den så jo lovende ut :) 

me-kia-gt4-stinger-ri_653.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo forhandleren her i Haugesund Laastad&Co har hatt en oppussing av sin egen 164 de siste ukene. Ligger endel bilder av fremdriften på Facebooksiden deres. Dette var drømmebilen min da jeg skulle ha min første bil. Det ble aldri slik men fremdeles mener jeg at dette er det flotteste Volvo har laget til dags dato :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Hpi skrev:

Volvo forhandleren her i Haugesund Laastad&Co har hatt en oppussing av sin egen 164 de siste ukene. Ligger endel bilder av fremdriften på Facebooksiden deres. Dette var drømmebilen min da jeg skulle ha min første bil. Det ble aldri slik men fremdeles mener jeg at dette er det flotteste Volvo har laget til dags dato :-) 

Ah.. Minner. En sånn hadde min far da jeg var guttunge. Samme farge også. 164E. 3 liters sekser og skinninteriør. Husker jeg var bra stolt da vi kjørte rundt i den ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, 316 skrev:

Volvo XC90 er helt fabelaktig fin å se på, langt finere enn både Q7 og X5 spør du meg. 

Der er jeg faktisk helt enig med deg. Den nye XC90 er vanvittig stilren og lekker, og Q7 og X5 fremstår som rotete og mindre vellykket til sammenligning (med unntak av X5 M). Det eneste ankepunktet mitt i forhold til XC90 er at Volvo ikke har noen identitet med multimedia- og betjeningssystemet i bilene sine. Her gruser X5 (og BMW generelt) samtlige konkurrenter i klassen. Drømmen ville vært utseendet til XC90 og interiøret/multimediasystemet fra BMW.

gallery3_vcc08290.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Med andre ord så betyr miljø mer enn en sikrere og nyere bilpark, typisk AP!

Kjenner jeg blir kvalm av slike folk...

Vet ikke helt om jeg skjønte den. Miljø (og helse) er viktig, og forbud for "fossile biler" vil vel ikke nødvendigvis gi dårligere bilpark? Bare en annen type bilpark.

For ordens skyld så betyr ikke det at jeg liker det☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...