Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er helt rått og gleder meg på dine vegne 😀👍.

Men du er helt rå på detaljer og til og med på en flett ny bil .

Imponert ,ja det er jeg og ikke minst det å ta steget ut og modde ny bil .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sveigis skrev:

Dette er helt rått og gleder meg på dine vegne 😀👍.

Men du er helt rå på detaljer og til og med på en flett ny bil .

Imponert ,ja det er jeg og ikke minst det å ta steget ut og modde ny bil .😀

Hehe, det er bare en bil, så det er jo begrenset hvor mye som egentlig kan gå galt. :D 

8 minutter siden, Walkabout skrev:

Blir et rått bygg dette!

Men det er jo klart du må ha X5M-grillen med doble riller heller :D 

Tja, X5 M-grill er faktisk "umulig" i dette tilfellet ettersom det ikke bare er å skifte fronten på grillen lenger. Vanlig X5 har todelt grill med elektriske flaps i bakkant, mens X5 M har åpning rett inn til radiator slik vi er vant til på blant annet vanlig F1x/F0x.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med sånn øye for detaljer :)

Når det gjelder UK deler som f.eks. solskjerm (fryktelig stygt det airbag merket). Bestiller du på Ebay, eller klarer BMW forhandler å få tak i det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, mslello skrev:

Morsomt med sånn øye for detaljer :)

Når det gjelder UK deler som f.eks. solskjerm (fryktelig stygt det airbag merket). Bestiller du på Ebay, eller klarer BMW forhandler å få tak i det?

Uten at jeg vet dette 100%, men jeg tok opp dette med GS angående høyre speil til G31. Da sa dem at så lenge dem hadde et delenummer skulle ikke det være noe problem :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt uproblematisk å kjøpe deler til en UK (eller hvilken som helst annen BMW) hos en forhandler, så fremt man har delenummer tilgjengelig. Når det gjelder solskjermen på G05 er denne faktisk så "billig" at den like gjerne kan handles ny (til F01 kostet de nesten 10 000kr, mens på G05 i underkant av 3 000kr). :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg ser veldig bra ut, det blir en vanvittig flott bil du får her 😀 Jeg kommer til å bli mye frista på X5 etter å ha lest i denne tråden her fremover. Jeg liker G05 veldig godt, er det noen SUV jeg kunne hatt så er det denne. Det irriterer meg egentelig litt at jeg skal være så opptatt av lave biler, vi kunne ikke hatt en mer perfekt bil enn X5 45e 👍

Det er jo en drøy ventetid, men jeg synes du gjør lurt i å holde igjen slik at du får 2021 modellen. Særlig når det er så lite om å gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Dette synes jeg ser veldig bra ut, det blir en vanvittig flott bil du får her 😀 Jeg kommer til å bli mye frista på X5 etter å ha lest i denne tråden her fremover. Jeg liker G05 veldig godt, er det noen SUV jeg kunne hatt så er det denne. Det irriterer meg egentelig litt at jeg skal være så opptatt av lave biler, vi kunne ikke hatt en mer perfekt bil enn X5 45e 👍

Det er jo en drøy ventetid, men jeg synes du gjør lurt i å holde igjen slik at du får 2021 modellen. Særlig når det er så lite om å gjøre 

Takk for det, Fredrik. Det er en lang ventetid i utgangspunktet og det blir helt sikkert ikke kortere ventetid i forhold til coronaviruset. Har lest om flere som har fått beskjed om at bilene deres er betydelig forsinket. Ellers tenker jeg det er greit å prøve å gjøre regnestykket så "hyggelig som mulig" ved å la det bli en 2021-modell. Hadde jeg leaset bilen hadde jeg nok ikke brydd meg stort (eller utstyrt bilen på samme måte). Det fine med X5 er jo at du kan få den med luftfjæring på for- og bakakselen som tilfredsstiller behovet om lav bil når man ønsker det. :D 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

Allerede i Februar hørte jeg August/September leveranser, disse er trolig utsatt ennå mer. 
Men den som venter på noe godt osv.. ser jo ut som du har litt å forberede imens også? 😉

Ja, jeg bestilte jo min i januar, så det kan jo høres riktig ut i utgangspunktet. Litt forberedelser er det jo, men de største tingene får jeg ikke gjort noe med før bilen er her. Mange vil nok helt sikkert sperre opp øynene og lure på hva i alle dager jeg driver med her, men tenkte jeg skulle kromme M50i/M50d dekslene slik:
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alt det du har ramset opp, hvor mye er montert gjennom forhandler og hvor mye gjør du selv?

Det detaljnivået ditt imponerer meg, hva du kan og vet hvordan ting skal være. Bare det å komme på det å sette sammen bokstaver fra andre biler for at skrifta skal være lik bak...ocd gange 10!

Ser for meg at du må være en forhandlers mareitt 😅 (eller drøm, så lenge han tar seg godt betalt for individual spesifikasjoner) men på dette nivået er det jo individual ++++... hvor langt strekker fabrikken seg for å møte kunden? Du er jo enda å se som en "normal" kunde og ikke en oljesheik i araberland som sikkert kunne fått x5 med 8 hjul, flaggstang og rosa pelsterekk på støtfangerne bare han betaler nok 😅

Spennende å følge med 😀 interiøret var meget smakfullt. Karbonsort gjør nok at bilen forsvinner i mengden/sorte detaljer forsvinner men det blir nok bra uansett :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Dette synes jeg ser veldig bra ut, det blir en vanvittig flott bil du får her 😀 Jeg kommer til å bli mye frista på X5 etter å ha lest i denne tråden her fremover. Jeg liker G05 veldig godt, er det noen SUV jeg kunne hatt så er det denne. Det irriterer meg egentelig litt at jeg skal være så opptatt av lave biler, vi kunne ikke hatt en mer perfekt bil enn X5 45e 👍

Det er jo en drøy ventetid, men jeg synes du gjør lurt i å holde igjen slik at du får 2021 modellen. Særlig når det er så lite om å gjøre 

Akkurat det med å vente på 2021 modellen vet jeg ikke om gir så mye mening totalt sett, men at G05 er en fantastisk SUV er jeg helt enig i. Jeg er normalt ikke så begeistret for disse bilene, men nå har jeg kjørt en Citroën C4 Picasso i to år og i den sitter man ganske høyt (ikke som i en X5, men f.eks som i en Peugeot 3008 og andre mellomstore SUV'er). Det er en fin følelse når man bare kjører rundt til daglig. På Autobahn og turer sydover savner jeg å sitte litt lavere, men selv en BMW er for høy i denne sammenhengen. Det at man satt nesten på gulvet i Porschene var trolig det som på 80-tallet gjorde bilene til skikkelige "7-mils støvler". Fartsfølelsen er en helt annen når man sitter såpass lavt - langt mer avslappende og ikke så trettende.

Tidligere har Porsche Cayenne alltid vært min favoritt når det gjelder SUV'er, men G05 har uten tvil endret spillet. Det er nesten litt synd å si det, men BMW kan virkelig SUV'er. Når det gelder f.eks 3 og 5-serien er konkurransen mye hardere og jeg synes dessverre ikke at disse modellene skinner like mye som tidligere. De er stadig der oppe blandt de beste, men går vi noen år tilbake var BMW mer eller mindre uten konkurranse.

Når dette er er nevnt hvor er 7-serien i dette bildet? Den modellen hører vi nesten aldri om i dag. E23, E32, E38, E65 og F01 var toppen av kransekaken og modellen alle så opp til, men hvor er 7-serien i dag?     

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Evopower skrev:

Av alt det du har ramset opp, hvor mye er montert gjennom forhandler og hvor mye gjør du selv?

Det detaljnivået ditt imponerer meg, hva du kan og vet hvordan ting skal være. Bare det å komme på det å sette sammen bokstaver fra andre biler for at skrifta skal være lik bak...ocd gange 10!

Ser for meg at du må være en forhandlers mareitt 😅 (eller drøm, så lenge han tar seg godt betalt for individual spesifikasjoner) men på dette nivået er det jo individual ++++... hvor langt strekker fabrikken seg for å møte kunden? Du er jo enda å se som en "normal" kunde og ikke en oljesheik i araberland som sikkert kunne fått x5 med 8 hjul, flaggstang og rosa pelsterekk på støtfangerne bare han betaler nok 😅

Spennende å følge med 😀 interiøret var meget smakfullt. Karbonsort gjør nok at bilen forsvinner i mengden/sorte detaljer forsvinner men det blir nok bra uansett :)

 

Det aller meste gjør jeg nok selv, men i de tilfellene jeg trenger bistand får @lagunilla jobben. Et mareritt er jeg nok helt sikkert til tider, men jeg blir stort sett kun et mareritt når jeg har grunn til å være det (f.eks i tvistesaken rundt ratt og dashbord på i3en hvor både BMW Norge og Bavaria ble varslet om søksmål). På en annen side vet jeg hvordan jeg vil ha det, så det er i bunn og grunn lite tid som må brukes på meg som kunde. Når det gjelder Individual føler jeg fabrikken/BMW Sverige strekker seg minimalt. Ingen av ønskene mine har hittil kunne la seg innfri. 

22 minutter siden, Fredrik skrev:

Akkurat det med å vente på 2021 modellen vet jeg ikke om gir så mye mening totalt sett, men at G05 er en fantastisk SUV er jeg helt enig i. Jeg er normalt ikke så begeistret for disse bilene, men nå har jeg kjørt en Citroën C4 Picasso i to år og i den sitter man ganske høyt (ikke som i en X5, men f.eks som i en Peugeot 3008 og andre mellomstore SUV'er). Det er en fin følelse når man bare kjører rundt til daglig. På Autobahn og turer sydover savner jeg å sitte litt lavere, men selv en BMW er for høy i denne sammenhengen. Det at man satt nesten på gulvet i Porschene var trolig det som på 80-tallet gjorde bilene til skikkelige "7-mils støvler". Fartsfølelsen er en helt annen når man sitter såpass lavt - langt mer avslappende og ikke så trettende.

Tidligere har Porsche Cayenne alltid vært min favoritt når det gjelder SUV'er, men G05 har uten tvil endret spillet. Det er nesten litt synd å si det, men BMW kan virkelig SUV'er. Når det gelder f.eks 3 og 5-serien er konkurransen mye hardere og jeg synes dessverre ikke at disse modellene skinner like mye som tidligere. De er stadig der oppe blandt de beste, men går vi noen år tilbake var BMW mer eller mindre uten konkurranse.

Når dette er er nevnt hvor er 7-serien i dette bildet? Den modellen hører vi nesten aldri om i dag. E23, E32, E38, E65 og F01 var toppen av kransekaken og modellen alle så opp til, men hvor er 7-serien i dag?     

Totalt sett gir det nok ingen mening, men skal jeg først bruke en betydelig sum på en bil (og påta meg et ikke ubetydelig verditap), tenker jeg det er greit å ha nyest mulig bil lengst mulig. All den tid forhandleren ikke kan tilby en rabatt på 100 000kr (+) for en 2020-modell, ser jeg ikke hensikten med å stresse med å få bilen. Jeg lider ikke akkurat noen nød når det gjelder bilparken, føler jeg. 

Ellers er jeg enig med deg når det gjelder SUV. Dette har BMW etter hvert blitt veldig gode på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Når det gjelder Individual føler jeg fabrikken/BMW Sverige strekker seg minimalt. Ingen av ønskene mine har hittil kunne la seg innfri. 

 

Mulighetene for Individual tilvalg på X modellene har vel vært begrenset siden disse er made in USA. Du får vel bare fullt Individual Manifaktur på biler prod i Tyskland?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, E.H.D skrev:

Mulighetene for Individual tilvalg på X modellene har vel vært begrenset siden disse er made in USA. Du får vel bare fullt Individual Manifaktur på biler prod i Tyskland?

Det er godt mulig, men jeg kjøper likevel ikke argumentasjonen i forhold til hva jeg har bedt om. X5, X6 og X7 har i all hovedsak likt interiør (f.eks like dashbord, men forskjellig design på listverket). På X7 får man skinn på nedre del av dørtrekk når man bestiller fullskinn merino (dørtrekkene på X5 og X7 har samme delenummer foran), mens på X5 "kan ikke" dette leveres. Bestiller man derimot X5 M, får man skinn på nedre del av dørtrekk. Dørtrekkene til disse bilene er modulære, så disse kan enkelt settes sammen med skinn. Nå skulle det riktignok i utgangspunktet være unødvendig å måtte bestille skinn på nedre del av dørtrekk når man bestiller en bil med "fullskinn".

Heldigvis kan det ordnes i ettertid, og resultatet blir sannsynligvis langt bedre og mer forseggjort enn hva BMW leverer på nedre del av dørtrekk på X7, så det får være trøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...