Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

Gammel eller ei, skvettlappene havner uansett ikke på igjen før vintersesongen tre inn. Jeg ser absolutt hensikten med dem (og de var ikke det verste jeg har sett), men for meg blir det litt som å kjøre med setetrekk for å spare setene til nestemann som skal ha bilen.

Ja, ergo har du ikke store jobben foran deg med å ta neste, @Kjennern :P 

Fikk nå fiklet litt med grillen i dag og typisk nok sjekker man ikke at man har fått riktig grill før man starter. Jaja, en får kjøre rundt som en enarmet banditt frem til ny grill kommer. Får bruke tiden på å fundere på om jeg liker chrome eller sort best. 🤔

BA46BD05-5336-4F04-8C3A-65AE731E047D.thumb.jpeg.3748afe65b7ef79dfd992af3676f765f.jpeg

...og til slutt får OCDen en etterlengtet pause.
85368CAF-7A88-4FBD-9602-39DDE23F7BD9.thumb.jpeg.b172af159abb47f915b23ce2a6b3a0b5.jpeg
1584A33E-7F03-46D8-AAF2-16799419A8E6.thumb.jpeg.a18cc26e6d87daa86c855d0e874428b1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker når fargene tas opp igjen andre steder på bilen jeg, så shadowline lister = svart kant rundt nyrene, aluminiumslister rundt vinduene = kromkant rundt nyrene (selv om BMW absolutt burde ha levert alu-finish på denne kanten også, og på M550d gjerne cerium grey(?). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Saltkjelen said:

Gammel eller ei, skvettlappene havner uansett ikke på igjen før vintersesongen tre inn. Jeg ser absolutt hensikten med dem (og de var ikke det verste jeg har sett), men for meg blir det litt som å kjøre med setetrekk for å spare setene til nestemann som skal ha bilen.

Helt enig , for det første er det ikke pent og for det andre er det ikke orginalt ,

iallefall ikke på min bil.

Eneste som er på min er en gummileppe oppe på hjulbuen bak og det er nok noe ALPINA monterer.

Synest forøvrig at krom grill er penest på alle farger som er mørkere enn silver grey , uavhengig om det er shadowline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller nok mot chrome (og kommer nok til å kjøre på det ettersom jeg ikke gidder styret med å få de lakkert, og IND-grill med svart omramming koster fort 5-6000kr ferdig levert her til lands), selv om denne bilen er en av få tilfeller jeg liker med svart grill. 

53 minutter siden, papertiger skrev:

Liker når fargene tas opp igjen andre steder på bilen jeg, så shadowline lister = svart kant rundt nyrene, aluminiumslister rundt vinduene = kromkant rundt nyrene (selv om BMW absolutt burde ha levert alu-finish på denne kanten også, og på M550d gjerne cerium grey(?). 

Jeg skjønner tankegangen din og er tildels enig, men likevel uenig. På F1x er det ikke Cerium grey, men Ferric Grey på speilkåper og felger. Emblemer, deksler på forskjermene og stripen på dørhåndtakene er chrome. Ettersom det allerede er en miks av Ferric grey, svart høyglans og chrome, så synes jeg ikke grillen med chrome omramming og svart høyglans riller avviker fra hva som allerede finnes på bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket litt på det, men er redd det ikke vil bli bra ettersom plastikkdekselet er tett på venstre side og åpen på høyre side. Jeg vurderte å kjøpe et tett deksel på høyre side også, men har skjønt at dette ikke er smart ettersom det er en kjøler/radiator der. Den er tett på venstre side på grunn av webastoen, så et åpent deksel der vil nok ikke bli pent. Jeg tror/frykter at lakkerte deksler vil forsterke effekten av at det ene dekselet er tett. Alternativt kunne man selvsagt lakkert det tette dekselet, maskert opp toppene og lakkert bunnene i dekselet matt svart. Da vil det kunne minne om et åpent deksel. Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du nok bare bite i det sure eplet og gå for helsort grill, det ser mye bedre ut siden det visuelt skaper et inntrykk av at grillen er større :) Krom kunne funket om alt var krom (inkl. de doble rillene), slik de kom på blant annet M6, men det hadde jo blitt «feil» opp mot shadowline igjen.

Ble bra med UK solskjerm, det merket er jo faktisk enda mer fremtredende på LCI enn pre-LCI. Kanskje jeg må gjøre det samme!

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer for helsort grill 😀 Når det gjelder skvettlapper, så synes jeg ikke det er noe pent i det hele tatt. Jeg har nå gått for gjennomsiktig folie på skjørtene på de tre siste bilene jeg har eid, og det fungerer perfekt. Fikk filmteam på Lørenskog til å legge på folie for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...