Gå til innhold

Min OEM+ biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, i3S 120Ah samt E61 545i og 321 oldtimer prosjekt!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Flott reisebrev, rykker i reisefoten her nå 👍 Amsterdam er en helt fantastisk by og jeg synes den er i grei kjøreavstand fra Norge. Og som du sier, er ikke bare horer og hasj…selv om du konstant kjenner hasjeimen OG at jeg måtte bortforklare for fireåringen hvorfor damen i vinduet hadde veldig lite klær på seg. Selv på dagtid er de smugene du nevnte lure å holde seg unna 😂

Gøy å se at det går fint å kjøre elbil også, har jo blitt veldig bra nettverk nedover. Likevel så kjenner jeg at jeg er alt for rastløs til å måtte stoppe når jeg ikke vil stoppe 😬 Men der er man nok forskjellig 😀

 

Skrevet
41 minutter siden, Dusy skrev:

Vi tok den ferja tidligere i juni, og ja, det ble en del øl som kompensasjon for mangel på enarmede banditter 😂

Amsterdam er absolutt en sjarmerende by! Kjenner det klør litt i fingrene å oppleve mer av Europa når jeg ser hvor lettvint det kan gjøres selv om det er en elbil. 

Ellers flott reisebrev av en tur med en perfekt tur bil! :) 

Ja, det er helt tragisk at disse ble fjernet. Det er jo hele sjarmen med å dra seg ombord på en slik ferge. 😅

Det anbefales på det sterkeste - med eller uten i4. Det viktigste å huske på med utenlandsreise med elbil, er å ha BMW Charging-kortet aktivt. Jeg møtte en svenske i en iX3 som strevde noe voldsomt (siden kortterminalen ikke fungerte). Han hadde nettopp deaktivert sitt ladekort og bannet et par-tre ganger der han ikke fikk ladet uten å styre med app-dritten. 

40 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ser ut som en herlig tur i en flott bil :D Ser du parkerer like langt ut fra ladere som jeg. For å unngå at ledningen tar borti bilen der og? :) 

Absolutt, selv om vi dro fra tropesommer i Norge til vanlig norsk sommer i Nederland, Tyskland, Sveits, Liechtenstein og Italia. Her parkeres det så ladekabelen ikke subber i lakken, selvsagt. :P 

35 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Til å ha elbilblære så har du nok en av de bedre blærene! Fantastisk blæreblogg 👍🏻😁

Må ikke skryte blæra for mye opp i skyene, for jeg har samme blæreintervall i M550en også. Og der kommer jeg til kort mot den indre harde dieselkjernen som kjører 2000km i ett strekk med 3,5 tonn hengende bak på kroken hver eneste dag. :D 

---------------------------
Etter Cools bar det til togstasjonen i Eindhoven for å karre seg over til Tyskland og til en ventende bobil. Det er fascinerende å se hvor lekende lett det er å ta tog, trikk og t-bane i Nederland, mens det er et mareritt av et helvete å gjøre det samme i Tyskland.

En griseharry G05 X5 30d med spoilere i alle kriker og kroker. 
IMG_2576.thumb.jpeg.40bfdd3187df2245c25535be51dd4512.jpeg

Litt emblemtrimming hører med.
IMG_2575.thumb.jpeg.9b7f847f23fda654295018dfc0b8fe43.jpeg

Tyskland byr ellers å mange flotte bygg- og småsteder. :) 
IMG_2577.thumb.jpeg.6b8864cb7a92d6ecaec4ce63fe9a8fd2.jpeg

IMG_2578.thumb.jpeg.2af5dd8c5a2b8cebcdda06254d967cef.jpeg

IMG_2579.thumb.jpeg.4bd065b7f520eb078fd3979c456dc43b.jpeg

IMG_2580.thumb.jpeg.969390c4251659fd94d3d1ab9dd7ffd6.jpeg

IMG_2643.thumb.jpeg.4123a0783d1c95994c2a2eae66a6f650.jpeg

IMG_2645.thumb.jpeg.5bebe2915e32f0b56be081492616643d.jpeg

Og naturligvis en tur innom BMW Welt og BMW museumet. Rakk dessverre ikke fabrikktur eller innom BMW Classic, men da har man desto større grunn til å ta en ny tur. Det var mye fokus på Neue Klasse på museumet, så det er tydelig at BMW har veldig tro på dette. Jeg må riktignok være tilbøyelig med å si at bilen var "overraskende kul" i virkeligheten. :rolleyes:

IMG_2627.thumb.jpeg.ce2684e2008936aa59497a3e7652f9c5.jpeg

IMG_2629.thumb.jpeg.a6ee0848c79159f727b4c30f69fbc82e.jpeg

To sprekinger til venstre og den tjukkeste gutten i klassen til høyre.
IMG_2630.thumb.jpeg.0f8c2a9ddb39aeba415777bcd037f2c5.jpeg

IMG_2636.thumb.jpeg.941ef46eac17f09ba13c068f14d625fb.jpeg

IMG_2631.thumb.jpeg.214b6905137b08fe5f217025b7a3df90.jpeg

IMG_2634.thumb.jpeg.1d64bbd3d9512b2d1374a0604199192f.jpeg

IMG_2587.thumb.jpeg.d1dfebc7da068939a2d0ac740fbdac82.jpeg

IMG_2594.thumb.jpeg.f4986b51731b5b4e79515a66a8b4c4e6.jpeg

IMG_2590.thumb.jpeg.2cd0a9ecbcc53dbcfb90ed0242059a8a.jpeg

IMG_2591.thumb.jpeg.bd8c9d4bc33e6f82d6a4aa7e150d128a.jpeg

IMG_2595.thumb.jpeg.3dcf5e2725a09e17840b688de0310cb2.jpeg

IMG_2596.thumb.jpeg.cda612403e188f5ef942847d27cc789d.jpeg

IMG_2600.thumb.jpeg.59163e8cb5530d20d0ae6ef5fd41404a.jpeg

IMG_2604.thumb.jpeg.17249e52d8f22e26e1bb43d5439c3acc.jpeg

Jeg har et håp om å eie Z8 en gang. Herregud for et mesterverk!
IMG_2607.thumb.jpeg.58afd0f4ce8fd5189e6f7f11de017657.jpeg

IMG_2608.thumb.jpeg.1dfb53c463ac6eea14d3fc054185c214.jpeg

Det er en skam at verken denne eller Concept CS ble satt i produksjon!
IMG_2614.thumb.jpeg.0c544417f4ad2116e3dd83c69ce43d19.jpeg

IMG_2616.thumb.jpeg.75f0d9490ee5fb3974cbf4a077ed78a0.jpeg

For ikke snakke om at denne aldri nådde produksjonslinja. :( 
IMG_2617.thumb.jpeg.bb9982e84dcd4b2f51a5fc9e861f90f9.jpeg

IMG_2619.thumb.jpeg.c80cedd4ee2c54505df3b88779f1d719.jpeg

IMG_2621.thumb.jpeg.888224096202542adb049fc40fd10953.jpeg

En slik en var å se gjennom en av portene, men jeg rakk dessverre ikke ta bilde;
Skjermbilde2025-07-30kl_22_24_27.thumb.png.b908522d5cd7574c3f3bd5011a91ee44.png

Og en Skytop på tyske skilt. Lekker sak (ser ikke så lekker ut på bildet) - BMW kan hvis de vil.
Skjermbilde2025-07-30kl_20_46_48.thumb.png.e872c6b302a181487ddee1d5c3894c91.png

..og vipps var man en tur i Italia. Imponerende byggverk.
IMG_2666.thumb.jpeg.4c298cfb0e69b722b972fd9206ae12b5.jpeg

IMG_2665.thumb.jpeg.c2275a81e39c70716cd8fa269b9e9302.jpeg

Full size "mini size" lastebil. 
IMG_2667.thumb.jpeg.a5740f671932994fc5a1839817b5df9a.jpeg

En kan mene mye om bomringene i Norge, men vi har i alle fall sluttet med å lage køkaos på veiene med dette som for lengst hører til på museum. 
IMG_2673.thumb.jpeg.2b88bb3d96d6936479d8040ec1ae4da9.jpeg

Italia ble hardt rammet av Covid. Disse byggene ble forlatt etter Covid og bærer preg av å ha stått urørt i fire-fem år. Gi de noen år til, så hadde det vært artig å foreta "urban exploring".
IMG_2670.thumb.jpeg.f3cf7633124754cceade44f41b38f549.jpeg

Skrevet
11 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Flott reisebrev, rykker i reisefoten her nå 👍 Amsterdam er en helt fantastisk by og jeg synes den er i grei kjøreavstand fra Norge. Og som du sier, er ikke bare horer og hasj…selv om du konstant kjenner hasjeimen OG at jeg måtte bortforklare for fireåringen hvorfor damen i vinduet hadde veldig lite klær på seg. Selv på dagtid er de smugene du nevnte lure å holde seg unna 😂

Gøy å se at det går fint å kjøre elbil også, har jo blitt veldig bra nettverk nedover. Likevel så kjenner jeg at jeg er alt for rastløs til å måtte stoppe når jeg ikke vil stoppe 😬 Men der er man nok forskjellig 😀

 

Ja, det er en veldig behagelig kjøreavstand fra Norge til Amsterdam (eller Nederland generelt). Og Nederland er bare vakkert! Jeg tror det blir mitt escape-land om det går helt bananas her hjemme (som vi er på god vei til). 

Elbiler har absolutt sine bakdeler, men for turer som dette fungerer det helt ypperlig. Skulle turen derimot vært utelukkende distansekjøring og mye "hit og dit" uten destinasjonslading, er det utvilsomt mer riktig med en diesel- eller bensinbil, selv om jeg er helt sikker på at det ville fungert fint med i4en også. Det er gøy å gjøre litt forskjellig - neste tur blir nok med M550en. :) 

Skrevet (endret)
10 hours ago, Saltkjelen said:

Ja, det er en veldig behagelig kjøreavstand fra Norge til Amsterdam (eller Nederland generelt). Og Nederland er bare vakkert! Jeg tror det blir mitt escape-land om det går helt bananas her hjemme (som vi er på god vei til). 

 

Hva mener du med bananas? Om det er politikk du snakker om er det vel ikke så mye bedre. Alle stemmer Geert Wilders men ingen vil sitte i regjering med han. Regjeringen har det siste årene aldri fullført de 4 år som de egentlig skal fullføre. 

Og om vi snakker klima, husk at Nederland ligger for største delen 6m under havet, på vei til å bli 7m. ;)


Men som du sier, det er bare nydelig å ta offentlig transports. Studenter får frikort for offentlig transport, den har jeg brukt for hva den verdt når jeg studerte i Delft :)  Ikke minst er motorveien nydelig. Det er faktisk få lander som kan bruke det stillegående og tørre asfalten (åpen struktur). I de fleste land vil det fryse i stykker. Vet ikke om du har fått noe regn men det blir faktisk veldig lite vann liggende på motorveien er nesten tørr den sekunden det slutter å regne. Veldig lite spray og. 
Ikke minst «turbo rundkjøring» med høy kant / opptegnet hvit strek,  som hadde vært en løsning for alle som ikke klarer å kjøre rundkjøring her til lands :P 

Ellers er Amsterdam er nydelig men kan anbefale å dra til mange andre byer som Delft, Amersfoort, Utrecht, Deventer, Gouda (fra osten), Leiden (Nøkkelost) og Den Haag (Og Scheveningen for stranden). Rotterdam synes jeg personlig er litt kjedelig da Tyskere bombet ut hele sentrum i andre verdenskrig men det finnes kule ting å se på i Rotterdam og. 

Nok prat om Nederland, gøy å se en liten reisebrev fra deg :) 

Endret av mr.pingu
Skrevet

Bra reisebrev :) 👏 De 50 milene jeg tok ut på Frøya var jo ikke så mye å skryte av :)

Bra at Neue klasse ser bedre ut live da, for jeg synes den ser ganske bra ut på bilder også :) Bli den akseptabel for deg, så synes jeg synd på blæra di! :D 

Skrevet

Kjekt å lese reisebrev som alltid :) Nederland er et land jeg virkelig liker å reise til, har vært der noen ganger på ferie, men også en del i jobbsammenheng for noen år siden, da til Den Haag, som anbefales på det sterkeste, sammen med Schevenengen (strandby utenfor Haag). Men enig, Amsterdam har mye å by på! Sprang maraton der i fjor, og fikk da sett enda mer. Opel Rocx (er det samme bil som Fiat Tipolino?) var det flust av, skikkelig kule! 
Gleder meg til å lese mer om bobileventyr rundt om i Europa.

Ang. Italia - bomringene må du bare bli vant til. Når du er det, går det som en drøm. Sjeldent noe særlig kø når vi har kjørt der. Men motorveiene er ikke alltid akkurat Autobahn-standard :D 

Skrevet
12 hours ago, papertiger said:

Men motorveiene er ikke alltid akkurat Autobahn-standard

Nå blander du med Belgia, tror jeg? Jeg vil påstå at Nederlandske motorveier har bedre (teknisk) veistandard enn autobahn. Mye lengre av- og påkjørsler, så man trenger aldri å bremse i høyre felt på selve motorveien. Asfalt bråker ofte mye mindre og ikke noe stående vann etter regn / mye mindre spray. 
Men… I west-Nederland (Amsterdam-Rotterdam og alt mellom) er strekningen ofte for travelt, kort avstander mellom avkjørsel at det føles ikke som autobahn. Kommer man derimot på A15, A1, A58, A2, A67,A73  mer øst og sør i landet blir strekninger lengre mellom avkjørsel og begynner det å ligne på autobahn utenom fri fart selvfølgelig.

Lokalbefolkning i Nederland kjører med en app som heter «Flitsmeister» som varsler for politi. Så kan man fint kjøre 30 over fartsgrensa på motorveien, det er også betalbart i tilfelle man blir tatt. Mer enn 30 blir fort for dyrt siden da er det ikke forenklet forelegg lenger og bli det fort 4 siffer i euro (og fra 40+ kommer det på rulleblad og må man forekomme. Fra 50 og oppover mister man lappen umiddelbart). Dette er kun på motorveien, på alle andre veier tøyer ikke strikken så langt. Da mister du lappen 30+ og er bøtene mer opp mot Norske priser. Dette er grunnen at man ser ofte biler som kjører 150-160 på motorveien i Nederland om det er ikke noe særlig kø. Så man kan si det er en slags nesten-autobahn. 

Skrevet

Tror det er varmt i Tønsberg i dag :D

18 timer siden, papertiger skrev:

Ang. Italia - bomringene må du bare bli vant til. Når du er det, går det som en drøm. Sjeldent noe særlig kø når vi har kjørt der. Men motorveiene er ikke alltid akkurat Autobahn-standard :D 

 

5 timer siden, mr.pingu skrev:

Nå blander du med Belgia, tror jeg? Jeg vil påstå at Nederlandske motorveier har bedre (teknisk) veistandard enn autobahn.

 

Skrevet
40 minutes ago, PIIIPower said:

Tror det er varmt i Tønsberg i dag :D

 

 

Haha, jeg svetter litt. Tror jeg må måle temp for å se om jeg ikke har feber 🥵 

  • 4 weeks later...
Skrevet

Da har man vært på tur igjen, og som vanlig starter dessverre intensjonen om "reisebrevene" bra før det etter hvert glemmes og dabber litt av. Det får være som det er og så får de som finner gleden av å se det som er se videre. 

i4en ble som nevnt i det forrige reisebrevet satt fra seg hos Cools Bekledningen igjen for en liten "reklamasjonssak" og litt nytt arbeide. Forrige gang ble det feil med en søm og feil skinntype i senter av setet, og ettersom jeg ikke fikk gjort alt jeg ønsket visste jeg skulle tilbake igjen på et senere tidspunkt hvor dette også skulle rettes opp i. Da bilen var ferdig var det bare å pakke med seg jobb-PCen og kaste seg på det billigste flyet jeg fant på tirsdagen. :) 

IMG_2775.thumb.jpeg.99d91657cd1e0029988ed4582eaec099.jpeg

Marc fortalte at bilen hadde fått en del oppmerksomhet for fargen og fra de forskjellige BMW forhandlerne som hadde levert biler, noe som er hyggelig å høre. Her hadde han fulladet bilen og gjort den avreiseklar før vi kom. 
IMG_2786.thumb.jpeg.a1c85ebd28e98590e6f6571ebad5cd0e.jpeg

Vi fikk også en omvisning behind the scenes, men her valgte jeg å ikke ta noen bilder. Det er enormt tilfredsstillende å se noen som er så dyktige og dedikerte til arbeidet sitt. På verkstedet stod det blant annet en splitter ny Rolls Royce Cullinan, Porsche Cayenne Turbo og en G45 X3 M50 som alle skulle få seg en real gjennomgang av interiøret. Cools er forresten også store innen produksjon av innredning til superyachter og luksushjem og hadde flere lekre interiørelementer stående. Eieren av X3en hadde tidligere eid en G30 med merinoskinn og ringte fortvilet til Cools kun et par dager etter at han overtok bilen da han var fortvilet over den elendige materialkvaliteten i interiøret. Her ble alt av plastskinn og hardplastdetaljer demontert og erstattet av merinoskinn. Legger ved noen bilder de selv bruker i offentligheten, så får man i alle fall et visst innblikk av hva som skjuler seg bak. 
Skjermbilde2025-08-23kl_21_49_35.thumb.png.85fc4ceda02cd5aec66199c42b9af36c.png

Skjermbilde2025-08-23kl_21_55_41.thumb.png.f3c84ccd95d25592b4117ff402c2952d.png

Skjermbilde2025-08-23kl_21_56_32.thumb.png.1b3249c816929228e650dd301d3cd8cf.png

Etter opphenting av bil gikk ferden videre mot Sevenum og Venlo for litt hesterelaterte aktiviteter. Tilfeldighetene skulle ha til at vi ramlet over et stort bygg jeg greide skimte "Classic Cars" i det jeg skulle stoppe for å bekrefte hotellbookingen. Stedet virket stengt, men det måtte prøves. Som seg hør og bør snur en seg alltid for å se på bilen etter den er parkert.
IMG_2807.thumb.jpeg.fa31fa6a691cc792cf4f144c90de30da.jpeg

Inn døren ble en møtt av en stor hall med en trapp opp i andre etasje. Her virket alt stengt og lukket, men vi påtraff en som velvillig fortale og viste oss rundt. Stedet viste seg å være en bilforhandler drevet av en far og sønn som hadde hver sin interesse for Mercedes og amcars, og samlingen bestod av biler til over èn milliard norske kroner. I tillegg hadde de samlet opp et massivt delelager for klassiske Mercedeser, så det man ikke fant her finner man heller ingen andre steder.

IMG_2805.thumb.jpeg.e85d5441aa1557ff5d412fbbf4336022.jpeg

IMG_2804.thumb.jpeg.33bbe57289b7073380386dfd326aa294.jpeg

IMG_2803.thumb.jpeg.a26ca9f77d47ffd67a8d051148e18813.jpeg

IMG_2802.thumb.jpeg.800a226b9e07949f3df6aea0a2664619.jpeg

Denne Viperen her hadde gått snaue 600 miles og var praktisk talt fabrikkny.
IMG_2801.thumb.jpeg.a4996ff588173bf256965f56267c1d63.jpeg

IMG_2800.thumb.jpeg.8c1089d2db2addefdf039e4679e248a4.jpeg

IMG_2799.thumb.jpeg.063caa41b3263c2d34e792e5eecf8086.jpeg

IMG_2798.thumb.jpeg.93a54ecc9a78a3d429e407a4146c7c34.jpeg

IMG_2797.thumb.jpeg.6f2be840a9892b375b1ccb909ace86e1.jpeg

IMG_2795.thumb.jpeg.df4eb26eec794a10d352fe9845658973.jpeg

IMG_2794.thumb.jpeg.55b05e6f2bef366f5e4fd8e4cdbac5db.jpeg

IMG_2793.thumb.jpeg.21ef57aff2949dd8609cc7513b8ddce0.jpeg

IMG_2792.thumb.jpeg.6b43ffa05f19365dac4a3942a9f653b1.jpeg

IMG_2790.thumb.jpeg.067203142c80cd73d822ce034786ff37.jpeg

IMG_2788.thumb.jpeg.a9e6e4e516d670feaddfdfc823887b36.jpeg

Denne Corevetten her hadde rullet snaue 2000 miles.
IMG_2791.thumb.jpeg.78a5129611b17cf84a8655907cb84e7c.jpeg

Jeg elsker hvor ryddig og velstelt det er i Nederland og hvordan landeveiene er utformet.
IMG_2811.thumb.jpeg.cdc534ee405aece45c123e7e03d5b7d8.jpeg

IMG_2810.thumb.jpeg.66c979b2b9a3d5a68f562d02d9d94067.jpeg

Vi fant et utrolig idyllisk hotell i en slags oase i Venlo. Nydelig plass som kan anbefales om man ønsker å trekke seg vekk fra bymas!
IMG_2815.thumb.jpeg.9f7aeb9e4691de49fe4b61a5eb35f71b.jpeg

IMG_2834.thumb.jpeg.27ac0ad72d7bc8220b3d539fa690a444.jpeg

bilderberg-hotel-de-bovenste-molen-venlo

Nederland har som vanlig flotte byrom. Slikt er det "overalt".
IMG_2829.thumb.jpeg.e8deaeffe56bb3d15efd613c90f98727.jpeg

Et oppløft som neppe hadde blitt godkjent etter estetikkbestemmelsen i plan- og bygningsloven her i Norge.
IMG_2827.thumb.jpeg.21168a4dcebb5ed885702a544a1ca698.jpeg

Nürburgring var en kort tur unna hotellet i Venlo, så da kastet jeg meg i bilen for å få til Touristenfahrten på fredag.
IMG_2847.thumb.jpeg.40d1724ad9628d179a66e5627257e9c9.jpeg

IMG_2843.thumb.jpeg.377bd9cd817f4e75fd287ff22e790492.jpeg

Det finnes vel ikke en eneste BMW som har vært på Nürburgring som ikke har tatt bilde av bilen sin her. Møtte forresten en Neue Klasse "i3 M/iM3", men rakk ikke ta bilde. Ellers lite spennende å spotte på parkeringen her.
IMG_2837.thumb.jpeg.25f6eaa06179ff34f41cc6188026bd17.jpeg

Så var det tid for å brenne litt strøm rundt banen.
racetracker_39725481_613875.thumb.jpg.3cb58a0a5c958a85f2167f3d9e8d5637.jpg

racetracker_39723318_613877.thumb.jpg.a92579fd41124e155986289def3e2ae3.jpg

På Kleinanzeigen finner en mye rart, og denne gangen fant jeg to hele framstoler til 321 i Badersleben i Tyskland. Tyskere er jo kjent for å være vanskelige med språket, men senior Jürgen var en svært hyggelig herremann som hadde tatt i bruk skoleengelsken og google translate. Hjemme hos Jürgen.
IMG_2885.thumb.jpeg.025fbc4dbfe6c7f67ff8b578b6a0fee9.jpeg

Det gikk!
IMG_2884.thumb.jpeg.c69a1172fa3806dad8290b6be81fa16e.jpeg

Etter opphenting hos Jürgen var vi litt mette på reise og bestemte oss for å karre oss hjemover. Overnatting i Danmark ble bestilt og mil etter mil på Autobahn ble høvlet. Følgelig dabbet også bildetakningen av også. E60 M5 med S85 blir bare barnematen i forhold - her summes det avgårde i 10500 o/min. 🙃
IMG_2886.thumb.jpeg.1cc0338fa29074a62201c7bb391f16a8.jpeg

Hirtshals-Larvik. Endelig en ferge med enarmet banditt! Synd det ikke klinger fra mynter lenger, men en får vel være fornøyd med det som er. 
IMG_2896.thumb.jpeg.a12a3a3599d783c435cd2ba8a4fd34f4.jpeg

Iskald beregning. Fra fulladet bil utenfor Vejle i Danmark til gårdsplassen hjemme. :) 
IMG_2900.thumb.jpeg.58d4182bbc9cbddf18304fd662a9304f.jpeg

Og noen bilder av ferdig resultat:
IMG_2901.thumb.jpeg.71575457d48dbce96ff9b8d369a4426c.jpeg

IMG_2905.thumb.jpeg.a05f28957e66e0c1511289e451401504.jpeg

IMG_2906.thumb.jpeg.0565536732aa62ff4fe65c7ccef431a5.jpeg

IMG_2907.thumb.jpeg.3040fe7a3db128db9f24621433d08d31.jpeg

Se bort fra Lays'en som ble hamstret i Nederland. :whut:
IMG_2909.thumb.jpeg.280171c2773c11484c4a7195d58b9ac8.jpeg

IMG_2911.thumb.jpeg.e589d358babe7281ffd82d9e1d77aa78.jpeg

IMG_2912.thumb.jpeg.50e2ea1797b4460d14f237977ed59bcd.jpeg

 

Skrevet

Nydelig reisebrev for å lese på søndagen :)  Ble veldig flott resultat med litt ekstra skinn og gøy at du fikk være med bak kulissene.

Nydelig bilder forresten. Spesielt de to fra nurburgring i solen. Her skinner den champagne fargen veldig godt 😍🥂🍾

 

 

18 hours ago, Saltkjelen said:

Et oppløft som neppe hadde blitt godkjent etter estetikkbestemmelsen i plan- og bygningsloven her i Norge

Her må noen ha fått noen bestikkelser, tror jeg 😅  
 

18 hours ago, Saltkjelen said:

Jeg elsker hvor ryddig og velstelt det er i Nederland og hvordan landeveiene er utformet.

Insider info; ut fra veimarkering kan du lese maks tillat hastighet på landeveier ;) 
Streker på siden, manglende markering på midten = 60

Streker på siden + streker eller heltrukket linje på midten = 80
Dobbel heltrukket linje med grønn mellom = 100

Nederland bruker veldig mye penger på planleggelse av veier og trafikkflyt. Jeg kjenner en som har en stilling som «trafikpsykolog»😋  Hun bare etterforsker ting som dette: 

 

18 hours ago, Saltkjelen said:

På Kleinanzeigen finner en mye rart

KA er en liten gullgruve :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...