Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133


Anbefalte innlegg

@Fredrik 90 Ratt er plug and play, så fremt du ikke fikler med f.eks ettermontering av girhendler og/eller rattvarme. Husk imidlertid at du må ha et ratt før 09/2005. Det ser du enklest på skinnet, som har en søm i midten i bunn (kl. x:30). Etter 09/2005 er sømmen kl. x:25 og x:35. Ellers kan man se på baksiden, men det er ikke alltid det blir tatt bilder der. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Reef89 skrev:

Ser bra ut inni ja :)  si ifra om du skal ha sportsratt, uten airbag.

Ja den er ikke så gal 😀 Men jeg kommer nok likevel til å rense gulvteppe og skinn. Må vaske ut forrige eier 👍

Jeg må ha airbag 😅

5 timer siden, Saltkjelen skrev:

@Fredrik 90 Ratt er plug and play, så fremt du ikke fikler med f.eks ettermontering av girhendler og/eller rattvarme. Husk imidlertid at du må ha et ratt før 09/2005. Det ser du enklest på skinnet, som har en søm i midten i bunn (kl. x:30). Etter 09/2005 er sømmen kl. x:25 og x:35. Ellers kan man se på baksiden, men det er ikke alltid det blir tatt bilder der. :) 

Så bra, og ikke minst takk for nyttig tips på hva jeg må se etter 😀 Girhendler og rattvarme klarer jeg meg uten. Så lenge knappene på rattet virker så er jeg fornøyd 👍

15 minutter siden, Shattered skrev:

Tenkte på noe, hvorfor bruker du ikke Forden på vinteren egentlig? Kanskje jeg har gått glipp av noe i tråden... :P

Akkurat nå er jeg Fordløs! Mondeo firmabilen er levert, siden jeg ikke fikk velge Mondeo som firmabil igjen så ble jeg trassig og sa opp firmabil avtalen. Angrer egentelig ikke, bedre å kjøre G30 5-serie enn Mondeo 😂 Crown Victorian solgte jeg, og angrer nå 😅 Tanken var å bruke denne som helårsbil, men en strøken Floridabil får jeg meg ikke til å bruke om vinteren. Ikke hadde jeg plass til å vinterlagre den heller, så da gikk den til ett godt hjem. Faen..jeg savner den bilen 😢 Har lyst på en Ford Bronco eller Lincoln Town Car, får se til våren 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, klart man trenger airbag. Poenget var at jeg har et ratt sportsratt liggende uten. Det florerer ikke over nett disse rattene med bag til biler før 09/2005. Er vel derfor jeg har hatt det liggende og. Man kan finne disse komplett på ebay i ny og ned, men da er gjerne prisen 5-6000.- har jeg sett. Bare airbag og selges innimellom, biligere og kjøpe delene separat.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eneste erfaring med E60-karosseriet, begrenser seg til en taxitur på Rhodos for omtrent 10 år tilbake. Spartansk utstyrt, og grekerne er vel like "bortskjemt" med store motorer som vi har vært. Likte sittekomforten, da. Og utseendet har holdt seg meget godt. Snuser etter en 525d om dagen, selv. Gratulerer! 

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Reef89 skrev:

Jo, klart man trenger airbag. Poenget var at jeg har et ratt sportsratt liggende uten. Det florerer ikke over nett disse rattene med bag til biler før 09/2005. Er vel derfor jeg har hatt det liggende og. Man kan finne disse komplett på ebay i ny og ned, men da er gjerne prisen 5-6000.- har jeg sett. Bare airbag og selges innimellom, biligere og kjøpe delene separat.

Jeg har sett noen ligge på Finn til ca 2500 til 3500...både med og uten airbag. Men nå vet jeg jo ikke hva slags årsmodeller dette var til. Uansett noe som skal opp på to do lista på bilen 👍

8 timer siden, Mr. Erling skrev:

Gratulerer🙂

 

Mange takk for det @Mr. Erling 😀

1 time siden, fxslin skrev:

Gratulerer! Må være konge å kjøre med slik lyd!

Takker! Det er rett og slett vanedannende med slik lyd og drag. Ulempen er at man får ganske dårlig drivstoff økonomi, man gir på unødvendig hele tiden. Ligge på 1,2 liter på mila nå på blandet kjøring 😅 Men det betyr ikke noe...

44 minutter siden, And-reas skrev:

Min eneste erfaring med E60-karosseriet, begrenser seg til en taxitur på Rhodos for omtrent 10 år tilbake. Spartansk utstyrt, og grekerne er vel like "bortskjemt" med store motorer som vi har vært. Likte sittekomforten, da. Og utseendet har holdt seg meget godt. Snuser etter en 525d om dagen, selv. Gratulerer! 

Det jeg synes er litt artig med E60 er jo at mine foreldre kjøpte en helt ny E60 520d tilbake i 2006. Det var den første de solgte med M-sport hos Bavaria i Arendal. Denne hadde også den firkanta nøkkelen man trykker inn og start knapp. Så det å kjøre E60 nå er jo også en tur på memory lane for meg. Jeg var jo bare 16 år den gang, men fikk øvelses kjøre mye med den. Jeg digga å vaske den, var der jeg lærte meg bilvedlikehold. Senere når jeg fikk lappen så var det en sjelden gang jeg fikk låne den, det var skikkelig stas kan jeg huske. Selv om det bare var en 520d, så var E60 med M-sport en enormt rå bil når de var nye. "Vår" E60 tjente familien trofast i fem år og 100 000 km før den måtte vike for en F10 525d. Men da var jeg kommer opp i tjueårene og hadde selv E90 325d 😀 Men pappa synes jo det var litt stas å oppleve E60 igjen, han har ikke kjørt disse bilene siden de solgte sin i 2011 var det vel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm. Jeg rattet - 04 Opel Meriva, og så vidt en Rover "Seventyfive" på den samme tiden. Mye bilvask her også, for øvrig. Selv om vi nok ikke slo den ene naboen, som bruker mer tid på vask av både bil og båt, enn farkostene får av driftstimer i løpet av et år. 

Vår Rover hadde heldigvis V6eren på 2,5 liter. Og ikke den stakkars 1.8 literen som fikk en helt elendig toppakning. Det var vel knapt en eneste én av de motorene, som ikke fikk skiftet den pakningen. 75eren hadde adoptert den geniale delte bakluka som BMW er kjent for. Tror søren meg de delte infotainment -, og klimaanlegg-system også. 😁

Så ble fatter'n ufør etter en ulykke. V6eren skreik etter ny(e) registerreim(er) og gjerne en service på automatkassa. Rover hadde konka kort tid i forveien, og bilen ble solgt svært rimelig til en biloppkjøper.

Mener vi kjørte den opp til rundt 100 000 kilometer. Av "problemer" var det dårlig kontakt i den ene frontlykta. CD-skifteren i bilen inneholdt blant annet Øystein Sundes'  plate med "Engelsk bil", men den holdt faktisk grei kvalitet. Var den overpriset som ny? Ja. Helt klart, når man ser hvordan kvaliteten på de har holdt seg opp mot "søskenmodellen" E39.

Jeg tok lappen halvannet år etter salget av Roveren, og kjøpte SAAB. Gudene veit hvordan jeg endte opp med BMW siden😁

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rover 75 ja, det var jo egentelig en ganske staselig bil det. Mine foreldre vurderte en sånn da disse kom, husker jeg synes det var en imponerende bil. Med flott analog klokke i dashbordet og greier. Jeg har brosjyren liggende ennå, tror faktisk det ligger en prisliste inni der også. Synd BMW ikke fikk det til med Rover, tenk hva det kunne vært i dag. De skulle tatt mye mer kontroll over ting slik det har gjort med Mini. De overlot alt for mye av ansvaret til Britene, de siste tiårene burde jo ha vist BMW at dette er noe selvgode briter ikke var så gode på. Jeremy Clarkson kan godt lage parade i London med alt Storbritannia produserer av kjøretøy, men det er ikke mye av det som ikke har opprinnelse utenfor de britiske øyer. Alt de tar i klarer de å kuke til, så hvorfor de sitter der borte med nesa i sky vet jeg sannelig ikke. Det holdt ikke at klima paneler og infortainment var fra BMW, hele Rover 75 skulle vært bygget rett på E39 basis. Lillebror 45 skulle de satt på E46 basis. Er jo derfor BMW har har suksess med både Mini og Rolls, de deler plattformer. Rover kunne vært BMW Group sitt alternativ til Volkswagen, Ford og Opel.

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Snagg30 skrev:

Gratulerer med ny bil, du har noen kjekke biler å velge utifra dags humør 😄 legg gjerne ut film av V8 lyden! 

Mange takk for det 😀 Ja jeg har litt å velge i nå, alt etter dagsform. Jeg er bilrastløs, må ha litt å bytte på 😀

...................................................

Men la oss ikke glemme hovedbilen i tråden her. Den har fått litt hvile de siste dagene fordi det er gøyest å kjøre V8 akkurat nå. Men det er alltid god å kjøre litt E34 igjen, dette er koselige biler å farte rundt i 😀

39E2997D-2F14-49B0-8F0F-F49D32BC65B1.thumb.jpeg.6017bc966ce1db465d9f5de830669d5f.jpeg

A0372C20-069B-412A-B8DE-96266EC0AF16.thumb.jpeg.c5fd20064af8ff2f44d6c992e05fe400.jpeg

8803E79A-9CE4-453F-8347-15969A17B310.thumb.jpeg.44d9f8ef7b43f8a0e7c7b989d54fcf4a.jpeg

Denne fortsetter å gå problemfritt, men i dag måtte panseret opp for første gang siden i våres. Gikk jaggu tom for spylerveske... Har også fått bremseklosser som jeg skal få bytta foran etterhvert. De kveldene jeg har hatt mulighet til å dille med bil har gått med til å resette E60en tilbake til original stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E87 130i. Ny bil…igjen! S 133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...