Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Designet på i4 er ikke så ille som jeg fryktet, men hvor skal skiltet være foran på bilen? Blir det en Audi løsning som deler grillen i to eller blir det en Alfa Romeo løsning med skiltet på siden under venstre frontlys?... :huh:

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg litt på tynn tråd her men fikk ikke Alfa spesialtillatelse til og plassere skiltet på siden med beskjed om aldri mer? Har et inntrykk av at slike ting bare blir strengere med teknologien for skiltgjenkjenning som det bare blir mer av.

Ellers så er det en pen bil bortsett .fra grillen. Mulig det hadde hjulpet med chromgrill for og få litt kontrast?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik skrev:

@Fredrik 90 Godt poeng, men det vi virkelig er interessert i er naturligvis den nye prominente grillen og den ser ut som på spionbildene. Det skal bli spennende å se hvordan BMW løser utfordringen med plass til et skilt.

Skiltet plasseres i grillen tilsvarende det Audi gjør.

Ellers må jeg tilføye at det ikke er mye som minner om en BMW på bakgrunn av ovennevnte photoshop. Fastback-fascinasjonen til BMW om dagen får hekkpartiet til å virke oppsvulmet og merkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, mslello skrev:

Milevis foran IX3 som er RWD, ironisk skal i4 bli å få i AWD også. Ser lovende ut, BMW trenger desperat noe nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at "Concept i4" kommer til å se lav, bred og sexy ut, men så fort den dukker opp i produksjon har den plutselig blitt 10 centimeter smalere og 10 centimeter høyere - noe som helt klart ser ut til å stemme når det gjelder spionbilder av bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Jeg er helt sikker på at "Concept i4" kommer til å se lav, bred og sexy ut, men så fort den dukker opp i produksjon har den plutselig blitt 10 centimeter smalere og 10 centimeter høyere - noe som helt klart ser ut til å stemme når det gjelder spionbilder av bilen. 

Frykter du har rett. Men både i8 og i3 var jo veldig like konseptet. Forrige 4 serie konsept også. Bortsett fra speil og mye senk? 76557891.jpg.1845c4eea1295a792bf0e66e4e7c3aef.jpg

Jeg håper BMW føler at de må levere noe bra nå 😊🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo oftere denne dukker opp på nettet jo kulere blir den. Konseptbiler er jo som regel litt mer ekstreme enn produksjonmodellene mtp. linjer, lykter etc. Men kjenner faktisk at jeg har trua på dette :bounce:

bmw-concept-4-welt-16-rotated.jpg

https://www.bmwblog.com/2020/02/25/bmw-concept-4-is-displayed-at-the-bmw-welt-in-munich/?fbclid=IwAR1LiJOA2Tl5AQ2Ohdi7zqqouJgCKkBYhxLds6a3IYm9Mcx6qPGGOrGDxaY

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, StigJ skrev:

Jo oftere denne dukker opp på nettet jo kulere blir den. Konseptbiler er jo som regel litt mer ekstreme enn produksjonmodellene mtp. linjer, lykter etc. Men kjenner faktisk at jeg har trua på dette :bounce:

https://www.bmwblog.com/2020/02/25/bmw-concept-4-is-displayed-at-the-bmw-welt-in-munich/?fbclid=IwAR1LiJOA2Tl5AQ2Ohdi7zqqouJgCKkBYhxLds6a3IYm9Mcx6qPGGOrGDxaY

 

Jeg er langt på vei enig Stig.

BMW trenger noe spennende og nytt, når man ser "LCI" av G30, som fra før av er et gjesp (å se til) trenger BMW desperat et mer fresh og spennende designspråk.

 

Kanskje er også Inext noe av det samme?

Sakset fra TU:

https://www.tu.no/artikler/36-aringen-designer-bmws-framtidsbiler-jeg-er-ingen-bilentusiast/485930?utm_source=newsletter-tudaily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2020-02-26

Sitat

 

Vi har tenkt mye på kommunikasjon og rom. Det er en avgrenset miljø med mennesket i sentrum. Inext har to innstillinger: Boost, hvor man kjører bilen, og Ease, hvor man ikke gjør det. Og det har medført at vi har skapt et såkalt «Interface on demand»; at teknikken bare finnes og synes når man trenger den. Det skal ikke være distraherende knapper, for alt styres med Shy Tech (diskret teknologi, overs. anm.), sier Erik Melldahl.

Eksempel på det sistnevnte kan være at deler av dørene og setene er berøringsfølsomme og at man der kan stille inn belysning, endre temperatur eller stille volumet på musikken.

 

Sitat

 

Inext er unektelig futuristisk, men bilen har faktisk en høyst reell fremtid.

– Inext er et flaggskip for hele BMW-gruppen, men også en forhåndstitt på produksjonsbilen som kommer i 2021. De kommende årene kommer til å inneholde skikkelig mange nyheter, noe som også gjenspeiler seg i bilindustrien. Jeg kan ikke gå inn på hva som kommer til å være med i produksjonen, men det kommer til å være en viss gjenkjenning mellom det vi har her og det som er sluttproduktet, sier Erik Melldahl.

Og det er meningen. BMW-designeren forteller at Inext tar for seg flere aspekter av det produsenten tror konsumenter er ute etter.

– Vi vet at ikke alle liker å kjøre bil. Inext er en bil som med sine to innstillinger er et produkt som kan tilfredsstille både de som vil, men også de som ikke vil, kjøre bil. Det er også et produkt som er smart, noe som folk i stadig større utstrekning forventer seg. Så når du setter deg inn i bilen er tanken at den skal vite såpass mye om deg at den allerede har forberedt alle innstillinger.

 

Sitat

 

Endrer syn på hva som er luksus

En annen ting konseptet illustrerer, er BMWs endrede innstilling til luksus. Elektrifisert i stedet for kraftig motor, og bærekraftige materialer i stedet for tradisjonelt luksuriøse.

– Det finnes ikke noe som er rett eller galt, men det finnes ulike måter å se på eksklusivitet på. Tidligere var for eksempel tekstil mer eksklusivt enn lær. I drosjer satt fintfolket på stoffseter, mens kusken måtte nøye seg med lær. Så dette er én måte å se ting på som vi jobber med på flere måter. Kunder som liker BMW (produsentens elektrifiserte modeller) har en tendens til å være mer progressive og åpne.

Et annet eksempel på at synet på luksus kan bøyes, viste BMW fram tidligere i år på elektronikkmessen CES. Da hadde de bygget om sin lille elbil i3 til en slags luksuslimousin.

– Der viste vi at man kan få en luksusopplevelse som i en privatjet, men i en liten bil. Når man sitter i i3 Urban Suite, innser man hvor stor plass det faktisk er. Vi snakker om større plass enn man har i 7-serien. Det er noe folk kanskje ikke tenker over. Konseptet handler også om service og hvordan man vil ha opplevelsen sin. Siden bilindustrien blir stadig mer regulert når det kommer til utslipp og størrelse, er det et perfekt statement, sier han.

 

Sitat

 

På spørsmål om hvordan designmulighetene påvirkes av BMWs valg av fleksible plattformer som skal kunne klare både elektrifiserte- men også forbrenningsdrivlinjer, er Erik Melldahl fåmælt.

Han mener at det er teknikkspørsmål som han ikke kan svare på. Han får heller ikke lov til å avsløre hvilke produkter som skal komme. Men det han kan si, er at BMW har flere baller i lufta.

– I tilfellet i3 Urban Suite er bilen fullt godkjent og absolutt mulig å realisere. Inext er et kjempegodt eksempel på hva vi prøver å få til framover. Akkurat hva det kommer til å føre til, er ikke noe jeg kan snakke om. Men det jeg kan si, er at personlig synes jeg det er kult at den skandinaviske tankegangen og møbel-ideen begynner å vises, og at stilen min speiles litt i produktene.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...