Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

På 21.12.2020 den 16.00, Fredrik 90 skrev:

Vi skal ikke bare vente til bilen blir lansert da? Så kan vi ta klagingen og sorgen da? Å "bekrefte" ting ut fra kamuflerte prototyper og Photoshopede illustrasjoner blir vel å dra den litt vel langt 😅

Jeg tror ikke BMW går for splittede hovedlys..men jeg kan ta feil. Vi får vente å se 😀

Trodde det var litt av poenget med et forum jeg, å diskutere underveis. Ikke bare sitte stille og holde kjeft helt til modellen kommer og det nok en gang viser seg at BMW har foretatt et sørgelig designgrep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, Snagg30 said:

Hva er det dere ikke liker med appen? Jeg synst den funker greit med de små tingene jeg bruker den til. Men jeg fant ut nå i går at de har tatt bort funksjonen hvor du får se forbruk osv fra siste tur samt distanse, litt irriterende for jeg likte den biten.

Tiden det tar å utføre funksjonene som lås/lås opp, sjekk posisjon etc. er såpass lang at det tar kortere tid for meg å finne nøkkelen, hive på meg jakke og sko og gå de 100 meterne opp til carporten for å sjekke om bilen er låst. Og ingen status på om bilen er låst eller åpen, bare at aksjonen låst/åpne er utført/vellykket når aksjonen utføres.

Det er vel kun Tesla og kanskje Volvo som har fått til disse appene bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Walkabout skrev:

Trodde det var litt av poenget med et forum jeg, å diskutere underveis. Ikke bare sitte stille og holde kjeft helt til modellen kommer og det nok en gang viser seg at BMW har foretatt et sørgelig designgrep. 

Joda, men det er vel kanskje litt tidlig å konkludere med at dette blir en design katastrofe 😅 La oss nå vente til bilen blir lansert så får vi se om den kommer med splittede frontlys... Ikke sett i gang hylekoret før det er nødvendig, blir så trøttende å stadig lese om det samme om og om igjen. 

Jeg håper BMW vet at de nå er i en unik possisjon til å igjen sette 7-serien øverst på luksusbil tronen. Mercedes har nettopp lasert en veldig svak S klasse, dette gir BMW en unik mulighet. Denne muligheten grep de tilbake i 2002 når de lanserte E65, to år tidligere så hadde Mercedes lansert en dårlig S klasse. Dette vakumet utnyttet BMW, og kom med en vulgær skapning så proppet med ny og banebrytende teknologi (tech som alle biler i dag har). Jeg vet at enkelte sensasjonslystene innpå her gjerne vil at X7 liksom skal være en "nye" 7-serie og flaggskip. For å ri den SUV hypen som herjer, men bilprodusentene holder fast på at det er luksus sedanene som skal være produsentens flaggskip og utstillingsvindu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2018 den 22.39, Saltkjelen skrev:

M8 Gran Coupe..

attachment.php?attachmentid=1777496&d=15

 

På 28.2.2018 den 22.54, Fredrik 90 skrev:

En ting er iallfall helt sikkert, det der kunne vært alt annet enn en BMW. Til og med hofmeister kinken har de kludret til.. Dette beviser at 8 serien egentelig bare blir en rebadget 6 serie. De trekker vel ett lettelsens pust hos Mercedes nå, 8 serien blir ikke en reel konkurrent til deres gjennomførte S Coupe...

Kjedeligst av alt er det å lese innlegg fra selvutnevnt dobbeltmoralsk forumpoliti. Slik som jeg nå fremstår. Det gir ikke merverdi til diskusjonen i det hele tatt, slik som heller ikke dette innlegget gir.

8-serien ble jo strålende i mine øyne. Den er vel sågar også en modellene i dagens sortiment som blir betegnet som mer eller mindre klassisk BMW? Mulig jeg tar feil.

Poenget er uansett at BMW åpenbart gjør en del grep i designelementene for å henge med i tiden. Noen vellykkede, andre ikke. 7-serien må jo renoveres, dersom den skal være flaggskip og stå i spissen for utviklingen. Som i dag synes å være fokusert mot designet. Følgene er som tidligere påpekt i denne tråden at noen kunder drar, mens andre kommer til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, humpfy skrev:

 

Kjedeligst av alt er det å lese innlegg fra selvutnevnt dobbeltmoralsk forumpoliti. Slik som jeg nå fremstår. Det gir ikke merverdi til diskusjonen i det hele tatt, slik som heller ikke dette innlegget gir.

8-serien ble jo strålende i mine øyne. Den er vel sågar også en modellene i dagens sortiment som blir betegnet som mer eller mindre klassisk BMW? Mulig jeg tar feil.

Poenget er uansett at BMW åpenbart gjør en del grep i designelementene for å henge med i tiden. Noen vellykkede, andre ikke. 7-serien må jo renoveres, dersom den skal være flaggskip og stå i spissen for utviklingen. Som i dag synes å være fokusert mot designet. Følgene er som tidligere påpekt i denne tråden at noen kunder drar, mens andre kommer til. 

Det jeg synes er fasinerende er at mine meninger gjør så sterkt inntrykk på deg at du husker dem så mange år etterpå. Sånn som da du dro frem ett 10 år gammel innlegg, eller som i dette tilfellet hvor du henter frem ett tre år gammelt innlegg. Du må ha en rolig førjulstid som har tid til å leite frem dette iblant tusenvis av innlegg. Det er nesten litt trist egentelig.. Når du må så langt tilbake for å finne ett "argument" så ville jeg heller vurdert å holdt kjeft. Da er det du som kommer inn fra siden her og ikke tilfører diskusjonen noe som helst. Selvutnevnt forumpoliti? Ærlig talt..ikke gjør deg dum!

Men når dette er sagt så står jeg fortsatt for det jeg skrev den gangen. Jeg synes 8-serien ble helt rå, det vil du også klare å finne ett innlegg av når de første offisielle bildene ble postet her. Men jeg hadde håpt at den skulle bli noe "mer", heller en coupeversjon av 7-serien enn en ny 6-serie etterfølger. Det skuffet litt, synes liksom S klasse og den opprinnelige E31 8-serie var skikkelige luksuscoupeer. Den skulle hatt vinduer uten B stolpe, luftfjæring og ikke så stort fokus på å være en stor sportsbil. Sånn sett er den hverken fugel eller fisk. Men bare så det er sagt, 8-serie er en av mine favoritter av dagens BMW modeller. Og Mercedes skal slutte å bygge S klasse Coupe, så BMW sin plassering av 8-serien i markedet var kanskje ikke så dum likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Den skulle hatt vinduer uten B stolpe, luftfjæring og ikke så stort fokus på å være en stor sportsbil. Sånn sett er den hverken fugel eller fisk. Men bare så det er sagt, 8-serie er en av mine favoritter av dagens BMW modeller. Og Mercedes skal slutte å bygge S klasse Coupe, så BMW sin plassering av 8-serien i markedet var kanskje ikke så dum likevel.

Her må du nesten legge til slik vi ser E31 konseptet med dagens øyne. Konseptet for store luksus coupér har endret seg med årene og det har også populariteten. Det er et helt marginalt salg av denne biltypen i dag og dette gjelder også for store cabrioleter som f.eks SL. Salget av store sedaner som 7-serien og S-klasse har heller aldri vært lavere. De fleste som er i dette markedet kjøper heller en stor SUV.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Det jeg synes er fasinerende er at mine meninger gjør så sterkt inntrykk på deg at du husker dem så mange år etterpå. Sånn som da du dro frem ett 10 år gammel innlegg, eller som i dette tilfellet hvor du henter frem ett tre år gammelt innlegg.

Ja, de gjør i grunn det. For du både har mer peiling og følger bilverdenen tettere enn meg. Setter derfor pris på mesteparten av dine innlegg, men jeg er sterk motstander av de som legger føringer for andre. Særlig når man selv ikke etterlever fanen. Da velger jeg noen ganger å påpeke det, mest for meg selv egentlig. Hva du svarer er ikke så viktig, men jeg valgte å svare likevel. Bare for å poengtere at jeg ikke husker spesifikke innlegg. Se neste avsnitt.

Nå tilfører jeg enda mer usaklighet, men min tilnærming er hakket mer analytisk. Sist modell det ble ståhei rundt, som jeg husker, var 8-serien. Google «Nye 8-serie bimmers» og vipps. Det nyeste treffet har jeg sitert i forrige innlegg. Tok ikke så lang tid. Internett er således fascinerende! Jeg gidder derimot ikke bruke tid på å finne et nyere eksempel...

Du kan få siste ord nå, så er jeg ferdig med skryt av dine kunnskaper om bil og selvskryt om egne ferdigheter på google :)

Endret av humpfy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Fredrik skrev:

Her må du nesten legge til slik vi ser E31 konseptet med dagens øyne. Konseptet for store luksus coupér har endret seg med årene og det har også populariteten. Det er et helt marginalt salg av denne biltypen i dag og dette gjelder også for store cabrioleter som f.eks SL. Salget av store sedaner som 7-serien og S-klasse har heller aldri vært lavere. De fleste som er i dette markedet kjøper heller en stor SUV.  

Ja jeg er helt med på den tankerekka der. For det er faktisk tilfelle, store luksuscoupeer sliter i dagens marked. S klasse Coupe skal fases ut og når sant skal sies så sliter BMW med å få solgt 8-serien. Særlig i USA meldes det at disse bilene har lang ståtid hos forhandlere. Det nok for en grunn at BMW valgte 8-serien som en 6-serie erstatter. Entusiasten i meg hadde jo håpet på en diger luksus Coupe med V12 slik den gamle 850i var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg er helt med på den tankerekka der. For det er faktisk tilfelle, store luksuscoupeer sliter i dagens marked. S klasse Coupe skal fases ut og når sant skal sies så sliter BMW med å få solgt 8-serien. Særlig i USA meldes det at disse bilene har lang ståtid hos forhandlere. Det nok for en grunn at BMW valgte 8-serien som en 6-serie erstatter. Entusiasten i meg hadde jo håpet på en diger luksus Coupe med V12 slik den gamle 850i var. 

Jeg er helt enig og ikke minst 850 CSi var utrolig (og reelt faktisk en M-modell)- og klart en av mine favoritter når det gjelder klassiske BMW modeller. Den var stor og tung, men det var jo bl.a Porsche 928 GTS og Jaguar XJS også. Allikevel var de fantastiske bilmodeller på sine egne premisser.

Jeg sliter forøvrig litt med at Mercedes-Benz R231 SL ikke er populær. Etter den klassiske R129 modellen klarte ikke MB å følge opp på en ordentlig måte, men R231 er en temmelig gjennomført modell og burde ha solgt bra. Tidene har imidlertid endret seg og nå er det bare eldre folk som liker konseptet med en stor cabriolet. Personlig så jeg gjerne at MB kom opp med en ny A124 (altså W124 cabriolet). En mer eller mindre fullverdig fireseters cabriolet er kult synes jeg, men denne tanken er det ikke mange som deler. Dette er litt som å lage en fullverdig todørs 5-serie cabriolet bare med ca. 7-8 cm kortere akselavstand.

Folk vil heller ha en ordentlig sportsbil som f.eks Porsche 911 og/eller en SUV i passende størrelse. Dette er litt trist synes jeg, men slik er det. 

Ergo kan vi fastslå at bilkonsepter som MPVér, store coupéer, store cabrioleter og store luxus sedaner er ute. Folk kjøper heller en ordentlig sportsbil (med eller uten tak) og/eller en SUV.   

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg er helt enig og ikke minst 850 CSi var utrolig (og reelt faktisk en M-modell)- og klart en av mine favoritter når det gjelder klassiske BMW modeller. Den var stor og tung, men det var jo bl.a Porsche 928 GTS og Jaguar XJS også. Allikevel var de fantastiske bilmodeller på sine egne premisser.

Jeg sliter forøvrig litt med at Mercedes-Benz R231 SL ikke er populær. Etter den klassiske R129 modellen klarte ikke MB å følge opp på en ordentlig måte, men R231 er en temmelig gjennomført modell og burde ha solgt bra. Tidene har imidlertid endret seg og nå er det bare eldre folk som liker konseptet med en stor cabriolet. Personlig så jeg gjerne at MB kom opp med en ny A124 (altså W124 cabriolet). En mer eller mindre fullverdig fireseters cabriolet er kult synes jeg, men denne tanken er det ikke mange som deler. Dette er litt som å lage en fullverdig todørs 5-serie cabriolet bare med ca. 7-8 cm kortere akselavstand.

Folk vil heller ha en ordentlig sportsbil som f.eks Porsche 911 og/eller en SUV i passende størrelse. Dette er litt trist synes jeg, men slik er det. 

Ergo kan vi fastslå at bilkonsepter som MPVér, store coupéer, store cabrioleter og store luxus sedaner er ute. Folk kjøper heller en ordentlig sportsbil (med eller uten tak) og/eller en SUV.   

Jeg synes også at det synd de store luksus coupeene forsvinner, men jeg hadde jo ikke kjøpt en sånn bil selv om jeg hadde hatt anledning. Da snakker vi selvfølgelig ny, brukt er en annen sak. Mye av grunnen til at biler som dette og store luksus sedaner selger dårligere er nok fordi bilene lavere nede i modellrekken tilbyr så bra egenskaper. Se bare på 5-serie vs 3-serie, jeg har i dag ikke mange argumenter for å velge 5-serie fremfor 3-serie. Litt rart synes jeg det er at MPVene forsvinner, tenker da på biler som S-Max, Sharan og liknende. Det vil da alltid være store familier som trenger plassen og som ikke har råd til en 7 seters luksus SUV. De mindre MPVene forstår jeg, de blir erstattet av de mindre SUVene. Golf Pluss kunder har det bra i en T-Roc. Litt det samme kan sies om store luksus sedaner, det er mer populært med en stor luksus SUVer. Man sitter høyt og har ett prangende status symbol der en stor sedan forvinner litt i mengden.

Når dette er sagt så tror jeg det er bra å få rydda opp litt, det er mange nisjefyllere som man egentelig ikke trenger. Fra ett økonomisk ståsted er det også viktig for bilprodusentene å luke bort de modellene med lavt volum og lav fortjeneste. 

Med A124 tenker du da at de skulle laget den gamle modellen på nytt i dag, eller tenker du cabriolet utgave av dagens E klasse. I såfall så er jo dette noe Mercedes lager enda med denne, dette er jo dagens pedant til A124. En lekker bil i grunnen 😀

8174E6A3-604C-43D8-85E4-895606D50AFD.thumb.jpeg.82dbd43d913a8da5109141d163aaa018.jpeg

Men her kan du snakke om unødvendig nisjefyller. Denne er nesten identisk til C klasse Cabriolet, bare med en litt annen hekk og ett annet interiør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Med A124 tenker du da at de skulle laget den gamle modellen på nytt i dag, eller tenker du cabriolet utgave av dagens E klasse. I såfall så er jo dette noe Mercedes lager enda med denne, dette er jo dagens pedant til A124. En lekker bil i grunnen 😀

 

Jeg tenker på en cabriolet variant av W213 som ser nøyaktig ut som en W213 - akkurat som A124 gjorde i relasjon til W124 (bare med en litt kortere akselavstand og kun to dører som på coupé varianten). Det som er virkelig kult med A124 er jo nettopp at den grunnleggende ser ut som en W124... :)

Mercedes-1993-300CE-euro-b.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at nok en hybrid løsningen er på vei til 3 serien, 320e. Sakset fra Bmw blog:

The BMW 320e leaks ahead of an official announcement. The new plug-in hybrid of the current G20 3 Series generation just popped up on the online configurator of BMW.nl. The images show the Luxury Line of the 320e, but there is an option to add some M Performance Parts to the highly efficient hybrid. According to our sources, the 320e will be offered in both sedan and Touring guise, so the choice for potential customers will be ever more varied.

Like the 330e, the 320e would use the B48 2.0 liter four-cylinder engine, in a throttled version. Paired with the electric motor, the total power output is not likely to go over 200 horsepower, since that will bring the 320e PHEV models into the 330e territory.

Endret av Ron Jeremy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...