Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Jada, jeg skjønner at du sliter med å tøyle humoristen inni deg @Walkabout Men du skjønner helt sikkert hva jeg mener. Var vel ikke så mange som kjente igjen BMWer i skumringen tilbake i 2001/2002 når E39 facelift og E65 begynte å rulle på veiene med sine "corona" ringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jada, jeg skjønner at du sliter med å tøyle humoristen inni deg @Walkabout Men du skjønner helt sikkert hva jeg mener. Var vel ikke så mange som kjente igjen BMWer i skumringen tilbake i 2001/2002 når E39 facelift og E65 begynte å rulle på veiene med sine "corona" ringer. 

Like vell hadde de runde lykter før ringene kom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Like vell hadde de runde lykter før ringene kom. 

De hadde runde lykter, men på E34 var park og kurvelys som var det tøffe :)

image.png.e2ddbe03749150ccff26d779635f87db.png

Vet ikke hvorfor, men parklysene gir meg litt assosiasjoner til iX DRL. Tenkte det første gangen når @Fredrik 90 la ut en bilde av sin E34 for en liten stund siden. 

image.png.2505354eae52d39b3bb8a098a5a8381d.png

*Nå bli vel kontoen min på Bimmers sletta ;)

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, mslello skrev:

Er vel ikke så mange her som har tenkt å kjøpe denne, men den leverer ganske bra likevel.

https://elbil.no/test-av-bmw-ix3-310-mil-uten-tvil/

Synes denne er overraskende pen. Blir spennende å se LCI som straks kommer. Om man f.eks. kan få shadow line og noe tilsvarende som M-sport på den elektriske utgaven så vil den bli tøff. Per nå fremstår den litt døll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Walkabout skrev:

Synes denne er overraskende pen. Blir spennende å se LCI som straks kommer. Om man f.eks. kan få shadow line og noe tilsvarende som M-sport på den elektriske utgaven så vil den bli tøff. Per nå fremstår den litt døll.

Ja, mulighet for Msport hadde jo løftet den mange hakk.. Hadde lett ofret ett par mil rekkevidde for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ahj skrev:

Like vell hadde de runde lykter før ringene kom. 

Ja det stemmer, men selve lysdesignet er annerledes. På 80 og 90 tallet var det mange biler som hadde dobble seperate lykter i fronten. Jaguar, VW, Alfa Romeo, Fiat, Ford osv. På starten av 90 tallet så kom de bak glass på BMW, nok ett steg i utviklingen. 

Selv på iX så ser man at det er to lyskilder på hver side, hvor det på f eks I3 bare er en på hver side. Men greia er den at med dagens teknologi så er det ikke nødvendig med egen lykt til fjernlys og egen til nærlys.

Vi bør komme denne lykte debatten til livs, enkelte forandringer får vi bare tåle tror jeg. Og det kommer fra en som hater forandringer😅 Vi er da alle enige om at E31 8-serien er kul selv om den egentelig ikke ser ut om en tradisjonel BMW 👍

FDA36C26-CE7A-4344-8043-D98A5BE6DE62.jpeg.281bcbe129af32043ed5d2bbd2a4f2e7.jpeg

Jeg synes jeg ser Bimmers.no anno 1989 når denne kom ut...som erstatter for den fantastiske E24 6-serien. Ramaskrik er bare forbokstaven 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes jeg ser Bimmers.no anno 1989 når denne kom ut...som erstatter for den fantastiske E24 6-serien. Ramaskrik er bare forbokstaven 😂

Akkurat der har du et veldig godt poeng. BMW har gjort dramatiske endringer vedr. "corporate" design flere ganger tidligere i historien og dette viser bare at de har baller i München. Jeg har nevnt det før og sier det igjen - BMW er uten tvil den mest latinske av de tyske bilprodusentene. De er definitivt ikke like stive og snusfornuftige som f.eks VAG i den nordlige delen av Tyskland.

E31 var økonomisk dessverre mindre heldig for BMW, men designet var en innertier. Dette er noe annet enn man kan si om Neue Klasse Coupé 2000 C/CA/CS modellen som kom på markedet i 1965. Modellen var designet av Wilhelm Hofmeister, men ble en dundrende fiasko. Kun 13700 biler ble bygget i årene mellom 1965 og 1970. Så dårlig solgte modellen at den i 1968 ble kraftig ombygget og fremsto som en ny modell (E9). Dog ble modellen med det gamle designet i to år produsert sideløpende og til redusert pris for å få bilene ut av dørene.

Så det er tradisjonelt litt "hit & miss" for BMW når det gjelder nytt design, men de skal ha ros for å ha mot til å gå helt nye veier. Ikke alle bilprodusentene tør dette, men BMW viser at nettopp dette er en del av deres DNA som bilprodusent.  

BMWCS3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ogee1 skrev:

Bygd fra grunnen som en EV = frunk stemmer ikke.

Og hvor mye bedre innvendig plass det blir er jeg litt usikker på. I praksis ser det ikke ut til at produsentene utnytter dette full ut, i alle fall. Flere rene elbiler som ikke utnytter "motorrommet" foran i det hele tatt.

Stemmer, på nye iX er panseret fastmontert og kan bare åpnes på verksted. Spylervæsker påfylling er i bmwlogoen. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, ahj skrev:

@mslello @Fredrik 90  mitt mål var bare å si at lyktene før ringene har vært runde. 🤷‍♂️

Var ikke ment som noe angrep nei, og jeg husker fremdeles hvor ufattelig tøft det var når E39 facelift fikk angel eyes. :) Problemet kan jeg se for meg, er at lyktene blir mindre og mindre. Dermed blir det vanskelig å få en pen sirkel uten at den blir liten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...